Pagina 1 van 2
Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 11:13
door corbeau
Mijn Medion pc had een defect moederbord, zelf geconstateerd.
Ik wilde graag weten of een nieuw moederbord nog leverbaar is en wat de prijs hiervan is.
Medion maar gebeld € 0,45 per minuut.
Na enige tijd in de wacht te hebben gestaan maar de verbinding verbroken.
Als laatse redmiddel maar een mail gestuurd via hun website.
Hieronder hun antwoord!!!!
Geachte heer/mevrouw,
Uit onderstaande gegevens blijkt dat de garantieperiode van het artikel reeds is verstreken. U dient hiervoor telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk. Hiervoor zijn wij te bereiken op de volgende telefoonnummers:
Nederland: 0900-5433833
België: 0900-51111
Luxemburg: 0032-77889897
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Medion Service Center
Dat is nog eens service!!!!
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 18:06
door olaf79
Ja gewoon een standaard mailtje om je af te poeieren en je te verleiden de zgn. helpdesk te bellen. Daar hebben ze belang bij, want ze verdienen er geld aan. Vervolgens zit er bij de zgn. helpdesk een zgn. techneut die waarschijnlijk nog nooit een medion van binnen heeft gezien, om je vervolgens weer het verkeerde antwoord te geven.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 19:18
door MAXIEM
corbeau
Wie is de verkoper van jouw PC en wanneer heb je de PC gekocht?
Maxiem.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:05
door corbeau
De Medion pc is van een klant van mij maar is niet bij mij gekocht.
Hij is 3,5 jaar oud.
Intussen heb ik er een nieuw MSI moederbord erin gezet en werkt alles goed.
Het gaat er mij om dat een servicedienst je naar een duur telefoonnummer doorverwijst terwijl het makkelijk per mail afgehandeld had kunnen worden.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:23
door olaf79
corbeau schreef:De Medion pc is van een klant van mij maar is niet bij mij gekocht.
Hij is 3,5 jaar oud.
Intussen heb ik er een nieuw MSI moederbord erin gezet en werkt alles goed.
Het gaat er mij om dat een servicedienst je naar een duur telefoonnummer doorverwijst terwijl het makkelijk per mail afgehandeld had kunnen worden.
Daar verdienen ze geld aan. En misschien nog wel meer dan aan de pc's zelfs. 3,5 jaar is voor een medion overigens best lang.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:29
door nevermind
corbeau schreef:De Medion pc is van een klant van mij maar is niet bij mij gekocht.
Dit is een forum voor consumenten , en niet voor ondernemers!
olaf79 schreef:
Daar verdienen ze geld aan. En misschien nog wel meer dan aan de pc's zelfs. 3,5 jaar is voor een medion overigens best lang.
Wat een uitspraak!
Hoezo verdiend Medion aan de gesprekken meer, dan aan de pc, l....koek!
Hier werkt een Medion al 7 jaar, ook dit is gewoon lu...n, zonder onderbouwing.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:31
door MAXIEM
corbeau
Het gaat er mij om dat een servicedienst je naar een duur telefoonnummer doorverwijst terwijl het makkelijk per mail afgehandeld had kunnen worden.
Dat moet je zien als een vorm van inkomen. Onterecht! maar het komt steeds vaker voor.
Maxiem.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:32
door MAXIEM
nevermind
Staat een vriendelijke reaktie eigenlijk wel in jouw woordenboek?
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:35
door olaf79
nevermind schreef:corbeau schreef:De Medion pc is van een klant van mij maar is niet bij mij gekocht.
Dit is een forum voor consumenten , en niet voor ondernemers!
olaf79 schreef:
Daar verdienen ze geld aan. En misschien nog wel meer dan aan de pc's zelfs. 3,5 jaar is voor een medion overigens best lang.
Wat een uitspraak!
Hoezo verdiend Medion aan de gesprekken meer, dan aan de pc, l....koek!
Moeilijk woordje he
misschien. Van die 0,45 euro gaat ongeveer 0,38 rechtstreeks naar Medion...
Hier werkt een Medion al 7 jaar, ook dit is gewoon lu...n, zonder onderbouwing.
Ja, en dus? Daarom houden ze het allemaal zo lang vol.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:39
door nevermind
MAXIEM schreef:nevermind
Staat een vriendelijke reaktie eigenlijk wel in jouw woordenboek?
Met collegiale groet, Maxiem.
Natuurlijk, als het bericht juist is, maar geen aannames vertoont, dat is gissen, net zoals je in het vorig bericht doet.
Ik ben helaas geen meeloper ( ja, knikker), en niet zo snel te overtuigen.
Correct is: reactie.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 20:41
door nevermind
Moeilijk woordje he misschien. Van die 0,45 euro gaat ongeveer 0,38 rechtstreeks naar Medion...
Misschien, of zeker weten, dan laten lezen, voor zoiets ben ik steeds te vinden.
Ik heb niet beweerd, dat alle Medion´s 7 jaar meegaan, maar jij wel, dat een leeftijd van 3 1/2 best veel is, en dat is dus niet de waarheid.
Ik lees ook hier graag het tegendeel.
Zoals eerder geschreven, je mag mij overtuigen, dat ik het aan het verkeerde eind heb.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 21:07
door olaf79
nevermind schreef:Moeilijk woordje he misschien. Van die 0,45 euro gaat ongeveer 0,38 rechtstreeks naar Medion...
Misschien, of zeker weten, dan laten lezen, voor zoiets ben ik steeds te vinden.
Ik heb niet beweerd, dat alle Medion´s 7 jaar meegaan, maar jij wel, dat een leeftijd van 3 1/2 best veel is, en dat is dus niet de waarheid.
Ik lees ook hier graag het tegendeel.
Zoals eerder geschreven, je mag mij overtuigen, dat ik het aan het verkeerde eind heb.
Je quote een stuk en reageert dan vervolgens op een ander stuk van de tekst. Lekker verwarrend. Anyway, ik zei misschien verdienen ze wel meer aan de telefoon dan aan de computers.
Het is geen geheim dat medion computers over het algemeen niet de beste componenten bevatten en niet de langste levensduur.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 22:00
door BBCS
corbeau schreef:De Medion pc is van een klant van mij maar is niet bij mij gekocht.
Hij is 3,5 jaar oud.
Intussen heb ik er een nieuw MSI moederbord erin gezet en werkt alles goed.
Het gaat er mij om dat een servicedienst je naar een duur telefoonnummer doorverwijst terwijl het makkelijk per mail afgehandeld had kunnen worden.
Dat is het beste wat je hebt kunnen doen.
Anders had je de computer op moeten sturen. Dan maar hopen dat ze met hun tengels van de harde schijf afblijven. Het zal niet de eerste keer zijn dat ze een totale systeem recovery uitvoeren.
Trouwens, Medion maakt gebruik van MSI moederborden.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 22:11
door nevermind
olaf79 schreef:nevermind schreef:Moeilijk woordje he misschien. Van die 0,45 euro gaat ongeveer 0,38 rechtstreeks naar Medion...
Misschien, of zeker weten, dan laten lezen, voor zoiets ben ik steeds te vinden.
Ik heb niet beweerd, dat alle Medion´s 7 jaar meegaan, maar jij wel, dat een leeftijd van 3 1/2 best veel is, en dat is dus niet de waarheid.
Ik lees ook hier graag het tegendeel.
Zoals eerder geschreven, je mag mij overtuigen, dat ik het aan het verkeerde eind heb.
Je quote een stuk en reageert dan vervolgens op een ander stuk van de tekst. Lekker verwarrend.
Anyway, ik zei misschien verdienen ze wel meer aan de telefoon dan aan de computers.
Het is geen geheim dat medion computers over het algemeen niet de beste componenten bevatten en niet de langste levensduur
.
Kijk, dat bedoel ik nu.
Je schrijft, dat :
Van die 0,45 euro gaat ongeveer 0,38 rechtstreeks naar Medion.
Nergens iets te lezen van misschien.
Heb je nog niet onderbouwd.
Ook met jouw geheim is gewoon gissen, want er zijn ook andere merken die niet de beste componenten hebben, maar ook hier blijf je een onderbouwing schuldig.
Dus gewoon iets roepen, dat noem ik verwarrend.
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 23:17
door BBCS
corbeau schreef:
Medion maar gebeld € 0,45 per minuut.
Klopt niet.
De Premium Hotline kost € 0,70 / min.
bron:
https://www.medion.com/nl/service/conta ... &type=&mm=
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 23:30
door nevermind
Hotline voor garantie :
€ 0,15 / min.
De vraag van TS aan Medion is/was overbodig, want Medion verkoopt geen onderdelen!
Re: Medion service
Geplaatst: 05 feb 2012 23:48
door BBCS
nevermind schreef:Hotline voor garantie :
€ 0,15 / min.
Is na de garantieperiode niet van toepassing.
nevermind schreef:De vraag van TS aan Medion is/was overbodig, want Medion verkoopt geen onderdelen!
Klopt, de koper dient dan de computer naar Medion op te sturen, waarna Medion de computer zelf repareert.
Na de garantieperiode kan de koper net zo goed naar een computerwinkel gaan en daar de opdracht geven om het moederbord te vervangen. De originele moederbord wordt dan vervangen door een los leverbaar moederbord van elk willekeurige merk.
Aangezien het originele moederbord een OEM moederbord is (MSI) is deze niet los verkrijgbaar.
Re: Medion service
Geplaatst: 06 feb 2012 09:31
door nevermind
nevermind schreef:
Hotline voor garantie :
€ 0,15 / min.
De vraag van TS aan Medion is/was overbodig, want Medion verkoopt geen onderdelen!
BBCS schreef:nevermind schreef:Hotline voor garantie :
€ 0,15 / min.
Is na de garantieperiode niet van toepassing.
Heb ik nergens geschreven.
Voor de garantie heeft Medion een e-mail adres en een servicenummer op de website staan.
Dit e- mail adres heeft TS gebruikt, en krijgt daarom ook de uitspraak, dat er op deze PC geen garantie meer is.
Het e-mailen is gratis, en het servicenummer van 15 cent per minuut vind ik dan niet overtrokken.
Voor gevallen na de garantie is een andere telefoonnummer van toepassing.
Dat er dan andere tarieven zijn, heeft echt niets met service te doen, want ook als voorbeeld, werkt BBCS ook niet voor niets.
Re: Medion service
Geplaatst: 06 feb 2012 09:37
door BBCS
nevermind schreef:
BBCS schreef:nevermind schreef:Hotline voor garantie :
€ 0,15 / min.
Is na de garantieperiode niet van toepassing.
Heb ik nergens geschreven.
Mijn excuses, ik had het verkeerd begrepen.
Re: Medion service
Geplaatst: 07 feb 2012 15:35
door olaf79
nevermind schreef:Nergens iets te lezen van misschien.
Heb je nog niet onderbouwd.
In mijn eerste post, staat misschien verdienen ze aan de hotline nog wel meer dan aan de computers...[/quote]
Daarmee breng ik het niet als een feit, maar als een vraag. Onderbouwing is dus niet nodig want het is geen feit.