Pagina 1 van 2
T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 18 jan 2012 17:26
door gekkedwerg
Wij hadden 2 telefoon abonomenten bij Tmobile maar waren nooit bereikbaar en konden bijna nooit op internet.
Wij als leken dachten dat het een verkeerde keus van telefoons was,slechte antenne/ software?
Maar als wij uit onze wijk waren ging het beter na een jaar rommelen misgelopen telefoontjes van solicitaties toch maar een er in verdiepen!!
Blijkt dat de dekking in onze wijk gewoon niet tot zeer slecht was beyum groningen.
Naar een tmobile winkel gegaan zij de verkoper eerst maar eens een nieuwe simkaart proberen maar zag er zelf ook weinig heil in want als hij bij zijn moeder in beyum was moest ie ook in een bepaalde hoek van de tuin gaan staan voor bereik!!
Dus braaf weer bijna een maand met de nieuwe sim kaart proberen maar bleef slecht tot niks geen bereik.
Dus op naar Tmobile maar weer na ee hoop gerommel/kwade woordjes konden ze het contract openbreken en de abonoment opzeggen, maar dan kreeg ik een sms waar ik dan Hun telefoon gekregen bij het abonoment heen kon sturen.
Nooit geen sms gekregen maar wel na een maand of 4 een boze mail waar hun telefoon bleef en dat we anders 350 euro moesten betalen!!!!!!!
Ik verbaast en dacht hallo wat een dreigementen ik klim ook in de pen eerst per e.mail gevraagt waar mijn betaalde abonements kosten/beltegoed zijn gebleven voor de diensten die ze niet hebben kunnen leveren!!GEEN ANTWOORD
Toen maar officieel via aangetekende brief gevraagd om antwoord en het geld van 350 euro wat ze automatisch van de rekening hadden gehaald gestorneerd
want GEEN ANTWOORD
Dus maar na een Tmobile winkel vandaag de heren achter de balie bellen klantenservice en geven je de hoorn eindeloze gesprekken met de klanten service en die zegt tja we hebben gereageerd vraag je stuur bewijs daarvan,nee meneer zo werkt dat niet, en het beltegoed is geen spaarpot, en daar betaald u ook u telefoon mee????enz enz dus het is Uw schuld!!, zeg ik boos dan begin ik een rechtzaak ach moet U doen
Dus mensen pas op je neemt een abonoment bij T>MOBILE zij kijken dan wel of ze U wat gaan leveren van hun diensten WAAR JE VOOR BETAALD.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 19 jan 2012 10:43
door Daan_1978
Erg overdreven allemaal.
Ik had ook eerst in mijn woonwijk geen tot amper bereik. Soms was het internet erg goed, soms totaal niet aanwezig.
Heb mezelf een router gekocht en vanaf toen netjes via WiFi, dus geen gezeur meer.
Wel op een volwassen en nette manier mijn beklag gedaan en ik kreeg 6 maanden korting aangeboden om de tijd te overbruggen voor hun om het netwerk te verbeteren. Ondanks dat ik akkoord ging met de korting kon ik ook naar vrije keus het contract alsnog opzeggen, onderhand, maar ook na de kortingsperiode.
Oftewel, zeer goed geholpen!
Dat je vervolgens, indien je ervoor kiest het toestel te houden, geld voor het toestel moet betalen is niet meer dan logisch! Je neemt het toestel af "in combinatie" met het abonnement. De toestel prijs is dus met het abonnement verrekend.
Ik kreeg die keuze ook als ik wilde opzeggen. Toestel terug sturen OF 350 euro betalen zodat ik het toestel kon houden.
Ik moet aangeven dat bij alles op een zeer nette manier is gegaan en qua communicatie ik geen enkel probleem heb gehad.
Misschien moet je eerst eens in de spiegel kijken, voordat je met de vinger wijst, want jouw manier van communiceren ( alleen al in jouw openingspost ) laat erg te wensen over!
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 19 jan 2012 22:38
door GJvdZ
En het is niet zo dat de gemeente waar je woont toevallig een bouwvergunning voor een zendmast heeft geweigerd (eventueel na klachten van buurtbewoners)? Misschien goed om dat ook even na te vragen.
(ik heb ooit een keer meegemaakt dat mensen die een petitie waren gestart tegen de bouw van een zendmast, later gingen klagen dat het bereik zo slecht was...)
Verder kan geen enkele provider overal dekking garanderen, zeker niet in huis. Daar zijn namelijk teveel factoren waar ze geen invloed op hebben.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 12:42
door Pieter12345
Daan kan jij niet lezen, het gaat om telefonen.
Jij werkt voor t-mobile en is niet leuk wat je doet.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 13:45
door Daan_1978
Pieter12345 schreef:Daan kan jij niet lezen, het gaat om telefonen.
Ik kan best lezen hoor, maar juist die telefoon wordt gegeven in combinatie met het abonnement.
Telefoon retourneren zal toch moeten bij beeindiging abonnement, anders zul je dus die 350 euro moeten betalen om de telefoon af te kopen. Een telefoon kost immers geld.
Pieter12345 schreef:Jij werkt voor t-mobile en is niet leuk wat je doet.
Dus, omdat ik een logische verklaring post voor datgene wat er aan de hand is, werk ik gelijk bij t-mobile?
Neen, beste Pieter, bij een telefoon provider zou ik nooit willen werken!
Ik denk eerder dat jij niet kan lezen, want ik post gewoon mijn eigen ervaring met de mogelijkheid om mijn abonnement op te zeggen bij t-mobile. En deze is soortgelijk aan de jouwe en ik leg alleen maar uit dat het logisch is dat je voor een telefoon moet betalen.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 13:51
door gekkedwerg
daantje,die telefoon kunnen ze van mij terug krijgen al vanaf het begin ik wil alleen antwoord op mijn vragen van Tmobile, niet reageren is wel lekker makkelijk
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 13:57
door Daan_1978
gekkedwerg schreef:daantje,die telefoon kunnen ze van mij terug krijgen al vanaf het begin ik wil alleen antwoord op mijn vragen van Tmobile, niet reageren is wel lekker makkelijk
Je hebt netjes ontbinding van contract aangeboden gekregen, waar je zelf kennelijk ineens niet mee akkoord wil gaan.
Gezien het bereik slecht is, is dat het enige wat ze voor je kunnen doen of je zou met een korting tevreden moeten zijn, maar dat is in jouw geval geen optie.
Het antwoord dat het beltegoed geen spaardepot is en is verrekend met jouw telefoon, klopt. Abonnementskosten zijn inclusief de kosten voor jouw toestel.
In feite betaal je het toestel bij een 2-jarig abonnement dan ook in 2 jaar langzaam helemaal af. Zo werkt dat al jaren en is bij geen enkele provider anders.
En je hoeft me echt geen Daantje te noemen. Ik vind je enigszins neerbuigend. Ik probeer advies te geven vanuit eigen ervaring met t-mobile, maar jij strijkt mensen redelijk tegen de haren in met dit soort tegen reacties.
Jouw ondertoon mag best iets anders, gezien mensen op dit forum wel de tijd nemen zich te verdiepen in jouw klacht en daarin van advies te voorzien.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 15:37
door Daan_1978
gekkedwerg schreef:nee jullie twee niet bedankt
Dus alleen mensen wie samen met jou boos zijn, kunnen hun mening geven?
Ieder ander, wie gewoon aangeeft hoe bepaalde dingen geregeld kunnen zijn/worden werken voor t-mobile en/of moeten hun mond maar houden, ook al is het advies goed bedoeld?
Dan snap je nog steeds niet hoe het werkt op een forum.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 15:57
door bprosman
Maar als wij uit onze wijk waren ging het beter na een jaar rommelen misgelopen telefoontjes van solicitaties toch maar een er in verdiepen!!
Blijkt dat de dekking in onze wijk gewoon niet tot zeer slecht was beyum groningen.
Volgens mij kun je de dekking al sinds de eerste telefoon zien door de veldsterktemeter op je display. Als je vervolgens dan denkt dat T-Mobile te weinig dekking heeft vraag je toch een paar buren op een ander netwerk ? Of je koopt een goedkoop pre-pay simmetje om even te testen op een ander netwerk.
Als dat wel werkt moet het best mogelijk zijn op die grond je abonnement te ontbinden. Dat aanbod heb je zelfs ook gehad. Dan is het toch telefoon in een doos, op de post en dag T-Mobile ?
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 16:43
door gekkedwerg
bprosman schreef:Maar als wij uit onze wijk waren ging het beter na een jaar rommelen misgelopen telefoontjes van solicitaties toch maar een er in verdiepen!!
Blijkt dat de dekking in onze wijk gewoon niet tot zeer slecht was beyum groningen.
Volgens mij kun je de dekking al sinds de eerste telefoon zien door de veldsterktemeter op je display. Als je vervolgens dan denkt dat T-Mobile te weinig dekking heeft vraag je toch een paar buren op een ander netwerk ? Of je koopt een goedkoop pre-pay simmetje om even te testen op een ander netwerk.
Als dat wel werkt moet het best mogelijk zijn op die grond je abonnement te ontbinden. Dat aanbod heb je zelfs ook gehad. Dan is het toch telefoon in een doos, op de post en dag T-Mobile ?
we hebben nu kpn geen enkel probleem meer.
de telefoon stond in doos klaar om te verzenden ,
het was nu wachten op het smsje van t-mobile waar de telefoon heen moest
we wachten nu nog op het smsje van t-mobile
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 16:44
door Daan_1978
Dan bel je even op en vraag je waar deze naar toe kan.
En dan niet de wellus, nietus discussie aangaan of je het sms-je wel of niet gehad hebt, maar gewoon om een adres vragen. Klaar!
Wellus, nietus spelletjes werken niet en heeft totaal geen zin als de vraag heel ergens anders over gaat.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 17:20
door Hatertje
Tsja, en hier heb je er nog 1 gekkedwerg...
Zoals Daan al aangeeft betaal je het toestel af over de loopduur van je abonnement. Als je eerder bij weg wilt dan is het niet meer als terecht dat T-mobile het toestel terug wilt hebben, of dat je ervoor moet betalen.
Jij blijft nu maar hameren op het feit dat je een bepaalde sms niet hebt gehad, maar je had ook gewoon even kunnen bellen of mailen naar T-mobile met de vraag waar het toestel naartoe moet worden gestuurd?
Je hebt zelf ook niet heel veel initiatief genomen in deze kwestie en daar moet je niet alleen T-Mobile de schuld van geven. Bel die gasten op en vraag om een adres. Doe je dat niet, dan kan je denk ik nog lang wachten op die SMS.
En nee, ik werk niet voor T-Mobile, wel in de telecombranche.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 17:27
door gekkedwerg
Hatertje schreef:Tsja, en hier heb je er nog 1 gekkedwerg...
Zoals Daan al aangeeft betaal je het toestel af over de loopduur van je abonnement. Als je eerder bij weg wilt dan is het niet meer als terecht dat T-mobile het toestel terug wilt hebben, of dat je ervoor moet betalen.
Jij blijft nu maar hameren op het feit dat je een bepaalde sms niet hebt gehad, maar je had ook gewoon even kunnen bellen of mailen naar T-mobile met de vraag waar het toestel naartoe moet worden gestuurd?
Je hebt zelf ook niet heel veel initiatief genomen in deze kwestie en daar moet je niet alleen T-Mobile de schuld van geven. Bel die gasten op en vraag om een adres. Doe je dat niet, dan kan je denk ik nog lang wachten op die SMS.
En nee, ik werk niet voor T-Mobile, wel in de telecombranche.
Ik hammer helemaal niet over dat smsje ik wil alleen antwoord op mijn vragen!!!!
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 17:29
door ciske
Daan_1978 schreef:Dan bel je even op en vraag je waar deze naar toe kan.
En dan niet de wellus, nietus discussie aangaan of je het sms-je wel of niet gehad hebt, maar gewoon om een adres vragen. Klaar!
Wellus, nietus spelletjes werken niet en heeft totaal geen zin als de vraag heel ergens anders over gaat.
hier is antwoord op jouw vraag.
Ik hammer helemaal niet over dat smsje ik wil alleen antwoord op mijn vragen!!!!
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 17:32
door Leojes30
Nou TS, als je zo ook reageert in de winkel van Tmobile dan vind het nog netjes dat ze je geholpen hebben....
blijf maar lekker wachten op dat smsje dan krijg je vanzelf een incassoburo of deurwaarder aan je broek...En als je eenmaal in dat traject zit dan kun je niet meer terug hoor
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 20:55
door dianafeijenmeli
Ook ik heb grote problemen met t-mobile.
Heb al een jaar slecht tot geen bereik in het midden van Nederland.
Wordt gezegd dat je telefoon op een ander kanaal moet, met als gevolg nog slechtere verbindingen.
Dan krijg je een nieuw simkaartje probleem blijft, heb met 3 andere telefoonsgeprobeert oudere en nieuwere ook dat helpt niet.
Heb de klacht al 3 keer voorgelegd en telkens krijg ik te horen dat ze me binnen 48 uur terug bellen, nou we zijn ondertussen al bijna een week verder.
In de winkel geweest die zegt heel leuk binnen een dag wordt je teruggebeld nou ben benieuwd maar heb onder tussen al geen vertrouwen erin dat ze me gaan bellen.
Ik wil van dit kl.te abonnement af, maar daar luistert T-Mobile helemaal niet naar. Als je ze belt ze hebbenniet eens een klachtennummer en via de site reageren ze niet.
Als het aan mij ligt mogen ze opdoeken iig voor mij mijn abonnement zo snel mogelijk beeindigen.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 20 jan 2012 22:38
door gekkedwerg
[quote="dianafeijenmeli"]Ook ik heb grote problemen met t-mobile.
Heb al een jaar slecht tot geen bereik in het midden van Nederland.
Wordt gezegd dat je telefoon op een ander kanaal moet, met als gevolg nog slechtere verbindingen.
Dan krijg je een nieuw simkaartje probleem blijft, heb met 3 andere telefoonsgeprobeert oudere en nieuwere ook dat helpt niet.
Heb de klacht al 3 keer voorgelegd en telkens krijg ik te horen dat ze me binnen 48 uur terug bellen, nou we zijn ondertussen al bijna een week verder.
In de winkel geweest die zegt heel leuk binnen een dag wordt je teruggebeld nou ben benieuwd maar heb onder tussen al geen vertrouwen erin dat ze me gaan bellen.
Ik wil van dit kl.te abonnement af, maar daar luistert T-Mobile helemaal niet naar. Als je ze belt ze hebbenniet eens een klachtennummer en via de site reageren ze niet.
Als het aan mij ligt mogen ze opdoeken iig voor mij mijn abonnement zo snel mogelijk beeindigen.[/q
dat bedoel ik nou ben al een jaar bezig om antwoord te krijgen ze reageren nergens op
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 21 jan 2012 10:31
door ciske
dat bedoel ik nou ben al een jaar bezig om antwoord te krijgen ze reageren nergens op
kijk iemand praat je naar de mond en het is prima. er zijn hier verschillende mensen die je tips hebben gegeven, of je doet er wat mee of je wacht lekker op een incasso.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 21 jan 2012 10:36
door nevermind
ciske schreef:dat bedoel ik nou ben al een jaar bezig om antwoord te krijgen ze reageren nergens op
kijk iemand praat je naar de mond en het is prima. er zijn hier verschillende mensen die je tips hebben gegeven, of je doet er wat mee of je
wacht lekker op een incasso.
Maar zij sturen met zekerheid geen smsje.
Re: T mobile speelt de onschuld!!!
Geplaatst: 21 jan 2012 23:40
door olaf79
gekkedwerg schreef:daantje,die telefoon kunnen ze van mij terug krijgen al vanaf het begin ik wil alleen antwoord op mijn vragen van Tmobile, niet reageren is wel lekker makkelijk
Tis nog maar de vraag of ze uberhaupt recht hebben op die telefoon.