LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koop geen mobiele telefoon bij de kijkshop niet doen

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
law

koop geen mobiele telefoon bij de kijkshop niet doen

Ongelezen bericht door law »

Na hard sparen kon onze dochter van 11 een mobiel kopen, ze had bij de kijkshop een mooie gezien van alcatel ot-799, kosten 39,99.Na een maand mobiel deed niets meer ging niet meer aan maar bleef wel trillen, dus wij naar de kijkshop, mobiel werd opgestuurt kon 4 tot 6 weken duren nou het duurden 6 weken eer ze hem terug had.joepie hij deed het weer, drie weken verder mobiel ging weer niet aan bleef trillen enz, wij weer naar de kijkshop werd weer teruggestuurt voor reparatie en duurde weer 6 weken, toen we hem weer gingen halen werd er gezegt als het weer gebeurd dan moeten we kijken voor een andere oplossing of je krijgt een nieuwe, toen duurde het 3 mnd en weer het zelfde euvel wij weer terug ons zeggie gedaan en wat er de vorige keer was gezegt, maar deze meneer ontkende alles en dat kon want ze waren verplicht om al iets kapot gaat 3 keer terug te sturen,Maar hij zij ik zie vocht onder het schermpje daar zal het wel doorkomen, wel een beetje raar dat hij daarvoor het zelfde deed en er geen vocht onder zat. maar ik zij stuur maar voor reparatie en we zien wel ik betaal in iedergeval geen kosten wat ik wel moest doen want dit viel niet in de garantie volgens meneer.Na twee weken telefoon kijkshop de mobiel kan niet gerepareerd worden want er zit vocht onder het schermpje. maar als je het wil laten repareren kost het 32,50.Mobiel kan dus wel gemaakt worden maar moet er wel voor betalen.Ik ben boos geworden en gezegt dat ik niets betaal en dat ze de reparatie niet hoefde te doen.zonden van het geld want vertrouwen in de mobiel heb je niet meer als je een mobiel al 14 weken in totaal ben kwijt geweest.dat is 3,5 mnd en de mobiel is gekocht in mei 2011 dus al met al heeft ze drie mnd met de mobiel kunnen doen.
IK vind de garantie van de kijkshop bagger, en er worden dingen belooft door de een en door de ander afgewimpeld dat ze dat niet gezegt kunnen hebben ik ben dus doof??
De meneer zij ook nog bij de derde keer dat als hij niet gemaakt kon worden dat hij ging kijken of hij wat voor ons kon betekenen toen we dat zeide weer tegen hem zegt hij weer heb ik niet gezegt. de mobiel kan niet gemaakt worden en wij vertellen ons alleen wat het hoofdkantoor ons zegt moet je daar maar naar toe bellen.
Wij vinden het gewoon belachelijk dat als een mobiel in totaal 3 keer kapot is voor het zelfde in 7 mnd tijd dat er niets tegenover staat een kleine vergoeding zodat mijn dochter weer een nieuwe kan kopen.
en dat ze dingen beloven en niet waar maken.
Wij kopen bij de kijkshop niet meer want je wordt gewoon in het ootje genomen waar je bij staat.en wij hebben geen poot om op te staan.
alleen onze dochter van nu 12 is bijna 40 euro armer ik vind dit oplichterij

sephora30

Re: koop geen mobiele telefoon bij de kijkshop niet doen

Ongelezen bericht door sephora30 »

Zag jij dat vocht ook?

law

nee ik had het niet gezien tot dat hij het in de winkel liet zien.Maar dan nog vind ik het vaag dat het al voor de derde keer was en dat het het zelfde defect was en dat ze het nu daar op gooien.Maar ja de mobiel heeft ze altijd in haar jaszak en ze fietst naar school dus kan het zijn dat de mobiel toen nat is geworden maar dat was een paar weken voor de mobiel het niet meer deed.Maar ja ze moeten wat verzinnen om kosten te besparen maar dit gaat over de rug van mijn dochter

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb een prima mobiel van de kijkshop , en heb dat ding toch altijd in mijn zak dus misschien is die bij je dochter wel vaak gestoten.

Om nou te zeggen dat niemand een mobiel bij de kijkshop moet kopen vind ik onzin.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

law schreef:nee ik had het niet gezien tot dat hij het in de winkel liet zien.Maar dan nog vind ik het vaag dat het al voor de derde keer was en dat het het zelfde defect was en dat ze het nu daar op gooien.Maar ja de mobiel heeft ze altijd in haar jaszak en ze fietst naar school dus kan het zijn dat de mobiel toen nat is geworden maar dat was een paar weken voor de mobiel het niet meer deed.Maar ja ze moeten wat verzinnen om kosten te besparen maar dit gaat over de rug van mijn dochter
Als er vocht in een mobiel zit vervalt de garantie.
Dat er pas bij de 3de x aanbieden dit wordt opgemerkt, doet er niet toe.

Ze willen ze wel eens als "smoesje" gebruiken, maar u geeft aan het vocht ook gezien te hebben. Een mobieltje is nu eenmaal niet waterdicht en een (niet waterdichte) jaszak (met regenachtig weer) is nu ook niet de beste plek om een mobieltje te bewaren. Er zijn genoeg waterdichte/afstotende hoesje te verkrijgen.

law

dat klopt bij haar nieuwe mobiel krijgt ze ook zo´n hoesje erbij,
Maar bij de vorige keren zat er degelijk geen vocht in het schermpje en wat er nu te zien was was ook niet overduidelijk, ik denk dat het gewoon als smoesje is gebruikt.
maar het gaat mij niet zozeer daar om het gaat mij erom dat als het bij de tweede keer dat hij kapot was binnen een half jaar, er gezegt wordt als het zelfde euvel weer is dat ze een nieuwe krijgt ze houden zich gewoon niet aan hun woord en als daar bij de derde keer wat van zegt zit er opeens vocht in het schermpje de eerste keer dat dat ding kapot ging was het drie weken na aanschaf.dus een hard gelach he, ik mijn mobiel nu al 3 jaar en die is ook een par keer gevallen en er zit ook vocht in het schermpje omdat ik hem op een terras had laten liggen toen het begon te regenen en hij doet het nog steeds prima.Volgens mij is de telefoon die z°mijn dochter gekocht heeft al die tijd een fabrieks fout geweest maar ja dat durven ze niet toe tegeven

iltjuh

Ongelezen bericht door iltjuh »

Regelmatig dat ik een telefoon gekocht heb bij de kijkshop.
Echter heb ik daar nooit klachten over gehad.

klaas1978

Ongelezen bericht door klaas1978 »

iltjuh schreef:Regelmatig dat ik een telefoon gekocht heb bij de kijkshop.
Echter heb ik daar nooit klachten over gehad.
Ik ook, en ook nooit problemen gehad. Dat je geen garantie krijgt als een telefoon zichtbaar nat is lijkt me logisch.

Overigens wil het wel eens helpen om bij een natte telefoon de accu eraf te halen en dan het toestel zonder accu een aantal uren laten drogen bij de verwarming. Grote kans dat hij het dan weer doet als vanouds. Toen ik zelf nog jong en wild was heb ik op die manier diverse keren mijn telefoon kunnen reanimeren ;)

law

goeie tip ga ik proberen om het vocht uit het schermpje te halen alleen het defect zal er niet mee opgelost zijn, omdat dat zelfde defect van nu er ook was toen de mobiel 3 weken oud was

ciske

law schreef:omdat dat zelfde defect van nu er ook was toen de mobiel 3 weken oud was

wie zegt dat? trouwens wil je mijn geen pb sturen omdat ik zeg dat ik wel een goed toestel van de kijkshop heb!

law

sorry dat is verkeerd gegaan dat pb sturen.

Als er vocht schade had gezeten bij de eerste keer dan had hij ook niet gemaakt kunnen worden.
En daarbij het was stralend mooi weer die maand en er geen regen is gevallen en ze neemt de mobiel niet mee onder de douche en ze niet met de fiest ging omdat ze niet kon fietsen ivm een ongeluk een paar weken daarvoor

plumber

Ongelezen bericht door plumber »

Je kan een prima Samsung kopen voor 15€ bij Blok...
Krijg je ook nog beltegoed bij. Zijn van die klap dingetjes
waar dus weinig vocht bij kan komen.Hij doet het zelfs op
Curacao. En dat voor 15€ met twee jaar garantie. :wink:

ciske

plumber schreef:Je kan een prima Samsung kopen voor 15€ bij Blok...
Krijg je ook nog beltegoed bij. Zijn van die klap dingetjes
waar dus weinig vocht bij kan komen.Hij doet het zelfs op
Curacao. En dat voor 15€ met twee jaar garantie. :wink:
:lol: die verkopen ze ook bij de kijkshop voor 17,50 en doen het prima.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Dat vocht kan ook komen doordat hij al 2x volledig is geopend voor reparatie.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Brainless schreef:Ze willen ze wel eens als "smoesje" gebruiken, maar u geeft aan het vocht ook gezien te hebben. Een mobieltje is nu eenmaal niet waterdicht en een (niet waterdichte) jaszak (met regenachtig weer) is nu ook niet de beste plek om een mobieltje te bewaren. Er zijn genoeg waterdichte/afstotende hoesje te verkrijgen.
Dat is geen argument Ook een mobieltje moet geschikt zijn voor normaal gebruik. Het meenemen van een mobieltje in een jaszak naar buiten en buiten bellen valt onder normaal gebruik, ook wanneer het miezert. De koper mag verwachten dat het mobieltje de eigenschappen heeft die hiervoor nodig zijn.

ciske

Dat is geen argument Ook een mobieltje moet geschikt zijn voor normaal gebruik. Het meenemen van een mobieltje in een jaszak naar buiten en buiten bellen valt onder normaal gebruik, ook wanneer het miezert. De koper mag verwachten dat het mobieltje de eigenschappen heeft die hiervoor nodig zijn.
met een mobiel ken je ook in de regen( miezer ) bellen , maar alsnog is niet duidelijk of het hierdoor komt.

law

het klopt dat er ook goedkopere mobiels zijn maar ja een meisje van nu twaalf middelbare school wil ook gewoon een leuke mobiel met internet enz, en dat zit niet op die goedkope mobiels.
De mobiel zat gewoon in haar jaszak toen ze in een plensbui fietsten, maar ja als je zelf in de regen belt kan dat ding ook toch gewoon wat hebben.
Maar het lijkt mij stug dat drie keer het zefde effect nu opeens komt door vocht in het schermpje je moest ook heel goed kijken en voor mij was het niet echt duidelijk zichtbaar.maar ja ze moeten het toch ergens op gooien de service is bij de kijkshop is gewoon slecht.op radar staan nog wel meer dingen over kijkschop en dan heb ik het niet alleen over mobiels,
Maar voor mijn dochter is het sneu want die moet het nu doen met een oude en haar zuur verdiende bij elkaar gespaarde centjes zijn binnen een paar maanden weg,

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als het mobieltje net zo lang NIET in bezit is geweest ( opsturen, reparatie) als WEL daadwerkelijk bij dochter, kan het vocht er ook ingekomen zijn tijdens de weken dat dochter 'm niet had.
Mobiel is nogal eens in andere handen geweest.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De bewijslast ligt bij de verkoper. Hij moet bewijzen dat hij wel een conform product heeft geleverd. Bewijzen dat er waterschade is volstaat hiervoor niet. Bewezen zal moeten wordt dat dit niet het gevolg is van eigenschappen waarover de mobiel wel hoorde te beschikken maar niet beschikte.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

alfatrion schreef:De bewijslast ligt bij de verkoper. Hij moet bewijzen dat hij wel een conform product heeft geleverd. Bewijzen dat er waterschade is volstaat hiervoor niet. Bewezen zal moeten wordt dat dit niet het gevolg is van eigenschappen waarover de mobiel wel hoorde te beschikken maar niet beschikte.
En jij denkt dat de Kijkshop een forensisch instituut aan het werk zet om het bewijs te leveren ?

Simpel :

Ze stellen dat het ding is overleden als gevolg van verkeerd gebruik.

Ben je het eens: prima
Ben het daarmee oneens: stap maar naar een advocaat een telefoon van een paar tientjes.

Gesloten