Pagina 1 van 2
EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 14:46
door PJ 66
Stel je bestelt een Blu ray disc bij Bol.com, Cosmox, ECI of Free Record Shop met het EAN nummer 5051888085110 waarbij je volgens hen de Ultimate Collection zou moeten krijgen van Ben Hur met 3 discs.
Nou dan sturen ze gewoon een normale versie. Het EAN nummer is namelijk verkeerd voor de Ultimate versie. Deze is namelijk 5051892027892.
Bellen of mailen heeft geen zin. De fabrikant zegt doodleuk dat hun informatie goed is

Ondertussen wordt er bij Bol.com heel wat afgeklaagd dat de klanten niet het juiste product krijgt. Dit loopt al maanden! En aanpassen HO maar.
Ik vraag me af wie hier nou zo dom is............
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 17:54
door ECI Webcare
Al met al een vreemd verhaal om zo te lezen, hier zit waarschijnlijk meer achter. Ik wil graag proberen dit voor je op te lossen, ik hoop dat ik via direct contact met de leverancier meer informatie naar voren kan halen.
Stuur mij je klantnummer of je NAW gegevens in een e-mail, dan ga ik hier achterheen. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je bij ons andere artikelen ontvangt dan je besteld.
Met vriendelijke groet,
Ruben van der Vliet
ECI Webcare
[email protected]
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 18:06
door PJ 66
Het is een feite een kwestie van EAN nummers controleren. Ik doe dit meestal via DVD Profiler. Hier zie je gelijk de verschillen. Het vreemde is dat de fabrikant/leverancier in Nederland niet door heeft dat ze fout zitten. En alle info wordt aan ECI, Bol.com, FRS en Cosmox zo gestuurd. Intern wordt dit niet geverifieerd. Beetje vreemd als u het mij vraagt.
Ik heb de disc ontvangen van Bol.com en gelijk terug gestuurd. Ben al maanden bezig met mails, telefoontjes, maar ik krijg steeds te horen dat ze nog niks hebben gehoord van de fabrikant. Zelf ondernemen ze kennelijk geen actie, want alle foute informatie staat doodleuk op de site. Het is zelfs zo dat klanten klagen; want ze krijgen niet wat ze besteld hebben. Logisch.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 18:55
door MAXIEM
PJ 66
Als ik het goed begrijp, dan wordt er wél geleverd wat er besteld is, maar komt het bestelde niet met de informatie over het produkt. In feite moet je dan naar mijn mening niet bij de fabrikant zijn, maar bij de verkoper (zie BW7). Het is de zorgplicht van de verkoper om voor de juiste informatie zorg te dragen.
Maxiem.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 18:58
door PJ 66
Op de site staat afgebeeld Ultimate version 3 discs. Maar je krijgt de gewone versie van 2 discs. Niet ik maar Bol.com is in conclaaf met de fabrikant. Dit duurt echter al maanden. Beetje gek verhaal. Nog gekker is dat alle info ook bij de andere webwinkels fout staat vermeld.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 19:11
door MAXIEM
PJ 66
Bij een KOA hoort de verkoper binnen 30 kalenderdagen het produkt te leveren dat op de site staat afgebeeld. Met hun conclaaf heb jij als koper niets te maken. Zo zit de consumentenwet (het BW7) in elkaar en niet anders!
Maxiem.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 19:14
door PJ 66
Ze leveren wel, maar het verkeerde produkt. Volgens mij kun je in de wet niet eisen dat ze het goede product leveren binnen 30 dagen. Ik heb toch geen verlies.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 19:21
door ArneLH
PJ 66 schreef:Ze leveren wel, maar het verkeerde produkt. Volgens mij kun je in de wet niet eisen dat ze het goede product leveren binnen 30 dagen. Ik heb toch geen verlies.
Dan hebben ze dus niet gepresteerd wat is overeengekomen. Die 30 dagen 'regel' is gewoon van toepassing.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 19:23
door PJ 66
Ja maar wat kun je er verder mee.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 16 jan 2012 19:56
door MAXIEM
@
Ja maar wat kun je er verder mee?
Goeie vraag. Van een onwillige verkoper kun je dan
slechts eisen, dat hij de aankoopprijs direkt terug dient te betalen. Je moet hem dan een briefje sturen, dat hij een wanprestatie heeft geleverd.
Maxiem.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 17 jan 2012 00:10
door PJ 66
Als je alles een beetje goed had gelezen had je kunnen zien dat hier helemaal geen sprake van is

Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 17 jan 2012 00:33
door Emmy75
PJ 66 schreef:Ja maar wat kun je er verder mee.
Veel meer dan dat de webwinkel de koopprijs binnen 30 dagen moet terugbetalen, kunt u er niet mee. Als de webwinkel onmogelijk kan leveren - neem ik even aan wegens conclaaf bol <-> fabrikant - houdt het gewoon op. Daar heeft u als klant natuurlijk geen biet aan, dat begrijp ik wel terdege en ik wil de gang van zaken ook niet goed praten.
Wellicht is het een idee om een echte fysieke winkel binnen te stappen en daar te informeren. Ja ouderwets ik weet maar ze bestaan nog steeds.
@ECI Webcare,
TS heeft aangegeven het product bij bol te hebben besteld, dus u heeft weinig aan de gegevens van hem.
Indien u de gevraagde editie - 100% zeker weten - wel snel kunt leveren is het misschien handig met TS contact op te nemen per PB, wellicht heeft u er dan een tevreden klant bij

Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 17 jan 2012 09:35
door Teunbosseman
Lees ik het nu goed dat jij besteld op EAN nummer ?
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 17 jan 2012 10:09
door PJ 66
Het EAN nummer is de uitgave van de DVD/Blu ray versie. Dit kan verschillen per uitgave. Special editions, Metal Case, Ultimate Versions etc hebben een andere EAN code dan de normale versie. Als je die wil hebben is het soms belangrijk te weten wat het EAN nummer is.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 17 jan 2012 11:56
door Teunbosseman
PJ 66 schreef:Het EAN nummer is de uitgave van de DVD/Blu ray versie. Dit kan verschillen per uitgave. Special editions, Metal Case, Ultimate Versions etc hebben een andere EAN code dan de normale versie. Als je die wil hebben is het soms belangrijk te weten wat het EAN nummer is.
Ik weet wel wat een EAN nummer is, dat was niet mijn vraag. Heb jij op EAN nummer of op artikel besteld ?
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 17 jan 2012 13:57
door PJ 66
Gekocht op hun beschrijving (Bol.com - FRS - ECI of Cosmox)
Ben Hur (50th Anniversary Ultimate Collector's Edition) | Charlton Heston, Stephen Boyd & Martha Scott
Blu-ray | 3 disks | november 2011 |
High-definition Blu-ray bereikt een nieuw hoogtepunt met het imponerende beeldmateriaal, de denderende actie en het weergaloze acteerwerk van de film die in zijn tijd alle records brak met 11 Oscars, waaronder voor Beste Film. Charlton...
Maar als je dan het EAN nummer gaat checken klopt er niks van. Vreemde is dat Bol.com er niets mee doet. Maar ik blijf lekker doorgaan net zo lang totdat ze het aanpassen.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 18 jan 2012 14:15
door ECI Webcare
Dankzij je klacht over de Ultimate Collection van Ben Hur is gebleken dat de gegevens op ondermeer onze site, eci.nl, niet correct stonden. Inmiddels is de fout gevonden en vanaf morgen zal dit correct op onze site staan.
Ik wil je hier hartelijk voor bedanken. Naar alle waarschijnlijkheid staat de informatie straks ook op andere sites weer correct.
Met vriendelijke groet,
Ruben van der Vliet
ECI Webcare
[email protected]
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 18 jan 2012 14:24
door MAXIEM
ECI
19 jan 2012 15:19
PJ 66 schreef:
BOL.com heeft als eerste de site aangepast. ECI die hier als eerste reageerde nog niet. Valt me toch tegen van Ruben van der Vliet ECI.
Maxiem.
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 18 jan 2012 16:26
door PJ 66
Kreeg vandaag dan eindelijk het verlossende woord van Bol.com:
U heeft over een langere periode contact met ons gehad betreffende een verkeerde levering van 'Ben Hur'. Ten eerste willen wij onze oprechte excuses aanbieden voor het feit dat dit zo lang heeft moeten duren. Uiteraard had dit ook sneller opgelost kunnen worden.
Wij hebben vandaag na contact met de filmmaatschappij een definitief antwoord gehad. Het klopt inderdaad de de informatie op onze website niet klopt. De leverancier was hiervan niet op de hoogte en wij krijgen de informatie altijd via de leverancier door gespeeld. De 3 disc editie is volgens de filmmaatschappij alles voor de verkoop in de Verenigde Staten deze bevat dan ook alle extra's. Voor de Nederlandse markt is er alleen de 2 disc versie beschikbaar.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Re: EAN nummer worden niet geverifieerd en dus fout geleverd.
Geplaatst: 18 jan 2012 17:13
door MAXIEM
Bol.com
Het klopt inderdaad de de informatie op onze website niet klopt. De leverancier was hiervan niet op de hoogte en wij krijgen de informatie altijd via de leverancier door gespeeld.
Niet de leverancier is verantwoordelijk voor wat er op jullie site staat, daar zijn jullie
ZELF voor verantwoordelijk. Afschuiven ten deze, is een zeer kwalijke zaak en ontlokt mij het advies: dat je beter geen bestelling kunt plaatsen bij Bol. com.
Maxiem.