LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Alice gaat over in Tele2 en laat de abonnee betalen !
Alice gaat over in Tele2 en laat de abonnee betalen !
Nog geen jaar ben ik abonnee van Alice, zonder al te veel problemen.
Maar nu krijg ik de onderstaande email van Tele2 uit naam van Alice.
Normaal heb ik bij Alice gratis bellen naar vaste nummers, die kosten vanaf maart worden dus 8 ct per minuut, met een duurder abonnement !
Volgens mij heb ik recht op mijn jaarcontract met Alice en heb dat ook (met veel moeite) aan de klantenservice van Tele2 en Alice gemaild.
Wat moet ik hier nou mee?
Heeft iemand zo'n zelfde mail gekregen? groet Hans.
------------------------------------------------------------------------------------
Beste heer B....,
Vanaf 1 maart 2012 gelden er nieuwe tarieven voor een aantal Alice-diensten. Dit betekent voor u dat uw Alice-abonnement wordt gewijzigd van € 29,90 per maand naar € 32,40 per maand.
Vertrouwd
Uw internetsnelheid blijft zoals u gewend bent, razendsnel tot 20Mb/s. Voor bellen betaalt u voortaan, naast het starttarief van € 0,10 per gesprek, maar € 0,08 per minuut. En dat naar alle vaste én mobiele nummers in Nederland (m.u.v. betaalde servicenummers). U behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer.
Heeft u nog vragen over deze verandering? Onze klantenservice staat voor u klaar: 0900-1560 (€ 0,15/min). Wilt u naar aanleiding van deze verandering uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 1 maart 2012 kosteloos doen.
We hopen dat u ook in 2012 weer veel plezier beleeft aan uw abonnement.
Met vriendelijke groet,
Alice
Maar nu krijg ik de onderstaande email van Tele2 uit naam van Alice.
Normaal heb ik bij Alice gratis bellen naar vaste nummers, die kosten vanaf maart worden dus 8 ct per minuut, met een duurder abonnement !
Volgens mij heb ik recht op mijn jaarcontract met Alice en heb dat ook (met veel moeite) aan de klantenservice van Tele2 en Alice gemaild.
Wat moet ik hier nou mee?
Heeft iemand zo'n zelfde mail gekregen? groet Hans.
------------------------------------------------------------------------------------
Beste heer B....,
Vanaf 1 maart 2012 gelden er nieuwe tarieven voor een aantal Alice-diensten. Dit betekent voor u dat uw Alice-abonnement wordt gewijzigd van € 29,90 per maand naar € 32,40 per maand.
Vertrouwd
Uw internetsnelheid blijft zoals u gewend bent, razendsnel tot 20Mb/s. Voor bellen betaalt u voortaan, naast het starttarief van € 0,10 per gesprek, maar € 0,08 per minuut. En dat naar alle vaste én mobiele nummers in Nederland (m.u.v. betaalde servicenummers). U behoudt gewoon uw huidige telefoonnummer.
Heeft u nog vragen over deze verandering? Onze klantenservice staat voor u klaar: 0900-1560 (€ 0,15/min). Wilt u naar aanleiding van deze verandering uw abonnement wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 1 maart 2012 kosteloos doen.
We hopen dat u ook in 2012 weer veel plezier beleeft aan uw abonnement.
Met vriendelijke groet,
Alice
Re: Alice gaat over in Tele2 en laat de abonnee betalen !
Ik heb exact dezelfde mail gekregen. Ik heb al jaren Alice (mede omdat ik gratis kon bellen). Ik was al een tijd geleden al verrast toen er een start tarief werd ge-introduceerd, maar nu wordt het ook nog per minuut betalen. Daarnaast wordt ook zomaar de prijs omhoog gegooid voor het gebruik van het internet.
Ik vraag me af of dat zomaar kan. Het lijkt wel alsof wij trouwe consumenten de prijs moeten betalen voor alle nieuwe klanten die 12,50 gaan betalen de eerste 6 maanden.
Ik stel voor om allemaal een abonnement af te sluiten bij telfort http://internet.telfort.nl/shop/internet-en-bellen.html
Het is 12 maanden goedkoper en daarna een vergelijkbaar tarief, maar wel met gratis bellen.
Ik vraag me af of dat zomaar kan. Het lijkt wel alsof wij trouwe consumenten de prijs moeten betalen voor alle nieuwe klanten die 12,50 gaan betalen de eerste 6 maanden.
Ik stel voor om allemaal een abonnement af te sluiten bij telfort http://internet.telfort.nl/shop/internet-en-bellen.html
Het is 12 maanden goedkoper en daarna een vergelijkbaar tarief, maar wel met gratis bellen.
-
Je kan je beter oriënteren op www.internetten.nl of www.breedbandwinkel.nl
Over T-Mobile (voorheen Online) zijn klachten op dit forum. Over Tele2 en KPN ook. Eigenlijk wel over alle providers . Kiezen is lastig.
Tenzij je verslaafd bent aan het downloaden van films, heb je aan 3 mb genoeg.
Over T-Mobile (voorheen Online) zijn klachten op dit forum. Over Tele2 en KPN ook. Eigenlijk wel over alle providers . Kiezen is lastig.
Tenzij je verslaafd bent aan het downloaden van films, heb je aan 3 mb genoeg.
Werk jij al lang bij telfort?proggeler schreef: Ik stel voor om allemaal een abonnement af te sluiten bij telfort http://internet.telfort.nl/shop/internet-en-bellen.html
Ik heb deze mail ook gehad. Ik ben al jaren lid. Ze belde mij ongeveer een half jaar geleden op, om te zeggen, als ik jaar lidmaatschap nam op Alice, dat ik dan een half jaar korting kreeg. Dus dat is super fijn. Maar nu ook de mail gehad, dat de prijs duurder wordt. En dan denk ik, laat iemand het jaarcontract afmaken en dan de keus maken, duurder of overstappen. Ik kon dus overstappen, ivm contract-wijziging. En dat heb ik binnen de tijd gedaan. Dus dat was fijn. Dus heb ik nu weer een half jaar voor de helft van de prijs en dan onbeperkt bellen met internet. Dus ben ik net zo veel kwijt als bij alice, behalve dat ik nu weer een half jaar korting heb.
Laatst gewijzigd door Tika1972 op 20 apr 2012 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
als ik jou was zou ik dit effe laten nakijken bij het juridisch loket , je hebt toen destijds voor alice gekozen en niet voor tele2.Overstappen naar iets anders kan ik nu niet, omdat ik aan dat jaarcontract vastzit.
advies van mij, neem volgende keer een goede provider al zijn die slecht te vinden ,maar tele2 is ook naadje.
In dit soort situaties kan je wel overstappen.Tika1972 schreef: Overstappen naar iets anders kan ik nu niet, omdat ik aan dat jaarcontract vastzit.
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... _verandert
neem dan geen tele2 je ken ook effe op het alice forum kijken staan ook wat tips van gebruikers op die over gaan stappen vanwege dit.
-
Ik heb sinds een jaar of vier een internet + telefoon aansluiting bij Alice. Afgezien van een slechte behandeling bij een storing waarbij ik via mijn mobiel €25,= aan belkosten kwijt was, ben ik redelijk tevreden. Redelijk omdat de downloadsnelheid bij lange na geen 20 Mbits haalt. Daarna kwam het stelselmatig verhogen van de belkosten: eerst bij iedere verbinding €0,10 en nu al weer een aantal maanden ook de gesprekskosten.
Alice geeft aan 'haar krachten(?) te bundelen met Tele2', maar daar wordt het alleen maar duurder van: abonnement 8,4% en alle daarbij komende gesprekskosten!! Dat kan lekker oplopen.
Telfort dan zoals Winterman op 31 januari hier op dit forum voor stelde? Wel, die kan op mijn adres niet leveren, althans dat laat hun site weten. Ik denk dat de snelheid dusdanig laag wordt dat die buiten hun specificaties komt te liggen en dat ze er daarom geen gezeur over willen hebben. (Verklaart meteen waarom Alice zo sloom was!)
Nu staat in de email van Alice wel een button om 'even' over te gaan naar Tele2, maar geen button om simpel je abonnement op te zeggen. Ook heel klantonvriendelijk is, dat je slechts een maand de tijd hebt om wat anders te vinden. Sommige providers zeggen 4 - 6 weken nodig te hebben voor een nieuwe aansluiting, maar zeggen uitdrukkelijk dat je je huidige internetaansluiting nog niet moet opzeggen om behoud van je telefoonnummer te waarborgen. Lekker zootje allemaal!
FO
Alice geeft aan 'haar krachten(?) te bundelen met Tele2', maar daar wordt het alleen maar duurder van: abonnement 8,4% en alle daarbij komende gesprekskosten!! Dat kan lekker oplopen.
Telfort dan zoals Winterman op 31 januari hier op dit forum voor stelde? Wel, die kan op mijn adres niet leveren, althans dat laat hun site weten. Ik denk dat de snelheid dusdanig laag wordt dat die buiten hun specificaties komt te liggen en dat ze er daarom geen gezeur over willen hebben. (Verklaart meteen waarom Alice zo sloom was!)
Nu staat in de email van Alice wel een button om 'even' over te gaan naar Tele2, maar geen button om simpel je abonnement op te zeggen. Ook heel klantonvriendelijk is, dat je slechts een maand de tijd hebt om wat anders te vinden. Sommige providers zeggen 4 - 6 weken nodig te hebben voor een nieuwe aansluiting, maar zeggen uitdrukkelijk dat je je huidige internetaansluiting nog niet moet opzeggen om behoud van je telefoonnummer te waarborgen. Lekker zootje allemaal!
FO
alice is naadje , heb daar geen goede ervaringen mee, maar opzeggen vind ik wel dat bij elke provider dat zelf gedaan moet worden.
zie de vele topics met mislukte opzeggingen via providers,
zie de vele topics met mislukte opzeggingen via providers,
Mensen laten zich nogal misleiden door de beloofde downloadsnelheid. Vaak is die slechts alleen in theorie mogelijk. Bij een speeedtest op de eigen servers zal je die downloadsnelheid wel halen, maar het gaat niet alleen om jouw snelheid. Ook de snelheid van de plak waar vandaan je download telt mee en als die geen 20MB leveren ligt dat dus niet aan je provider.SoundBoard schreef:Redelijk omdat de downloadsnelheid bij lange na geen 20 Mbits haalt.
Een antwoord van tele2 gekregen op mijn mail:
Als ik niet overstap naar tele2 (met die mooie button) dat blijf ik gewoon abonnee van Alice met ook die voorwaarden, alleen de prijs van het abonnement gaat wel omhoog.
Ik had juist voor Alice gekozen vanwege de duidelijke voorwaarden.
Ook een antwoord van Alice gekregen.... zie hieronder.
-----------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer B,
Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u het volgende:
Op 30 januari 2012 heeft u van ons een nieuwsbrief ontvangen waarin u op de hoogte wordt gesteld van de tariefwijziging van uw Alice abonnement. Alice heeft besloten met ingang van 1 februari 2012 haar tarieven te wijzigen. Dit houdt in dat de maandelijkse kosten van een Alice Comfort abonnement met € 2,50 worden verhoogd. De maandelijkse kosten voor een Alice Easy abonnement worden met € 1,- verhoogd.
In deze nieuwsbrief wordt u tevens geïnformeerd over een aanbod van Tele2. Dit aanbod betreft een Televisie, Internet & Bellen-pakket van Tele2. De tarieven die onder dit aanbod genoemd worden, zoals het tarief van €0.08 cent per minuut voor telefonie, is specifiek voor deze Tele2 aanbieding. Indien u bij Alice blijft, betaalt u enkel het starttarief van € 0.10 cent per gesprek.
Waarom verandert Alice de tarieven?
Alice heeft de laatste jaren haar abonnementsprijzen niet verhoogd. Alice ziet zich nu genoodzaakt dat wel te doen. Desalniettemin heeft Alice ook met deze nieuwe tarieven een van de scherpste aanbiedingen in vergelijking met haar concurrenten.
Wat betekent dit voor u?
De tariefswijziging van uw abonnement houdt in dat de factuur van februari al aangepast zal zijn naar de nieuwe tarieven, aangezien u het maandbedrag vooruitbetaalt.
Indien u het niet eens bent met deze tariefswijziging, dan heeft u het recht uw abonnement per direct op te zeggen. U kunt uw contract schriftelijk of via onze klantenservice op 0900-1580 opheffen. Indien u uw abonnement wilt opzeggen naar aanleiding van de tariefswijziging, dan dient u dit voor 1 maart 2012 aan Alice door te geven.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (€ 0,15 per minuut).
Onze openingstijden zijn:
Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00
Zaterdag van 09:00 tot 22:00
Zondag zijn wij gesloten.
Als ik niet overstap naar tele2 (met die mooie button) dat blijf ik gewoon abonnee van Alice met ook die voorwaarden, alleen de prijs van het abonnement gaat wel omhoog.
Ik had juist voor Alice gekozen vanwege de duidelijke voorwaarden.
Ook een antwoord van Alice gekregen.... zie hieronder.
-----------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer B,
Naar aanleiding van uw e-mail berichten wij u het volgende:
Op 30 januari 2012 heeft u van ons een nieuwsbrief ontvangen waarin u op de hoogte wordt gesteld van de tariefwijziging van uw Alice abonnement. Alice heeft besloten met ingang van 1 februari 2012 haar tarieven te wijzigen. Dit houdt in dat de maandelijkse kosten van een Alice Comfort abonnement met € 2,50 worden verhoogd. De maandelijkse kosten voor een Alice Easy abonnement worden met € 1,- verhoogd.
In deze nieuwsbrief wordt u tevens geïnformeerd over een aanbod van Tele2. Dit aanbod betreft een Televisie, Internet & Bellen-pakket van Tele2. De tarieven die onder dit aanbod genoemd worden, zoals het tarief van €0.08 cent per minuut voor telefonie, is specifiek voor deze Tele2 aanbieding. Indien u bij Alice blijft, betaalt u enkel het starttarief van € 0.10 cent per gesprek.
Waarom verandert Alice de tarieven?
Alice heeft de laatste jaren haar abonnementsprijzen niet verhoogd. Alice ziet zich nu genoodzaakt dat wel te doen. Desalniettemin heeft Alice ook met deze nieuwe tarieven een van de scherpste aanbiedingen in vergelijking met haar concurrenten.
Wat betekent dit voor u?
De tariefswijziging van uw abonnement houdt in dat de factuur van februari al aangepast zal zijn naar de nieuwe tarieven, aangezien u het maandbedrag vooruitbetaalt.
Indien u het niet eens bent met deze tariefswijziging, dan heeft u het recht uw abonnement per direct op te zeggen. U kunt uw contract schriftelijk of via onze klantenservice op 0900-1580 opheffen. Indien u uw abonnement wilt opzeggen naar aanleiding van de tariefswijziging, dan dient u dit voor 1 maart 2012 aan Alice door te geven.
Wij hopen u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u ons bereiken op 0900-1560 (€ 0,15 per minuut).
Onze openingstijden zijn:
Maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 22:00
Zaterdag van 09:00 tot 22:00
Zondag zijn wij gesloten.