Meermaals saldo afgeboekt op een OV jaarkaart
Geplaatst: 27 jan 2012 12:54
Ik heb een OV jaarkaart, voor het gehele OV dus, die wordt vergoed door mijn werkgever. Ik reis dus niet op saldo, maar gewoon met dat onbeperkte jaarabonnement en er hoort dus ook geen saldo van mijn OV jaarkaart afgeschreven te worden.
Nu is het in de afgelopen 5 maanden dus toch inmiddels twee keer gebeurd dat er opeens geld van mijn OV jaarkaart werd afgeschreven na een rit. Wat dus helemaal niet hoort te kunnen. In augustus opeens 1.71 en later weer een keer 4 euro. Beide keren gebeurde dit bij Connexxion. Gevolg, een feitelijk onmogelijke debetstand op mijn OV jaarkaart (!!!) en ik kon er dus niet meer mee reizen totdat ik zelf het saldo aanzuiverde.
Pardon????? Die hele OV jaarkaart is al betaald, ongeveer 4300 op jaarbasis kost dat ding, en dan moet ik door fouten bij Connexxion een debet saldo aanzuiveren dat a) helemaal niet kan en b) door hun systeemfouten met het lezen van OV jaarkaarten bij in en uitchecken veroorzaakt wordt.
Je kan dat wel weer terug vragen, naar dat kan maar 3 maanden. Dan moet je dus wel weten dat dat gebeurd is en dat merk je pas als je die kaart opeens niet meer kan gebruiken. In het geval van die eerste afboeking was dat pas in november en kon ik dus niet meer declareren. Het tweede geval deed zich in oktober voor en merkte ik pas op 25 januari. Kortom, dan heb je nog 5 dagen…..
Daarnaast kan je dan ook niet het bedrag aanzuiveren wat je zogenaamd debet staat, maar alleen per 5 of 10 of veelvoud euro. Ik stond dus opeens 4 euro debet, maar moest minimaal 5 euro aanzuiveren. Ik kan echter maar 4 euro terugvragen. Terwijl ik 5 moest overmaken. Geld dat in den beginnen al helemaal niet had moeten zijn afgeschreven.
Ik ben dus erg kwaad. Als Connexxion dit vaker doet bij OV jaarkaart houders hebben ze er zo een aardige melkkoe aan. En dan krijg je in die bus ook nog een grote mond ‘als uw kaart het niet doet moet u een kaartje kopen’. Terwijl je al het hele jaar betaald HEBT en de fout bij hun ligt.
En bedankt……
Nu is het in de afgelopen 5 maanden dus toch inmiddels twee keer gebeurd dat er opeens geld van mijn OV jaarkaart werd afgeschreven na een rit. Wat dus helemaal niet hoort te kunnen. In augustus opeens 1.71 en later weer een keer 4 euro. Beide keren gebeurde dit bij Connexxion. Gevolg, een feitelijk onmogelijke debetstand op mijn OV jaarkaart (!!!) en ik kon er dus niet meer mee reizen totdat ik zelf het saldo aanzuiverde.
Pardon????? Die hele OV jaarkaart is al betaald, ongeveer 4300 op jaarbasis kost dat ding, en dan moet ik door fouten bij Connexxion een debet saldo aanzuiveren dat a) helemaal niet kan en b) door hun systeemfouten met het lezen van OV jaarkaarten bij in en uitchecken veroorzaakt wordt.
Je kan dat wel weer terug vragen, naar dat kan maar 3 maanden. Dan moet je dus wel weten dat dat gebeurd is en dat merk je pas als je die kaart opeens niet meer kan gebruiken. In het geval van die eerste afboeking was dat pas in november en kon ik dus niet meer declareren. Het tweede geval deed zich in oktober voor en merkte ik pas op 25 januari. Kortom, dan heb je nog 5 dagen…..
Daarnaast kan je dan ook niet het bedrag aanzuiveren wat je zogenaamd debet staat, maar alleen per 5 of 10 of veelvoud euro. Ik stond dus opeens 4 euro debet, maar moest minimaal 5 euro aanzuiveren. Ik kan echter maar 4 euro terugvragen. Terwijl ik 5 moest overmaken. Geld dat in den beginnen al helemaal niet had moeten zijn afgeschreven.
Ik ben dus erg kwaad. Als Connexxion dit vaker doet bij OV jaarkaart houders hebben ze er zo een aardige melkkoe aan. En dan krijg je in die bus ook nog een grote mond ‘als uw kaart het niet doet moet u een kaartje kopen’. Terwijl je al het hele jaar betaald HEBT en de fout bij hun ligt.
En bedankt……