LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kun je een laptop uit de doos nog terugsturen?

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
avhelvoirt

Kun je een laptop uit de doos nog terugsturen?

Ongelezen bericht door avhelvoirt »

Hallo,

Ik heb vandaag bij mediamarkt een laptop gekocht.
Toen ik hem thuis uit de doos haalde bleek er niet de specs op te zitten dat ik dacht die der op zitten.(Dit zag ik toen ik hem geinstaleerd had.)
Ik heb toen meteen de laptop uitgedaan en hem in de verpaking terug gestopt.
bij deze is mijn vraag
Mag ik de laptop nog terug brengen en krijg ik dan het geld nog terug?

m.v.g axel van helvoirt

Muskusrat

Re: Kun je een laptop uit de doos nog terugsturen?

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Geld terug weet ik niet zeker, omdat de doos al open is en de laptop gebruikt (ook al is het maar voor even), maar misschien kan je het nog ruilen voor degene die wel de specs heeft (evt met bij betalen). Originele verpakking en de kassabon zijn uiteraard belangrijk en ik neem aan dat u de bon nog heeft.

nevermind

Ongelezen bericht door nevermind »

Toen ik hem thuis uit de doos haalde bleek er niet de specs op te zitten dat ik dacht die der op zitten
Op de doos staan de specs welke de laptop heeft, dus niet lezen is jouw eigen schuld.
Een ander verhaal is, als er andere specs op de laptop zijn, welke wel op de doos
staan.
Even googelen op MM, en naar de voorwaarden kijken, dan zie je zelf, of je mag terugbrengen en/ of het geld terug krijgt.
Gemakkelijk als andere het uitzoeken. :mrgreen:

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Als je al hebt geinstalleerd zal je ben ik bang een grote NEEN krijgen.

Specs staan veelal ook op de doos vermeld, hoe heb je je verwachtingen over het hoofd gezien?

S6 ermee, geef je weinig kans.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Dan hier dus maar de vraag der vragen aan TS:
Wat heb je met de laptop gedaan?
Opgestart en geïnstalleerd ?
Zoja dan kun je hem niet terugbrengen.
Als je hem alleen hebt uitgepakt en verder niets dan heb je wel degelijk kans hem terug te kunnen brengen. Mediamarkt is hiertoe echter niet verplicht.
Geef maar even antwoord aub.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Het antwoord der antwoorden:
avhelvoirt schreef:Hallo,

Toen ik hem thuis uit de doos haalde bleek er niet de specs op te zitten dat ik dacht die der op zitten.(Dit zag ik toen ik hem geinstaleerd had.)
bij deze is mijn vraag

m.v.g axel van helvoirt

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Jolijn schreef:Het antwoord der antwoorden:

bij deze is mijn vraag

m.v.g axel van helvoirt
daar kan het nog steeds twee kanten mee op. Staan de specificaties namelijk gewoon op de doos wat vaak het geval is had TS dat natuurlijk kunnen zien en had hij/zij de laptop niet moeten installeren. Wat anders is het als er op de doos andere specificaties staan dan na installatie blijkt, dan zit de fout niet bij TS en zou de MM hem wel moeten innemen en de juiste geven.

CSM

Ongelezen bericht door CSM »

Nog lastiger wordt het als de specs op de doos multi-interpreteerbaar zijn.
Voorbeeldje: stel, de doos belooft dat Photoshop gratis geinstalleerd is.
Na het opstarten van het beestje, blijkt het om een veroudere of uitgeklede versie van dit programma te gaan.
Tja... wie zit er dan fout?

Nou ja, we kunnen speculeren totdat we een ons wegen, maar wellicht kan TS eerst eens wat meer duidelijkheid verschaffen.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

trebelski schreef:
Jolijn schreef:Het antwoord der antwoorden:

bij deze is mijn vraag

m.v.g axel van helvoirt
daar kan het nog steeds twee kanten mee op. Staan de specificaties namelijk gewoon op de doos wat vaak het geval is had TS dat natuurlijk kunnen zien en had hij/zij de laptop niet moeten installeren. Wat anders is het als er op de doos andere specificaties staan dan na installatie blijkt, dan zit de fout niet bij TS en zou de MM hem wel moeten innemen en de juiste geven.
Ik citeerde de OP alleen maar als antwoord aan dhc.

trebelski

Ongelezen bericht door trebelski »

Ah, dan begreep ik het verkeerd.Sorry

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Vriendelijk vragen staat u altijd vrij, en MM mag nee zeggen. Bij koop in een winkel geldt koop = koop en ruilen is een gunst van de winkelier en geen recht van de consument (ook als de doos nog niet eens geopend was).

Op de website van MM is overigens te lezen dat notebooks zijn uitgesloten van omruiling / retournering.

Dit wordt natuurlijk een ander verhaal als op de bon of specificaties op de doos iets anders staat, bijvoorbeeld dat de bon / doos staat dat laptop wel x heeft maar dit niet zo blijkt te zijn. Dan is het product niet conform overeenkomst. Dit geldt ook als de verkoper bepaalde mededelingen heeft gedaan, in dit geval is dat wel vaak lastig aantonen.

avhelvoirt

[daar kan het nog steeds twee kanten mee op. Staan de specificaties namelijk gewoon op de doos wat vaak het geval is had TS dat natuurlijk kunnen zien en had hij/zij de laptop niet moeten installeren. Wat anders is het als er op de doos andere specificaties staan dan na installatie blijkt, dan zit de fout niet bij TS en zou de MM hem wel moeten innemen en de juiste geven.]

Hallo,

ik heb net gekeken op de doos,
daar staan geen specs op alleen het typen nr.

avhelvoirt

daar kan het nog steeds twee kanten mee op. Staan de specificaties namelijk gewoon op de doos wat vaak het geval is had TS dat natuurlijk kunnen zien en had hij/zij de laptop niet moeten installeren. Wat anders is het als er op de doos andere specificaties staan dan na installatie blijkt, dan zit de fout niet bij TS en zou de MM hem wel moeten innemen en de juiste geven
Hallo,
ik heb zonet op de doos gekeken en daar staan geen specs op.
alleen het typen nr.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

avhelvoirt schreef: Hallo,
alleen het typen nr.
Maakt m.i. weinig uit voor het antwoord. U had zich in de winkel kunnen verdiepen in de specs en of deze voldeed. U had zich uitgebreid kunnen laten voorlichten over het apparaat.

nevermind

CSM schreef:Nog lastiger wordt het als de specs op de doos multi-interpreteerbaar zijn.
Voorbeeldje: stel, de doos belooft dat Photoshop gratis geinstalleerd is.
Na het opstarten van het beestje, blijkt het om een veroudere of uitgeklede versie van dit programma te gaan.
Tja... wie zit er dan fout?

Nou ja, we kunnen speculeren totdat we een ons wegen, maar wellicht kan TS eerst eens wat meer duidelijkheid verschaffen.

En wat is er dan verkeerd aan?
Het staat er gratis geïnstalleerd.
En andere koek is, al de versie erbij staat en deze niet aanwezig is, of geïnstalleerd, ik zie hier niets verkeerds in.
Emmy75 schreef:

Op de website van MM is overigens te lezen dat notebooks zijn uitgesloten van omruiling / retournering.
Dit klopt, maar TS heeft een laptop gekocht en geen notebook.

avhelvoirt schreef: Hallo,
alleen het typen nr.

Kan je ons ook nog zeggen, om welke Laptop het gaat?

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Heb je de laptop zelf uit het schap gepakt om vervolgens naar de kassa te gaan, of heeft een MM medewerker een verkeerde uit het magazijn gehaald? Ook in het laatste geval is het uiteraard de verantwoordelijkheid van de klant om voor betaling te controleren of het het juiste product betreft, maar kan het toch de eventuele discussie wat makkelijker maken....

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Bericht verwijderd omdat mensen geen aandacht hebben voor de realiteit.
Laatst gewijzigd door DJM op 15 jan 2012 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

avhelvoirt schreef:
daar kan het nog steeds twee kanten mee op. Staan de specificaties namelijk gewoon op de doos wat vaak het geval is had TS dat natuurlijk kunnen zien en had hij/zij de laptop niet moeten installeren. Wat anders is het als er op de doos andere specificaties staan dan na installatie blijkt, dan zit de fout niet bij TS en zou de MM hem wel moeten innemen en de juiste geven
Hallo,
alleen het typen nr.
Dan heb je grote kans dat je kunt ruilen voor een exemplaar dat je eigenlijk in gedachten had. Doordat de specs er niet op staan is het voor jou niet mogelijk geweest de juiste beslissing te nemen, er is dus sprake van dwaling.
Overigens, ik denk dat je wel kans maakt als je terug gaat naar MM en uitlegd wat er gebeurd is.

nevermind

olaf79 schreef:
avhelvoirt schreef:
Hallo,
alleen het typen nr.
Dan heb je grote kans dat je kunt ruilen voor een exemplaar dat je eigenlijk in gedachten had. Doordat de specs er niet op staan is het voor jou niet mogelijk geweest de juiste beslissing te nemen, er is dus sprake van dwaling.
Overigens, ik denk dat je wel kans maakt als je terug gaat naar MM en uitlegd wat er gebeurd is.
Bij de MM staan alle PC´s en laptops uitgestald, dus TS heeft met zekerheid het artikel gezien.
Meestal staan de specs op een plaatje, en dan zijn er nog medewerker , waar je van alles kunt vragen.
Of de uitkomst dan altijd de goede is. laat ik hier buiten beschouwing.
Ik had al naar het merk gevraagd, maar TS heeft deze vraag nog niet beantwoord.
Een laptop, waar alleen het nummer opstaat, heb ik bij de MM nog niet gezien. :shock:

DJM

Ongelezen bericht door DJM »

Nevermind en Olaf79 kunnen kennelijk niet lezen.

Gesloten