Pagina 1 van 1

Inassering door UPC

Geplaatst: 07 nov 2003 09:16
door Harry22
Deze week ontving ik een brief van UPC, waarin werd aangekondigd dat ze de incassering van de abonnementskosten gaan wijzigen van 1 x per twee maanden naar 1 x per kwartaal. Dit gaan zij doen "ter verbetering van de service".

Ik vraag mij af hoe de service verbeterd wordt, door de frequentie van incassering te wijzigen. Het betekent alleen maar dat zij minder hoeven te incasseren en het geld dus ook eerder van de rekening van hun klanten hebben geboekt (immers, de incassering vindt voorafgaand aan de desbetreffende maanden plaats).

Laat UPC nu eens echte stappen ondernemen om echt service te bieden, of weet UPC wellicht niet wat er normaal gesproken onder service wordt verstaan?[/quote]

Re: Inassering door UPC

Geplaatst: 07 nov 2003 16:35
door mvliet
Ach ze verhogen het MR Zapp (nu UPC digital) ook met 120% en vermelden dit 2 weken voor ingang van nieuwe prijsverhoging
Ik wacht op het bericht dat ze dit ook 3 maanden van te voren gaan innen dan heb ik nog meer reden op het op te gaan zeggen

Re: Inassering door UPC

Geplaatst: 07 nov 2003 18:07
door Gast
Ik kreeg op mijn vraag, inzake de wijziging, het volgende antwoord;


Informeren wij u graag als volgt:

Nog veel klanten betalen via acceptgiro en ontvangen een papieren factuur. Met deze manier van factureren hoopt UPC
Nederland het aantal te verzenden facturen te beperken. Op dit moment heeft UPC Nederland ongeveer 2,3 miljoen
klanten. Kwartaalfacturering scheelt per klant op jaarbasis twee facturen, in totaal dus 4,6 miljoen facturen per jaar.
De meeste facturen van UPC Nederland bestaan uit twee A4-formaat bladzijden, wat inhoudt dat hierdoor op
jaarbasis ongeveer 9,2 miljoen vellen papier minder worden verzonden aan onze klanten. Niet alleen is dit financieel
voordeliger voor UPC Nederland, waardoor tariefsverhogingen zoveel mogelijk beperkt kunnen worden, maar ook het
milieu heeft hier baat bij.


Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Re: Inassering door UPC

Geplaatst: 07 nov 2003 18:10
door Gast
Mooi verhaal van UPC, maar wat heeft het verzenden van accepten nu te maken met klanten, waarbij ze incasseren? Daar worden toch geen accepten, A4-blaadjes etc. naar verzonden? En is het milieu gebaat bij minder incasseringen?

Weer een mooi verhaal van UPC, maar het slaat nergens op.

Re: Inassering door UPC

Geplaatst: 07 nov 2003 18:14
door Atlantis
@mvliet, als UPC het abonnement verhoogd van Mr Zap, dan kun je zonder kosten je abonnement opzeggen. Er is namelijk sprake van verandering van de overeenkomst.

Re: Inassering door UPC

Geplaatst: 04 mei 2005 09:04
door jezebelletje
goedkope bezuinigingsmaatregel!!! :(

Re: Inassering door UPC

Geplaatst: 04 mei 2005 09:08
door Gast
Goh, weer een zeer zinnige posting, lellebelletje :roll: