LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] daewoo matiz

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
anouk
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2003 16:49

daewoo matiz

Ongelezen bericht door anouk »

Ik heb een daewoo matiz van 20-04-2001. Nu heb ik sinds een maand steeds problemen met deze auto. Hij valt namelijk tijdens het rijden gewoon uit. Als ik dan stil ga staan en hem weer start, start hij meteen weer. Dit is een gevaarlijke situatie, vooral op de snelweg. De daewoo-
garage heeft hem nu 3 keer nagekeken. Er is een nieuwe brandstofpomp ingegaan, deze was aangetast door de ongelode benzine? Bij de garage zeiden ze dat dit probleem zich steeds meer voordoet, niet alleen bij de daewoo, maar bij alle merken auto's?
Daarna hebben ze de boubine vervangen, een aantal kabeltjes, kleppen bijgesteld, filters vervangen etc. Maar nog heeft hij hetzelfde probleem.
De auto is nu naar een andere gararge van daewoo en als ze hem daar niet kunnen maken gaat hij naar daewoo technology.
Bij mijn daewoogarage zeggen ze nog nooit zo'n probleem meegemaakt
te hebben? Ik ben benieuwd of dit klopt?

gonny

Re: daewoo matiz

Ongelezen bericht door gonny »

ik geloof dat dat een van de weinige problemen is die ik mijn deawoo-tijd niet heb gemaakt.

ik heb 2 jaar in een deawoo lanos 1.5 SX gereden uit 1998... dat was gewoon een ramp... een dusdanige ramp dat ze me bijde garage zo goed kende dat ze me op een gegeven moment helemaal niet wilde helpen en ik uiteindelijk met een stukke auto langs de kant van de weg stond.
Ik heb wel andere problemen met de brandstof toevoer gehad, waaronder een brandstofpomp die het niet deed, bezine-toevoer censor die stuk was en gewoon een heel erg onregelmatig verbruik, 1:8 was geen uitzondering, maar dat lag aan mijn zware rechtervoet :) SURE!


maar goed een ongelooflijk vervelend probleem...ik hoop dat ze je snel kunnen helpen!

P.C.Simonis

Re: daewoo matiz

Ongelezen bericht door P.C.Simonis »

Ik heb wel eens in een reportage van de Duitse TV gezien dat bij de moderne auto's steeds vaker dit soort problemen voorkomen. Ik weet niet meer precies hoe het zat. Het heeft iets te maken met de steeds grotere mate van electronische techniek die ze in zo'n auto proppen. Door bepaalde radiogolven en stralingen kan dit tot gevolg hebben dat de hele electronische apparatuur (waaronder de startonderbreker) uitvalt, waardoor de motor afslaat. Vooral ook in tunnels schijnt dit vaak voor te komen, omdat allerlei stralingen en golven daar heen en weer blijven kaatsen.

Maar ja mochten ze het niet kunnen oplossen, dan valt dit probleem nog altijd onder de garantie. Ga beslist ook net zo lang terug, totdat het probleem verdwenen is. Ik heb het van de Daewoo Matiz eigenlijk nog nooit eerder gehoord.

Maar ja wat niet is kan nog komen. Mijn Matiz is net 1 jaar 3 maanden oud :roll:

Gert

Re: daewoo matiz

Ongelezen bericht door Gert »

Zelf heb ik in 2000 een nieuwe Matiz gekocht waar ik zeer tevreden over ben. Het enige wat ik ermee gehad heb is dat de binnenspiegel er een keertje afgevallen is en een keer is de motor afgslagen, toen bleek er een zekering stuk te zijn.
Als ik een andere auto zou kopen zou het zeker weer een Daewoo zijn.

Gast

Re: daewoo matiz

Ongelezen bericht door Gast »

hallo, ik ben greta ik heb sinds aug. 1999 een matiz en ik heb ook het probleem gehad met het steeds uit vallen van de auto, heb dat gemeld bij de dealer dat als ik een bocht maak, naar allebei de kanten links of rechts dat deze uit viel, ik heb dit een keer eerder mee gemaakt met een andere auto een opel kadett en ik vond het toen al eng.
ik heb hem een grote beurt en de apk keuring laten geven en het weer gemeld dat hij steeds uit viel en daar ze er nu goed naar gaan kijken en wat blijkt uit mijn verbazing dat ze een bougiekabel hebben vervangen en dat de auto sinds aug. niet meer uit valt en dat hij beter rijdt dan voor heen, het is toch raar dat nu pas het probleem hebben verholpen. :twisted: ik ga een nieuwe auto kopen maar weet nog niet of het weer een matiz wordt.
groetjes greta :)

woodenshoe
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 apr 2004 14:58

Re: daewoo matiz

Ongelezen bericht door woodenshoe »

mijn matiz doet hetzelfde.... eerst het koelsysteem vervangen, en 20k verder stond ik weer met een afgeslagen moter. Nu zeggen ze dat het de ontsteking is... het grapje kost me bijna 1000 euro.

broertje

Re: daewoo matiz

Ongelezen bericht door broertje »

bij mijn zus pressies het zelfde verhaal kapotte ontsteking het schijnt dat die dingen bij de vleet kapot gaan

Gesloten