Fa-Med; wat een waardeloze organisatie!!
Geplaatst: 27 jan 2012 18:45
Na lang uitstellen ben ik eind oktober 2011 j.l. eindelijk naar de mondhygiëniste gegaan. Vooraf nog duidelijk bij CZ nagevraagd of ik volledig verzekerd was, en bij de mondhygiëniste nagevraagd hoe het met de rekening zou gaan. Tot mijn geruststelling zou dit allemaal rechtstreeks naar de zorgverzekeraar gaan. Heel fijn, dan was dit ook geregeld.
Tot mijn grote verbazing ontving ik op 5 november tóch een nota, via ene firma Fa-Med, in opdracht van deze zorgverlener. Diezelfde avond direct een mail naar hen gestuurd, dat ik de nota als niet verzonden zou beschouwen en zou doorscheuren, en dat zij -zoals duidelijk afgesproken- rechtstreeks moesten declareren bij CZ. Vervolgens geen reactie op mijn bericht, alleen een aantal keer een geautomatiseerd 'excuusbericht' waarin zij zich verontschuldigen dat ze nog niet op tijd hebben kunnen reageren, maar dit zo spoedig mogelijk zullen doen.
Enkele weken later, op 30 november, had ik mijn tweede bezoek aan deze mondhygiëniste op de agenda staan. Ik kaart de kwestie met haar aan, waarop ze eigenlijk een beetje verbaasd reageert omdat ik de nota niet heb doorgestuurd naar CZ. Tevens geeft de dame aan dat ze de standaard afspraak heeft met Fa-Med dat alle nota's rechtstreeks naar de zorgverzekeraar moeten gaan, en dat ik maar even met Fa-med moet bellen (ja, dat dure 0900nummer dus)om de zaak met hen op te nemen. (Tsja, dienstverlening staat duidelijk niet hoog in het vaandel hier; er wordt een fout gemaakt door iemand die zíj heeft ingeschakeld, en de gedupeerde moet dit vervolgens zelf oplossen. Wat een omgekeerde wereld!) Ik heb haar aangegeven dat ik niet zou gaan bellen, maar dat ik nogmaals zou mailen. De mondhygiëniste zou er een aantekening van maken, voor als ze hen zelf een keer toevallig(???) zou spreken.
Op 20 december (2 maanden na mijn mailbericht) kreeg ik dan ein-de-lijk een reactie van Fa-Med aan; een mailtje waarin zij aangeven bij de zorgverlener te gaan navragen wat de bedoeling is. Ik hoef niets te doen(ook niet te betalen), slechts af te wachten tot zij reageert.
Diezelfde dag (!) valt er toch weer een rekening op de mat van Fa-Med; ditmaal een nota voor het tweede bezoek wat ik heb gebracht aan de mondhygiëniste. Nee he, niet weer!!! Op dat moment heb ik even getwijfeld om de nota tóch rechtstreeks door te sturen naar CZ. Maar nee, voor mij was dit inmiddels een principekwestie. Het was niet volgens afspraak, en daar zij ook geen enkele moeite namen om het om te lossen, heb ik uiteindelijk besloten om de nota wéér te verscheuren en Fa-Med het op te laten lossen. Zoals het hoorde. Dussss... wederom een mail gestuurd. Het verhaal nogmaals uitgelegd. Nogmaals gezegd dat ze hun geld via CZ moeten halen en niet van mij zullen krijgen. En afwachten.
Twee dagen later op 22-12; een herinneringsnota waarin ik gesommeerd word te betalen (de eerste nota) anders komen er kosten bij. Ja, inderdaad, het gaat hier om dezelfde nota als waarvoor ik al weken aan het mailen ben en waar ik volgens Fa-Med's mail van 20-12 even niets mee hoefde te doen.
Op dat moment heb ik dan toch maar mijn (mobiele!!) telefoon gepakt en de firma Fa-Med gebeld. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, kon de betreffende medewerkers mijn gegevens niet vinden, ondanks dat ik het notanummer bij de hand had. Ook op adres/postcode lukte het niet. Na ruim een kwartier heb ik gezegd dat ze het maar moest laten zitten, want dat het wel erg duur werd zo, en dat ik wel wéér zou mailen. Zo gezegd, zo gedaan. Fa-Med wederom een mail gestuurd. Wederom het hele verhaal uitgelegd. Wederom aangegeven dat de afspraak is dat zij rechtstreeks bij CZ kunnen declareren. Wederom gemeld dat ik hen niet ging betalen, enzovoorts enzovoorts. En weer afwachten.
Ik heb tussendoor nog wel zo'n herinnering opgestuurd naar CZ, maar helaas kunnen zij niets met een herinnering en hebben zij de eerste, originele nota nodig om te kunnen vergoeden.
Radiostilte. Totdat ik zelf op 11 januari zelf maar weer eens mail naar Fa-Med, met de vraag wat de stand van zaken is. Wonder boven wonder krijg ik 2 dagen later een reactie. Hierin meldt Fa-Med dat zij de nota's al eerder digitaal aangeboden hadden bij CZ, maar dat deze (deels) zijn afgewezen door CZ. Punt.
Aangezien mij niet duidelijk is of er nu nog iets open staat, en zo ja hoeveel dan, mail ik weer terug met die vraag. Tevens verzoek ik Fa-Med om mij een kopie van de eerste, originele nota's door te sturen (die had ik zelf verscheurd), zodat ik deze alsnog maar kan doorsturen aan CZ, om van het hele gezeik af te zijn. Ik krijg notabene dezelfde dag kort een reactie terug; van de twee nota's het bedrag wat openstaat (in beide gevallen het volledige bedrag), van beide nota's het betalingskenmerk, en de uiterste betaaldatum. Geen woord als reactie op mijn vraag betreffende het toezenden van kopieën van de nota's. Inmiddels had CZ mij laten weten dat zij NOOIT een declaratie hadden ontvangen van de firma Fa-Med. Toen werd ik echt PISSIG!! Wederom een mail gestuurd naar deze organisatie, een hele boze! Met daarin als slotconclusie samengevat wat ik wel en niet zou gaan doen, en wat ik van hen verwachtte:
* Ik betaal u nu NIETS
* Betalingstermijn wordt kosteloos uitgesteld, daar het niet voldoen van de rekeningen BUITEN mijn schuld om is gebeurd
* U dient de 2 nota's (wel kopie van originele 1e nota) rechtstreeks bij CZ in
* U zendt mij de 2 nota's nogmaals toe (tevens hier: kopie van eerste, originele nota's)
DIT MAG U MIJ OOK PER MAIL DOEN TOEKOMEN!!
* U ontvangt uw geld via CZ
* Zaak is gesloten
* Ik ga noooooit meer naar deze zorgverlener toe
Een week later, op 20 januari, wederom een geautomatiseerd excuusbericht; "Sorry dat we uw mail niet hebben beantwoord, maar wij dit zo spoedig mogelijk....."bla bla bla.
Vervolgens.... NIETS!
Op 18 januari heb ik een officiële klacht ingediend bij deze mondhygiëniste, en een kopie hiervan gestuurd aan CZ én de Nederlandse Vereniging van Mondhygienistes. Uiteraard ben ik niet meer naar de betreffende zorgverlener teruggegaan en ben ik inmiddels patiënt bij een andere praktijk.
En tot mijn ontsteltenis... ontving ik vandaag wederom een herinnering van de firma Fa-Med. Een herinnering aan de laatste van de twee gestuurde nota's. De herhaaldeijk opgevraagde kopieën van de eerste, originele nota's van beide rekeningen heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen.
Vandaag mijn laatste mailbericht gezonden aan Fa-Med, en heb daarin gevraagd of zij 1)überhaupt personeel in dienst hebben of dat Fa-Med een geautomatiseerd softwaresysteem is, en 2) als zij inderdaad personeel hebben, of dit wellicht enkel analfabeten zijn.
Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf! Het is gewoon haast stalking!
Hoe moeilijk is het om, zoals ALLE andere zorgverleners doen... gewoon een nota rechtstreeks door te sturen naar CZ? Zij krijgen hun geld, zij blij, zorgverlener blij, ik blij. Hoe moeilijk is het om een simpel emailbericht te lezen? En niet 1 bericht, maar velen!! Maar nee... gewoon door blijven gaan met het negeren van mensen. En vervolgens gaan lopen LIEGEN over dat ze wél gedeclareerd hebben!
Ongelooflijk!!!
Ik snap hier werkelijk helemaal niets van. Dit had zo makkelijk opgelost kunnen zijn, al wéken, maanden geleden!
Wordt vervolgd dus. Of niet. Ik weet het niet meer,
Ik hoop alleen dat dit soort wanpraktijken een halt toegeroepen worden.
Tot mijn grote verbazing ontving ik op 5 november tóch een nota, via ene firma Fa-Med, in opdracht van deze zorgverlener. Diezelfde avond direct een mail naar hen gestuurd, dat ik de nota als niet verzonden zou beschouwen en zou doorscheuren, en dat zij -zoals duidelijk afgesproken- rechtstreeks moesten declareren bij CZ. Vervolgens geen reactie op mijn bericht, alleen een aantal keer een geautomatiseerd 'excuusbericht' waarin zij zich verontschuldigen dat ze nog niet op tijd hebben kunnen reageren, maar dit zo spoedig mogelijk zullen doen.
Enkele weken later, op 30 november, had ik mijn tweede bezoek aan deze mondhygiëniste op de agenda staan. Ik kaart de kwestie met haar aan, waarop ze eigenlijk een beetje verbaasd reageert omdat ik de nota niet heb doorgestuurd naar CZ. Tevens geeft de dame aan dat ze de standaard afspraak heeft met Fa-Med dat alle nota's rechtstreeks naar de zorgverzekeraar moeten gaan, en dat ik maar even met Fa-med moet bellen (ja, dat dure 0900nummer dus)om de zaak met hen op te nemen. (Tsja, dienstverlening staat duidelijk niet hoog in het vaandel hier; er wordt een fout gemaakt door iemand die zíj heeft ingeschakeld, en de gedupeerde moet dit vervolgens zelf oplossen. Wat een omgekeerde wereld!) Ik heb haar aangegeven dat ik niet zou gaan bellen, maar dat ik nogmaals zou mailen. De mondhygiëniste zou er een aantekening van maken, voor als ze hen zelf een keer toevallig(???) zou spreken.
Op 20 december (2 maanden na mijn mailbericht) kreeg ik dan ein-de-lijk een reactie van Fa-Med aan; een mailtje waarin zij aangeven bij de zorgverlener te gaan navragen wat de bedoeling is. Ik hoef niets te doen(ook niet te betalen), slechts af te wachten tot zij reageert.
Diezelfde dag (!) valt er toch weer een rekening op de mat van Fa-Med; ditmaal een nota voor het tweede bezoek wat ik heb gebracht aan de mondhygiëniste. Nee he, niet weer!!! Op dat moment heb ik even getwijfeld om de nota tóch rechtstreeks door te sturen naar CZ. Maar nee, voor mij was dit inmiddels een principekwestie. Het was niet volgens afspraak, en daar zij ook geen enkele moeite namen om het om te lossen, heb ik uiteindelijk besloten om de nota wéér te verscheuren en Fa-Med het op te laten lossen. Zoals het hoorde. Dussss... wederom een mail gestuurd. Het verhaal nogmaals uitgelegd. Nogmaals gezegd dat ze hun geld via CZ moeten halen en niet van mij zullen krijgen. En afwachten.
Twee dagen later op 22-12; een herinneringsnota waarin ik gesommeerd word te betalen (de eerste nota) anders komen er kosten bij. Ja, inderdaad, het gaat hier om dezelfde nota als waarvoor ik al weken aan het mailen ben en waar ik volgens Fa-Med's mail van 20-12 even niets mee hoefde te doen.
Op dat moment heb ik dan toch maar mijn (mobiele!!) telefoon gepakt en de firma Fa-Med gebeld. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg, kon de betreffende medewerkers mijn gegevens niet vinden, ondanks dat ik het notanummer bij de hand had. Ook op adres/postcode lukte het niet. Na ruim een kwartier heb ik gezegd dat ze het maar moest laten zitten, want dat het wel erg duur werd zo, en dat ik wel wéér zou mailen. Zo gezegd, zo gedaan. Fa-Med wederom een mail gestuurd. Wederom het hele verhaal uitgelegd. Wederom aangegeven dat de afspraak is dat zij rechtstreeks bij CZ kunnen declareren. Wederom gemeld dat ik hen niet ging betalen, enzovoorts enzovoorts. En weer afwachten.
Ik heb tussendoor nog wel zo'n herinnering opgestuurd naar CZ, maar helaas kunnen zij niets met een herinnering en hebben zij de eerste, originele nota nodig om te kunnen vergoeden.
Radiostilte. Totdat ik zelf op 11 januari zelf maar weer eens mail naar Fa-Med, met de vraag wat de stand van zaken is. Wonder boven wonder krijg ik 2 dagen later een reactie. Hierin meldt Fa-Med dat zij de nota's al eerder digitaal aangeboden hadden bij CZ, maar dat deze (deels) zijn afgewezen door CZ. Punt.
Aangezien mij niet duidelijk is of er nu nog iets open staat, en zo ja hoeveel dan, mail ik weer terug met die vraag. Tevens verzoek ik Fa-Med om mij een kopie van de eerste, originele nota's door te sturen (die had ik zelf verscheurd), zodat ik deze alsnog maar kan doorsturen aan CZ, om van het hele gezeik af te zijn. Ik krijg notabene dezelfde dag kort een reactie terug; van de twee nota's het bedrag wat openstaat (in beide gevallen het volledige bedrag), van beide nota's het betalingskenmerk, en de uiterste betaaldatum. Geen woord als reactie op mijn vraag betreffende het toezenden van kopieën van de nota's. Inmiddels had CZ mij laten weten dat zij NOOIT een declaratie hadden ontvangen van de firma Fa-Med. Toen werd ik echt PISSIG!! Wederom een mail gestuurd naar deze organisatie, een hele boze! Met daarin als slotconclusie samengevat wat ik wel en niet zou gaan doen, en wat ik van hen verwachtte:
* Ik betaal u nu NIETS
* Betalingstermijn wordt kosteloos uitgesteld, daar het niet voldoen van de rekeningen BUITEN mijn schuld om is gebeurd
* U dient de 2 nota's (wel kopie van originele 1e nota) rechtstreeks bij CZ in
* U zendt mij de 2 nota's nogmaals toe (tevens hier: kopie van eerste, originele nota's)
DIT MAG U MIJ OOK PER MAIL DOEN TOEKOMEN!!
* U ontvangt uw geld via CZ
* Zaak is gesloten
* Ik ga noooooit meer naar deze zorgverlener toe
Een week later, op 20 januari, wederom een geautomatiseerd excuusbericht; "Sorry dat we uw mail niet hebben beantwoord, maar wij dit zo spoedig mogelijk....."bla bla bla.
Vervolgens.... NIETS!
Op 18 januari heb ik een officiële klacht ingediend bij deze mondhygiëniste, en een kopie hiervan gestuurd aan CZ én de Nederlandse Vereniging van Mondhygienistes. Uiteraard ben ik niet meer naar de betreffende zorgverlener teruggegaan en ben ik inmiddels patiënt bij een andere praktijk.
En tot mijn ontsteltenis... ontving ik vandaag wederom een herinnering van de firma Fa-Med. Een herinnering aan de laatste van de twee gestuurde nota's. De herhaaldeijk opgevraagde kopieën van de eerste, originele nota's van beide rekeningen heb ik tot op heden nog steeds niet ontvangen.
Vandaag mijn laatste mailbericht gezonden aan Fa-Med, en heb daarin gevraagd of zij 1)überhaupt personeel in dienst hebben of dat Fa-Med een geautomatiseerd softwaresysteem is, en 2) als zij inderdaad personeel hebben, of dit wellicht enkel analfabeten zijn.
Ik ben helemaal klaar met dit bedrijf! Het is gewoon haast stalking!
Hoe moeilijk is het om, zoals ALLE andere zorgverleners doen... gewoon een nota rechtstreeks door te sturen naar CZ? Zij krijgen hun geld, zij blij, zorgverlener blij, ik blij. Hoe moeilijk is het om een simpel emailbericht te lezen? En niet 1 bericht, maar velen!! Maar nee... gewoon door blijven gaan met het negeren van mensen. En vervolgens gaan lopen LIEGEN over dat ze wél gedeclareerd hebben!
Ongelooflijk!!!
Ik snap hier werkelijk helemaal niets van. Dit had zo makkelijk opgelost kunnen zijn, al wéken, maanden geleden!
Wordt vervolgd dus. Of niet. Ik weet het niet meer,
Ik hoop alleen dat dit soort wanpraktijken een halt toegeroepen worden.