tele2 heeft mij gedagvaard.
Geplaatst: 26 jan 2012 21:39
hallo allemaal.
ik vraag me af of ik in mijn recht sta.
ik claim contractbreuk door tele2, waarop ik het abbonement heb beeindigd.
tele2 eist nu de rest van de kosten voor het 1-jaar abonement.
hier het hele verhaal.
in de zomer 2008 heb ik tele2 abo van 20mbit besteld. internet+bellen.
het zou ingaan op 1 okt. 2008
echter kreeg ik pas informatie over de status van bestelling op de laatste dag van sep. dit vond ik al een onduidelijke kwestie, maar goed.
idd kreeg ik op 1 okt het aansluitpakket binnen.
dit aangesloten bleek het niet goed te werken.
ik kon hotmail services niet bereiken, en msn werkte niet.
wanneer ik mijn verbinding op ping en up en download snelheid teste, viel de verbinding uit. upload en ping was niet te testen. download was 3806 kbs, wat in mijn ogen leek op een 4mbit abo.
hierna verschillende keren gebeld met tele2, 0900 nr ook nog, maar hield niet. ze kwamen met standaard dingen als afstand ethernetkabel, je eigen pc etc etc. ( ben zelf icter). uiteindelijk maar gemaild met in mijn achterhoofd zodat ik de inhoud van mails kan aantonen mocht het ooit noodzakelijk zijn.
als reactie kreeg ik terug dat er niets mis was met mijn verbinding, en dat ik een 4mb abo heb.
toen heb ik aangegeven dat ik per direct de snelheid wil die ik wel heb besteld, en dat ik anders ook weer heel snel wegben. ( trug naar kpn, die welliswaar iets duurder is).
uiteindelijk gaven ze toe dat ze fouten hadden gemaakt en het zou zsm in orde komen.
toen kreeg ik bericht dat ik een wijziging in mijn abo heb besteld ( van 4 mb naar 20 mb) en dat me dat extra administratitekosten zou gaan kosten.
tevens werd 'het nieuwe abonement' van 20 mb pas opgeleverd eind nov 2008.
ondertussen wel al die tijd de langzem verbinding gehad en zeker elke dag 30 x uitvallen/reconnecten van de verbinding.
dus in heb in die weken nog flink gebeld en gemaild, maar het hielp niet.
dus ik ben eind nov truggegaan naar knp, en aangezien kpn beheerder is/was van de lijnen, hoefde ik gelukkig niet te wachten voor de overstap.
tevens heeft kpn als service mijn abo bij tele2 opgezegd.
zoals ik al aangaf is mijn reden van opzegging contractbreuk door tele2.
ze leverden mij niet het juiste product en ze bleven maar wanpresteren.
de telefoon daarintegen heeft al die tijd goed gewerkt.
ook heb ik alle facturen betreft bellen betaald, en ook precies alle dagen van het abo dat ik internet had, de internetverbinding zelf betaald.
ik heb dit in losse stukken zelf overgemaakt naar tele2. met bij elke overboeking erbij gezet waar het precies voor was, zodat het nooit op iets anders kon worden afgeboekt.
de extra administratiekosten die ze bleven vragen voor de zogenaamde wijziging in het abo, heb ik nooit betaald.
naderhand bleef ik herinneringen krijgen van 2 facturen die volgens tele2 nooit ( volledig) waren betaald. echter heb ik dat zeer naukeurig uitgepluisd en kan ik het zwart op wit aantonen dat het wel zeker betaald is, tot de cent precies.
na een poosje kreeg ik aanmaningen van incassoburo ggn, men uiteraard de bekende kosten die erbij komen.
op dat moment had tele2 in haar ogen 2 hoofdsommen van mij tegoed ( de 2 facturen waarvan ze tot de dag van vandaag claimen nog tegoed te hebben terwijl ze betaald zijn).
na een poosje kwam er een 3de factuur bij, de eindafrekening van circa 300 euro. dit was volgend tele2 omdat ik het contract voortijdig had opgezegd en ik wel nog verplicht was het volledige jaar door te betalen.
uiteraard heb ik dit niet betaald.
hierop daagde ggn mij voor de rechter.
vervolgend heb ik alle papierwerk van alle brieven en mails die ik had, incl screenshots van alles wat maar mogelijk was, aan ggn gegeven.
die zeiden daarop dat zij de zaak met tele2 gingegn stopzetten en dat voor ggn de zaak afgesloten was.
vervolgend na enkele maanden kreeg ik aanmaningen van intrumjustitia, ging weer over tele2.
de hoofdsommen waren hierin flink verhoogd.
ik heb toen maar 1 x met intrum gebeld en de zaak uitgelegd. daarna nog tientallen brieven gekregen van hun, en netjes ingeklapperd.
vervolgend ( sinds enkele maandjes trug) kreeg ik bericht van rosmalen deurwaarders over tele2.
dat ik per direct de 3 hoofdsommen moet betalen incl bijkomende kosten, circa 550 euro in totaal.
los van het feit dat 2 van de 3 hoofdsommen allang betaald zijn, ben ik er totaal niet mee eens.
ik heb toen gebeld met rosmalen, maar kreeg te horen dat ik een rechtzaak kon voorkomen door direct te betalen. ( what else)
niet betaald, waarop ik gedaagd werd voor 1 feb 2012.
hierop heb ik direct de hele papierzooi doorgestuurd naar rosmalen.
die hebben vervolgend contact opgenomen met hun client.
en die wil de zaak doorzetten. ze gooien het op vroegtijdig opzegging en zeggen dat het enige dat ze verkeerd deden, was mij een verkeerd pakket te hebben geleverd ( hardware dus?) en dat ze dat toen in orde hadden gemaakt.
motivatie van tele2 is natuurlijk nogal verzonnen....
hopelijk dat mensen hier willen reageren. ga ik dit winnen of kan ik beter een schikking treffen?
mvg,
darkrinoa
ik vraag me af of ik in mijn recht sta.
ik claim contractbreuk door tele2, waarop ik het abbonement heb beeindigd.
tele2 eist nu de rest van de kosten voor het 1-jaar abonement.
hier het hele verhaal.
in de zomer 2008 heb ik tele2 abo van 20mbit besteld. internet+bellen.
het zou ingaan op 1 okt. 2008
echter kreeg ik pas informatie over de status van bestelling op de laatste dag van sep. dit vond ik al een onduidelijke kwestie, maar goed.
idd kreeg ik op 1 okt het aansluitpakket binnen.
dit aangesloten bleek het niet goed te werken.
ik kon hotmail services niet bereiken, en msn werkte niet.
wanneer ik mijn verbinding op ping en up en download snelheid teste, viel de verbinding uit. upload en ping was niet te testen. download was 3806 kbs, wat in mijn ogen leek op een 4mbit abo.
hierna verschillende keren gebeld met tele2, 0900 nr ook nog, maar hield niet. ze kwamen met standaard dingen als afstand ethernetkabel, je eigen pc etc etc. ( ben zelf icter). uiteindelijk maar gemaild met in mijn achterhoofd zodat ik de inhoud van mails kan aantonen mocht het ooit noodzakelijk zijn.
als reactie kreeg ik terug dat er niets mis was met mijn verbinding, en dat ik een 4mb abo heb.
toen heb ik aangegeven dat ik per direct de snelheid wil die ik wel heb besteld, en dat ik anders ook weer heel snel wegben. ( trug naar kpn, die welliswaar iets duurder is).
uiteindelijk gaven ze toe dat ze fouten hadden gemaakt en het zou zsm in orde komen.
toen kreeg ik bericht dat ik een wijziging in mijn abo heb besteld ( van 4 mb naar 20 mb) en dat me dat extra administratitekosten zou gaan kosten.
tevens werd 'het nieuwe abonement' van 20 mb pas opgeleverd eind nov 2008.
ondertussen wel al die tijd de langzem verbinding gehad en zeker elke dag 30 x uitvallen/reconnecten van de verbinding.
dus in heb in die weken nog flink gebeld en gemaild, maar het hielp niet.
dus ik ben eind nov truggegaan naar knp, en aangezien kpn beheerder is/was van de lijnen, hoefde ik gelukkig niet te wachten voor de overstap.
tevens heeft kpn als service mijn abo bij tele2 opgezegd.
zoals ik al aangaf is mijn reden van opzegging contractbreuk door tele2.
ze leverden mij niet het juiste product en ze bleven maar wanpresteren.
de telefoon daarintegen heeft al die tijd goed gewerkt.
ook heb ik alle facturen betreft bellen betaald, en ook precies alle dagen van het abo dat ik internet had, de internetverbinding zelf betaald.
ik heb dit in losse stukken zelf overgemaakt naar tele2. met bij elke overboeking erbij gezet waar het precies voor was, zodat het nooit op iets anders kon worden afgeboekt.
de extra administratiekosten die ze bleven vragen voor de zogenaamde wijziging in het abo, heb ik nooit betaald.
naderhand bleef ik herinneringen krijgen van 2 facturen die volgens tele2 nooit ( volledig) waren betaald. echter heb ik dat zeer naukeurig uitgepluisd en kan ik het zwart op wit aantonen dat het wel zeker betaald is, tot de cent precies.
na een poosje kreeg ik aanmaningen van incassoburo ggn, men uiteraard de bekende kosten die erbij komen.
op dat moment had tele2 in haar ogen 2 hoofdsommen van mij tegoed ( de 2 facturen waarvan ze tot de dag van vandaag claimen nog tegoed te hebben terwijl ze betaald zijn).
na een poosje kwam er een 3de factuur bij, de eindafrekening van circa 300 euro. dit was volgend tele2 omdat ik het contract voortijdig had opgezegd en ik wel nog verplicht was het volledige jaar door te betalen.
uiteraard heb ik dit niet betaald.
hierop daagde ggn mij voor de rechter.
vervolgend heb ik alle papierwerk van alle brieven en mails die ik had, incl screenshots van alles wat maar mogelijk was, aan ggn gegeven.
die zeiden daarop dat zij de zaak met tele2 gingegn stopzetten en dat voor ggn de zaak afgesloten was.
vervolgend na enkele maanden kreeg ik aanmaningen van intrumjustitia, ging weer over tele2.
de hoofdsommen waren hierin flink verhoogd.
ik heb toen maar 1 x met intrum gebeld en de zaak uitgelegd. daarna nog tientallen brieven gekregen van hun, en netjes ingeklapperd.
vervolgend ( sinds enkele maandjes trug) kreeg ik bericht van rosmalen deurwaarders over tele2.
dat ik per direct de 3 hoofdsommen moet betalen incl bijkomende kosten, circa 550 euro in totaal.
los van het feit dat 2 van de 3 hoofdsommen allang betaald zijn, ben ik er totaal niet mee eens.
ik heb toen gebeld met rosmalen, maar kreeg te horen dat ik een rechtzaak kon voorkomen door direct te betalen. ( what else)
niet betaald, waarop ik gedaagd werd voor 1 feb 2012.
hierop heb ik direct de hele papierzooi doorgestuurd naar rosmalen.
die hebben vervolgend contact opgenomen met hun client.
en die wil de zaak doorzetten. ze gooien het op vroegtijdig opzegging en zeggen dat het enige dat ze verkeerd deden, was mij een verkeerd pakket te hebben geleverd ( hardware dus?) en dat ze dat toen in orde hadden gemaakt.
motivatie van tele2 is natuurlijk nogal verzonnen....
hopelijk dat mensen hier willen reageren. ga ik dit winnen of kan ik beter een schikking treffen?
mvg,
darkrinoa