Pagina 1 van 1
Gebeld door computerstem
Geplaatst: 18 jan 2012 23:27
door johanzwet
Sinds een week word ik regelmatig gebeld door een computerstem. Namens het bedrijf PrimeLine Serviceses wordt mij naar mijn naam gevraagd. Of ik een 1 wil toetsen als deze klopt. Ik ga hier nooit op in, maar de stem blijft bellen.
Ik ken dit bedrijf niet, sta ingeschreven bij het Bel-Me-Niet-register en heb mijn telefoonnummer nooit aan derden gegeven. Zelfs mijn ouders en mijn werkgever weten dit nummer niet. De mogelijkheid om te zeggen dat de stem waarschijnlijk de verkeerde persoon belt, is er niet. Het is immers een computer.
KPN, mijn telefoonprovider, zegt niets te kunnen doen. Zij adviseren me eerst eens te internetten en te kijken of ik zelf iets kan ondernemen.
Na wat zoekwerk blijkt PrimeLine een kredietverstrekker, bereikbaar via een 0900-nummer. Helaas neemt daar niemand de telefoon op.
Nadat de stem mij ook 's nachts ging bellen, heb ik aangifte bij de politie gedaan. Iemand nog tips?
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 18 jan 2012 23:41
door JtC
Ik denk dat je een keer een aankoop hebt gedaan (bijv. met uitstel van betaling of in termijnen), niet wetende dat een Prime Line kaart part of the deal was. Prime Line gaat jou niet zomaar bellen en zeker niet met gegevens van jou, als je niet op een of andere manier met ze te maken hebt.
Ik zou ze maar nog een keer proberen te bellen, als ik jou was. Je kan natuurlijk ook net doen of je neus bloedt en je kop in het zand steken, dat moet je zelf weten. Maar daarmee kan je het mogelijk voor jezelf lastig kunnen maken...
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 18 jan 2012 23:48
door johanzwet
Voor de duidelijkheid: ik heb nergens een uitgestelde betaling lopen. Maar stel dat dit wel zo zou zijn. Dan is dit nog steeds een rare manier van communiceren. Gewoon een medewerker laten bellen, zodat eventuele vragen kunnen worden beantwoord, lijkt me logischer. Wie het ook is, een onbekende computerstem ga ik niet allerlei persoonsgegevens verstrekken.
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 18 jan 2012 23:58
door nevermind
Ik ken dit bedrijf niet, sta ingeschreven bij het Bel-Me-Niet-register en heb mijn telefoonnummer nooit aan derden gegeven. Zelfs mijn ouders en mijn werkgever weten dit nummer niet.
Dus je hebt een geheime nummer?
Maar je staat dan wel in het telefoonboek.?
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 18 jan 2012 23:59
door JtC
Anno 2012 is er inmiddels niks meer gek als het gaat om communicatie..
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 19 jan 2012 00:05
door bianca82
primeline wordt geloof ik ook gebruikt (of werd gebruikt) door mediamarkt
heb er eens een kerstperiode achter de kassa gezeten en toen zag je primeline vaak voorbij komen (inderdaad op kredit kopen)
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 19 jan 2012 00:08
door JtC
Ja, maar dat doet niemand he
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 19 jan 2012 00:14
door Emmy75
johanzwet schreef:\KPN, mijn telefoonprovider, zegt niets te kunnen doen...
Dat is wel een beetje te kort door de bocht van KPN.
Wellicht is het verstandig een melding te doen van telefonische overlast. Dit moeten zij namelijk onderzoeken en als dit uitwijst dat er sprake is van overlast, moeten ze het nummer gaan blokkeren enz.
Indien ze volhouden dan nog niets te kunnen geef dan aan dat u een klacht gaat indienen bij de OPTA dat zij geen melding telefonische overlast willen onderzoeken.
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 19 jan 2012 08:22
door grun
johanzwet schreef:Na wat zoekwerk blijkt PrimeLine een kredietverstrekker, bereikbaar via een 0900-nummer. Helaas neemt daar niemand de telefoon op.
Wanneer bel je dan? Mijn ervaring met Primeline is dat ze tijdens kantooruren gewoon te bereiken zijn.
https://www.primeline.nl/web/over-primeline/contact.dot
Re: Gebeld door computerstem
Geplaatst: 23 jan 2012 09:38
door mpr1980
Ik weet toevallig dat deze computer je alleen belt, indien er een achterstand is met betalen. Nu kunnen er bij TS 2 dingen zijn:
a) Hij is vergeten dat hij ooit iets heeft gefinancierd bij Primeline (of creditcard van LaSer Cards).
b) Zijn telefoonnummer staat abuis in het systeem bij een andere klant.
Oplossing: Even zelf bellen en het zou zo opgelost moeten zijn...