Pagina 1 van 1

Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 31 jan 2012 21:34
door RobbieD
Vandaag 31 jan. was ik het beu. Sinds vorige week donderdag hapert mijn tv-ontvangst. Het beeld valt regelmatig in brokjes uiteen, bevriest en bij overschakelen naar een andere zender blijft het tv-scherm zwart en komt die zender dus niet door. Dit duurt van 15 - 45 minuten. En niets uiteen vallen van snelle beelden, maar gewoon twee mensen die met elkaar in gesprek zijn e.d. Een item van "Uitzending gemist" komt echter altijd glashelder en ongestoord door. Het probleem is dan dat als je hierna weer naar een normale tv-uitzending gaat, je zo'n 20 minuten geconfronteerd wordt met de mededeling "De nieuwe programmagegevens worden geladen" op jawel, een verder zwart scherm. Tele2 gebeld. Uiteindelijke conclusie:
verouderde Samsung decoder. Ja, een nieuwe kon snel ter beschikking worden gesteld, maar dan moest je een nieuw (dus duurder) pakket afsluiten. Zo niet, dan duurt het zo'n 4 weken. Ja dat ken ik nog uit het verleden als ze 4 weken zeggen bedoelen ze eigenlijk 14 of misschien zelfs 40 of zo. Tele2 is dus opgezegd. En dat nieuwe pakket van hun? Tja, dat is eigenlijk het oude pakket, maar dan gestript van "uitzending gemist" en "goedkoop bellen" en vervolgens daar weer mee aangevuld, maar dan duurder. Tele Nee!

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 31 jan 2012 23:36
door pima
Je had ook gewoon voor ik denk 50 euro een nieuwe kunnen kopen.

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 01 feb 2012 09:50
door RobbieD
Wat een redenering! Is dat de bedoeling van een provider als Tele2, of is die gewoon verplicht te zorgen voor probleemloze ontvangst?

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 01 feb 2012 11:42
door Wolter32
Tele2 heeft bruikleen decoders die kun je dus niet kopen.
In principe moet Tele2 natuurlijk zorgen dat normaal TV kunt kijken
echter is het wel zo dat netwerken verbeteren om meer/betere diensten te kunnen leveren en dat darom ook decoders veroudere en niet meer vlekkeloos werken op vernieuwde netwerken. Dat het met een nieuw contract sneller gaat dan enel een nieuwe decoder komt door administratie. Kijk bij een contract wordt gelijk de oude hardware (Decoder(s) / Modem) van je naam gehaald en wordt een nieuw pakket met hardware toegevoegd en dus opgestuurd. Bij enle omruilen van de decoder moet men een hele papiermolen door. Oude Decoder van je naam af dan moet nieuwe decoder besteld worden en de gegeven in het systeem gezet worden , elke decoder heeft unieke gegevens en moet dus handmatig gebeuren en daarom duurd dat langer. Bij een nieuw contract en dus ook pakket is dat allemaal al compleet en hoeven ze enkel het totale pakketnummer aan je accound toe te voegen en opsturen dus is dat veel sneller.

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 01 feb 2012 13:57
door RobbieD
En moet zoiets dan 4 weken duren? En waarom werd ik niet tijdig gewaarschuwd dat mijn decoder verouderd c.q. aan het verouderen was en moest ik er pas achter komen nadat ik gestoord werd door de storingen en d.m.v. een telefoontje dat vele minuten @0,10 duurde??
Het enige telefoontje dat ik eerder van Tele2 kreeg ging over mijn abbo. dat per 1/3 zou vervallen en of ik maar een nieuw abbo wilde afsluiten. Ik kreeg 2 mogelijkheden: oude abbo. maar dan geen uitzending gemist en geen goedkope tel. meer. Dat werd dan 4,90 euro goedkoper. Of toch weer mèt uitzending gemist en met telefoon: 12,90 euro duurder. Big deal!

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 01 feb 2012 13:58
door bprosman
En waarom werd ik niet tijdig gewaarschuwd dat mijn decoder verouderd c.q. aan het verouderen was en moest ik er pas achter komen nadat ik gestoord werd door de storingen en d.m.v. een telefoontje dat vele minuten @0,10 duurde??
Die Samsungs zijn vrij gevoelig voor warmte, het kan ook zo maar zijn dat hij gewoon defect is geraakt.
De beluchtingsgaten zijn nog goed open / toegankelijk ?

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 01 feb 2012 14:12
door RobbieD
Dank voor het advies. Even gecheckt en alles prima. Geen warmtebron in de buurt en geen stof. Als er trouwens iets met de decoder zou zijn, dan wordt dat op het front d.m.v. een knipperende rode led aangegeven.

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 01 feb 2012 15:49
door GJvdZ
RobbieD schreef:Dank voor het advies. Even gecheckt en alles prima. Geen warmtebron in de buurt en geen stof. Als er trouwens iets met de decoder zou zijn, dan wordt dat op het front d.m.v. een knipperende rode led aangegeven.
Die knipperende led wordt ook aangestuurd vanuit de software, dus het wel of niet knipperen biedt ook geen garantie op een juiste diagnose.

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 01 feb 2012 17:53
door RobbieD
Nog even dit (i.v.m. reactie Wolter32) Lang geleden viel mijn decoder ook uit (knipperende led GJvdZ!) en dit gemeld. Werd toen door verbonden met de TD, die vroeg of ik de decoder via een reserve kabel (die ik toevallig had) aan te sluiten op de modem. De led bleef echter knipperen en de decoder bleef dienst weigeren. De TD heeft mij toen binnen 3 dagen een nieuwe decoder bezorgd. Als het toen binnen 3 dagen kon, waarom nu dan 14 dagen?

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 02 feb 2012 15:03
door Wolter32
Omdat het toen nog een omruiling was van een oude decoder naar het zelfde type decoder. Nu is het van het oude type naar nieuw type en die laatste
hebben ze veel minder op voorraad en hebb en ze de voorkeur aan nieuwe klanten met de verstekking ervan dan omwisseling omdat er meer aanmeldingen zijn dan defecte decoders.

Re: Alleen snel nieuwe decoder bij nieuw pakket!

Geplaatst: 02 feb 2012 18:42
door RobbieD
Ja, dat zal het wel zijn. Maar toch, 4 weken (ik schreef 14 dagen, maar bedoelde 4 weken, excuses) is gortig.