Pagina 1 van 1

Bradford Exchange

Geplaatst: 24 jan 2012 11:56
door Bibie
Begin december deed ik een bestelling bij Bradford Exchange.
Een zilveren ketting met namen en 2 geboortestenen in een hartje.
Kosten 107,- incl verzenden.
Leuke kraamkado dachten wij.
rond kerst nog niks, dus maar eens gebeld, bleek iets fout gegaan.
Eindelijk vandaag kregen we het binnen.
Bij uitpakken bleek dat de hartjes achterstevoren hingen en het er dus niet uitzag.
Gebeld en kreeg op duits nummer ene mevr. Martens.
Woest was ik, ze bood aan het terug te sturen en door hun te laten beoordelen, dan kreeg ik nieuw of deze terug.
Nee want ik wil het kado zondag geven.
Dan kreeg ik wel 15 euro korting!!!!! Doe ff normaal.
Ik mocht het ook bij de juwelier laten maken en de bon opsturen.
Ik was echt woedend, ik wilde het retourneren.
Nee madame hield haar poot stijf en haar leidinggevende sprak alleen duits en wilde dus niet.
Mijn moeder heeft ook nog een gesprek met ze gevoerd en ja die ging uit haar dak, ok misschien niet netjes want de telefoniste hing op.
Ik teruggebeld en ze hoefde mij niet aan te horen toen ik zei dat ik het echt een k*tbedrijf vond, wederom gooide ze neer.
Weer gebeld en ze wilde weer neerleggen, na soebatten zei ze dan wel dat ik best mijn mening over het bedrijf mocht zeggen.
Uiteindelijk maar accoord gegaan met de regeling dat ik de juweliersbon op zou sturen. Moet wat want terugnemen doen ze niet.
Dit is in elk geval de laatste keer dat ik bij Bradford Exchange wat heb besteld. In mijn woorden WAT EEN K*TBEDRIJF!!!!

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 24 jan 2012 12:24
door crazyme
Bibie schreef:ze bood aan het terug te sturen en door hun te laten beoordelen, dan kreeg ik nieuw of deze terug.
Ik was echt woedend, ik wilde het retourneren.
Wat wil je nu ?
Woest was ik
Ik was echt woedend
Woest was ik,
en ja die ging uit haar dak
Ben je boos

Pluk een roos.....

Zielepiet. Ga je schamen.

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 24 jan 2012 12:59
door Bibie
Wat ik wil :evil: Mijn geld terug, lijkt me duidelijk.
Maar dat kan dus niet.

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 24 jan 2012 13:08
door crazyme
Zet hem op je hoed

Ben je morgen weer goed

:mrgreen:

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 24 jan 2012 17:16
door nanda80
Meestal is het zo dat met graveringen en speciale op jouw wensen gemaakte artikelen geen geld terug kan worden gegeven. Dit kunnen ze immers niet meer doorverkopen. Als ze een foutje hebben gemaakt dan kan het zijn dat ze dit corrigeren wat ik vanuit je verhaal ze wel wouden doen.
Ze hebben je aangeboden om het terug te sturen om te kunnen verifieren dat het inderdaad verkeerd is gegaan. Maar dat wil je weer niet.
In plaats daarvan ga je schreeuwen en dit kan intimiderend overkomen aan de telefoon.
In een juweliers winkel ga je ook niet schreeuwen naar de verkoper (ster).

Met een vriendelijke geduldige toon kom je verder dan iedere keer bellen en gaan schelden. Geen wonder dat ze meteen ophangt. Ik zou dit ook niet accepteren.

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 24 jan 2012 18:32
door MAXIEM
Bibie

Ik adviseer je om altijd vooraf grondig onderzoek te doen naar de betrouwbaarheid van een webshop. Ik heb daarvoor een handig instrument ontwikkeld. Als je daar belangstelling voor hebt, dan hoor ik dat wel.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 25 jan 2012 11:09
door Bibie
Graag Maxiem en bedankt!

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 25 jan 2012 12:38
door MAXIEM
Dag Bibie,

Wellicht is het handig om in de toekomst mijn webshopchecklist te gebruiken.

Met dit instrument krijg je een indicatie of een shop betrouwbaar dan wel minder betrouwbaar of zelfs niet betrouwbaar is.

Daartoe kun je het beste de hier volgende aandachtspunten screenen:

-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop vermeldt reeds op de website het wettelijk verplichte bezoekadres*;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is,
óf een aansluitende periode die meer werkdagen omvat;
-de shop geeft vooraf aan hoe er betaald moet worden;
-de shop vraagt niets of niet meer dan 50% van de aankoopsom vooraf te voldoen;
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-als een aanbieding te mooi is om waar te zijn, dan is die ook te mooi om waar te zijn;
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op
*checkwebwinkel.nl en
*kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt bij
*opgelicht.nl
*opgelichtopinternet.nl
*het trosradarforum en/of bij
*klachtenoplossing.nl;
-de shop is aangesloten bij de
*Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg) en/of bij de
*Stichting Webshop Keurmerk;
-lees altijd vooraf de algemene voorwaarden (de kleine lettertjes);
-check altijd de gegevens van de koper/verkoper via:

https://www.mijnpolitie.nl/miocheck.shtml.

*) als het wettelijk verplichte bezoekadres niet wordt vermeldt op de site, dan is het verstandig om bij die webshop geen bestelling te plaatsen.

Als bovenstaande checkpunten in orde zijn, dan is de kans groter, dat je met een betrouwbare webshop te doen hebt.

Maxiem.

Disclaimer: aan het gebruik van deze webshopchecklist kunnen geen rechten worden ontleend.

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 25 jan 2012 13:44
door VioletPrue
Geweldig, Maxiem heeft nu zelfs een disclaimer op 'zijn' checklist geplaatst.
Ik vind het wel getuigen van humor. :lol:

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 25 jan 2012 15:05
door trommel11
Bibie schreef: Dit is in elk geval de laatste keer dat ik bij Bradford Exchange wat heb besteld. In mijn woorden WAT EEN K*TBEDRIJF!!!!
Oww nee je gaat er nooit meer heen :cry: ???
Denk je dat je de enige klant bent daar voor jouw nog 1000 andere :mrgreen:

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 26 jan 2012 10:57
door Guardian72
Bibie schreef:Dit is in elk geval de laatste keer dat ik bij Bradford Exchange wat heb besteld. In mijn woorden WAT EEN K*TBEDRIJF!!!!
Ze bieden een oplossing aan, die word geweigerd.
Waarom is het dan een Kbedrijf?

Jij, als klant, besteld een gepersonaliseerd item.
Bibie schreef:Een zilveren ketting met namen en 2 geboortestenen in een hartje.
Daar kan wat fout mee gaan - je geeft echter het bedrijf geen kans om deze fout te herstellen, maar begint gelijk te dreigen (zo komt het over als je aan de andere kant zit).
Bibie schreef:Bij uitpakken bleek dat de hartjes achterstevoren hingen en het er dus niet uitzag.
Dit lijkt me door een beetje juwelier te herstellen - toch?

Sorry - maar door gelijk met 2 mensen bedreigend door de telefoon te gaan doen heb je jezelf in feite buitenspel gezet.
Bibie schreef:Mijn moeder heeft ook nog een gesprek met ze gevoerd en ja die ging uit haar dak
M.i. heeft het bedrijf direct al een aanvaardbare oplossing geboden:
Bibie schreef:Ik mocht het ook bij de juwelier laten maken en de bon opsturen.

Dat is zowiezo sneller dan een en ander opsturen en wachten tot het gerepareerd weer terugkomt.

Mijn mening - beetje te kort lontje - en hoewel BE een foutje heeft gemaakt, geef je zelf al aan dat ze je 3 oplossingen hebben geboden. Dat je dat niet wilt accepteren, maar gelijk begint te blazen - meerdere malen en met meerdere personen - dan kan ik BE alleen maar gelijk geven dat ze de hoorn erop gooien.
Een telefoniste hoeft verbaal geweld en 'abuse' namenlijk niet te accepteren - van niemand niet.

Re: Bradford Exchange

Geplaatst: 26 jan 2012 13:34
door sephora30
Ben het eens met Guardian. Het bedrijf heeft een foutje gemaakt, kan gebeuren, en wil het netjes oplossen maar jij kiest er zelf voor om ze verrot te schelden.
En dan ook nog hier zetten dat het een k*tbedrijf is.

Misschien in therapie, anger-management :roll: