LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flatcoat gekocht bij fokker Smits de vijflijsterbessen Best

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Allergie Flarcoat

Flatcoat gekocht bij fokker Smits de vijflijsterbessen Best

Ongelezen bericht door Allergie Flarcoat »

Een goede middag mijn naam is Danielle en ik heb in 2004 een flatcoated retriever pup aangeschaft bij [persoonsgegevens verwijderd door moderator] Boslaan 3 in Best.
Ik ben ten einde raad na een hele hoop gedoe met mijn lieve Sanja in de zin van een hele reeks onhoudbare allergieen. Na heel veel verschillende brokken, vlees voeding, tests en voedsel dieeten en van links naar rechts dierenartsen en dermatoloog bezoeken zijn wij nog steeds niets opgeschoten met het proberen Sanja van haar jeuk af te helpen...
Daarom zou ik heel graag in contact willen komen met mensen die rond 24 nov 2004 daar ook een flatcoated retriever hebben gekocht.
Of om het even wie dan ook daar ooit een flatcoated retriever heeft aangeschaft.
De hond kostte die tijd 650 euro maar nu zijn de opgelopen kosten wel 6500 euro bij wijze van spreken.

Normaal heb ik alles goed onder controle en doe ik erg goed mijn huiswerk voordat ik een hond aan schaf maar in dit geval zijn we via via in contact gekomen en leek alles prima in orde geregeld daar.
De fokker woonde destijds nog bij ons in Best om de hoek.
Hij deed erg zijn best door voor de honden muziek te draaien, ze goed te verzorgen en hij ging met zijn eigen honden ook vaak jagen.
Was aangesloten bij een vereniging de papieren klopten, kortom, je denkt dan dat het goed zit.

Ik zet mezelf van begin tot het eind 100% voor Sanja in, en zal dit blijven doen.
Dit neemt niet weg dat ik en Sanja er nu toch wel moedeloos van worden.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 feb 2012 16:24, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

Renske99

Re: Flatcoat gekocht bij fokker Smits de vijflijsterbessen Best

Ongelezen bericht door Renske99 »

Dit is iets dat helemaal niet aan de fokker hoeft te liggen hoor, het kan ook zijn dat jou sanja gewoon een allergie heeft die later is ontstaan en dus niet erfelijk is.
Wat is er uit de onderzoeken van de dermatoloog gekomen?
Als die ergens op gestuit is dan geeft hij je toch hopelijk voedings advies of mogelijk medicijnen?

Wij hebben een bullmastiff met een huisstofmijt allergie.
Heeft ook even geduurd hoor voor we daarachter waren.
Wat wij doen is alle kleden en kussens om de dag wassen, elke dag goed stofzuigen en zonodig dweilen.
Daarbij geven we het beessie paardenmelk capsules en sinds we daarmee gestart zijn hebben we het goed onder controle.

Het kan voor jou sanja ook zijn dat ze een pollen allergie heeft (hooikoorts).
Sommige honden zijn idd gebaat bij vers vlees, ik geloof daar enkel niet zo in, ik bedoel als het om een huisstofmijt (zoals bij onze hond) gaat dan lost voeding niet zoveel op, het kan meespelen, maar in dat geval ligt er wel een boel werk op jou te wachten.

Een hormonale kwestie kan het ook zijn, jij hebt een teef en mogelijk is ze gesterliseerd, dan komen dergelijke jeuk problemen vaker voor, het heeft dan met de hormoonhuishouding te maken, maar ook daar is soms wel wat aan te doen.

Eerst moet je zien te achterhalen wat voor allergie sanja precies heeft.

Allergie Flarcoat

Bedankt voor je reactie.

Alles wat hierin staat klopt wat je zegt, ze heeft inderdaad een mijten allergie, hier is ze op getest en heeft daar antiserum voor gekregen.
Het antiserum heb ik een jaar lang ingespoten, dit heeft helemaal niet geholpen.
Dan daarbij hebben wij 7 weken een voedseldieet aangehouden en dagelijks gekookt voor Sanja.
Dit mocht ook niet baten.
Ik heb de fokker meerdere malen proberen te vragen het hoeveelste nestje het was waar Sanja uit voorkwam en of ik mogelijk met anderen in contact kon komen wat misschien kon helpen.
Er werd erg vaag gedaan aan de telefoon ze wilden me zo snel mogenlijk afpoeieren en er werd gezegd dat ze de gegevens niet meer hadden e.d.
Ik heb me er al lang bij neergeledg dat het zo is zoals het is maar als er misschien andere pups uit dat nest dezelfde problemen hebben dat de een weer mee weet of meer dingen weet dan de ander.
Ik heb hele negatieve verhalen gelezen en ook gehoord over deze fokker (woon zelf ook in Best) ook op deze site staan er meer negatieve dingen over Smits en de vijflijsterbessen vandaar dat ik hier dit topic ben gestart.
Mogelijk is Sanja dus afkomstig uit een 4e 5e of misschien wel 6e nestje dat kan ik dus niet zeggen maar heb vernomen dat deze fokker dit mogelijk vaker deed.

Allergie Flarcoat

De uitslag van de dermatoloog was allergie huisstofmijt, Coperamijt en Farinamijt (hier het serum voor gespoten helpt niet)
Voedselallergie mogelijk daarom uitsluitseldieet gedaan (hielp ook niet)
Medicijenen gegeven Moderin (vorm van prednison) Hielp ook niet

Tjsa, wat doe je dan...

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb hele negatieve verhalen gelezen en ook gehoord over deze fokker (woon zelf ook in Best) ook op deze site staan er meer negatieve dingen over Smits en de vijflijsterbessen
ik vind dit nogal een uitspraak , als ik een beetje goed reken is jouw hond nu bijna 8 of al 8 jaar.

Wat renske hierboven zei vind ik redelijker overkomen.

Allergie Flarcoat

het is alleen wat ik op internet lees en wat ik van buitenaf heb gehoord van mensen die ik tegenkwam in de bossen.
Het is ook maar wat ik gehoord en gelezen heb en mijn eigen ervaringen dus snap niet wat daar verkeerd aan is dat te uiten?

ciske

Internet is niet altijd betrouwbaar , mensen ook niet ,maar je uit maar hoor.

Had je die praatjes ook gehoord voordat je je hond kocht?

Allergie Flarcoat

Zou niet inzien waarom mensen hierover zouden liegen wat hun ervaringen daarmee zijn/zijn geweest.
Vind dit een dermate serieus onderwerp dat ik me dat niet voor kan stellen.
Ik zeg overigens ook nergens dat ik daar zeker van ben dat dit allemaal klopt maar als je alles optelt dan hou je dit wel goed in je achterhoofd.
Wat in de kranten staat is ook niet altijd waar.

ciske

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=24028

ik heb hier een topic voor je gevonden, maar alsnog hoorde je die praatjes ook toen je de hond kocht?

Allergie Flarcoat

Aan de hand van dat topic ben ik inderdaad hier kan posten.
Ik stel het op prijs als je niet zo neerbuigend naar mij toe zou willen reageren met dat soort uitspraken "praatjes"
Ik dacht toch duidelijk uitgelegd te hebben hoe wij aan Sanja zijn gekomen en dat ik normaal dit soort dingen helemaal uit zou pluizen.

Heb al genoeg moeite mijn hond beter te krijgen en doe daar alles voor, het laatste waar ik dan nog zin in heb is mezelf hier te moeten verdedigen aan iemand die mij, of mijn achtergrond of wat dan ook niet kent.
Dus als je niet kan helpen of wat dan ook reageer dan liever niet ipv me aan te vallen.

ciske

Ik stel het op prijs als je niet zo neerbuigend naar mij toe zou willen reageren met dat soort uitspraken "praatjes"
alsnog geef je geen antwoord op mijn vraag!! ik doe niet neerbuigend ik vraag aan je of je dat soort praatjes ook voor die tijd al hoorde , tis namelijk altijd makkelijk om de fokker de schuld te geven.

Alsnog vind ik het antwoord van Renske heel duidelijk , en daar doe je niks mee!!

Allergie Flarcoat

ik heb Renske's vragen gewoon beantwoord hoor dus sssssssssssssssssssssssssssst ik reageer niet meer op jouw aanvallend gedrag.
Schiet daar niets mee op namelijk ;)

ciske

prima ,mij goed , kies volgende keer iemand die niet verschillende soorten fokt!!

door niet te antwoorden weet ik nu dat je die praatjes voor die tijd al hoorde.

puma73

Ongelezen bericht door puma73 »

Allergie Flarcoat schreef:ik heb Renske's vragen gewoon beantwoord hoor dus sssssssssssssssssssssssssssst ik reageer niet meer op jouw aanvallend gedrag.
Schiet daar niets mee op namelijk ;)
behoorlijk arrogant,

heb je openingspost gemeld, je kunt niet zomaar iemands naam en adres te grabbel gooien.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Of je nu een hond koopt van 100 euro of van 2000 euro, elke
hond kan ziek worden, helaas heeft de jouwe een allergie, kan
elke hond krijgen daar kan de fokker dus niets aan doen.

Als jou schoonvader een allergie heeft en jou man heeft dat geerfd van
je schoonvader ga je dan je schoonvader ook aansprakelijk stellen ?

Allergie Flarcoat

staat gewoon in dat 1e topic ook vermeld hoor.
Fokker was onder die naam ook bekend en woont daar ook niet eens meer maar destijds wel.
Maar het is alweer duidelijk dat ik hier niet geholpen zal worden dus wat mij betreft topic sluit dan maar

ciske

Maar het is alweer duidelijk dat ik hier niet geholpen zal worden dus wat mij betreft topic sluit dan maar
we blaten niet met je mee dus dan mag het topic dicht? dat heb je nou eenmaal op een forum.

Chocomelk

Allergie Flarcoat schreef:staat gewoon in dat 1e topic ook vermeld hoor.
Fokker was onder die naam ook bekend en woont daar ook niet eens meer maar destijds wel.

Waar wil je mee geholpen worden dan ?
Elke hond kan een allergie krijgen of hebben.

ciske

Elke hond kan een allergie krijgen of hebben.
dat snapt ze niet , en een allergie opsporen kost geld, denk dat het een centenkwestie is in de hoop dat de fokker moet betalen.

Chocomelk

ciske schreef:
dat snapt ze niet , en een allergie opsporen kost geld, denk dat het een centenkwestie is in de hoop dat de fokker moet betalen.
Daarom ben ik ook benieuwd of ik een antwoord krijg op deze vraag :
Als jou schoonvader een allergie heeft en jou man heeft dat geerfd van
je schoonvader ga je dan je schoonvader ook aansprakelijk stellen ?

Gesloten