Pagina 1 van 1
Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 13 jan 2012 13:07
door mavical
December 2011 ben ik overgestapt naar deze nieuwe provider. Aanvraag en verkrijgen van de simkaart verliep soepel. Nadat ik de sim, met tijdelijk nummer, in mijn gsm had geplaatst, kreeg ik direct allerlei sms berichten binnen en meldingen van gemiste oproepen. Het nummer bleek in gebruik geweest te zijn van een dame waar de mannen naar op zoek waren. Ik heb op 27 december 2011 het eerste contact gezocht met Hollands Nieuwe middels de mail, met het verzoek om een ander tijdelijk nummer te sturen. Tot op vandaag geen reactie gehad. De vervelende telefoontjes en smsjes gaan dus gewoon door. Er worden zelf doods bedreigingen geuit omdat men veronderstelt dat ik de nieuwe vriend van die dame ben en maar nergens op reageer. Hollands Nieuwe hartelijk bedankt hiervoor en al helemaal omdat jullie je niet thuis geven.
Vanaf 27 december 2011 ben ik dus ook al met ze bezig om mijn oude GSM-nummer naar hun netwerk geporteerd te krijgen. Ik heb daar alle belang bij gelet op alle vervelende telefoontjes en smsjes zoals hier boven beschreven. Bij mijn status staat dat mijn nummerbehoud staat geblokkeerd. Ik heb nu vanaf 27 december 2011 tot heden zeven mails gestuurd met het zeer dringende verzoek om uitsluitsel te geven over het porteren van mijn oude nummer en daarbij de vraag gesteld wat het inhoudt dat mijn nummerbehoud staat geblokkeerd. Geen telefonische reactie, geen mail reactie. Ik heb vandaag voor de laatste keer een mail (de achtste) gestuurd om opheldering te krijgen. Indien een reactie uitblijft dan zal ik de nietigheid van het contract inroepen. Holland Nieuwe blijft volledig in gebreke in deze. Kortom een schandelijke vertoning waar wel is aandacht via de pers aanbesteed mag worden. De aanbeveling van de consumentengids volledig ten spijt.
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 13 jan 2012 13:18
door stofzuigertje
Wegens het geven van een besmet nummer zou ik de overeenkomst ONTBINDEN.
Elders kun je voor ongeveer dezelfde prijs en voorwaarden betrouwbaarder terecht.
Een telefoon nummer moet tenminste 3 maanden ongebruikt zijn voor ze het opnieuw kunnen uitgeven.
Verder zou ik eerst via Google zoeken op Hollandse Nieuwe en dan kom je zoveel tegen dat je niet eens meer durft in te schrijven!
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 13 jan 2012 13:33
door hollandsnieuwe
Beste mavical,
Graag wil ik dit probleem met je oplossen. Stuur ons daarvoor in een privebericht de manier waarop je bereikbaar bent zodat we zo snel mogelijk contact op kunnen nemen.
Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 13 jan 2012 13:38
door stofzuigertje
Nu wel?
Als HN eerst even de kaart zelf probeerde wisten ze tenminste vooraf dat deze nog in gebruik was en beter een andere gegeven had kunnen worden...
En waarom krijgen Tros Radar klanten voorrang op andere waarvan de klachten zo traag of niet worden afgehandeld?
Of moet ik de Tros vragen om voortaan alle normale klachten via het Radar forum in te sturen???
Het Youp van 't Hek effect?
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 13 jan 2012 19:50
door mavical
Ik heb Hollands Nieuwe zojuist een privebericht gestuurd. Ik ben zeer benieuwd of er nu dan wel een reactie en een adequate oplossing geboden wordt. Ik houd jullie over het verdere verloop op de hoogte.
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 15 jan 2012 07:31
door Ex-beheerder
Als het te moeilijk wordt dan reageren ze niet meer. Massaal opzeggen die handel, zal blij zijn als mijn contract is afgelopen. Met gierende banden naar een andere provider...wat een prutsers, wat heeft het nu voor zin om goedkoop aan te bieden en dat je daardoor regelmatig onbereikbaar bent, geen adequate service biedt en door gebruik van andermans zendmasten de HN klanten eruit laat drukken.
Goedkoop ja, maar wel heel slecht!
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 16 jan 2012 13:58
door hollandsnieuwe
mavical schreef:Ik heb Hollands Nieuwe zojuist een privebericht gestuurd. Ik ben zeer benieuwd of er nu dan wel een reactie en een adequate oplossing geboden wordt. Ik houd jullie over het verdere verloop op de hoogte.
Beste Mavical,
Zoals we vanochtend ook telefonisch aangegeven hebben is het nummerbehoud inmiddels akkoord. Mocht je meer vragen hebben kun je ons ten alle tijde bereiken via hollandsnieuwe.nl/klantenservice.
Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 16 jan 2012 22:03
door mavical
Vanmiddag ben ik inderdaad gebeld door iemand van Hollands Nieuwe. Mijn oude nummer zal op 30 januari overgezet worden. Tch de vraag gesteld hoe het kan dat ik daarvoor vanaf 27 december allerlei mails heb moeten sturen om nu pas met hun in contact te komen. Mij werd medegedeeld dat ze het erg druk hebben en achterstanden hebben opgelopen. Daarnaast stelden ze voor om de ongewenste bellers en smsers te gaan bellen. Een nieuw schoon nummer behoort thans niet tot de mogelijkheden. Voorts heb ik aangegeven dat mijn verbinding er regelmatig wordt uigegooid dan wel dat ik geen service heb, hetgeen bij mijn andere gsm met Vodafone nooit voorkomt. Hollands Nieuwe gaf aan dat zij mij vanmiddag een mail zouden sturen hoe ik kan komen tot een netwerkreset. Ik heb mijn mailadres nog met Hollands Nieuwe gecontroleerd. Echter ik heb geen mail gehad. Mijn vraag dus aan Hollands Nieuwe om dit alsnog te doen zodat mijn verbinding niet steeds uitvalt, hetgeen vanmiddag ook weer een aantal keren is gebeurd. Tot zover deze update.
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 16 jan 2012 22:20
door Fleurtjuh666
Als ik alles zo lees, zou ik heel snel een andere provider zoeken, als ze je niet eens een ander (lees: schoon) nummer kunnen geven...wat een prutsers!
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 17 jan 2012 09:11
door Ex-beheerder
Dat is precies mijn klacht:
slechte verbinding, flauwekul antwoorden over resetten, het blijft ellende.
Onacceptabel om geen garantie te kunnen geven over een "schoon" nummer, een reden des te meer om zo snel mogelijk je abonnement op te zeggen.
Hollandsnieuwe is een bron van ellende voor de klanten.
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 28 jan 2012 11:20
door mavical
Mijn oude nummer zou dan maadag as overgezet moeten gaan worden heeft men beloofd. Ik heb nu weer problemen met Internet. Internet valt regelmatig weg bijvoorbeeld bij het opvragen van teletekst, de ene keer werkt het wel, een paar minuten later weer niet . . Het maakt dus niet uit of het via UMTS of GPRS loopt. Ik baal er van dat ik dus niet kan rekenen op een juist Internet gebruik.
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 28 jan 2012 11:47
door hollandsnieuwe
Beste Mavical,
Ik wil je adviseren via
www.hollandsnieuwe.nl/toestelinstellen te bekijken of alle instellingen voor het internet juist staan. De kans is groot dat de problemen op deze manier verholpen worden.
Vriendelijke groet,
hollandsnieuwe
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 01 feb 2012 16:49
door mavical
Beste allemaal, (ook de meneer of mevrouw van Hollands Nieuwe),
Als al eerder beschreven is het gebruik van Internet een drama, zowel via een UMTS dan wel GPRS verbinding. Wanneer ik volledig ontvangst heb via UMTS blijkt dat de Internetverbinding regelmatig een verbindingsfout geeft (bijvoorbeeld geen verbinding met server) Als voorbeeld wanneer ik op een plek stil sta en ik probeer pagina 101 van Teletekst op te roepen dan werkt het de ene keer wel en vervolgens weer een aantal keren niet. Eigenlijk is dat constant ook met andere internetpagina's. Het frustreert mij enorm. Ik heb alle instellingen staan zoals door Hollands Nieuwe beschreven: APN bij Mobiele Data data.dataxs.mobi. Gebruikersnaam en wachtwoord niets ingevuld. Dataroaming ingeschakeld. Verder bij bij Roaming Dienst ingesteld op manuel en internationaal zoals door Hollands Nieuwe opgegeven. Als dit probleem niet tot wordt opgelost zal ik alsnog gaan ontbinden. Ik heb intussen genoeg ellende gehad. Hopende op een spoedige oplossing. Ik houd jullie op de hoogte.
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 12 feb 2012 12:03
door mavical
Gelet op mijn problemen met Internet op mijn mobiel, kreeg ik de navolgende reactie van Hollands Nieuwe, dit ondanks de vele uitval onderweg van apllicaties die via Internet werkzaam zijn. Wanneer er ergens een GPRS verbinding is werkt het al helemaal niet meer. En nu ??
-------------------------------------------------------------------------------
Naar aanleiding van je melding betreft slecht internetgebruik hebben wij contact opgenomen met het hoofdkantoor en de technische afdeling. Zij hebben alle informatie bekeken, helaas kunnen zij niet meer voor je betekenen aangezien internet het wel doet. Wij bieden 2 MB per seconde, waardoor het internet mogelijk trager werkt.
Onze excuses voor dit ongemak.
Re: Hollands Nieuwe DRAMA!!!!!
Geplaatst: 12 feb 2012 12:24
door MAXIEM
mavical
Het blijkt dus, dat dit bedrijfje bij jou struktureel niet haar verplichtingen nakomt. Anders gezegd: zij leveren bij jou struktureel een wanprestatie. Je kunt daarom jouw overeenkomst per direkt en zonder kosten opzeggen. Doe dat wél schriftelijk en aangetekend. Bij veel bedrijven komen immers dit soort brieven als ze niet aangetekend worden verzonden, standaard niet aan.
Maxiem.