Pagina 1 van 1

Mediamarkt drama

Geplaatst: 06 feb 2012 14:13
door m_wichers
Ik heb via de webshop van MediaMarkt een wasdroger van Miele (met korting) aangeschaft. Bij levering bleek deze evenwel beschadigd. De actie was reeds afgelopen maar ik mocht, na veel aandringen, een nieuwe kopen en kreeg het verschil tussen de actieprijs en huidige prijs teruggestort op mijn rekening. Dit werd nogmaals bevestigd in een "ticket". Vervolgens krijg ik cadeaubonnen opgestuurd! Gebeld dat ik geen bonnen maar geld wil (zoals afgesproken en bevestigd). Na veel bellen van mijn kant, ondanks toezeggingen dat zij zouden terugbellen, kwam het antwoord: Dat is niet mogelijk. Als wij bonnen hebben gestuurd, kunnen we die niet meer terug nemen. WAT!?!? Dus ik maak een afspraak met jullie, vervolgens sturen jullie bonnen op en ik kan fluiten naar mijn geld? En de bonnen moet ik besteden bij een keten waar ik nooit meer wat mee te maken wil hebben? Rare jongens die mediamarkt mensen.

Mensen hadden me al gewaarschuwd: Je kunt prima iets kopen bij MM, zolang het functioneerd. Krijg je ergens problemen mee... Helaas.

Als iemand nog tips heeft hoe ik mijn recht kan halen, hoor ik het graag. Het gaat om een bedrag van 280,- euro.

Re: Mediamarkt drama

Geplaatst: 06 feb 2012 14:32
door Emmy75
Volgens mij heeft u een overeenkomst gesloten voor levering van x tegen betaling van prijs y. Het geleverde was niet conform overeenkomst dus moet MM dit oplossen zodat het apparaat wel weer conform ovk is. Dat de actie is afgelopen is voor u niet relevant maar een uitdaging van de mm. Dat het systeem zo in elkaar zit datu opnieuw moet bestellen is eigenlijk irrelevant. Ik denk dat u geen genoegen hoeft te nemen met de bonnen.

U kunt altijd eens advies inwinnen bij juridisch loket (eerste advies is doorgaans gratis) en / of consuwijzer.

Re: Mediamarkt drama

Geplaatst: 06 feb 2012 22:36
door I-Know
Je heb 14 dagen om je product terug te laten halen.
Dus als je echt niet tevreden bent, dan moet je bellen en je product laten ophalen.
Als je via de webshop iets heb aangekocht, heb je als consument uiteraard meer rechten.

De keuze is aan jezelf.