LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Popal en Popal-Dealers

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.
Wopi
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 apr 2014 10:26

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Wopi »

Ik begrijp niet dat mensen een fiets per post bestellen of bij een rijwielhandelaar bestellen.
Ik wil gewoon zien wat ik koop en als de rijwielhandelaar het niet op voorraad heeft zoek ik er een die hem wel op voorraad heeft staan.
Kan ik er op proefrijden en gelijk de kwaliteit beoordelen en als de fiets rijklaar staat gelijk meenemen.
Voordat je een bepaald merk koopt eerst eens goed gaan Googelen en dan kom je vanzelf de ellende van dit soort b merken wel tegen, alhoewel merken, dit zijn meestal goedkope China producten waar de importeur een fantasienaam op plakt, zakken vult en als het te veel problemen oplevert er weer een andere naam aangeeft of er mee stopt en weer een ander b merk importeert en dit herhaald zich dan weer.
En dit soort b merken vindt je nooit in een gerenommeerde zichzelf respecterende rijwielhandel.
Overigens kunnen a merken ook van een slechte kwaliteit zijn.
Ik heb in 2011 een Gazelle type: miss Grace met xtra's gekocht bijna 800 euro.
Na 2 weken brak de bevestigingsplaat van de standaard af, hier moest een geheel nieuw frame voor besteld worden wat 3 maanden duurde en zodoende kwam ik er via een medewerker van Gazelle achter dat dit uit China moest komen, dus een China product.
Fiets toen naar de dealer gebracht en kon hem de volgende dag ophalen en vervolgens brak deze weer af en duurde ook weer 3 maanden, bleek dus een constructiefout te zijn wat bekend was bij Gazelle.
Na plm 3 maanden gewacht te hebben werd het nieuwe frame gemonteerd en kon hem de volgende dag ophalen en verbaasde me nu dat ze de verkeerde kleur besteld hadden.
Mijn eerste frame was lichtblauw, het tweede was lichtblauw, maar de derde lichtgroen.
Na overleg heb ik het maar zo gelaten want baalde ervan dat ik de fiets weer terug zou moeten brengen.
Dus de fiets is totaal zo'n 7 maanden niet gebruikt en na een jaar na aankoop was het zadel helemaal gebarsten ( selle royal ) terwijl er weinig op gereden was en altijd het donker in de box stond, maar na de foto's opgestuurd te hebben reageerde Gazelle dat dit door de zon kwam, onzin natuurlijk maar Gazelle reageerde niet meer.
Een half jaar geleden ging de voornaaf kapot waar de dynamo inzit, dus geen verlichting meer.
En afgelopen week de trapas, en volgens de dealer een veel voorkomend probleem, maar 3 keer in gesprek gegaan met Gazelle, maar ja totaal geen Coulance want de garantie is verstreken.
Ik laat de fiets niet eens meer repareren want mijn vertrouwen bij Gazelle is totaal weg.
Moraal van dit verhaal is voor je een fiets koopt eerst eens goed moet Googelen en er rekening mee houden dat veel duurdere merken hun fietsen/frames/onderdelen ook in China laten produceren maar je wel de hoofdprijs voor hun merknaam laten betalen, je koopt wel een naam maar geen langdurige kwaliteit, en dan durft Gazelle toch nog Koninklijk voor zijn naam te zetten.
Ik had ook voor mijn 10 jarige dochter 3 jaar geleden een budgetfiets gekocht voor 200 euro van een merk wat 100% in Nederland wordt gemaakt, dag en nacht buitenstaat, geen spat roest opzit, en nog nooit een probleem heeft gehad, dus het blijkt toch te kunnen dat je een kwaliteit fiets zonder poespas voor een eerlijke prijs kunt kopen.

Menno R
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2014 14:07

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Menno R »

Ook wij zijn er in getrapt via de Dealer "De Rooij Fietsen - Ede", door hem zijn wij doorverwezen om een fiets te bekijken en bestellen via "Popal Utrecht". Daar kwamen wij bij [persoonsgegevens verwijderd] uit, die liet ons een aantal fietsen zien en uitproberen in alle vriendelijkheid.

De Bakfiets de "Cangoo 230" hebben wij toen besteld. De fiets werd snel geleverd.

Bij levering kwam ik er achter:
  • - Dat alles scheef zat spatborden, wiel ed
    - Remkabel onder spanning zaten
    - De lasnaden niet eens dicht waren (vol met gaten)
    - Lasnaden niet behandeld - deze waren al verroest bij levering
    - De huifbeugel konden niet gemonteerd worden ivm verschillende montage hoeken.
    - het eerste gebruik van de gordels waar je je kinderen veilig in wilt borgen braken af.
Toen ik hier achter kwam heb ik direct contact op genomen met [persoonsgegevens verwijderd]. Hij verwees mij direct door naar zijn leverancier Popal uit Utrecht. Eigenlijk moet hij dit regelen maar wij wilde het snel geregeld hebben dus hebben contact opgenomen met [persoonsgegevens verwijderd] uit Utrecht. Hij begon mij te vermelden dat ik wel verzendkosten moest gaan betalen?!?
Na veel drammen kreeg ik het voor elkaar hem te vertellen dat GARANTIE hun ([persoonsgegevens verwijderd] en Popal) verantwoording is.
Dus hij haalde de fiets op en 3 weken later bracht hij deze terug.

Exact in dezelfde staat, ik heb tijdens ontvangst direct met [persoonsgegevens verwijderd] gebeld omdat hij nu mijn contact persoon hierin was. Heb hem gezegt dat dit echt niet kan en ik de koop wil ontbinden, dit is ons recht zodra hun het niet voor elkaar krijgen de fiets in nieuwstaat af te leveren of te herstellen naar. Hij vermelden mij namelijk niets meer te kunnen doen.

Ik heb de fiets niet aangenomen. Ik heb vrijwel direct een email naar beide partijen gestuurd met het verzoek de aankoop geheel te ontbinden.
De reactie van Dhr [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator];
"Dit gaat niet gebeuren popal moet hem maken"
De reactie van Popal;
"......"
Nu heb ik DAS rechtsbijstand ingeschakeld een correcte aangetekende brief op te stellen. Daarin stonden de rechten en plichten van beide partijen in met diverse juiste duidelijke toelichtingen.

Dit werd gevolgd door een soort gelijk Email verkeer. Ik voelde mij bedreigt dus heb de politie gebeld met de vraag wat ik moest doen. Hun antwoord is 112 bellen op zicht.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, ik ben €800 lichter en heb niets!

Komt er op neer dat er rechten en plichten zijn om de consument te beschermen, maar er is niemand die er voor zorgt dat dit nageleefd word.
Laatst gewijzigd door Menno R op 12 mei 2014 16:28, 2 keer totaal gewijzigd.

JACOBUSVAN
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2012 13:29

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door JACOBUSVAN »

niet meer van toepassing!!
Laatst gewijzigd door JACOBUSVAN op 03 jun 2015 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

OP ZO'N FIETS
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2014 11:37

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door OP ZO'N FIETS »

Graag wil ik hier ook nog even een steentje bijdragen aan het fietsmerk Popal. Zelf mag ik me dealer noemen van dit merk. Of de service van Popal wel of niet goed te noemen is, laat ik in het midden. Waar ik me groen en geel aan erger is het feit dat goedwillende mensen via een rijwielhandelaar een Popalfiets kopen, deze "expert" vervolgens € 34 vraagt voor het monteren van een fiets, waar hij/zij hooguit een half uur mee bezig is. En dit is nu net wat mijn ergernis opwekt. Ze verkopen een goedkope fiets, waar ze zelf weinig aan verdienen, maar proberen dit te compenseren door montagekosten te rekenen. Zij weten donders goed wat afmonteren betekent: je zorgt dat alles goed werkt! Eventuele slagen uit wielen zijn gehaald en ontbreekt er iets of is er iets stuk, dan neem je als rijwielhandelaar de moeite om dit zelf met Popal op te gaan lossen. Nooit, maar dan ook nooit laat je de klant hiervoor opdraaien!!
Komt de klant terug met klachten aan de fiets, dan los je dit als rijwielhandelaar op! Wil de groothandel nergens van weten, dan is dat jouw probleem, niet dat van de klant, want die heeft een product van jou gekocht en niet van Popal (of welke groothandel dan ook).
Daarom wil ik iedereen, die een Popal fiets via een reguliere rijwielhandel koopt, hierbij op het hart drukken: sta er op dat je rijwielhandelaar jouw klachten oplost! Het is logisch dat hij/zij het eerst via de groothandel probeert, maar als die niet over de brug komt, moeten ze het zelf oplossen en de klant niet in de kou laten staan. Dat heet in normaal Nederlands: service en garantie en is ook nog eens wettelijk vastgelegd. Als je hier als vakhandelaar niet aan mee wil doen, zou ik willen zeggen: ga een ander vak uitoefenen! Zelf wil je ook service hebben als je iets koopt wat niet deugt.

JACOBUSVAN
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 okt 2012 13:29

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door JACOBUSVAN »

Niet meer van toepassing.
Laatst gewijzigd door JACOBUSVAN op 03 jun 2015 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.

trekbikes
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:11

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door trekbikes »

Wat een onzin lees ik hier allemaal.

Wij zijn nu ruim een jaar dealer en hebben nog geen noemenswaardige problemen ondervonden.
Ja fietsen zijn af en toe licht beschadigd, nou en. Daar is de prijs naar. Meestal gebeurt dat zelfs met het uitpakken van de goed verpakte onderdelen, daar kun je de fiets geen schuld van geven.
En ja de fiets gaat geen 10 jaar mee, daar is de prijs naar.
Omdat wij een winkel hebben verkochten wij enkel a-merken, maar je moet toch met de internet concurrentie mee, mensen willen een GOEDKOPE fiets. Ik ben een jaar geleden met Popal begonnen als dealer en de mensen daar zijn vriendelijk en oplossingsgericht. Kan mij echter voorstellen dat er veel mensen een veel te hoge verwachting hebben, en die kun je nooit tevreden krijgen.

Kortom, een fiets met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.
Als je 2 linkse handen hebt GEEN fiets bestellen via internet in de doos. En ook rijklaar is geen aanrader omdat je dan bij elk wissewasje moet verzenden. Een fiets koop je in een winkel..
En bij ons dus ook de goedkope, waar je altijd welkom bent met een redelijke klacht.

Mvg Fietsshop Driebergen.

An74
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2015 13:05

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door An74 »

Ik heb zelf een Popal Fiets transport model vorig jaar aangeschaft, ik moet zeggen dat dit een Goede fiets is. Kwaliteit is goed en prijs ook. Ik heb hiervoor een cortina transportfiets gehad die koste het dubbele maar was kwalitatief minder! En net nog een popal kinderfiets voor mijn dochtertje besteld.

Albert van Dijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2015 10:31

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Albert van Dijk »

ik heb gisteren een transport fiets besteld voor een redelijke prijsje bij bikefactory.nl en vandaag aangekomen, mijn dochter is heel erg blij mee, mijn alle drie kinderen hebben nu een popal fiets. Wij hebben gelukkig geen problemen met deze merk, de oudste fiets is 3 jaar oud en werkt nog steeds prima.

Mvderwaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2015 00:53

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Mvderwaal »

Ik zie hier allerlei reacties over Popal fietsen na lang zoeken, informeren en sparen-;) heb ik een prachtige elektrische bakfiets van Popal gekocht. Ik ben werkzaam in de kraamzorg dus fiets wat af en heb altijd veel spullen bij me.
Het is een feestje en stiekum fiets ik nog een blokje om-:) Ik heb de fiets opgehaald op een afhaalpunt in Amsterdam. Keurig afgeleverd, volle accu, kon gelijk op pad. Het is niet alleen fantastische fiets maar het scheelt behoorlijk wat geld!!! :wink:

boeijinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2015 12:00

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door boeijinga »

Bedankt voor al deze waarschuwingen. Stond net op het punt een fiets bij het tijdschrift Linda te kopen.
Onbegrijpelijk dat ze hun naam verbinden aan zo'n product. Kan je beter niets doen voor je lezers.

lottep
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2015 15:29

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door lottep »

Hallo

ik wil even zeggen dat ik het totaal niet eens ben met wat anderen hier op dit forum over popal zegt
ik heb begin dit jaar bij een dealer een popal fiets gekocht en ben super tevreden over de kwaliteit.
het zijn prima fietsen en ik snap niet waarom dit soort berichten op het internet staan. ik geniet elke dag van mijn popal fiets.

vorige week via facebook contact gehad met ze omdat ik een nieuw zadel nodig heb want de mijne was gestolen (ja het gebeurt). ik heb betaald en de volgende dag gelijk een nieuw zadel gekregen en het meisje aan de telefoon was heel vriendelijk tegen mij en de meneer van de technische afdeling hielp mij met het identificeren van het juiste zadel (ik was vergeten welk model ik had)

nou ik vond dat ik dit even moest melden heb ook speciaal een account gemaakt om mijn stem te laten horen. Nederlandse bedrijven die zo erg hun best doen om wat van de grond te krijgen en dan zo worden neergehaald ,dat verdient niemand

Groetjes Lotte

burgerfreerk
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 dec 2015 23:09

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door burgerfreerk »

Beste allemaal,

Ook ik moet even reageren op al deze negatieve berichten met wat positiefs over Popal.

Een jaar of 3 geleden bestelden we via een grote internet winkel een Popal, een Hamercruiser met een Nexus 3 versnellingsnaaf, voor onze toen 10 jarige zoon.
We wisten dat we een zeker risico zouden nemen door het bestellen van een low budget fiets type made in China, voor wat de kwaliteit betreft.

Bij het uitpakken van de doos bleek meteen al dat de kwaliteitscontrole bij het verlaten van de fabriek niet de standaard was die we hier gewend zijn, opvallend was dat het logo van de fiets aan 1 zijde erg scheef op de fiets geplakt was, erg storend, slordig ook, goedkoop.
Na het in elkaar zetten van de fiets viel me de kwaliteit erg mee, ik hoefde weinig bij te stellen en het voelde allemaal best solide aan, op de voorrem na, iets met blokjes op de velg en een hendeltje aan het stuur, die was echt beneden de maat en omdat er gewoon een achteruittraprem op zat heb ik het meteen verwijderd.

Ook heb ik alle bewegende delen gesmeerd, alle bouten en moeren nagelopen en samen met alle chromen delen ingespoten met vaseline, en dit consequent 2 winters volgehouden.
Ik moet zeggen, de twee jaar dat mijn zoon zijn fiets gebruikt heeft hebben we totaal geen problemen ondervonden, terwijl het fietsje intensief gebruikt werd, woon- school verkeer en ook de zomerkampen werden hiermee gefietst.

Na ruim twee jaar hebben we de fiets als tweedehands aangeboden en konden in alle oprechtheid vertellen dat de fiets nog in top conditie verkeerde.
Kortom, het is made in China, maar helemaal bagger is het ook weer niet, met enige handigheid, een kleine modificatie en wat onderhoud zijn het prima fietsen voor een mooi prijsje.

vlinder41
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2016 18:51

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door vlinder41 »

Hebben vandaag de fiets voor ons dochtertje opgehaald. Gemiddeld doet ze 1.5-2jr met een fiets, dan is ze weer te groot. Tot nu toe altijd dure merken gehad, de laatste was een Sparta ad € 400. 2e hands verkocht voor € 175 (dus kostte ons € 225). Net buiten de garantie van 1jr. liep de kettingkast aan (let wel, amper gebruikt en staat binnen in een licht verwarmde garage) met ook een akelige tik erin. Deze er nooit uit gekregen.... Voor deze popal transportfiets hebben we € 250 betaald. De fiets stond al in de fietsenwinkel, dus we hebben hem vooraf gezien en ze heeft erop gefietst. Het is idd minder degelijk dan een Sparta/Cortina, dat zie je o.a. aan de handrem en de standaard. Maar goed, mijn man loopt voor de zekerheid alles even na en smeert het goed in met vaseline, er is in ieder geval niets krom en er ontbreekt niets. De fiets ziet er verder keurig uit, helemaal voor dat bedrag. Haar vriendinnetje van school heeft er ook 1 en heeft hem nu zo'n 1-1.5 jaar zonder problemen en die staat elke dag buiten bij de school (ook geen roest). Verder hebben we gehoord dat er vooral in het begin van dit merk (zou ong.5jr.bestaan) veel problemen waren, nu niet meer en het merk zou zich hebben ontwikkeld. Aan de klachten te zien en de oudheid daarvan klopt die info wel. We zien het wel, mijn man is wel handig en anders opa wel, als ze er 1.5-2 jr. mee doet, dan is alles wat we er nog voor krijgen bij 2e hands verkoop "winst".

trekbikes
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:11

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door trekbikes »

Wopi schreef:Ik begrijp niet dat mensen een fiets per post bestellen of bij een rijwielhandelaar bestellen.
Ik wil gewoon zien wat ik koop en als de rijwielhandelaar het niet op voorraad heeft zoek ik er een die hem wel op voorraad heeft staan.
Kan ik er op proefrijden en gelijk de kwaliteit beoordelen en als de fiets rijklaar staat gelijk meenemen.
Voordat je een bepaald merk koopt eerst eens goed gaan Googelen en dan kom je vanzelf de ellende van dit soort b merken wel tegen, alhoewel merken, dit zijn meestal goedkope China producten waar de importeur een fantasienaam op plakt, zakken vult en als het te veel problemen oplevert er weer een andere naam aangeeft of er mee stopt en weer een ander b merk importeert en dit herhaald zich dan weer.
En dit soort b merken vindt je nooit in een gerenommeerde zichzelf respecterende rijwielhandel.
Overigens kunnen a merken ook van een slechte kwaliteit zijn.
Ik heb in 2011 een Gazelle type: miss Grace met xtra's gekocht bijna 800 euro.
Na 2 weken brak de bevestigingsplaat van de standaard af, hier moest een geheel nieuw frame voor besteld worden wat 3 maanden duurde en zodoende kwam ik er via een medewerker van Gazelle achter dat dit uit China moest komen, dus een China product.
Fiets toen naar de dealer gebracht en kon hem de volgende dag ophalen en vervolgens brak deze weer af en duurde ook weer 3 maanden, bleek dus een constructiefout te zijn wat bekend was bij Gazelle.
Na plm 3 maanden gewacht te hebben werd het nieuwe frame gemonteerd en kon hem de volgende dag ophalen en verbaasde me nu dat ze de verkeerde kleur besteld hadden.
Mijn eerste frame was lichtblauw, het tweede was lichtblauw, maar de derde lichtgroen.
Na overleg heb ik het maar zo gelaten want baalde ervan dat ik de fiets weer terug zou moeten brengen.
Dus de fiets is totaal zo'n 7 maanden niet gebruikt en na een jaar na aankoop was het zadel helemaal gebarsten ( selle royal ) terwijl er weinig op gereden was en altijd het donker in de box stond, maar na de foto's opgestuurd te hebben reageerde Gazelle dat dit door de zon kwam, onzin natuurlijk maar Gazelle reageerde niet meer.
Een half jaar geleden ging de voornaaf kapot waar de dynamo inzit, dus geen verlichting meer.
En afgelopen week de trapas, en volgens de dealer een veel voorkomend probleem, maar 3 keer in gesprek gegaan met Gazelle, maar ja totaal geen Coulance want de garantie is verstreken.
Ik laat de fiets niet eens meer repareren want mijn vertrouwen bij Gazelle is totaal weg.
Moraal van dit verhaal is voor je een fiets koopt eerst eens goed moet Googelen en er rekening mee houden dat veel duurdere merken hun fietsen/frames/onderdelen ook in China laten produceren maar je wel de hoofdprijs voor hun merknaam laten betalen, je koopt wel een naam maar geen langdurige kwaliteit, en dan durft Gazelle toch nog Koninklijk voor zijn naam te zetten.
Ik had ook voor mijn 10 jarige dochter 3 jaar geleden een budgetfiets gekocht voor 200 euro van een merk wat 100% in Nederland wordt gemaakt, dag en nacht buitenstaat, geen spat roest opzit, en nog nooit een probleem heeft gehad, dus het blijkt toch te kunnen dat je een kwaliteit fiets zonder poespas voor een eerlijke prijs kunt kopen.
Geen enkele fiets wordt 100% in Holland gemaakt. Zoiezo helemaal niet meer, en een fiets van 200euro zelfs niet geassembleerd.
Dat zegt overigens niet dat het een slechte fiets is.

Kwaliteit hangt af van de fabrikant en leverancier. Als de fiets uit de doos komt moeten er nog veel handelingen worden verricht om het een goede fiets te maken. Dit geldt voor Popal maar ook voor Gazelle.

Ik verkoop nu dik 2jaar Popal en heb geen noemenswaardige problemen. Ze zijn zelfs boven verwachting goed. Ik besteed dan wel zorg aan aflevering, iets wat een webshop niet doet. Een fiets is ook geen geschikte handel voor webshop. Ook zogenaamde a merken niet.

trekbikes
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:11

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door trekbikes »

Dat is het resultaat van een internet aankoop.
Ik verkoop al jaren Popal, geen noemenswaardige problemen.
En echt mijn klanten staan hoog. Een probleem wordt altijd opgelost, en als Popal daar niet aan mee zou werken dan kwamen ze er niet meer in. Wij boycotten inmiddels wel andere merken die niet aan ons serviceniveau voldoen.

Mvg Fietsshop Driebergen

trekbikes
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 mei 2009 21:11

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door trekbikes »

lottep schreef:Hallo

ik wil even zeggen dat ik het totaal niet eens ben met wat anderen hier op dit forum over popal zegt
ik heb begin dit jaar bij een dealer een popal fiets gekocht en ben super tevreden over de kwaliteit.
het zijn prima fietsen en ik snap niet waarom dit soort berichten op het internet staan. ik geniet elke dag van mijn popal fiets.

vorige week via facebook contact gehad met ze omdat ik een nieuw zadel nodig heb want de mijne was gestolen (ja het gebeurt). ik heb betaald en de volgende dag gelijk een nieuw zadel gekregen en het meisje aan de telefoon was heel vriendelijk tegen mij en de meneer van de technische afdeling hielp mij met het identificeren van het juiste zadel (ik was vergeten welk model ik had)

nou ik vond dat ik dit even moest melden heb ook speciaal een account gemaakt om mijn stem te laten horen. Nederlandse bedrijven die zo erg hun best doen om wat van de grond te krijgen en dan zo worden neergehaald ,dat verdient niemand

Groetjes Lotte
Dat is inderdaad zo, maar een fiets kopen via internet is vragen om problemen.
Domme consumenten, gelukkig heb jij hem via de vertrouwde fietsenmaker gekocht, daarbij met een eventueel probleem of nazorg terecht kunt.

Mvg Fietsshop Driebergen

Anoniem_123
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2017 16:06

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Anoniem_123 »

In juli 2016 heb ik voor 300 Euro een Popal vouwfiets van het type Subway F201 gekocht bij bol.com via bikefactory. De fiets vouwde zonder problemen soepel op, stond altijd binnen, en werd maar sporadisch gebruikt. Na enkele maanden ging het vouwen steeds stroever, totdat de fiets helemaal niet meer te vouwen was. Nog vóórdat de fiets 6 maanden oud was heb ik dit gemeld bij Popal. Na een reparatie procedure van 2 maanden, waarbij voortdurend afspraken niet nagekomen - of zelfs weer terug gedraaid - zijn, en ik overal achteraan heb moeten bellen, is de vouwfiets uiteindelijk terug gebracht. De fiets is afgeleverd met de ketting eraf, en de klacht is niet naar tevredenheid is verholpen: de fiets vouwt wel, maar het vouwen gaat nu erg zwaar en kost veel kracht, en het scharnier maakt een krakend geluid hierbij. Ik vind dit onacceptabel. Dit heb ik weer via email gemeld aan Popal. Nadat ik een week geen reactie op mijn email kreeg heb ik weer gebeld. Popal geeft aan dat 'het scharnier mogelijk ingedroogd is tijdens het transport', en dat ik 'het scharnier moet smeren'. Gezien de slechte kwaliteit van het product, en de slechte klanten service, zou ik dit merk afraden.

Anoniem_123
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mar 2017 16:06

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Anoniem_123 »

Anoniem_123 schreef:In juli 2016 heb ik voor 300 Euro een Popal vouwfiets van het type Subway F201 gekocht bij bol.com via bikefactory. De fiets vouwde zonder problemen soepel op, stond altijd binnen, en werd maar sporadisch gebruikt. Na enkele maanden ging het vouwen steeds stroever, totdat de fiets helemaal niet meer te vouwen was. Nog vóórdat de fiets 6 maanden oud was heb ik dit gemeld bij Popal. Na een reparatie procedure van 2 maanden, waarbij voortdurend afspraken niet nagekomen - of zelfs weer terug gedraaid - zijn, en ik overal achteraan heb moeten bellen, is de vouwfiets uiteindelijk terug gebracht. De fiets is afgeleverd met de ketting eraf, en de klacht is niet naar tevredenheid is verholpen: de fiets vouwt wel, maar het vouwen gaat nu erg zwaar en kost veel kracht, en het scharnier maakt een krakend geluid hierbij. Ik vind dit onacceptabel. Dit heb ik weer via email gemeld aan Popal. Nadat ik een week geen reactie op mijn email kreeg heb ik weer gebeld. Popal geeft aan dat 'het scharnier mogelijk ingedroogd is tijdens het transport', en dat ik 'het scharnier moet smeren'. Gezien de slechte kwaliteit van het product, en de slechte klanten service, zou ik dit merk afraden.
Naar aanleiding van mijn eerdere bericht, heeft Popal besloten mijn vouwfiets kosteloos te vervangen voor een nieuwe. Hopelijk ben ik eind mei weer een tevreden klant!

Fietsenmaker01
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2017 13:17

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Fietsenmaker01 »

Wij zijn sinds 1 jaar nu dealer van Popal.
De meeste dingen worden keurig netjes opgelost.
Prijs kwaliteit verhouding is prima.
Zorg er wel voor dat hij door een kundig fietsenmaker in elkaar gezet wordt, en nog beter, koop hem gewoon in een fietsenwinkel.
Dan heb je altijd een plek om naar terug te gaan, mocht er iets niet goed zijn, en kan het goed opgelost zijn, let wel, mits de klacht gegrond is.
Wij hebben ook wel eens een fiets terug gekregen die na 2 maanden compleet gesloopt was, en dan is het wel eens lastig, wat is garantie en wat niet.
Volgens de klant ligt het aan de fiets terwijl zoonlief eerlijk verteld er met een vriendje voorop, van een bult af zo de bosjes in tegen een boom, mee gereden is.
Wij hebben service heel hoog in het vaandel staan, maar er zijn natuurlijk ook wel grenzen.
Ik heb wel begrepen dat de kwaliteit ten opzichte van 3 jaar geleden wel verbeterd is, maar nogmaals, koop niet via internet, want heb je hem dan niet door een kundig iemand in elkaar laten zetten, dan heb je helemaal niks meer, en dan wordt goedkoop inderdaad duurkoop.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Popal en Popal-Dealers

Ongelezen bericht door Quark »

Fietsenmaker01 schreef:Wij zijn sinds 1 jaar nu dealer van Popal.
De meeste dingen worden keurig netjes opgelost.
Prijs kwaliteit verhouding is prima.
Zorg er wel voor dat hij door een kundig fietsenmaker in elkaar gezet wordt, en nog beter, koop hem gewoon in een fietsenwinkel.
Dan heb je altijd een plek om naar terug te gaan, mocht er iets niet goed zijn, en kan het goed opgelost zijn, let wel, mits de klacht gegrond is.
Wij hebben ook wel eens een fiets terug gekregen die na 2 maanden compleet gesloopt was, en dan is het wel eens lastig, wat is garantie en wat niet.
Volgens de klant ligt het aan de fiets terwijl zoonlief eerlijk verteld er met een vriendje voorop, van een bult af zo de bosjes in tegen een boom, mee gereden is.
Wij hebben service heel hoog in het vaandel staan, maar er zijn natuurlijk ook wel grenzen.
Ik heb wel begrepen dat de kwaliteit ten opzichte van 3 jaar geleden wel verbeterd is, maar nogmaals, koop niet via internet, want heb je hem dan niet door een kundig iemand in elkaar laten zetten, dan heb je helemaal niks meer, en dan wordt goedkoop inderdaad duurkoop.

Fietsen niet via internet kopen kan ik helemaal achter staan. Maar het is soms zo verleidelijk. Zo kost een Sparta Regular elektrisch bij mijn fietsenmaker 1447 euro en koop ik hem bij fietsenwinkel.nl voor 1089 euro. Dezelfde fiets. Rijdt je dan probleemloos ben je blij, maar komen er mankementen, ja dan had je liever bij de fietsenmaker op de hoek gekocht.

Gesloten