LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] D-reizen en andere reisbureau's
-
D-reizen en andere reisbureau's
Mij valt het op dat er veel verhalen staan dat je niet bij een reisbureau moet boeken, maar op internet of bij een touroperator etc etc dit alles vanwege de NIET objectiviteit van de reisbureau's en de commissie.
Inderdaad, de Thomas Cook reisbureáu's hebben een binding met moedermerken Neckermann etc en zullen deze sneller aanraden wellicht. Dit kan ook gelden voor TUI reisbureau's, Globe etc. D-reizen is echter een van de weinige ONAFHANKELIJKE reisbureau's met geen speciale binding met een touroperator. Zij verkopen dus niet de reis die het meeste commissie oplevert, maar de reis die het voordeligst is voor de klant. Daarom wordt er altijd een prijsvergelijking gemaakt.
Natuurlijk kun je op internet boeken of bij een of andere vage touroperator. Maar daar lees ik zoveel klachten van dat iets niet goed is gegaan; dan ook niet klagen dus! Kies voor een ANVR reisbureau, waarvan mijn ervaringen met D-reizen het beste zijn
Inderdaad, de Thomas Cook reisbureáu's hebben een binding met moedermerken Neckermann etc en zullen deze sneller aanraden wellicht. Dit kan ook gelden voor TUI reisbureau's, Globe etc. D-reizen is echter een van de weinige ONAFHANKELIJKE reisbureau's met geen speciale binding met een touroperator. Zij verkopen dus niet de reis die het meeste commissie oplevert, maar de reis die het voordeligst is voor de klant. Daarom wordt er altijd een prijsvergelijking gemaakt.
Natuurlijk kun je op internet boeken of bij een of andere vage touroperator. Maar daar lees ik zoveel klachten van dat iets niet goed is gegaan; dan ook niet klagen dus! Kies voor een ANVR reisbureau, waarvan mijn ervaringen met D-reizen het beste zijn
Re: D-reizen en andere reisbureau's
Ik heb al eens per internet geboekt, en dat ging uit stekend. Maar bij Globe reisbureau, hebben we ook al diverse keren geboekt, en inderdaad.......heel goed bevallen. Ze proberen je zeker niet de duurste reis aan te smeren, en luisteren naar de klant vind ik. Met D reizen hebben we nog geen ervaring, maar zal ook best goed zijn.
Maar internet is inderdaad effe kijken of ze wel aan gesloten zijn bij het garantie fonds ja ....maar dan kun je prima boeken hoor.
Maar internet is inderdaad effe kijken of ze wel aan gesloten zijn bij het garantie fonds ja ....maar dan kun je prima boeken hoor.
Hoi Vero.
Globe reisburo is een OAD onderdeel, maar dat wist jij natuurlijk allang hè? Kan je bij het reisburo als ook op het internet boeken. Heb ik ook al eens gedaan! Hotel voor in de buurt van Disneyland Parijs.
Maar tuurlijk altijd opletten dat het een (heel belangrijk) SGR en in ieder geval ook ANVR reisorganisatie is!
Maar ook dat hoef ik jou natuurlijk ook niet te vertellen, want jij bent van alle markten thuis toch?
Gr. Nika
Globe reisburo is een OAD onderdeel, maar dat wist jij natuurlijk allang hè? Kan je bij het reisburo als ook op het internet boeken. Heb ik ook al eens gedaan! Hotel voor in de buurt van Disneyland Parijs.
Maar tuurlijk altijd opletten dat het een (heel belangrijk) SGR en in ieder geval ook ANVR reisorganisatie is!
Maar ook dat hoef ik jou natuurlijk ook niet te vertellen, want jij bent van alle markten thuis toch?
Gr. Nika
D- REIZEN IS NIET ONAFHANKELIJK ZIJ VRAGEN VEEL GELD AAN DE REISORGANISATIE'S VOOR HET PROMOTEN EN RECLAME KOSTEN.EEN ONAFHANKELIJK REISBURO MOET DIT ZELF BETALEN VAN ZIJN COMMISSIE.
Wij hebben 2 x geboekt via D reizen, 1 x in de winkel en 1 x telefonisch.
Prima geregeld alles klopte etc.
De laatste vakantie hebben wij een brief gestuurd naar D reizen over iets wat ons tegenviel, het was niet echt een klacht maar we wilde het toch kwijt. Onze brief doorgestuurd naar de firma waarbij wij geboekt hebben etc. 2 maanden laten kregen wij antwoord dat we eigenlijk in Italie gelijk hadden moeten bellen etc, maar uit coulance krijgen we euro 60,00 uit betaald.
Nogmaals het was niet een klacht anders hadden wij het wel gelijk op de bestemming gedaan, het was meer iets wat ons tegenviel.
Dus wij zijn wel te spreken over de service van D reizen etc.
Prima geregeld alles klopte etc.
De laatste vakantie hebben wij een brief gestuurd naar D reizen over iets wat ons tegenviel, het was niet echt een klacht maar we wilde het toch kwijt. Onze brief doorgestuurd naar de firma waarbij wij geboekt hebben etc. 2 maanden laten kregen wij antwoord dat we eigenlijk in Italie gelijk hadden moeten bellen etc, maar uit coulance krijgen we euro 60,00 uit betaald.
Nogmaals het was niet een klacht anders hadden wij het wel gelijk op de bestemming gedaan, het was meer iets wat ons tegenviel.
Dus wij zijn wel te spreken over de service van D reizen etc.
Ik heb geen ervaringen met andere reisbureau's , maar wel vaak geboekt bij d reizen. Tot nu toe zeer tevreden. Ik heb ook de ervaring dat ze de beste en goedkoopste reis voor de klant uitzoeken.
Ook hebben ze een goede service. Dus ik vind d reizen zeker een aanrader om een leuke reis bij te gaan boeken.
Ook hebben ze een goede service. Dus ik vind d reizen zeker een aanrader om een leuke reis bij te gaan boeken.
De leukste en voordeligste reis uitzoeken, doet mijn Toerkoop reisbureau ook, hoor! Of ik zoek het zelf op het internet en ga dan zelf boeken op het net of anders even langs het reisbureau. No problem!
Maar ik geef toe, D-Reizen straalt wel wat uit met de reclame en zijn winkels!
Else.
Maar ik geef toe, D-Reizen straalt wel wat uit met de reclame en zijn winkels!
Else.
Wat is er makkelijker als je je bestemming weet om via internet te boeken. Ik doe dit al vanaf begin 2001 en geen problemen mee gehad.
Het voordeel is dat je kunt zoeken op de sites wat al die reisorganisaties te bieden hebben. Voor verre reizen zitten er zeker prijsverschillen in. Wel moet je afwegen wat voor eisen je stelt aan de reis qua accommodatie en vervoer. Dat is echter duidelijk te lezen.
Persoonlijk vind ik het makkelijker dan al die boeken nalezen.
Daarnaast vind je van tijd tot tijd in de nieuwsbrieven aanbiedingen die je weer niet terug vindt in de reisgidsen en waar je toch voor naar het reisbureau moet. Wegens weinig tijd doe ik het lekker thuis voor mijn internetbuis!
Het voordeel is dat je kunt zoeken op de sites wat al die reisorganisaties te bieden hebben. Voor verre reizen zitten er zeker prijsverschillen in. Wel moet je afwegen wat voor eisen je stelt aan de reis qua accommodatie en vervoer. Dat is echter duidelijk te lezen.
Persoonlijk vind ik het makkelijker dan al die boeken nalezen.
Daarnaast vind je van tijd tot tijd in de nieuwsbrieven aanbiedingen die je weer niet terug vindt in de reisgidsen en waar je toch voor naar het reisbureau moet. Wegens weinig tijd doe ik het lekker thuis voor mijn internetbuis!
Wij boeken al jaren onze vakanties bij D-reizen.
Ze leveren een prima service ook na de vakantie m.b.t. anulering achter af enz..
Dus wat ons betreft alleen maar lof over D-reizen!
Ze leveren een prima service ook na de vakantie m.b.t. anulering achter af enz..
Dus wat ons betreft alleen maar lof over D-reizen!
Wat mij stoort aan D-Reizen is dat ze met iets heel goedkoops adverteren en dat blijkt dan vol te zitten, om je vervolgens iets duurs aan te smeren (proberen ze althans) In principe vergelijken alle reisbureaus de prijzen van de verschillende touroperators. En mocht je via internet boeken, dan is er vaak de keuze om je boeking door een door jezelf gekozen reisbureau af te laten handelen. Voordeel: geen betaling via internet, je papieren af halen bij het reisbureau (kunnen ze niet kwijt raken bij de post) en mochten er klachten zijn, dan is het reisbureau daar om te bemiddelen.
Het is logisch dat een reis een keer uitverkocht is. D-Reizen komt op vrijdag met de aanbiedingen en dat kan een keer uitverkocht zijn.
Mijn ervaringen met internet boekingen zijn ernorm goed. Vaak als je bij een bepaalde reisorganisatie (bijv. D-reizen) gaat kijken hebben ze maar een aanbod van een paar bekende reisorganisaties. Als je op het internet gaat kijken kun je vaak enorm veel geld besparen. D-reizen is natuurlijk wel objectief, maar neemt niet alles mee. Er zijn veel reisorganisaties op het internet die vele malen goedkopen zijn, maar deze hebben simpel weg geen contract met D-reizen. Je beroofd jezelf dus in zekere zin zelf van je geld als je via zo'n organisatie boekt. Kijk als je via internet boekt natuurlijk wel altijd na of de reisorganisatie aangesloten is bij de SGR of ANVR. Anders kan het je alsnog veel geld gaan kosten. Via het internet boeken is dus enorm aan te raden!!!!
Nixi schreef:
Echter op internet is dit gewoon niet mogelijk, want dan valt het verkopende menselijk aspect weg en zit er zo'n handig kruisje rechtsboven in beeld als een reis volgeboekt is.
Overigens dit kruisje heet in de winkel gewoon 'Nee!'
Groet,
D
D-reizen biedt als een van de weinigen een zoek-optie op prijs aan op hun website. Natuurlijk als een reis volgeboekt is dan zul je voor een alternatief moeten gaan of gewoon thuis blijven. Zit je in de winkel probeert een mens iets te verkopen aan een ander mens. Hierbij wordt regelmatig iets aangeboden dat iets duurder is dan de eerste keuze. Dan is het zaak voor de aankopende partij om te beslissen. Deze beslissing wordt natuurlijk makkelijker gemaakt door het mooie verhaaltje en de voor je neus liggende folder. Echter je maakt altijd nog zelf die beslissing (ik begreep uit je tekst al dat jij hier niet voor valt), maar dat de verkopende partij dit probeert is voor mij geheel normaal. Dit is gewoon hoe de economie werkt.Wat mij stoort aan D-Reizen is dat ze met iets heel goedkoops adverteren en dat blijkt dan vol te zitten, om je vervolgens iets duurs aan te smeren (proberen ze althans)
Echter op internet is dit gewoon niet mogelijk, want dan valt het verkopende menselijk aspect weg en zit er zo'n handig kruisje rechtsboven in beeld als een reis volgeboekt is.
Groet,
D
De service van D-reizen is uitstekend. Via hun een reis geboekt bij De Jong autoreizen naar Spanje vorige zomer. Echter het gevraagde bleek in werkelijkheid niet waar gemaakt te zijn. Hierover geklaagd. De Jong Autoreizen gaf -uiteindelijk- toe dat het gevraagde niet geheel naar de vraag was, en scheepte ons af met een bloemenbon van 10 euro.......
Voor ons GEEN boeking meer bij De jong Autoreizen!!!
Voor ons GEEN boeking meer bij De jong Autoreizen!!!
En anders zit er nog wel een groot kruis in de rechterbovenhoek van je scherm.Echter op internet is dit gewoon niet mogelijk, want dan valt het verkopende menselijk aspect weg en zit er zo'n handig kruisje rechtsboven in beeld als een reis volgeboekt is.
Klik daarna op Start en dan op Afmelden of Uitschakelen.
2 jaar geleden via d-reizen bij vrij uit een huisje in bretagne gehuurd. Waardeloos en nog een hele rechtzaak geworden.
We hebben d-reizen in kennis gesteld en hen ook verteld dat we hen niet aansprakelijk stelden, maar wel wilden informeren over de gang van zaken.
Nooit meer wat op gehoord. Vrij onbeschoft. Dit geldt overigens alleen voor de vestiging in Almere Buiten. Voor hetzelfde geld zijn andere vestigingen wel heel goed...
We hebben d-reizen in kennis gesteld en hen ook verteld dat we hen niet aansprakelijk stelden, maar wel wilden informeren over de gang van zaken.
Nooit meer wat op gehoord. Vrij onbeschoft. Dit geldt overigens alleen voor de vestiging in Almere Buiten. Voor hetzelfde geld zijn andere vestigingen wel heel goed...
Beste Derrick,
Zoals je al aangeeft in je verhaal, heb je via de reisorganisatie Vrij Uit een reis geboekt. Als tussenpersoon heb jij een D-Reizen filiaal gekozen. Ik kan niet duidelijk uit je verhaal opmaken waarom je precies ontevreden bent over d-reizen. Je reis is toch uitgevoerd door Vrij Uit en zij horen toch de klacht met je af te handelen.
Zoals je al aangeeft in je verhaal, heb je via de reisorganisatie Vrij Uit een reis geboekt. Als tussenpersoon heb jij een D-Reizen filiaal gekozen. Ik kan niet duidelijk uit je verhaal opmaken waarom je precies ontevreden bent over d-reizen. Je reis is toch uitgevoerd door Vrij Uit en zij horen toch de klacht met je af te handelen.
Nu Janssen, je zal ze de kost moeten geven aan die mensen die bij D-reizen boeken, ook denken dat het een touroperator is. Pas nog een collega van mij, zegt tegen mij, wij hebben een vakantie naar Turkije geboekt. Dus ik vraag zo van , met welke T.O ga je dan? Ze zegt, met D-reizen!!!! Dus ik weer van, ja maar met wie dan? Oh, dat moet ik thuis eerst even nakijken. Bleek dus dat ze met Arke gaan! Wist ze dus eerst niet! Dus ik denk, als die mensen klachten zouden hebben, ze wel terug gaan naar D-reizen.
Persoonlijk denk ik toch ook, wel als je daar je reis boekt en er gaat wat mis, dat D-reizen dan wel de aangewezen persoon is waar je het eerst gaat klagen. En dat zij dan samen met jou naar een oplossing moeten zoeken bij de desbetreffende touroperator. Dat is dacht ik de volgorde.
AK.
Persoonlijk denk ik toch ook, wel als je daar je reis boekt en er gaat wat mis, dat D-reizen dan wel de aangewezen persoon is waar je het eerst gaat klagen. En dat zij dan samen met jou naar een oplossing moeten zoeken bij de desbetreffende touroperator. Dat is dacht ik de volgorde.
AK.
Ak,
Wat je hierboven beschrijft klopt absoluut. De klant levert na terugkomst in Nederland een klachtenbrief in bij het desbetreffende reisburo. Vervolgens sturen zij deze klacht door naar de reisorganisatie. Maar als de klacht volgens de reisorganisatie en D-reizen ongegrond worden verklaard dan kan D-Reizen natuurlijk ook niets meer betekenen en dan kan de klant naar de geschillen commissie reizen. Daarom vraag ik me af waarom D-Reizen iets verkeerds heeft gedaan want dat komt niet duidelijk naar voren.
Wat je hierboven beschrijft klopt absoluut. De klant levert na terugkomst in Nederland een klachtenbrief in bij het desbetreffende reisburo. Vervolgens sturen zij deze klacht door naar de reisorganisatie. Maar als de klacht volgens de reisorganisatie en D-reizen ongegrond worden verklaard dan kan D-Reizen natuurlijk ook niets meer betekenen en dan kan de klant naar de geschillen commissie reizen. Daarom vraag ik me af waarom D-Reizen iets verkeerds heeft gedaan want dat komt niet duidelijk naar voren.