Geplaatst: 29 jan 2012 13:26
Als jij het onbeperkt bellen hebt , ken dat ja, maar je hebt als het goed is ook een code bij je brief gekregen waarmee je het kan wijzigen of opzeggen.
yahumme schreef:Ik heb maanden geleden een abonnement onbeperkt bellen naar vaste nummers afgesloten. Nu dus een bericht dat dit abonnement wordt uitgebreid met onbeperkt bellen naar mobiel en daarvoor dan ook meer in rekening gebracht gaat worden. Een uitbreiding die ik helemaal niet nodig heb, maar die wel automatisch op 1 maart a.s. ingaat. Er zat geen code bij om deze uitbreiding te weigeren dan wel mijn abonnement te wijzigen. Wel staat in de brief dat ik mijn abonnement kan wijzigen door 0900- 0244 te bellen, jaagt KPN je ook mee op kosten want dat kost € 0,10ct per minuut en uit ervaring weet ik dat je al minimaal 15 minuten verder bent voordat je geholpen wordt. Het zou klantvriendelijker geweest zijn een tijdelijk 0800 nummer aan te bieden. En of ik kan opzeggen, is nog maar de vraag omdat ik het abonnement 6 maanden geleden heb afgesloten en in verband met de aanbieding ten tijde van het afsluiten een 1e contractperiode heb van 18 maanden.
yahumme schreef:Dank je wel RedShy, ik ga KPN een mail sturen. De uitkomst zal ik via dit forum kenbaar maken.
Dat heeft geen zin. KPN handelt volgens de wet: wijzigingen mogen doorgevoerd worden en als klant kun je daarmee akkoord gaan of niet. Zo niet, dan geeft KPN je dus de kans het abonnement kosteloos op te zeggen maar je moet niet denken dat je een abonnement kunt behouden wat door KPN niet meer aangeboden wordt.ciske schreef:yahumme schreef:Dank je wel RedShy, ik ga KPN een mail sturen. De uitkomst zal ik via dit forum kenbaar maken.
Als je het contract niet wilt opzeggen dan ken je ook kenbaar maken dat je dat onbeperkte niet wil of wil veranderen.
Onzin, ik heb zelf KPN en mij is een brief gestuurd met codes om niet dat onbeperkte te nemen als ik het niet wilde.Dat heeft geen zin. KPN handelt volgens de wet: wijzigingen mogen doorgevoerd worden en als klant kun je daarmee akkoord gaan of niet
Je kan willen wat je wilt, maar een bedrijf mag ook gewoon zijn producten en diensten veranderen. En als die aangepasten producten/diensten niet bevallen kan je gewoon een andere leverancier kiezen.yvonne1949 schreef:Ik wil nog even duidelijk maken dat de code wel heel leuk bedoeld is maar dan mag je alleen in de avond en weekend gratis bellen en niet zoals nu 24/7. Dit kost dan 7,50euro. Ik wil de bestaande bundel houden van 10 euro 24/7.
Velen maken dus de fout door deze bundel met de code te veranderen
yvonne1949 schreef:Ik wil nog even duidelijk maken dat de code wel heel leuk bedoeld is maar dan mag je alleen in de avond en weekend gratis bellen en niet zoals nu 24/7. Dit kost dan 7,50euro. Ik wil de bestaande bundel houden van 10 euro 24/7.Velen maken dus de fout door deze bundel met de code te veranderen
thema77 schreef:Vandaag een brief ontvangen over een tariefsverhoging voor BelOnbeperkt Altijd. €5 meer p/m omdat ik dan onbeperkt 06 nummers kan bellen. Ik heb hier niet om gevraagd! En KPN biedt mij niet de mogelijkheid om de bestaande situatie te laten staan. Ik bel nauwelijks van vast naar mobiel dus wil ik dit ook niet.
Je kunt tot 8 maart gratis(!) opzeggen à 10 cent per minuut. Dus wie zwijgt stemt toe? Ik meende dat zulke fratsen bij louche bedrijven hoorden
En waar moeten die heen dan? tis overal een zooi , lees tele2 topic dan zit ik toch liever bij KPN.Als 50% van de klanten van KPN op zou stappen omdat ze het niet met de wijziging eens zijn moet je eens kijken hoe snel KPN het terugdraait.
Ciske begrijpt het niet. KPN gaat hier eenzijdig een abonnement wijzigen met daarbij een tariefsverhoging. KPN biedt bestaande klanten niet de mogelijkheid om het bestaande abonnement te houden, alleen om het te wijzigen een totaal ander abonnement. Dat is pure volksverlakkerij. De gedachte erachter is waarschijnlijk dat weinig mensen van provider zullen veranderen voor € 5, inclusief de nodige heisa die zo'n wijziging met zich meebrengt.ciske schreef:yvonne1949 schreef:Ik wil nog even duidelijk maken dat de code wel heel leuk bedoeld is maar dan mag je alleen in de avond en weekend gratis bellen en niet zoals nu 24/7. Dit kost dan 7,50euro. Ik wil de bestaande bundel houden van 10 euro 24/7.Velen maken dus de fout door deze bundel met de code te veranderen
dat willen er meer, maak er niet zo'n drama van , als je niet wilt veranderen dan zeg je die belbundel op.
Wat is een feit??? Naar 06 bel ik met mijn eigen 06 toestel. Daar ben ik vast niet uniek in. Voor veel mensen is dit een pure tariefsverhoging die je door de strot wordt geduwd. En dus maar naar een andere provider gaan? Zo'n opmerking is een dooddoener.RedShy schreef:Het is nu eenmaal een feit dat de meeste mensen wel veel naar mobiel bellen. Je kunt het toch nooit voor iedereen goed doen. Als het je niet aanstaat, ga je toch naar een ander?
Ciske begrijpt het prima, ik heb namelijk zelf ook de brief gehad, en de codes erbij, ja bevalt het je niet ga je toch naar een andere provider?Ciske begrijpt het niet. KPN gaat hier eenzijdig een abonnement wijzigen met daarbij een tariefsverhoging. KPN biedt bestaande klanten niet de mogelijkheid om het bestaande abonnement te houden, alleen om het te wijzigen een totaal ander abonnement. Dat is pure volksverlakkerij. De gedachte erachter is waarschijnlijk dat weinig mensen van provider zullen veranderen voor € 5, inclusief de nodige heisa die zo'n wijziging met zich meebrengt
KPN duwt bestaande klanten doodleuk een prijsverhoging door de strot.