Pagina 1 van 1
Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 08:00
door SusanM
Door een fout van onze internetprovider hebben wij afgelopen jaar wekenlang zonder telefoonaansluiting en operationele alarminstallatie gezeten. De internetprovider heeft uiteindelijk in een email toegegeven dat zij verantwoordelijk zijn voor deze fout en dat de hieruit voorkomende kosten door hen vergoed zullen worden. Nu willen ze echter de 1½ verlofdag die mijn man heeft moeten opnemen, omdat er monteurs langskwamen voor de aanleg van een 2e telefoonlijn en het heraansluiten van onze alarminstallatie, niet vergoeden. Ik zou graag willen weten wat onze rechten zijn in deze kwestie.
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 10:26
door ciske
Vergoeding gaat niet over de tijd dat je vrij moet nemen, je krijgt vergoeding voor het niet hebben van telefoon.
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 13:53
door Har06
ciske schreef:Vergoeding gaat niet over de tijd dat je vrij moet nemen, je krijgt vergoeding voor het niet hebben van telefoon.
die vergoeding bestaat bij de meeste providers uit:
eigen gemaakte telefoonkosten
abo teruggave over de periode van storing
vakantiedagen krijg je niet vergoed
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 14:35
door ciske
vakantiedagen krijg je niet vergoed
dat stond er al henri, misschien eens een zinnig antwoord zelf bedenken?
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 14:49
door SusanM
Heb inmiddels juridisch advies ingewonnen en mij is verteld dat het niet meer dan redelijk is dat de internetprovider het opnemen van een verlofdag vergoed, mede gezien dat de internetprovider de fout heeft toegekend en de andere kosten die hieruit voortvloeien wel gaat vergoeden. Door nalatigheid van de internetprovider is mijn man genoodzaakt geweest om een verlofdag op te nemen, zodat de monteurs de mogelijkheid hebben gekregen voor de aanleg van een 2e telefoonlijn en het heraansluiten van uw alarminstallatie.
Ik ga dus voor de laatste keer contact opnemen met de internetprovider en als er dan niet tot vergoeding van het totale schadebedrag wordt overgegaan, geef ik de zaak uit handen aan een advocaat.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 14:55
door ciske
Ik ga dus voor de laatste keer contact opnemen met de internetprovider en als er dan niet tot vergoeding van het totale schadebedrag wordt overgegaan, geef ik de zaak uit handen aan een advocaat
Ik wens je succes, advocaat is duurder dan een vrije dag.
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 14:57
door SusanM
Niet als je goed verzekerd bent Ciske
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 15:08
door bprosman
Ik neem aan dat je meer gedaan hebt op die vrije dag dan stil op de bank zitten en wachten dus om nu een hele dag te claimen.......
Rechtsbijstandsverzekeringen zullen ook wel een "haalbaarheidscheck" doen (hoop ik dan toch). De leveringsvoorwaarden al eens doorgelezen ? Zou me niet verbazen als het daar in al uitgesloten wordt.
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 16:03
door seconds-out
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 16:21
door Pareltje31
het is toch logisch dat je vrij moet nemen om thuis te zijn? monteur kan er niets aan doen als je heel de week werkt. Hoe moetenz e anders dingen herstellen?
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 16:27
door SusanM
Pareltje31 schreef:het is toch logisch dat je vrij moet nemen om thuis te zijn? monteur kan er niets aan doen als je heel de week werkt. Hoe moetenz e anders dingen herstellen?
Het is NIET logisch dat je een vrije dag moet opnemen als je je internetprovider alleen maar door hebt gegeven dat je je huidige internetabonnement wilt omzetten naar een sneller internetabonnement en dat de rest van de situatie (telefoon van KPN en KPN-lijn voor alarm) ongewijzigd blijft ! Als de internetprovider dát had gedaan waartoe wij opdracht hadden gegeven, was dit probleem niet ontstaan en had de monteur helemaal niet te hoeven komen.
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 16:45
door Pareltje31
nee oke het probleem had ten eerste niet mogen ontstaan maar op het op te lossen moeten ze toch echt bij je thuis zijn
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 16:47
door Winterman
Het wordt er wat mij betreft niet duidelijker op. Je een snellere internet verbinding bezorgen kunnen ze gewoon op afstand. Wat heeft je internetprovider te maken met de aanleg van een tweede telefoonlijn?
Wie is eigenlijk je provider?
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 16:53
door SusanM
Winterman schreef:Het wordt er wat mij betreft niet duidelijker op. Je een snellere internet verbinding bezorgen kunnen ze gewoon op afstand. Wat heeft je internetprovider te maken met de aanleg van een tweede telefoonlijn?
Wie is eigenlijk je provider?
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 68&t=96696
Tele2 heeft dus ongevraagd onze KPN-telefoonlijn overgenomen (en heeft deze fout ook toegegeven). Omdat het wettelijk zo geregeld is, dat dit niet binnen 3 maanden ongedaan mag worden, werd ons door Tele2 geadviseerd om een 2e lijn te laten aanleggen voor onze alarminstallatie. Alle kosten zouden door Tele2 vergoed worden.
Gelukkig heb ik alle mailtjes nog.................
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 16:53
door seconds-out
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 18:09
door bprosman
Moet wel toch?? Hoe moet het anders hersteld worden?
Sleutel onder de mat en koekjes klaarzetten voor de monteur. Alarm doet t toch niet.
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 20:55
door seconds-out
Re: Wat zijn onze rechten in deze kwestie ?
Geplaatst: 19 jan 2012 23:25
door olaf79
SusanM schreef:Heb inmiddels juridisch advies ingewonnen en mij is verteld dat het niet meer dan redelijk is dat de internetprovider het opnemen van een verlofdag vergoed, mede gezien dat de internetprovider de fout heeft toegekend en de andere kosten die hieruit voortvloeien wel gaat vergoeden. Door nalatigheid van de internetprovider is mijn man genoodzaakt geweest om een verlofdag op te nemen, zodat de monteurs de mogelijkheid hebben gekregen voor de aanleg van een 2e telefoonlijn en het heraansluiten van uw alarminstallatie.
Ik ga dus voor de laatste keer contact opnemen met de internetprovider en als er dan niet tot vergoeding van het totale schadebedrag wordt overgegaan, geef ik de zaak uit handen aan een advocaat.
Bedankt iedereen voor het meedenken.
Lijkt me zeker ook redelijk dat je vergoeding krijgt voor gederfte inkomsten (want dat is in concreto waar het hier om gaat).