Problemen met VGZ
Geplaatst: 13 jan 2012 20:18
Misschien dat iemand me hier wat duidelijkheid in kan geven.
In de zomer (juli/augustus) heeft mijn vriend de betalingswijze van VGZ om proberen te zetten van acceptgiro naar automatisch incasso, omdat hij acceptgiro's vaak vergat. Dit zou volgens VGZ snel geregeld zijn. Wij kregen ook geen post meer op ons adres en gingen er vanuit dat het goed geregeld was. We hebben er geen moment aan gedacht om iedere maand de rekening na te kijken of het wel daadwerkelijk afgehouden was. Bovendien krijg je vaak een herinnering als het bedrag niet is afgeschreven, dus we dachten dat we het wel zouden horen als er iets niet goed was.
Vanaf dat moment hebben wij geen enkele post meer gekregen, tot er halverwege december ineens een brief van het incassobureau in de bus viel.. of hij even ruim 800 euro wilde betalen wegens 3 maanden niet betalen (er kwamen dus bijna dubbel zoveel incassokosten bovenop). Helaas voor ons hebben wij dit gelijk betaald omdat we niet verder in de problemen wilde komen.
Telefonisch contact gehad, waarin wij ook aangegeven hebben dat we geen post hebben gehad. Hier werd verder vrij weinig mee gedaan. Begin januari kwam de volgende post van het incassobureau binnen waarin verteld werd dat er weer 2 maanden betaald moesten worden, en waarin gesommeerd werd om dit binnen zoveel dagen te doen, met natuurlijk weer de bijbehorende kosten.
Daarna hebben we meerdere malen contact gehad met de klantenservice. De eerste dame vertelde ons dat de gemeente een adreswijziging had doorgegeven, en dat daarom alle post naar een ander (zeer oud) adres was gegaan. Wij natuurlijk naar de gemeente, en deze gaf aan dat hier niks van waar was. Mijn vriend stond al die tijd gewoon op hetzelfde adres ingeschreven.
De dame die we erna spraken zei dat er toch echt iets fout was gegaan, en dat zijn post naar dat oudere adres was gestuurd en dat zij verder niks kon doen. Ze wilde nog wel zijn adres wijzigen in het juiste adres. We moesten maar een klacht indienen via de website. Ook werd verteld dat zijn aanvullende verzekeringen stop waren gezet, en dat hij deze pas weer aan kon vragen als hij alle openstaande bedragen had ingelost. Ook deelde ze hem mee dat dat pas weer volgend jaar kon zijn, omdat dat dat eigenlijk voor 1 januari had moeten gebeuren.
De laatste persoon die we spraken was wat behulpzamer, maar gaf toch ook aan dat we alles op papier moesten zetten (digitaal dan) en dat VGZ het dan in behandeling zou nemen.
Dat hebben we dus gedaan. Nu kregen we vandaag bericht dat zijn adres al die tijd gewoon klopte en dat die drie mensen (onafhankelijk van elkaar) een foutje hadden gemaakt. Kortom, alle post was gewoon aangekomen, en het was onze schuld. Helaas kun je niet bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt. Ze wilden echter wel zijn polis + zorgpas (die hij ook niet ontvangen heeft) opnieuw sturen.
Een heel verhaal maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ergens klopt er iets helemaal niet, maar ik denk dat we geen poot hebben om op te staan.. Heeft er iemand ideeën of adviezen over wat we hier nog mee zouden kunnen?
In de zomer (juli/augustus) heeft mijn vriend de betalingswijze van VGZ om proberen te zetten van acceptgiro naar automatisch incasso, omdat hij acceptgiro's vaak vergat. Dit zou volgens VGZ snel geregeld zijn. Wij kregen ook geen post meer op ons adres en gingen er vanuit dat het goed geregeld was. We hebben er geen moment aan gedacht om iedere maand de rekening na te kijken of het wel daadwerkelijk afgehouden was. Bovendien krijg je vaak een herinnering als het bedrag niet is afgeschreven, dus we dachten dat we het wel zouden horen als er iets niet goed was.
Vanaf dat moment hebben wij geen enkele post meer gekregen, tot er halverwege december ineens een brief van het incassobureau in de bus viel.. of hij even ruim 800 euro wilde betalen wegens 3 maanden niet betalen (er kwamen dus bijna dubbel zoveel incassokosten bovenop). Helaas voor ons hebben wij dit gelijk betaald omdat we niet verder in de problemen wilde komen.
Telefonisch contact gehad, waarin wij ook aangegeven hebben dat we geen post hebben gehad. Hier werd verder vrij weinig mee gedaan. Begin januari kwam de volgende post van het incassobureau binnen waarin verteld werd dat er weer 2 maanden betaald moesten worden, en waarin gesommeerd werd om dit binnen zoveel dagen te doen, met natuurlijk weer de bijbehorende kosten.
Daarna hebben we meerdere malen contact gehad met de klantenservice. De eerste dame vertelde ons dat de gemeente een adreswijziging had doorgegeven, en dat daarom alle post naar een ander (zeer oud) adres was gegaan. Wij natuurlijk naar de gemeente, en deze gaf aan dat hier niks van waar was. Mijn vriend stond al die tijd gewoon op hetzelfde adres ingeschreven.
De dame die we erna spraken zei dat er toch echt iets fout was gegaan, en dat zijn post naar dat oudere adres was gestuurd en dat zij verder niks kon doen. Ze wilde nog wel zijn adres wijzigen in het juiste adres. We moesten maar een klacht indienen via de website. Ook werd verteld dat zijn aanvullende verzekeringen stop waren gezet, en dat hij deze pas weer aan kon vragen als hij alle openstaande bedragen had ingelost. Ook deelde ze hem mee dat dat pas weer volgend jaar kon zijn, omdat dat dat eigenlijk voor 1 januari had moeten gebeuren.
De laatste persoon die we spraken was wat behulpzamer, maar gaf toch ook aan dat we alles op papier moesten zetten (digitaal dan) en dat VGZ het dan in behandeling zou nemen.
Dat hebben we dus gedaan. Nu kregen we vandaag bericht dat zijn adres al die tijd gewoon klopte en dat die drie mensen (onafhankelijk van elkaar) een foutje hadden gemaakt. Kortom, alle post was gewoon aangekomen, en het was onze schuld. Helaas kun je niet bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt. Ze wilden echter wel zijn polis + zorgpas (die hij ook niet ontvangen heeft) opnieuw sturen.
Een heel verhaal maar het zit me toch niet helemaal lekker. Ergens klopt er iets helemaal niet, maar ik denk dat we geen poot hebben om op te staan.. Heeft er iemand ideeën of adviezen over wat we hier nog mee zouden kunnen?