Teleurstellende service van KLM
Geplaatst: 17 jan 2012 20:33
Bij mijn terugreis (oktober 2011) uit Minneapolis met KLM partner Delta had ik maarliefst een vertraging van 11 uur. Na de landing heb ik mij onmiddellijk gemeld bij de KLM servicedesk op de luchthaven. Hier werd mij medegedeeld dat ik recht heb op restitutie van mijn vliegticket en kreeg ik een telefoonnumer van de servicedesk mee. Hier moest ik maar mee bellen en het zou het geregeld worden.
Ik bel de volgende dag met de servicedesk leg de hele situatie uit en ik wordt promt doorverwezen naar het internet. Ik wordt vriendelijk verzocht een formuliertje in te vullen. Ik vul het formuliertje in en mail dit onmiddellijk. Ik krijg hier maar liefst 4 automatische bevestigingen van. Echter geen inhoudelijke reactie. Na ca 6 weken mail ik de klantenservice met de vraag waar mijn antwoord blijft. Ik ontvang geen antwoord.
Enkele dagen later vind ik na enig zoekwerk een telefoonnummer, na enkele keuzemenus te hebben doorkruist wordt de verbinding verbroken nadat een computerstem mij weer terugverwijst naar het internet. Nogmaals gebeld en na bewust enkele foute keuzes gemaakt te hebben kom ik eindelijk bij een medewerker terecht.
De medewerker bevestigd dat ik inderdaad recht heb op een restitutie, maar dat ik een foutief formulier heb ingevuld. Na ternauwernood niet uit mijn slof te zijn geschoten. Biedt de vriendelijke meneer mij aan, om mijn dossier om te hangen naar de juiste lijst of afdeling. Ik zou dan geen actie meer te hoeven ondernemen en binnen 5 dagen bericht ontvangen. Fijn toch?
Nee, niet fijn. Na 1 week nog steeds geen reactie van KLM. Dus wederom bellen met KLM. De wederom vriendelijke medewerker kon niets terugvinden. Dus wederom de hele situatie uitgelegd. Geen dossier, geen gespreksnotitie, helemaal niets was bekend bij KLM! Ik had op dat moment mijn vluchtgegevens niet bij de hand, hij verzocht mij later met gegevens terug te bellen.
Zoals besproken bel ik later terug en krijg een nieuwe vriendelijke collega aan de lijn, en weer leg ik de hele situatie uit. Deze medewerker vertelt mij na mijn relaas te hebben aangehoord, dat KLM mijn vlucht niet gaat vergoeden omdat zij is uitgevoerd door hun partner Delta. Gezien deze niet onder de Europese regels valt heb ik dus kortom... vette pech. Ik kon volgens hem wel nog eventuele onkosten proberen te declareren, maar daar moet ik... je raad het al... weer een formuliertje voor invullen.
Ik ben een frequente vlieger en niet alles gaat altijd perfect. Maar dit slaat tot noch toe alles. De medewerkers waren uiterst vriendelijk, maar ik ben 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd. En tot heden ca 4 maanden na datum heb ik nog steeds geen reactie op mijn 1e formuliertje. KLM / Delta, een dikke onvoldoende voor jullie service.
Ik bel de volgende dag met de servicedesk leg de hele situatie uit en ik wordt promt doorverwezen naar het internet. Ik wordt vriendelijk verzocht een formuliertje in te vullen. Ik vul het formuliertje in en mail dit onmiddellijk. Ik krijg hier maar liefst 4 automatische bevestigingen van. Echter geen inhoudelijke reactie. Na ca 6 weken mail ik de klantenservice met de vraag waar mijn antwoord blijft. Ik ontvang geen antwoord.
Enkele dagen later vind ik na enig zoekwerk een telefoonnummer, na enkele keuzemenus te hebben doorkruist wordt de verbinding verbroken nadat een computerstem mij weer terugverwijst naar het internet. Nogmaals gebeld en na bewust enkele foute keuzes gemaakt te hebben kom ik eindelijk bij een medewerker terecht.
De medewerker bevestigd dat ik inderdaad recht heb op een restitutie, maar dat ik een foutief formulier heb ingevuld. Na ternauwernood niet uit mijn slof te zijn geschoten. Biedt de vriendelijke meneer mij aan, om mijn dossier om te hangen naar de juiste lijst of afdeling. Ik zou dan geen actie meer te hoeven ondernemen en binnen 5 dagen bericht ontvangen. Fijn toch?
Nee, niet fijn. Na 1 week nog steeds geen reactie van KLM. Dus wederom bellen met KLM. De wederom vriendelijke medewerker kon niets terugvinden. Dus wederom de hele situatie uitgelegd. Geen dossier, geen gespreksnotitie, helemaal niets was bekend bij KLM! Ik had op dat moment mijn vluchtgegevens niet bij de hand, hij verzocht mij later met gegevens terug te bellen.
Zoals besproken bel ik later terug en krijg een nieuwe vriendelijke collega aan de lijn, en weer leg ik de hele situatie uit. Deze medewerker vertelt mij na mijn relaas te hebben aangehoord, dat KLM mijn vlucht niet gaat vergoeden omdat zij is uitgevoerd door hun partner Delta. Gezien deze niet onder de Europese regels valt heb ik dus kortom... vette pech. Ik kon volgens hem wel nog eventuele onkosten proberen te declareren, maar daar moet ik... je raad het al... weer een formuliertje voor invullen.
Ik ben een frequente vlieger en niet alles gaat altijd perfect. Maar dit slaat tot noch toe alles. De medewerkers waren uiterst vriendelijk, maar ik ben 3 maanden van het kastje naar de muur gestuurd. En tot heden ca 4 maanden na datum heb ik nog steeds geen reactie op mijn 1e formuliertje. KLM / Delta, een dikke onvoldoende voor jullie service.