LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarcontracten aansmeren nieuwe Policy van KPN?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Heeft u bij het bellen met de KPN internet helpdesk ook een nieuw jaarcontract gekregen?

Ja, de medewerker heeft mij hier eerst goed over ingelicht.
1
33%
Ja, de medewerker heeft mij hier niet over ingelicht.
1
33%
Nee, ik heb geen nieuw jaarcontract gekregen.
1
33%
Nee, ik heb geen nieuw jaarcontract omdat ik de voorgestelde aanpassing niet heb geaccepteerd.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 3

egbertjs

Jaarcontracten aansmeren nieuwe Policy van KPN?

Ongelezen bericht door egbertjs »

Wanneer je met KPN belt met een willekeurige vraag over jouw abonnement probeert de helpdesk medewerker zo goed mogelijk te antwoorden. Maar daarna wordt u erop geattendeerd dat u voor hetzelfde geld een snellere verbinding kunt krijgen. Iedereen wil natuurlijk wel een snellere verbinding voor hetzelfde geld.
Prima geregeld; althans zo lijkt het....
Wanneer je later (te laat natuurlijk) nog een keer kijkt naar je abonnementsgegevens blijkt dat je ineens een nieuw jaarcontract hebt met 12 maanden € 10,- korting.
Resultaat in ons geval: We zitten weer een jaar lang vast aan KPN terwijl de verbinding verhoogd is van 8 Mbps naar 10,5 Mbps. Aangezien wij ons al aan het oriënteren waren op een 'echt' snellere verbinding voelen wij ons behoorlijk belazerd!
We hebben daarom met KPN gebeld met de vraag of bovenstaande teruggedraaid kon worden met de nadrukkelijke mededeling dat we niet een nieuw jaarcontract willen. Opmerking van de helpdeskmedewerker: Dat maakt niet uit want met de nieuwe wet mag je altijd per maand opzeggen.
Resultaat: een bevestigingsmail met een nieuw jaarcontract met 12 maanden € 10,- korting.
Daarop hebben we nogmaals gebeld en aangegeven dat we terug willen naar het eerste contract en ook meteen het abonnement op willen zeggen. Antwoord KPN: Dat gaat u eer als € 300,- kosten omdat u het contract af moet kopen.

Bovenstaande is echter niet het enige geval. Mijn vader heeft in het verleden een paar keer met KPN gebeld en iedere keer kreeg hij weer een nieuw contract terwijl steeds niets over een nieuw contract werd verteld. KPN biedt gewoon steeds weer iets gratis aan dat gekoppeld is aan een nieuw jaarcontract.
Resultaat bij mijn vader: Hij heeft nu drie Interactieve TV ontvangers waarvan de 3e niet eens geactiveerd kan worden omdat er maximaal 2 aangesloten mogen worden. Toen mijn vader KPN belde om het 3e kastje terug te kunnen sturen kreeg hij na (een paar keer) doorverbinden een medewerker aan de lijn die het gesprek opende met: "dus u wilt een extra interactie TV ontvanger bestellen? " Mijn vader heeft toen maar snel de verbinding verbroken......

Het lijkt er dus op dat dit het antwoord van KPN is op de nieuwe wetgeving waarbij je per maand een abonnement moet kunnen beëindigen. KPN heeft blijkbaar een Policy ingesteld dat bij elke telefoontje naar de helpdesk de klant een jaar lang korting of sneller internet krijg aangeboden waardoor mensen ongemerkt een nieuw jaarcontract aangaan. Dit is toch misleiding!

Wanneer andere gebruikers van dit forum met de KPN helpdesk bellen. Willen jullie hier dan op letten en jullie ervaring in deze discussie delen?

Bij voorbaat dank.

MAXIEM

Re: Jaarcontracten aansmeren nieuwe Policy van KPN?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

egbertjs

Helaas is het tegenwoordig zo, dat als je een aanbod krijgt van een bedrijf, je altijd een nest adders gratis krijgt meegeleverd. Een aanbod is altijd goed voor de geldbuidel van het bedrijf en nooit goed voor de consument. Met dat uitgangspunt in je achterhoofd, moet je dus nooit ingaan op een aanbod dat ongevraagd gedaan wordt.

Maxiem.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

egbertjs schreef:Het lijkt er dus op dat dit het antwoord van KPN is op de nieuwe wetgeving waarbij je per maand een abonnement moet kunnen beëindigen.
Volgens mij is dit niet helemaal nieuw sinds de nieuwe WvD er is, misschien is het wel ietwat verergerd sinds die nieuwe wet, maar nieuw is het naar mijn mening zeker niet.

Toen wij nog diensten afnamen van KPN (wij hebben KPN eruit geknikkerd ruim voor die nieuwe wet er kwam) gebeurde het met regelmaat dat zij met een 'fantastisch aanbod' kwamen, soms belde de telemarketingclub van KPN ons en soms werd het aanbod gedaan als we zelf belden. Het kwam er altijd op neer dat men dan aan een nieuw jaarcontract vastzat, waar je doorgaans pas achter kwam als je er zelf expliciet naar vroeg dus ben ik nooit ingegaan op dat aanbod.

Meestal vraag ik me bij allerlei acties een aanbiedingen af wat is het voordeel voor het bedrijf die dit aanbod doet ? Als dit voordeel niet meteen duidelijk is, vraag ik door of duik ik in de kleine lettertjes. In bijna alle gevallen is er wel een voordeel voor het bedrijf te vinden. Dan pas maak ik de afweging wel of niet op een aanbod in te gaan. Het komt nogal eens voor dat ik 'mijn voordeel' niet vind opwegen tegen de nadelen, dus kies ik er bewust voor om er niet op in te gaan. Soms loop ik liever een aanbod mis dan ongewenst ergens aan vast te hangen.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nee geen oplichters.

Net als bij Vara Kassa is het dus dezelfde vraag.
Elke firma mag een lopend contract aanpassen en dan geld opnieuw een jaarcontract.

Dus met wederzijds goedvinden hoef je niet op het einde te wachten om een aanpassing te doen maar wel weer 1 of 2 jaren vast.

Dus naast KPN doen nog vele andere dit zelfde.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Bellen naar KPN heeft geen zin, omdat je zo geen dossier (=bewijs) opbouwt. Doe alles per e-mail. Zo heb je bewijs in handen. Als niet duidelijk is gemaakt door KPN dat er sprake is van een nieuw contract, is de overeenkomst nietig (ongeldig). Zie o.a. http://www.consuwijzer.nl/Voorbeeldbrie ... bedenktijd

Stuur je klacht naar [email protected]

Met daarin:

- naam contractant:
- adres:
- postcode en woonplaats:
- betreffende telefoonnummer:
- betreffende dienst KPN:
- klantnummer:

Vermeld in je e-mail dat KPN 14 dagen de tijd geeft met uitleg te komen en je klacht op te lossen. Én dat je daarna een geschil gaat aanspannen tegen KPN bij de Geschillencommissie Telecom, http://www.sgc.nl , als KPN het niet oplost.

egbertjs

Bedankt Bob Schurkjens voor de tips. Deze ga ik zeker opvolgen.

Na het bellen met de helpdesk heb ik ondanks meerdere malen uitdrukkelijk gezegd te hebben dat we geen nieuw jaarcontract willen, toch weer een nieuw jaarcontract gekregen volgens de bevestigingsbrief. Ook op internet staat in mijn gegevens dat ik pas vanaf 30-1-2013 per maand kan opzeggen.

Al 17 jaar heb ik bij KPN onafgebroken een internet abonnement en dan mag ik niet eens per maand opzeggen. Ik ga dus echt niet mij contract afkopen voor € 500,-.

egbertjs

Zo, dankzij de tips van Bob Schurkjens ben ik nu gelukkig van KPN af. Naar aanleiding van de brief die ik als bijlage per e-mail naar [email protected] heb verzonden kreeg ik onderstaand antwoord van KPN.

Naar aanleiding van uw vraag over de opzegging van het InternetPlusBellen Basis en Interactieve TV kan ik u als volgt informeren:

Volgens onze systemen is de opzegging van uw InternetPlusBellen Basis en Interactieve TV abonnement op 6 februari 2012 beëindigd. Een maand later ontvangt u een slotnota waarbij het teveel betaalde bedrag wordt teruggestort op uw rekening.

Mijn excuses voor het ongemak dat u heeft ondervonden.

De dag na mijn e-mail en de dag voor bovenstaande bevestiging werkte interactieve TV al niet meer (dat was op zich al een goed teken).

Uiteindelijk ben ik toch tevreden met de afhandeling van mijn klacht. Dank u KPN.
Toch had ik liever gezien dat KPN zich niet had verlaagt tot het niveau van de meeste andere providers.

Wolter32

Ongelezen bericht door Wolter32 »

Dat is marketing en een commercieel bedrijd draaid voor een groot deel op die marketing het is niet anders.

Goed dat het nu is opgelost.

Gesloten