Pagina 1 van 1

Zalando

Geplaatst: 06 feb 2012 12:36
door Jessica1!
In december 2011 heb ik bij zalando schoenen besteld, na een week dragen liet de zool los.
Toen heb ik zalando een mail gestuurd dat de schoenen na een week al stuk waren ze vertelde mij dat ik een mail moest met foto`s van de schade, dat heb ik gedaan.
Ze mailden mij terug dat ik 11 euro terug kon krijgen, maar de schoen maker zei dat het stiksel te kort was genaaid en hij dat niet echt goed kon maken.
de schoenen waren 110 euro.
Toen heb ik zalando een mail terug gestuurd met daarin de conclussie van e schoenmaker, ze zeiden mij dat ik de schoen kon retouneren en ik het geld terug kon krijgen, dt heb ik gedaan alleen ben ik in e drukte vergeten er een retourbon in te doen,toen ik daarachter kwam heb ik gelijk zalando gemaild, die vertelden mij dat ik een mail zou krijgen als de schoen binnen waren. en ik heb een kopie vn het verzend bwijs opgestuurd. na een maand had ik geen reactie van zalando na wat heen en weer gemaild te hebben moest een rechtsverklaring opsturen dat heb ik gedaan, na 2 weken nog niks gehoord dus ik weer gemaild en ze zeiden dat de rechtsverklaring niet correct was binnen gekomen het nog mr een keer moest opsturen. we zijn nu 2 maanden verder en ik weet niet wat ik nu moet doen!
Kan iemand mij helpen???

vr groet Jessica de vries

Re: Zalando

Geplaatst: 06 feb 2012 14:49
door Emmy75
U kunt altijd eens advies inwinnen bij juridisch loket of consuwijzer.

Mijns inziens heeft zalando gewoon een ondeugdelijk product geleverd en dus is dit niet conform de overeenkomst. Dus heeft u recht op herstel dan wel vervanging. Aangezien de schoenmaker heeft aangegeven dat het stiksel verkeerd zit, is de kans groot dat dit niet fatsoenlijk te herstellen is of dat andere (dezelfde) schoenen hetzelfde probleem zullen hebben. U heeft recht op ontbinding van de koopovereenkomst.

Laat u niet afschepen met een melding dat dit door verkeerd gebruik komt. Omdat het euvel binnen de 1e 6 maanden (ruim zelfs) is opgetreden, ligt de bewijslast van evt. verkeerd gebruik volledig bij Zalando.

De webwinkel hoort conform de wet zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen het geld terug te storten. Kortom ze zijn al een maand te laat. Het lijkt erop dat dit bedrijf allerlei vertragingstactieken aan het toepassen is.

Ik zou u willen adviseren een ingebrekestelling te sturen en aan te geven dat ze al x te laat zijn met het retourneren van het geld. Tevens geeft u hen een redelijke doch specifieke termijn het geld op uw rekening te storten. (ca. 10 dagen moet voldoende zijn). De termijn moet specifiek zijn, zodat er een fatale termijn is omdat er anders geen verzuim intreedt. Bij het uitblijven van een tijdige betaling ziet u zich genoodzaakt om andere wegen te bewandelen om de vordering te innen waarbij deze kosten verhaald zullen worden op Zalando.

Op internet zijn voorbeeldbrieven te vinden en evt kan juridisc loket helpen bij het opstellen ervan, mocht dit nodig zijn.

Succes!

Edit: de link werkte niet..