Pagina 1 van 1

Meermaals saldo afgeboekt op een OV jaarkaart

Geplaatst: 27 jan 2012 12:54
door marcelinha
Ik heb een OV jaarkaart, voor het gehele OV dus, die wordt vergoed door mijn werkgever. Ik reis dus niet op saldo, maar gewoon met dat onbeperkte jaarabonnement en er hoort dus ook geen saldo van mijn OV jaarkaart afgeschreven te worden.

Nu is het in de afgelopen 5 maanden dus toch inmiddels twee keer gebeurd dat er opeens geld van mijn OV jaarkaart werd afgeschreven na een rit. Wat dus helemaal niet hoort te kunnen. In augustus opeens 1.71 en later weer een keer 4 euro. Beide keren gebeurde dit bij Connexxion. Gevolg, een feitelijk onmogelijke debetstand op mijn OV jaarkaart (!!!) en ik kon er dus niet meer mee reizen totdat ik zelf het saldo aanzuiverde.

Pardon????? Die hele OV jaarkaart is al betaald, ongeveer 4300 op jaarbasis kost dat ding, en dan moet ik door fouten bij Connexxion een debet saldo aanzuiveren dat a) helemaal niet kan en b) door hun systeemfouten met het lezen van OV jaarkaarten bij in en uitchecken veroorzaakt wordt.

Je kan dat wel weer terug vragen, naar dat kan maar 3 maanden. Dan moet je dus wel weten dat dat gebeurd is en dat merk je pas als je die kaart opeens niet meer kan gebruiken. In het geval van die eerste afboeking was dat pas in november en kon ik dus niet meer declareren. Het tweede geval deed zich in oktober voor en merkte ik pas op 25 januari. Kortom, dan heb je nog 5 dagen…..

Daarnaast kan je dan ook niet het bedrag aanzuiveren wat je zogenaamd debet staat, maar alleen per 5 of 10 of veelvoud euro. Ik stond dus opeens 4 euro debet, maar moest minimaal 5 euro aanzuiveren. Ik kan echter maar 4 euro terugvragen. Terwijl ik 5 moest overmaken. Geld dat in den beginnen al helemaal niet had moeten zijn afgeschreven.

Ik ben dus erg kwaad. Als Connexxion dit vaker doet bij OV jaarkaart houders hebben ze er zo een aardige melkkoe aan. En dan krijg je in die bus ook nog een grote mond ‘als uw kaart het niet doet moet u een kaartje kopen’. Terwijl je al het hele jaar betaald HEBT en de fout bij hun ligt.

En bedankt……

Re: Meermaals saldo afgeboekt op een OV jaarkaart

Geplaatst: 27 jan 2012 13:21
door GHR
Heb zelf ook een OV jaarkaart gehad en ik kan me de frustatie dan ook heel erg goed voorstellen. Bij dit soort bedragen zou je toch iets meer service en dienstbaarheid verwachten. Als men in het reguliere bedrijfsleven zo met topklanten omging, dan zouden deze terecht gillend de deur uitrennen.

Te bizar voor woorden.

Re: Meermaals saldo afgeboekt op een OV jaarkaart

Geplaatst: 27 jan 2012 14:10
door marcelinha
Helemaal waar ja, ze krijgen per jaar al zat geld voor die OV jaarkaart binnen, en dat ze je dan door hun eigen geklooi zo behandelen slaat helemaal nergens op.

De ellende van de afhankelijkheid, je kan niet even naar een ander.

Re: Meermaals saldo afgeboekt op een OV jaarkaart

Geplaatst: 05 feb 2012 00:07
door justyne
marcelinha schreef:De ellende van de afhankelijkheid, je kan niet even naar een ander.
Door die machtspositie zullen ze ook vast geen stapje harder gaan lopen of het de klant gemakkelijker maken.

Probleem heb je overigens ook niet alleen met een jaar kaart, maar ook met een maand abbonnement.
En het "mooiste" is nog, dat je de bus niet in mag en dat je probleem alleen ergens op een kantoortje 10km verder opgelost kan worden, hoe je daar moet komen en wie dat betaalt? Vast niet connexxion.
De naam Disconnexxion zou ze beter staan! :evil:

Re: Meermaals saldo afgeboekt op een OV jaarkaart

Geplaatst: 05 feb 2012 20:33
door olaf79
Het bekende verhaal, de fout ligt bij Connexxion en de klant mag het voor hun oplossen. Ook de bewijslast ligt altijd bij de klant.
De gehanteerde termijnen daarvoor zijn overigens absurd en onwettig. Het gaat hier om een terugbetaling van een schuld en die schuld blijft 2 jaar vorderbaar volgens de wet.
De ov chipkaart is niet gemaakt voor de reiziger maar voor de ov bedrijven.

Re: Meermaals saldo afgeboekt op een OV jaarkaart

Geplaatst: 09 feb 2012 10:04
door Guardian72
Gezien het feit dat de reiziger een volledig betaalde OV jaarkaart heeft, en connexxion toch (ten onrechte) afschrijft, is er m.i. sprake van diefstal.

Daarnaast is het bizar dat er uberhaupt een negatief saldo op zo`n kaart kan komen.

Gezien alle acties van connexxion recentelijk bij mij en mijn vrouw - ben ik ondertussen van mening dat ze bewust dit soort fouten maken.