LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] upc internet internet verlies

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door nevermind »

bianca82 schreef:mja maar deze vrouw heeft een grafische opleiding achter de rug en dan moet je toch echt met computers werken
Het bedienen van een computer is iets anders, dan iets afweten van computers.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Wolter32 »

En om kunnen gaan met een PC is ook heel iets anders dan het weten van netwerktechnieken. Tis zo makkelijk om het gelijk bij de provider te leggen
terwijl het in 90% gewoon aan de gebruiker zelf ligt.

bianca82
Berichten: 771
Lid geworden op: 24 nov 2010 15:36
Locatie: nederland

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door bianca82 »

wolter alles is al nagekeken en ook upc geeft aan dat er problemen zijn bij hun...

dus aan wie ligt het dan he ;) slimmerd

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Daarbij doet de snelheid van torrent niet meer onder dan die van nieuwsgroepen. Wat op een nieuwsgroep staat, staat in korte tijd op torrent.
Nou ik weet toch zeker, dat een download van nieuwsgroepen sneller gaat dan van een Torrent.(afhankelijk van jouw eigen provider natuurlijk)
Als je niet genoeg seeders hebt, dan heb je ook een belabberde snelheid, en zoals je al opgemerkt hebt, mag je de pc niet uitschakelen om op te loaden.
Hoe vele doen dan Hit en Run!
Helemaal niet over te praten met vele downloads die besmet zijn.

Gedeeltelijk correct. Je provider maakt niet zoveel uit, wel het soort abo binnen adsl, kabel of glasvezel.

Daarbij hebben de echt grote torrentsites 1 gb servers waarbij bv een film binnen 10 a 15 binnen is. Zelfde als direct van nieuwsgroepdownloaden.
Aantal seeders is gedeeltelijk van belang, of je hebt er 1 met een 1gb server of 10 met 25mb.
Je mag wel degelijk je pc uitschakelen, wat dacht je van in de nacht ?

Hit en run is ind bij torrents een probleem, maar geloof me.....daar zijn mooie scripts voor welke via ip's zo de rotte eruit halen.

Downloads welke besmet zijn is iets van tig tijd gelee.....is allang niet meer.
Althans niet de site waar ik mede beheerder van was en de echte grote ook niet.

Nee, nieuwsgropen gaan ook niet vrijuit met halve bestanden.

Een ieder heeft zo zijn voorkeur, ik gebruik beide.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bianca82 schreef:en waarom denken mannen altijd dat vrouwen geen ervaring hebben met computers? :roll:

Waar staat dat ? Zie geen post in dit topic waarin dit staat hoor.... :roll:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bprosman schreef:Nieuwsgroepen gaat hier met max. snelheid 120MBit dus. Dat haal ik inderdaad nooit op torrents.
Ligt aan de uploader. Dan heeft deze een trage verbinding of is niet verbindbaar.

Ik download met 100MB en upload met 100MB, maar als een ander deze uploadsnelheid niet heeft dan haal ik deze downloadsnelheid ook niet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wolter32 schreef:En om kunnen gaan met een PC is ook heel iets anders dan het weten van netwerktechnieken. Tis zo makkelijk om het gelijk bij de provider te leggen
terwijl het in 90% gewoon aan de gebruiker zelf ligt.

Euuhhh...wie schreef ook al weer onderstaand :?: :?: :?:
Geloof ook niet dat het de verbinding zelf is maar gewoon de router bedraad/draadloos.
In dit geval staat de router er geheel buiten, inderdaad als je draadloos verbonden bent verlies je enig snelheid maar met een N router en als je PC ook N ondersteund verlies je praktisch niets meer of je moet weinig bereik hebben maar dat lijkt mij logisch.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Tuurlijk is een router belangrijk en heeft die er mee te maken die verdeeld immers de beschikbare bandbreedte over de PC die aan staan en als er 1 PC vlink aan het downloaden is neemt dat bij de andere de snelheid weg simpel.

Over Wifi , kijk en lees eens goed rond. Met Wifi zit je altijd op +/- van de ondersteunende snelheid van het apparaat.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door nevermind »

Wolter32 schreef:Tuurlijk is een router belangrijk en heeft die er mee te maken die verdeeld immers de beschikbare bandbreedte over de PC die aan staan en als er 1 PC vlink aan het downloaden is neemt dat bij de andere de snelheid weg simpel.

Je werkt toch niet meer met een telefoonverbinding, of wel?
Dan heb ik toch een aparte router, want op beide pc´s heb ik bij het downen dezelfde snelheid. :lol:

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wolter32 schreef:Tuurlijk is een router belangrijk en heeft die er mee te maken die verdeeld immers de beschikbare bandbreedte over de PC die aan staan en als er 1 PC vlink aan het downloaden is neemt dat bij de andere de snelheid weg simpel.

Over Wifi , kijk en lees eens goed rond. Met Wifi zit je altijd op +/- van de ondersteunende snelheid van het apparaat.

Ik zeg nergens dat een router niet belangrijk is.

Jij stelde dat het probleem van TS aan de router bedraad / draadloos lag wat niet zo was. Pas als er veel gebruikers opzelfde netwerk zitten waarvan er 1 veel aan het downloaden is.....dan heb je gelijk maar dat is bij mij bekend.

Ik weet wel wat WIFI is en hoef daarvoor niet rond te kijken hoor.
Je hebt gedeeltelijk gelijk.

Als je aan laag abo hebt maar wel een N router welke 500mb ondersteund dan kan je dowloaden wat je wilt maar gaat echt niet sneller dan je abo toelaat.
Andersom ook, als ik een enorm abo heb ( 1gb ) maar een routertje welke alleen B / G 100mb ondersteund......tsja.....neem aan dat je het antwoord wel kan raden.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Wolter32 schreef:Tuurlijk is een router belangrijk en heeft die er mee te maken die verdeeld immers de beschikbare bandbreedte over de PC die aan staan en als er 1 PC vlink aan het downloaden is neemt dat bij de andere de snelheid weg simpel.

Je werkt toch niet meer met een telefoonverbinding, of wel?
Dan heb ik toch een aparte router, want op beide pc´s heb ik bij het downen dezelfde snelheid. :lol:

Ff zwart / wit gerekend
De gedownloade snelheid op jouw beide pc's zijn opgeteld je max haalbare van je abo.
Heb jij een abo van 100mb down en je gaat hetzelfde bestand op 2 pc's downloaden dan heb je dus max 50mb per pc download.

Wolter32
Berichten: 212
Lid geworden op: 19 apr 2010 21:41

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Dat is enkel waar waneer je op bijde PC's het te downloaden bestand exact tegelijk aanzet anders zal de prio liggen bij het eerst gestarte download waardoor er voor de ander veel minder over is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wolter32 schreef:Dat is enkel waar waneer je op bijde PC's het te downloaden bestand exact tegelijk aanzet anders zal de prio liggen bij het eerst gestarte download waardoor er voor de ander veel minder over is.

Hoeft niet perse, je kan ook zo instellen dat eerst de ene download wordt afgemaakt en dan pas naar download nr 2, 3 oid gaat.
Je kan ook instellen dat bij download 2 de snelheid evenredig wordt verdeeld.

Download maar eens gratis downloadmanager. In IE9 zit er al 1 ingebouwd.

Maar we raken offtopic......lag dus aan UPC.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Winterman »

Had de TS niet 1 computer bekabeld aangesloten?

denmar
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 feb 2006 10:38

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door denmar »

Jullie dwalen helemaal af met de vraag van de topicstarter, upc heeft gewoon capaciteitsproblemen in bepaalde wijken en steden, dit geeft de webcare van upc zelf aan. Dit weet ik omdat ik zelf precies dezelfde problemen heb als de topicstarter. Sinds mijn beide buren ook upc internet hebben heb ik dus een probleem met mijn snelheid, ook maar de helft, c.a. 12MB van de 25MB die ik zou moeten hebben. Dus ik betaal voor een hele maar krijg maar een halve. Met webcare div. keren contact gehad en een nieuw modem gehad en nog steeds hetzelfde probleem. De oplossing is het splitsen van de straatkasten zodat er minder aansluitingen zijn op een straatkast. Dit weten ze wel bij upc maar dat gaat een hoop centjes kosten. 80 meter van mijn huis staat een nieuwe kast met glasvezel en het laatste stukje is weer gewoon coax met een brakke straatkast van 30jaar oud met een paar gare versterkers erin. Upc heeft het geluk dat een merendeel van zijn klanten de snelheid van het internet nooit meet en denkt van het doet het toch. Hetzelfde als je 2kilo kaas koopt ga je het thuis ook niet wegen of het klopt. Maar nu ga ik in de slag met upc om gratis van mijn jaarcontract af te komen wegens wanprestatie m.w.b. het internet. Nu nog een compliment voor upc voor de ontvangst van de dig. tv. Dit geeft een schitterend beeld, vooral met sommige HD zenders en in combinatie met een ci+module, dit is een goede ontwikkeling. Dus als upc zich heeft doorontwikkeld en een goed internet geeft kom ik wel weer terug als klant m.w.b. het internet. Met vriendelijke groet.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Winterman schreef:Had de TS niet 1 computer bekabeld aangesloten?
Ja, zie onder.......maar waarom?
draaidloos heb ik niet zit maar maar 2 meter internetsnoer aan.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

denmar schreef:Jullie dwalen helemaal af met de vraag van de topicstarter, upc heeft gewoon capaciteitsproblemen in bepaalde wijken en steden, dit geeft de webcare van upc zelf aan. Dit weet ik omdat ik zelf precies dezelfde problemen heb als de topicstarter. Sinds mijn beide buren ook upc internet hebben heb ik dus een probleem met mijn snelheid, ook maar de helft, c.a. 12MB van de 25MB die ik zou moeten hebben. Dus ik betaal voor een hele maar krijg maar een halve. Met webcare div. keren contact gehad en een nieuw modem gehad en nog steeds hetzelfde probleem. De oplossing is het splitsen van de straatkasten zodat er minder aansluitingen zijn op een straatkast. Dit weten ze wel bij upc maar dat gaat een hoop centjes kosten. 80 meter van mijn huis staat een nieuwe kast met glasvezel en het laatste stukje is weer gewoon coax met een brakke straatkast van 30jaar oud met een paar gare versterkers erin. Upc heeft het geluk dat een merendeel van zijn klanten de snelheid van het internet nooit meet en denkt van het doet het toch. Hetzelfde als je 2kilo kaas koopt ga je het thuis ook niet wegen of het klopt. Maar nu ga ik in de slag met upc om gratis van mijn jaarcontract af te komen wegens wanprestatie m.w.b. het internet. Nu nog een compliment voor upc voor de ontvangst van de dig. tv. Dit geeft een schitterend beeld, vooral met sommige HD zenders en in combinatie met een ci+module, dit is een goede ontwikkeling. Dus als upc zich heeft doorontwikkeld en een goed internet geeft kom ik wel weer terug als klant m.w.b. het internet. Met vriendelijke groet.

Helemaal afdwalen is nogal overdreven. Er werd gezocht naar een oorzaak en hier werd ietwat verder op ingegaan maar uiteindelijk zijn we weer terug bij het originele probleem welke reeds bekend is.

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Winterman »

Teunbosseman schreef:
Winterman schreef:Had de TS niet 1 computer bekabeld aangesloten?
Ja, zie onder.......maar waarom?
draaidloos heb ik niet zit maar maar 2 meter internetsnoer aan.
Dat maakt dat hele upload/download verhaal en "ik weet zeker dat het aan de router ligt" dus een klein beetje overbodig.

Jullie dwalen dus wel degelijk helemaal af.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Winterman schreef:
Teunbosseman schreef:
Winterman schreef:Had de TS niet 1 computer bekabeld aangesloten?
Ja, zie onder.......maar waarom?
draaidloos heb ik niet zit maar maar 2 meter internetsnoer aan.
Dat maakt dat hele upload/download verhaal en "ik weet zeker dat het aan de router ligt" dus een klein beetje overbodig.

Jullie dwalen dus wel degelijk helemaal af.

Inderdaad een klein beetje overbodig, maar helemaal afdwalen vindt ik niet.....nu wel :wink:

Winterman
Berichten: 856
Lid geworden op: 15 jan 2012 13:54

Re: upc internet internet verlies

Ongelezen bericht door Winterman »

Teunbosseman schreef: Inderdaad een klein beetje overbodig, maar helemaal afdwalen vindt ik niet.....nu wel :wink:
Ben blij dat ik je je dwaling heb doen inzien :P

Gesloten