Actua Mobiele Telefoonverzekering & Dealer 2Call / Phoneshop
Geplaatst: 02 feb 2012 12:11
Actua Mobiele Telefoonverzekering & Dealers
Verzekeraar:
Actua Mobiele telefoonverzekering
Dealer:
2Call / Phoneshop
Probleem:
Ik voel me flink opgelicht door mijn dealer alsmede door mijn verzekeraar.
Vraag:
Graag advies gevraagd of onderstaande allemaal wel mag.
Want dealer & verzekeraar zijn twee handen op één buik!
Omschrijving:
Mijn Mobiele telefoonverzekeraar "Actua" keert alleen uit middels een natura waardecheque, dus niet in cash geld!
Dit wist ik allemaal van te voren dus dat is helaas niet anders.
Echter wat ik idioot vind...
Deze waardecheque is alleen in te wisselen bij de dealer waar ik mijn mobiele telefoon ooit heb gekocht!
Bovendien rekent mijn dealer "2Call/Phoneshop" eventjes €25 verwerkingskosten voor het betalen middels zo'n Actua-waardecheque.
Vreemd, want mijn dealer heeft de aanvraag van de verzekering wel afgehandeld en nu moeten ze opeens extra kosten maken bla bla.
Tevens krijg ik bij inwisseling van de waardecheque géén geld terug!
Het resterende bedrag wat eventueel overblijft als ik een (iets) goedkoper toestel koopt, dat ben je dus gewoon kwijt.
Op advies van mijn dealer, moet ik dus maar een lekker duur toestel kopen zodat ik de gehele natura waardecheque bij hun kan verzilveren!
Op vragen aan de dealer wat er dan met het resterende geld gebeurt, als ik een (iets) goedkoper mobieltje koopt, krijg je totaal géén zinning antwoord!
In feite komt het er dus op neer, dat de klant hoe dan ook wordt benadeeld!
Want hij wordt middels deze zogenaamde ‘natura’ waardecheque onnodig op kosten gejaagd!
Eerst middels de zogenaamde verwerkingskosten van de waardecheque.
En vervolgens moet de klant een duurder toestel kopen als zijn natura-waardecheque waard is, want ander gaat één of andere zakkenvuller (dealer en/of verzekeraar) er vandoor met het overgebleven geldbedrag!
Geld waar je als klant recht op hebt, de klant heeft immers de verzekeringspremie betaald!
Lijkt mij niet meer dan logisch, dat als een verzekeraar alleen middels natura-waardecheques uitkeert, dat...
a)
Het restbedrag dan eveneens in een resterende waardecheque moet worden uitgekeerd en niet dat het restbedrag spontaan in andere zakken (dealer/verzekeraar) verdwijnt!
b)
Je keuzevrijheid moet hebben wat betreft dealer.
c)
Andere winkels hebben hier toch ook een redelijke procedure voor, met name, kadobonnen/waardecheques, die werken toch ook met een minimaal te besteden bedrag.
Mijn inziens is hier sprake van belangenverstrengeling/onderlinge prijsafspraken en de klant is hier nietsvermoedend de dupe van.
Verzekeraar:
Actua Mobiele telefoonverzekering
Dealer:
2Call / Phoneshop
Probleem:
Ik voel me flink opgelicht door mijn dealer alsmede door mijn verzekeraar.
Vraag:
Graag advies gevraagd of onderstaande allemaal wel mag.
Want dealer & verzekeraar zijn twee handen op één buik!
Omschrijving:
Mijn Mobiele telefoonverzekeraar "Actua" keert alleen uit middels een natura waardecheque, dus niet in cash geld!
Dit wist ik allemaal van te voren dus dat is helaas niet anders.
Echter wat ik idioot vind...
Deze waardecheque is alleen in te wisselen bij de dealer waar ik mijn mobiele telefoon ooit heb gekocht!
Bovendien rekent mijn dealer "2Call/Phoneshop" eventjes €25 verwerkingskosten voor het betalen middels zo'n Actua-waardecheque.
Vreemd, want mijn dealer heeft de aanvraag van de verzekering wel afgehandeld en nu moeten ze opeens extra kosten maken bla bla.
Tevens krijg ik bij inwisseling van de waardecheque géén geld terug!
Het resterende bedrag wat eventueel overblijft als ik een (iets) goedkoper toestel koopt, dat ben je dus gewoon kwijt.
Op advies van mijn dealer, moet ik dus maar een lekker duur toestel kopen zodat ik de gehele natura waardecheque bij hun kan verzilveren!
Op vragen aan de dealer wat er dan met het resterende geld gebeurt, als ik een (iets) goedkoper mobieltje koopt, krijg je totaal géén zinning antwoord!
In feite komt het er dus op neer, dat de klant hoe dan ook wordt benadeeld!
Want hij wordt middels deze zogenaamde ‘natura’ waardecheque onnodig op kosten gejaagd!
Eerst middels de zogenaamde verwerkingskosten van de waardecheque.
En vervolgens moet de klant een duurder toestel kopen als zijn natura-waardecheque waard is, want ander gaat één of andere zakkenvuller (dealer en/of verzekeraar) er vandoor met het overgebleven geldbedrag!
Geld waar je als klant recht op hebt, de klant heeft immers de verzekeringspremie betaald!
Lijkt mij niet meer dan logisch, dat als een verzekeraar alleen middels natura-waardecheques uitkeert, dat...
a)
Het restbedrag dan eveneens in een resterende waardecheque moet worden uitgekeerd en niet dat het restbedrag spontaan in andere zakken (dealer/verzekeraar) verdwijnt!
b)
Je keuzevrijheid moet hebben wat betreft dealer.
c)
Andere winkels hebben hier toch ook een redelijke procedure voor, met name, kadobonnen/waardecheques, die werken toch ook met een minimaal te besteden bedrag.
Mijn inziens is hier sprake van belangenverstrengeling/onderlinge prijsafspraken en de klant is hier nietsvermoedend de dupe van.