Het is inmiddels alweer een tijdje geleden, maar wij zijn na het bekend worden van de OpMaat Hypotheek regeling, begin vorig jaar overgestapt binnen de Rabobank naar een Bankspaar-Hypotheek
Nu ben ik de papieren nog eens aan het doornemen, en zie dat de rabobank ons 350 euro aan "omzettingskosten" in rekening heeft gebracht.
Mijn inziens onterecht.
http://www.kifid.nl/fileupload/aanbevel ... otheek.pdf
"Kostenloos omzetten binnen Rabobank-relatie voor consumenten die dat willen
De consument dient in de gelegenheid te worden gesteld zijn OpMaat Hypotheek om te zetten in een ander hypotheekproduct bij Rabobank. Indien de consument daartoe wenst over te gaan, zal Rabobank daaraan haar medewerking verlenen. Rabobank zal dan afzien van afsluitprovisie en/of andere kosten (waaronder aktekosten) en ........"
(blz 13)
Ik vraag mij af, of er meer mensen zijn waar tegen deze regeling in, toch omzettingskosten in rekening gebracht zijn.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] OpMaat Hypotheek: Tóch kosten in rekening gebracht
Re: OpMaat Hypotheek: Tóch kosten in rekening gebracht
Ok, een klacht gestuurd naar de Rabobank.
Omdat de verhouding waarde woning versus inkomen de afgelopen jaren enigzins is gewijzigd, hebben we bij het oversluiten van de hypotheek de Nationale Hypotheekgarantie erbij genomen. Daarom hebben we sinds het oversluiten tevens 0.5% rentekorting gekregen.
De bank stelt nu, dat bij een "wijziging van het rentecontract" in dit geval het "niet in rekening brengen van afsluitkosten" niet op gaat:
"Zoals wij het kunnen beoordelen is uw hypotheekomzetting niet alleen een wijziging in de productvorm geweest, echter ook een wijziging in het rentecontract (de lening is onder NHG gebracht).
In dat geval valt "het niet in rekening mogen brengen van afsluitkosten" niet onder de zgn. OpMaat regeling en mogen wij als bank afsluitkosten in rekening brengen."
Klopt deze stelling naar jullie inzicht? Graag jullie mening.
Omdat de verhouding waarde woning versus inkomen de afgelopen jaren enigzins is gewijzigd, hebben we bij het oversluiten van de hypotheek de Nationale Hypotheekgarantie erbij genomen. Daarom hebben we sinds het oversluiten tevens 0.5% rentekorting gekregen.
De bank stelt nu, dat bij een "wijziging van het rentecontract" in dit geval het "niet in rekening brengen van afsluitkosten" niet op gaat:
"Zoals wij het kunnen beoordelen is uw hypotheekomzetting niet alleen een wijziging in de productvorm geweest, echter ook een wijziging in het rentecontract (de lening is onder NHG gebracht).
In dat geval valt "het niet in rekening mogen brengen van afsluitkosten" niet onder de zgn. OpMaat regeling en mogen wij als bank afsluitkosten in rekening brengen."
Klopt deze stelling naar jullie inzicht? Graag jullie mening.