LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Target Media

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
borat1
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2013 23:24

Re: Target Media

Ongelezen bericht door borat1 »

Beste, ik zit ook met zo'n gelijkaardig probleem. Wat kan ik er aan doen? Welk e-mail adres kan ik contacteren? help...

chocinoki
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2006 21:27

Re: Target Media

Ongelezen bericht door chocinoki »

Hier ook een Hi klant die ongewild en onwetend een abbo had op een betaaldienst waar ook ik het bestaan niet van wist maar per toeval ontdekte toen ik eens besloot m,n rekening te bekijken op Hi. Hier ook 5 euro per week voor een spel wat ik dus gedownload zou moeten hebben via mijn mobiel? Nou als er al iets is wat ik niet doe dan is het betalen voor een spelletje op mijn mobiel. Na contact gehad te hebben met Hi bleek dat zij niks voor me konden doen zeiden ze want ze stonden daar verder buiten en verdienden daar niks aan waar ik het overigens ook niet mee eens ben want met de data bundels van nu verdienen ze wel aan de verbruikte data want je betaald Hi wel niet die 5 euro maar om iets te downloaden verbruik je data en een data bundel kost toch echt geld hoor mensen van Hi maar op jullie hoef je dus niet te rekenen en zeg ook bij de volgende gelegenheid gelijk mijn abbo op. Maar goed na enkele mails over en weer tussen de aanbieder van deze dienst heb ik je gelooft het of niet maar zo 140 eurotjes terug gestort gekregen..hoefde alleen m,n rekeningnr door te geven en verder niks...voelde ze nattigheid ofzo vraag ik me dan af want dit ging wel heel makkelijk zo. Hoeveel mensen zouden op deze manier in de boot genomen worden en er het er gewoon bij laten zitten want daar lijkt deze aanbieder gewoon op in te spelen?

nell1967
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2013 16:53

Re: Target Media

Ongelezen bericht door nell1967 »

Mijn dochter van 12 jaar heeft een abonnement bij Hi. Nu is er ineens vanaf 10 mei 5 euro per week afgeschreven door Payinfo. Hi gebeld en zij zeggen hier niets aan te kunnen doen, hoewel ze zelf toegeven dat het oplichting is. Kreeg wel een mailadres van ze. Ben verder gaan zoeken en kom uit bij Payinfo, Tazoki Target Media, Supermarkten, Mobistos ergens in Singapore gevestigd.

Mijn dochter heeft nooit ergens toestemming gegeven. Klikt netjes de reclames weg maar blijkbaar heeft deze er tussen gezeten die meteen dan doorschakelt naar hun site en hoewel deze dan ook wordt weg geklikt heb je dan ineens een abonnement. Dat is de verklaring van HI. Maar nu het nare, volgens Hi is het geen abonnement en wordt er wekelijks 5 euro afgeschreven en kan dat niet zo maar stop gezet worden. Ik heb die hele telefoon geblokkeerd, heb dat bedrijf een mail gestuurd en hoewel ik beter weet heb ik het geld terug geëist.

Voor mij als ouder vind ik het onbegrijpelijk dat dit zo maar kan. Ik kan niet elke maand die extra kosten gaan betalen voor mij en mijn dochter is het gewoon veel geld. Is hier wat aan te doen? Is dat blokkeren al voldoende geweest? Hoe kan het dat zonder toestemming zomaar geld wordt afgeschreven? Is mijn dochter als minderjarige dan helemaal niet beschermt?

Via internet lees ik al dat heel veel mensen dezelfde klachten hebben.

chocinoki
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2006 21:27

Re: Target Media

Ongelezen bericht door chocinoki »

je moet naar payinfo.nl gaan daar je mobiele nummer invoeren dan krijg je een code toegestuurd die je invult waarnaar je een overzicht krijgt van je lopende diensten en daar ook alles kunt blokkeren heb dit zelf ook gedaan want heb hetzelfde gedonder gehad. Heb achteraf alles terug mogen ontvangen van de aanbieder van deze dienst na een mail waarin ik verklaarde alles in het werk te stellen om hun via internet aan de schandpaal te nagelen en een mail was al genoeg om een reactie van hun te mogen ontvangen waarin me gevraagd werd om mijn banknummer door te geven en ik de volgende maand 140 euro terug heb ontvangen.

chocinoki
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2006 21:27

Re: Target Media

Ongelezen bericht door chocinoki »

de betalingen waren bij mij ook al uitgevoerd maar heb ze terug mogen ontvangen van de aanbieder van deze betaaldienst.

bethlehemj
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2013 14:00

Re: Target Media

Ongelezen bericht door bethlehemj »

Sinds kort ben ik er ook achter gekomen dat er ongevraagd minimaal 5 euro van mijn rekening werd gehaald betreffende een soort abonnement op Tonetastic waar ik me nooit op geabonneerd heb. Het werd nooit vermeld op mijn rekening overzicht van KPN. Inmiddels is het geannuleerd maar hoe krijg ik mijn geld terug?

FamF
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2013 17:04

Re: Target Media

Ongelezen bericht door FamF »

Beste mensen
Misschien kunnen jullie hier ook wat mee:
http://www.payinfo.nl

Onze 14-jarige was namelijk ook op ontdekkingsreis op zijn mobiele telefoon :-(

Succes!

andre_1
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2013 20:19

Re: Target Media

Ongelezen bericht door andre_1 »

het is idd erg ongelooflijk ik heb een prepaid kaart en ik heb tot mijn wetens nog nooit iets ingevuld met mijn 06 nummer nu blijk ik ineens 5 euro per maand kwijt te raken aan een of andere geluks- site met als achter liggende provider greenwhale dit tot mijn enorm stomme verbazing want ik vul nooit iets in met mijn tel nummer uit principe nu moet ik even t-mobile een veer geven hun hebben dit voor mij opgeliost en gelijk alle dingen die met dit te maken hebben ook geblokt en kreeg van hun ook nog eens 5 euro terug maar goed greenwhale krijgt van mij een dikke -10

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Target Media

Ongelezen bericht door devious »

andre_1 schreef:het is idd erg ongelooflijk ik heb een prepaid kaart en ik heb tot mijn wetens nog nooit iets ingevuld met mijn 06 nummer nu blijk ik ineens 5 euro per maand kwijt te raken aan een of andere geluks- site met als achter liggende provider greenwhale dit tot mijn enorm stomme verbazing want ik vul nooit iets in met mijn tel nummer uit principe nu moet ik even t-mobile een veer geven hun hebben dit voor mij opgeliost en gelijk alle dingen die met dit te maken hebben ook geblokt en kreeg van hun ook nog eens 5 euro terug maar goed greenwhale krijgt van mij een dikke -10
Bedankt voor deze enorm waardevolle bijdrage. Jammer dat het niet in braille kan worden geschreven zodat ook onze dove medeforummers wat te doen hebben.

JoshuaKennedy
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2013 10:17

Re: Target Media

Ongelezen bericht door JoshuaKennedy »

Beste allemaal,

Wij werken zelf ook met targetmedia, targetmedia is een bedrijf ( Tevens goedgekeurd en aangewezen door de Nederlandsche Bank) die automatische incasso e.d. voor bedrijven regelen.

Nu is het zo dat je als bedrijf zijnde, na goedkeuring bij de bank etc, gebruik kunt maken van deze dienst. Wellicht komt de naam bij de afschriften niet overeen met het bedrijf waar u diensten/producten van afneemt. Dit is dan niet de schuld van TargetMedia, maar van het bedrijf die de automatische incasso invoert bij Target Media.

Met vriendelijke groet,

Joshua Kennedy

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Target Media

Ongelezen bericht door devious »

Nou Joshua, volgens mij weet jezelf ook niet hoe het werkt.

francis66
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 aug 2013 14:47

Re: Target Media

Ongelezen bericht door francis66 »

Ook ik heb deze ervaring met HI mobile. Ik controleerde voor het eerst mijn online HI ( heel dom natuurlijk) en zag toen dat er bedragen waren afgeschreven voor abonnement Mofunia waar ik mij nooit voor heb aangemeld.( sex en achterlijke filmpjes)
De klantenservice van HI bleef erop hameren dat ik dat echt zelf heb gedaan of iemand anders heeft mijn telefoon gebruikt (wat dus zeker niet is gebeurt) ook buitenlandse internetsites zouden gratis moeten zijn maar ook hier werd geld voor afgeschreven.
Dan had ik zeker op een betaalde site gezeten. nou echt niet want overal waar geld word gevraagd verlaat ik direct de site omdat ik dat niet vertrouw. toen ik zij dat ik weer naar Vodafone zou gaan zei de medewerkster; ach mevr bij Vodafone gebeuren dezelfde praktijken!!!!!
Dit moet toch niet rechtsgeldig zijn? ik ben op deze manier bestolen van een paar honderd euro!

devious
Berichten: 1392
Lid geworden op: 13 jan 2010 22:14

Re: Target Media

Ongelezen bericht door devious »

Goede bewijsvoering ook. Ik zou KPN gelijk aanklagen en ook al die lekkere wijven die niet met je willen afspreken. Geef de moed niet op!

Nyreve
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2013 09:11

Re: Target Media

Ongelezen bericht door Nyreve »

Beste mensen,

Ik zie hier veel mensen die ten onrechte Target Media beschuldigen van malafide praktijken.
Mijn vraag echter is, heeft een van de gedupeerden ooit onderzoek gedaan naar dit bedrijf?

Target Media is een bedrijf welke betalingsmogelijkheden biedt voor webshops en organisaties. Dit betekend dat hun klanten een overeenkomst aangaan en vervolgens via Target Media de betalingen kan uitvoeren. Hier is echter de klant verantwoordelijk dat deze abonnementsdiensten en/of producten op juiste wijze worden behandeld.

U gelooft toch zeker zelf niet dat een bedrijf zomaar geld van uw rekening schrijft? U heeft zich dan wel niet per ongeluk aangemeld voor een dienst. Is dat werkelijk niet zo dan is degene welke Target Media de betaling voor uitvoert compleet aansprakelijk.

Misschien moeten we eerst eens vragen eer we wijzen.

master2601
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2013 12:50

Re: Target Media

Ongelezen bericht door master2601 »

Ik ben ook opgelicht door target media op ma 18 nov 2013
Ik downloade een gratis app en opende de app en toen bleef ik popops krijgen die ik keer op keer heb afgesloten toen kreeg ik ineens een sms dat er een abbonement in werking was gezet van 5 euro terwijl ik daar geen toestemming voor heb gegeven
Ook stond er een link in de sms waar ik me direct bij heb kunnen afmelden (payinfo.nl)
Maar ze hebben wel 5 euro afgeschreven dat krijg je niet trug
Toch aardig bedrag als ze meerdere mensen 5 euro aftroggelen

brey2009
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jan 2014 19:36

Re: Target Media

Ongelezen bericht door brey2009 »

kom er vandaag achter dat payinfo.nl in opdracht van de bonafiede bedrijf quiz4u.nl geld incasseerd van mensen die nergens vanaf weten en dat elke week € 5,00
Als je dan naar HI belt doen ze niets voor je als klant maar wel voor dat soort bedrijfjes die op gemene wijze geld krijgen van HI.
Ik begrijp er echt niets meer van. als klant willen de grote telefoon bedrijven je graag hebben, maar als dit soort problemen er zijn, dan zijn ze niet thuis.Klacht indienen bij QUIZ4U.nl . ja die nemen de klacht serieus!!!!
Laten de grote telecom bedrijven ze eens de handen in elkaar slaan en er iets aan doen!
bijv. een blokkering of via de telecom bedrijven die extra toestemming vragen aan de klant.
zo moeilijk is het niet.
QUIZ4U.NL is een van dit soort bedrijfjes die op ZEER bijzondere wijze abonnementjes afsluiten, waar je als consument niets vanaf weet.
Later wordt je er pas op de afrekening mee geconfronteerd, dan zijn er vaak al 8 weken voorbij!
lekker verdienen op deze wijze, 8 x € 5,00= € 40 per mobile telefoon aansluiting.
geen berichtje , sms of zelf die diensten waar het geld voor in rekening wordt gebracht krijg je niet eens.
Gewoon weg een schande.
DUS LAAT DIE GROTE TELECOM BEDRIJVEN ER EINDELIJK EENS IETS AAN DOEN.

Wil Pos
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2014 14:19

Re: Target Media

Ongelezen bericht door Wil Pos »

Hoi, mijn moeder heeft eenmalig iets besteld mbt breien op het internet.

Er blijkt nu stelselmatig twee keer per maand een bedrag rond de 13 /14 euro te worden afgeschreven door St derdengelden Target Media.

Het bedrijf wat genoemd word in de omschrijving is 247 NV Media. Dit bedrijf heeft alleen algemene voorwaarden op het internet staan en jawel het bedrijf zit op Curaçao. alleen via email bereikbaar.


Na overleg met de bank selectieve blokkade op dit rekening nummer en het heeft volgens de bank geen zin om contact te leggen met bedrijfje op Curaçao.

Het betreft iets met creatief breien en de andere afschrijving heeft te maken met hollywood smoothies.

Kan deze stichting derden gelden niet achterhaald worden? en als zijnde oplichters vervolgd worden?

Graag meningen hierover daar het niet de eerste keer is dat deze "tussenpersoon"geld incasseert.

Wil Pos
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2014 14:19

Re: Target Media

Ongelezen bericht door Wil Pos »

JoshuaKennedy schreef:Beste allemaal,

Wij werken zelf ook met targetmedia, targetmedia is een bedrijf ( Tevens goedgekeurd en aangewezen door de Nederlandsche Bank) die automatische incasso e.d. voor bedrijven regelen.

Nu is het zo dat je als bedrijf zijnde, na goedkeuring bij de bank etc, gebruik kunt maken van deze dienst. Wellicht komt de naam bij de afschriften niet overeen met het bedrijf waar u diensten/producten van afneemt. Dit is dan niet de schuld van TargetMedia, maar van het bedrijf die de automatische incasso invoert bij Target Media.

Met vriendelijke groet,

Joshua Kennedy
Beste Joshua,

Het feit dat als je Target media telefonisch wilt bereiken en je betaald daar 90 cpm voor zegt zelfs voor nederlandse begrippen al genoeg. Zelfs onze eigen providers durven dit soort bedragen niet te vragen aan onze medelanders. Grt Wil Pos

Wil Pos
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2014 14:19

Re: Target Media

Ongelezen bericht door Wil Pos »

Nyreve schreef:Beste mensen,

Ik zie hier veel mensen die ten onrechte Target Media beschuldigen van malafide praktijken.
Mijn vraag echter is, heeft een van de gedupeerden ooit onderzoek gedaan naar dit bedrijf?

Target Media is een bedrijf welke betalingsmogelijkheden biedt voor webshops en organisaties. Dit betekend dat hun klanten een overeenkomst aangaan en vervolgens via Target Media de betalingen kan uitvoeren. Hier is echter de klant verantwoordelijk dat deze abonnementsdiensten en/of producten op juiste wijze worden behandeld.

U gelooft toch zeker zelf niet dat een bedrijf zomaar geld van uw rekening schrijft? U heeft zich dan wel niet per ongeluk aangemeld voor een dienst. Is dat werkelijk niet zo dan is degene welke Target Media de betaling voor uitvoert compleet aansprakelijk.


Hoi,

Een summiere website en telefonisch niet te betalen 90cpm.
Hoe bedoel je onderzoek? het lijkt wel de omgekeerde wereld. Ik vind dat je als je een goed bedrijf runt ook weet met wie je zaken doet en dan open moet staan voor klachten van de gedupeerden. Maar ja welke gedupeerde belt voor dat bedrag en op de website staan alleen contact links voor hun eigen "klanten". Ik weet zeker dat niet alle verkopers op internet zo zijn maar de naam Target Media wordt wel vaak in verband gebracht met allerlei louche zaken. grt Wil

Misschien moeten we eerst eens vragen eer we wijzen.

soul702003
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jan 2014 14:10

Re: Target Media

Ongelezen bericht door soul702003 »

heer /mevrouw
Op 27 januari 2014 heb ik per ongeluk een bedrag van 138 euro overgemaakt naar www.stiekempjes.com via stichting derdengeld target media.Ik heb meerder malen per mail (via de formulier op via mijn privé mail) proberen contact op te nemen met www.stiemkpjes.com zonder succes en target media stuur mail alleen van automatisch antwoord via mail.Ik had tot gisteren 14h om geld terug te boeken en tot de dag vandaag geen reactie van beide kanten.Ik ga vandaag 2 aangetekend brieven sturen naar die bedrijven en aangifte doen bij de politie voor oplichting.
Souleymane Wilane
tel: 0687649078

ST DERDENGLD TARGETMEDIA
SEPA iDEAL - 138,
IBAN: NL65ABNA0615684386
BIC: ABNANL2A
Naam: ST DERDENGLD TARGETMEDIA
Omschrijving: 173566796 00300007
36530290 order3815 Ahm3 Limited
Kenmerk: 27-01-2014 15:42 003000

Gesloten