Pagina 1 van 1
ov chipkaart kortingproduct niet gelezen in arnhem centraal
Geplaatst: 27 jan 2012 23:46
door mehdy
Hallo ik heb een voordeeluren kaart, mijn probleem is dat ik regelmatig met syntus rijs vanuit mijn woonplaats naar arnhem centaal, dat gaat altijd goed ik betaal de goedde prijs met korting, rijs ik van arnhem centraal naar mijn woonplaats dan word mijn abbonement niet gelezen bij het inchecken in arnhem waardoor ik te veel betaal bij het uitchecken in mijn woonplaats, rijs ik vanaf bv westervoort naar huis betaal ik ook de goedde prijs met korting, het probleem ligt dus in arnhem centraal en het probleem word niet snel opgelost ( we praten over meer dan een maand ) kijk als u ook een abbonement heeft dus altijd goed op de paal bij het uitchecken of de prijs wel klopt anders is u kaart sneller leeg dan gewenst !!! heeft u ook dergelijke ervaringen meld dat dan op dit forum dan kan er mischien iets mee worden gedaan of word er iets aan gedaan als de bedrijven iets lezen wat hun imago schaadt. syntus is wel bereid het teveel betaalde bedrag terug te betalen maar het kost altijd moeite en tijd, syntus zegt ook niet verantwoordelijk te zijn voor de software in de checkpalen maar dat dat bij translink ligt, ovchipkaart.nl zegt wel onderdeel te zijn van translink maar zeggen ook dat de verantwoording bij de vervoerder syntus ligt ????? ( kasje naar de muur ) mijn instelling is gewoon dat de problemen moeten worden opgelost en dat ik en andere kaartgebruikers niet steeds achter hun geld aan hoeven te zitten omdat het systeem faalt.
Re: ov chipkaart kortingproduct niet gelezen in arnhem centraal
Geplaatst: 01 feb 2012 14:45
door durkhoutsma
Contact opnemen met Syntus. Vermoedelijk word op Arnhem bij het inchecken je product niet als "geldig" bevonden, en doet het niet het kortingsproduct aanspreken.
Re: ov chipkaart kortingproduct niet gelezen in arnhem centraal
Geplaatst: 01 feb 2012 22:19
door mehdy
durkhoutsma, bedankt voor je reactie
antwoord:
Dat dat het probleem is heeft syntus zelf ook gezegt ( mijn product word niet gelezen ) maar het probleem word / is nog steeds niet opgelost, en daardoor blijf ik en misschien ook andere reizigers bewust of onbewust te veel betalen, vandaar dit forum. aangezien dit probleem zich alleen voordoet op arnhem centraal ( welke incheck paal ik ook gebruik ) zie ik het als een plaatselijk probleem waar ze niet zolang mee bezich hoeven te zijn, het is een kleine aanpassing maar blijkbaar te kostbaat voor hun, of er word geld verdient aan reizigers die dit nog niet door hebben, het kan ook zijn dat ze eerst aan het knokken zijn wie er verantwoordelijk is voor deze aanpassing, maar dat moet niet ten kosten gaan van de reiziger.
Re: ov chipkaart kortingproduct niet gelezen in arnhem centraal
Geplaatst: 01 feb 2012 22:35
door Fleurtjuh666
Ik snap dat deze "tip" het probleem niet oplost, dat kan alleen als die palen aangepast worden, maar is het geen idee om, tot het zover is, een kaartje met korting te kopen i.p.v. in te checken? Me dunkt dat Syntus dat niet zou mogen weigeren zolang ze zelf erkennen dat er een probleem is. (normaal gesproken móét je reizen op saldo om je korting te krijgen, in mijn ogen zwaar onlogisch, maar goed, nu is het niet anders, en het is niet jouw schuld dat syntus de zaakjes op 1 station niet in orde heeft)
Re: ov chipkaart kortingproduct niet gelezen in arnhem centraal
Geplaatst: 01 feb 2012 22:53
door mehdy
Fleurtjuh666 bedankt voor je reactie
antwoord:
Het klopt, ik kan ook gewoon een kaartje kopen met korting dat is geen probleem, maar ik zet maandelijks het geld dat ik wil besteden aan rijzen op mijn ov chipkaart, het gaat echt overal goed waar en wanneer maakt niet uit ook bij syntus niet, behalve als ik in arnhem centraal incheck bij syntus, ( ns geen probleem ) dit vorum is ook meer bedoeld om andere te waarschuwen dat deze problemen bestaan en dat je er een hoop voor moet doen voordat iemand het probleem erkent, en zodat mensen beter opletten bij het uitchecken wat ze werkelijk betalen, de meeste mensen kijken niet naar de display van de paal en als ze een piepje horen lopen ze gelijk weg dus weten ze niet wat ze betalen tot dat ze er achter komen dat hun kaart erg snel leeg is.
Re: ov chipkaart kortingproduct niet gelezen in arnhem centraal
Geplaatst: 01 feb 2012 22:57
door Fleurtjuh666
Ik ben het helemaal met je eens Mehdy, en dit is helaas weer een van de vele voorbeelden dat het invoeren van de ov-chipkaart niet echt vlekkeloos is verlopen. Denk dat veel mensen die dagelijks met het ov reizen zich er wel van bewust zijn, zie de meeste mensen ook altijd kijken op de paal of het uitchecken wel écht gelukt is (zo niet, kun je lachen....maar niet heus), maar voor de 'minder ervaren reiziger' is het zeker een goede tip!
Re: ov chipkaart kortingproduct niet gelezen in arnhem centraal
Geplaatst: 06 feb 2012 17:09
door mehdy
Hallo Fleurtjuh666
ik heb de aankondiging van de uitzending ook gezien, je reacties ook, en net als jou kan ik niet wachten op de uitzending het moet maar eens genoeg zijn. vandaag heb ik syntus gebeld wegens het weer te veel betalen en niets horen of zien, het was toen 16:17 om 16:30 stoppen ze, ( syntus doetinchem niet het landelijke callcenter ) en maar wachten en wachten met dat muziekje aan mijn oor en wat denk je om 16:33 word de verbinding verbroken, zo gaan bedrijven om met klanten !!! ze helpen niet eens de wachtenden die al voor 16:30 aan de telefoon hangen verder. ik ga hier natuurlijk niet aan dood maar ik vind het wel asociaal.