LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanmaningen zonder voorafgaande facturen

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
komo

Aanmaningen zonder voorafgaande facturen

Ongelezen bericht door komo »

Ik heb al een twee aanmaningen ontvangen van Boss Incasso. Aanmaningen die niet vooraf zijn gegaan van een factuur of een eerste en/of tweede herinnering. Normaal gesproken betaal ik altijd netjes al mijn facturen.

Ik heb hiertegen ook een bezwaar gemaakt. Schriftelijk via hun website en via de telefoon. Ik heb gebeld naar de incassobureau en gevraagd naar de factuur, maar zij zei dat ze de details van de aanmaning niet kan zien. Dus ook niet van welke factuur die aanmaning was. Dat is wel een beetje apart... Meerdere keren gebeld, maar ik wordt niet geholpen. En is er nog steeds geen reactie op mijn schriftelijke bezwaar via de e-mail/website.

Maar ik had toch moeten betalen om een rechtsgang te voorkomen, want de tweede dreigbrief kwam op de mat.

Wat kan ik hier tegen doen?
Ik ben van plan om een aangetekende brief te versturen, maar ik weet niet hoe ik zo'n brief moet schrijven en ik zou dan ook graag wat argumenten horen die ik kan aanvoeren (is er hier bijv. iets over geregeld in de wet, etc.). En wat moet ik doen als ze er niet op reageren?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Jolijn

Re: Aanmaningen zonder voorafgaande facturen

Ongelezen bericht door Jolijn »

Aangetekende brief is zonde van je geld.
Je hebt al gereageerd en daar ben je niet veel wijzer van geworden.
Evt. verdere correspondentie schriftelijk (mail)laten verlopen.
Stuur ze een mail met daarin de inhoud van het telefoongesprek + datum + tijd + evt. naam van medewerker.
Ik begrijp dat je niet eens weet namens welk bedrijf Boss Incasso mant.
En zelf schijnen ze dat ook niet te weten....
Dus laat het verder nu maar even aan hen over om duidelijkheid te geven waar het over gaat.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Staat er helemaal niet op die brieven waar het van is, dus van welk bedrijf?

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

bos incasso vordert meestal voor ziggo.

het zijn etterbakken.

Gesloten