ASR/ Falco Levensplan Miljonair
Geplaatst: 15 jan 2012 13:03
Beste mensen,
In het jaar 2000 heb ik een kapitaal verzekering (bij FalcoN) voor mijn zoontje afgesloten de zgn. “Levensplan Miljonair”.
Ik heb toen der tijd een aanvullende koopsom van 5000 gulden betaald en maandelijks een inleg van 100 gulden.
Afgelopen maand kreeg ik van ASR verzekeringen en brief waarin ze aangeven dat ik kosteloos over kan stappen naar een product met lage en heldere kosten. Dit geld ook als ik besluit mijn huidige verzekering te beëindigen. Ik besloten mijn beleggingverzekering af te kopen. Toen ik telefonisch contact opnam met mijn tussenpersoon om te informeren hoe dit moet regelen kreeg tot mijn verbazing te horen dat ik alleen met toestemming van de kantongerecht wijzigingen brengen aan dit polis. Dit omdat mijn zoon de verzekeringnemer is. Ik kon dit niet geloven en nam gelijk contact op met ASR verzekeringen. Bij hen kreeg ik te horen dat ze me geen enkele informatie kan geven omdat ik niet de verzekeringnemer bent. De telefoniste kortaf, ze gaf me niet eens de gelegenheid om uit te leggen wat we toentertijd afgesproken had met de verzekeringadviseur. Ze viel me reden met de volgende reactie"ik was er niet bij meneer".
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een advies of oplossing.
Alvast bedankt
In het jaar 2000 heb ik een kapitaal verzekering (bij FalcoN) voor mijn zoontje afgesloten de zgn. “Levensplan Miljonair”.
Ik heb toen der tijd een aanvullende koopsom van 5000 gulden betaald en maandelijks een inleg van 100 gulden.
Afgelopen maand kreeg ik van ASR verzekeringen en brief waarin ze aangeven dat ik kosteloos over kan stappen naar een product met lage en heldere kosten. Dit geld ook als ik besluit mijn huidige verzekering te beëindigen. Ik besloten mijn beleggingverzekering af te kopen. Toen ik telefonisch contact opnam met mijn tussenpersoon om te informeren hoe dit moet regelen kreeg tot mijn verbazing te horen dat ik alleen met toestemming van de kantongerecht wijzigingen brengen aan dit polis. Dit omdat mijn zoon de verzekeringnemer is. Ik kon dit niet geloven en nam gelijk contact op met ASR verzekeringen. Bij hen kreeg ik te horen dat ze me geen enkele informatie kan geven omdat ik niet de verzekeringnemer bent. De telefoniste kortaf, ze gaf me niet eens de gelegenheid om uit te leggen wat we toentertijd afgesproken had met de verzekeringadviseur. Ze viel me reden met de volgende reactie"ik was er niet bij meneer".
Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht een advies of oplossing.
Alvast bedankt