LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Heeft iemand ervaring met de Financiele Rekenkamer?
Heeft iemand ervaring met de Financiele Rekenkamer?
Wij willen onze hypotheek laten oversluiten en hebben een gesprek gehad met de Financiele Rekenkamer. Wij kennen dit bedrijf verder niet. Wie heeft hier ervaringen mee?
Re: Heeft iemand ervaring met de Financiele Rekenkamer?
Ik ken het niet maar de site ziet er niet heel professioneel uit
-
Ik heb de site ook even bekeken, maar het lijkt me geen gevestigd advieskantoor, eerder een leadgenerator met een eigen callcenter.
Mijn vraag dus: hoe ben je met hun in contact gekomen. Heb jij ze benaderd, of zij jou?
Waarom kijk je niet op independer welke kantoren in jouw omgeving goede reviews hebben, of vraag je aan familie, vrienden en collega's of zij een goede adviseur kennen.
Oversluiten is tegenwoordig nogal tricky, er moet wel op een eerlijke en goede manier naar gekeken worden.
Mijn vraag dus: hoe ben je met hun in contact gekomen. Heb jij ze benaderd, of zij jou?
Waarom kijk je niet op independer welke kantoren in jouw omgeving goede reviews hebben, of vraag je aan familie, vrienden en collega's of zij een goede adviseur kennen.
Oversluiten is tegenwoordig nogal tricky, er moet wel op een eerlijke en goede manier naar gekeken worden.
Zij hebben ons benaderd. Door de naam lijkt het al snel een vertrouwd bedrijf, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Op independer kwam de melding dat de financiele rekenkamer 'niet zichtbaar' is. Ik weet niet wat dat betekent. Iemand?
Wel kregen we steeds netjes een brief met de bevestiging van de afspraak (ook na enkele keren verzetten).
Ik zal de naam van de adviseur eens googelen.
Op independer kwam de melding dat de financiele rekenkamer 'niet zichtbaar' is. Ik weet niet wat dat betekent. Iemand?
Wel kregen we steeds netjes een brief met de bevestiging van de afspraak (ook na enkele keren verzetten).
Ik zal de naam van de adviseur eens googelen.
-
Heb je je mailadres ergens op een hypothekensite achtergelaten, b.v. voor informatie?
Nee, dat is wel een goed idee.
Mocht iemand nog andere suggesties hebben en/of ervaringen met de Financiele Rekenkamer, dan houd ik me aanbevolen!
Mocht iemand nog andere suggesties hebben en/of ervaringen met de Financiele Rekenkamer, dan houd ik me aanbevolen!
-
Dat is geen goed idee, komen er allerlei cowboys op je af.
Ik dacht dat die Financiële Rekenkamer op die manier aan jullie telefoonnummer is gekomen.
Gewoon een goede adviseur zoeken, die alle voor- en nadelen van oversluiten goed met jullie doorneemt.
Ik dacht dat die Financiële Rekenkamer op die manier aan jullie telefoonnummer is gekomen.
Gewoon een goede adviseur zoeken, die alle voor- en nadelen van oversluiten goed met jullie doorneemt.
Kijk even op de site van de Stichting Erkenningsregeling Hypotheekadviseurs: www.seh.nl
Daar staan alle gecertificeerde hypotheekadviseurs; ga NOOIT met een ander in zee! Er lopen nog steeds te veel cowboys en provisiejagers rond.
Daar staan alle gecertificeerde hypotheekadviseurs; ga NOOIT met een ander in zee! Er lopen nog steeds te veel cowboys en provisiejagers rond.
-
ook wij zijn benaderd door de financiele rekenkamer. En alles lijkt prima in zo'n orientatie gesprek. Omdat wij eerder ons neus hebben gestoten wil ik graag weten of u met hen nog zaken bent gaan doen. Ik kom namelijk op de seh site niet de bedrijfsnaam tegen. Momenteel vragen ze advieskosten omdat de provisiebasis wettelijk niet meer mag. Wij vonden deze erg hoog. Boven de 2000 euro. Heeft iemand anders ervaring hiermee. Wat mag een bedrijf eigenlijk vragen aan advieskosten.
Het is al eerder- ook door anderen- gezegd: je hebt hier niet te maken met een erkend en gecertificeerd hypotheekadviseur, maar kijk vooral ook maar even of ze de erkenning hebben van de financieële planner.
Ze gebruiken waarschijnlijk gelikte software van één geldverstrekker, dus dan zijn ze nooit echt onafhankelijk.
Overigens las ik vorige week dat de Rabobank veel minder rekent voor een alles omvattend hypotheekadvies.
Ze gebruiken waarschijnlijk gelikte software van één geldverstrekker, dus dan zijn ze nooit echt onafhankelijk.
Overigens las ik vorige week dat de Rabobank veel minder rekent voor een alles omvattend hypotheekadvies.
-
Courier, ik denk dat je voorzichtiger moet zijn met hetgeen je schrijft.
Ik ken die club niet, heb er nooit van gehoord, maar ze zijn wel degelijk geregisteerd bij AFM als bemiddelaar en bij SEH als erkend hypotheekadviseur.
Vreemd is wel dat ze op de site geen adres van het kantoor vermelden, heb daardoor geen goed gevoel.
Een tarief boven € 2.000,-- is niet exorbitant hoog, inderdaad vraagt Rabobank minder, maar die hebben maar één smaak in huis (die van henzelf), bovendien maak je daar op korte termijn geen afspraak.
Ik ken die club niet, heb er nooit van gehoord, maar ze zijn wel degelijk geregisteerd bij AFM als bemiddelaar en bij SEH als erkend hypotheekadviseur.
Vreemd is wel dat ze op de site geen adres van het kantoor vermelden, heb daardoor geen goed gevoel.
Een tarief boven € 2.000,-- is niet exorbitant hoog, inderdaad vraagt Rabobank minder, maar die hebben maar één smaak in huis (die van henzelf), bovendien maak je daar op korte termijn geen afspraak.
-
Ja dat heb ik op de site van de rabobank ook gelezen. 1750,- Dat is toch een stuk minder. Ik vind het allemaal erg moeilijk. Wij willen graag overstappen naar een spaarhypotheek met NHG garantie. In het verleden al eerder te maken gehad met een onbetrouwbaar bedrijf/adviseur. Daarom hebben wij nu een beleggingshypotheek (wat wij overigens niet wouden) met een woeker levensverzekering die er aan vastzit. En we halen de afgesproken bedrag niet. Dus komen wij op onze oude dag met een restschuld te zitten (inclusief de 50% aflossingsvrij) en daarbij is het een tophypotheek waarmee wij altijd met een hoge rentepercentage hebben dan als je NHG hebt. Echt balen.
-
En daarom wil je nu in zee met een bedrijf waar je nog nooit van hebt gehoord?
Hoe heb je contact met hun gekregen?
Hoe heb je contact met hun gekregen?
wij hebben ervaring met de financiele rekenkamer. het advies was om de hypotheek te veranderen we hebben nu een spaarhypotheek. de adviseur heeft ons gevraagd onze ervaringen te delen op deze site en dat doe ik graag we zijn erg te spreken over de het kantoor. alle beloftes zijn nagekomen dat konden we helaas niet van de vorige adviseur zeggen.
u kunt gerust zaken met hun doen, tevens hebben ze gewoon de vereiste papieren, dat hebben we netjes gecontroleerd, je word toch wat voorzichtiger na een slechte ervaring.
u kunt gerust zaken met hun doen, tevens hebben ze gewoon de vereiste papieren, dat hebben we netjes gecontroleerd, je word toch wat voorzichtiger na een slechte ervaring.
-
Ik kan onder de naam jansen372 wel een negatieve reactie plaatsen, dus zo'n positief verhaaltje is me te simpel.
Waarom heeft het kantoor geen gewone adresgegevens op zijn site, waarom is er geen dienstverleningsdocument geplaatst en waarom vragen ze hun klanten geen reviews te plaatsen op de daartoe bestemde sites. In deze tijd vraag je dan om reacties, zoals ze hier te zien zijn. Advieskantoren genoeg die wel transparant en herkenbaar werken.
Waarom heeft het kantoor geen gewone adresgegevens op zijn site, waarom is er geen dienstverleningsdocument geplaatst en waarom vragen ze hun klanten geen reviews te plaatsen op de daartoe bestemde sites. In deze tijd vraag je dan om reacties, zoals ze hier te zien zijn. Advieskantoren genoeg die wel transparant en herkenbaar werken.
1 zwaluw maakt nog geen zomerjansen371 schreef:wij hebben ervaring met de financiele rekenkamer. het advies was om de hypotheek te veranderen we hebben nu een spaarhypotheek. de adviseur heeft ons gevraagd onze ervaringen te delen op deze site en dat doe ik graag we zijn erg te spreken over de het kantoor. alle beloftes zijn nagekomen dat konden we helaas niet van de vorige adviseur zeggen.
en vooral dat woordje gerust maakt me ongerust
verder verbaast het me dat de poster zich op 16 juli heeft geregistreerd en nu pas een reactie plaatst
zou de financiele rekenkamer mogelijk in die periode zijn opgestart?
dit is maar een gokje
-
Mijn complottheorieën gaan zelfs nog wat verder. In dit geval wordt die theorie gevoed omdat ook de vragenstelller zich niet meer meldt. Dit soort berichten komen toch heel snel in Google naar voren, dat is niet fijn als je commercieel bezig bent.
het maakt je ook onbetrouwbaar en niemand zou met een bedrijf in zee moeten gaan die zich van dit soort praktijken bedienteen vraag, een antwoord schreef:Mijn complottheorieën gaan zelfs nog wat verder. In dit geval wordt die theorie gevoed omdat ook de vragenstelller zich niet meer meldt. Dit soort berichten komen toch heel snel in Google naar voren, dat is niet fijn als je commercieel bezig bent.
de keuze van de naam klinkt trouwens ook al onbetrouwbaar
de financiele rekenkamer
het mocht wat
-
Klinkt betrouwbaar, toch?
En als je als bedrijf ten onrechte in discrediet gebracht wordt op een forum kun je altijd een klacht indienen om de post te laten verwijderen of rectificeren. Beter dan spelletjes spelen.
En als je als bedrijf ten onrechte in discrediet gebracht wordt op een forum kun je altijd een klacht indienen om de post te laten verwijderen of rectificeren. Beter dan spelletjes spelen.
-
Geachte Schrijvers,
U kritiek slaat kant nog wal, voordat u kritiek geeft die ongegrond is doet u dan eerst goed u voorwerk.
adresgegevens staan gewoon op de site.
Bij SEH kunt u ons gewoon vinden. Geen van alle die kritiek Hebben geleverd heeft ervaring met ons als organisatie, DHR jansen is wel een klant van ons deze zelf heeft besloten zijn ervaringen te delen.
ook is het vreemd dat een gewone simpel vraag door een klant of iemand ervaring heeft, mensen zijn die onderzoek gaan plegen, maar dit niet blijken te kunnen. de vraag was heeft iemand ervaring en moet je zien wat dit terweeg brengt. als u nou echt antwoord wilt geven en bereid bent om onderzoek te plegen komt u gerust op ons kantoor, de koffie staat klaar.
Met vriendelijke groet De Financiëlerekenkamer
U kritiek slaat kant nog wal, voordat u kritiek geeft die ongegrond is doet u dan eerst goed u voorwerk.
adresgegevens staan gewoon op de site.
Bij SEH kunt u ons gewoon vinden. Geen van alle die kritiek Hebben geleverd heeft ervaring met ons als organisatie, DHR jansen is wel een klant van ons deze zelf heeft besloten zijn ervaringen te delen.
ook is het vreemd dat een gewone simpel vraag door een klant of iemand ervaring heeft, mensen zijn die onderzoek gaan plegen, maar dit niet blijken te kunnen. de vraag was heeft iemand ervaring en moet je zien wat dit terweeg brengt. als u nou echt antwoord wilt geven en bereid bent om onderzoek te plegen komt u gerust op ons kantoor, de koffie staat klaar.
Met vriendelijke groet De Financiëlerekenkamer