CheapTickets interne fout begrafenis?
Geplaatst: 07 feb 2012 01:09
De feiten op een rijtje:
Om de begrafenis van mijn vaders oudste broer te kunnen bijwonen boeken mijn ouders een vlucht op zondag via CheapTickets.nl. Het vertrek van deze vlucht is de volgende dag om 10:45u.
Mijn vader doet voor hem en mijn moeder een goede boeking bij CheapTickets. Reissom van €996 reisgeld is vrijwel direct afgeschreven. Mijn vader is 72 en gaat ervan uit dat hij een goeie boeking heeft gedaan. Omdat er geen bevestigingsmail komt bel ik 's middag nog met CheapTickets. Via het bandje krijg ik te horen dat zij op zondag niet te bereiken zijn. Maar pas de volgende dag om 09:00u. Daarom toch maar met de KLM gebeld. Van een vriendelijke dame krijg een noodnummer CheapTickets maar dit is opgeheven. De volgende dag is er nog steeds geen bevestigingsmail. Aangezien mijn ouders in Groningen wonen en per trein reizen, vertrekken zij om 6.00u. Immers het bedrag is betaald en er is daarom vertrouwen. We spreken af dat ik om 09:00u zal bellen met de klantenservice. Na mijn ouders afgeleverd te hebben zit het mij toch niet lekker en bel met de KLM. Via de servicedesk krijg ik te horen dat de boeking is gecanceld. Wat moet je in zo'n geval.......noodzakelijkerwijs heb ik opnieuw een boeking gedaan rechtstreeks bij de KLM a € 500 duurder. Tja wat moet je mijn vaders oudste broer is overleden.
Vervolgens kom ik bij Cheaptickets aan de weet dat zij intern een technische fout hebben gemaakt. Daarom heb ik een klacht ingediend.
En ik krijg als antwoord: Wij vinden het vervelend om te horen dat uw boeking niet gelopen is zoals u dat had gewenst.
Wij hebben de boeking van uw ouders volledig nagelopen en zijn tot het volgende gekomen:
Op januari 2012 om uur heeft uw vader getracht een boeking te maken op onze website. De betaling voor deze boeking is geslaagd, echter is er wegens een systeemtechnisch mankement geen definitief ticket uitgegeven. Waar dit mankement door ontstaan is, is helaas niet te achterhalen.
Wat wij kunnen zien is dat er na de boeking geen bevestiging is verstuurd naar het door uw vader opgegeven e-mail adres. Op onze website in de algemene voorwaarden staat onder het kopje 'de overeenkomst' het volgende: "Reserveringen zijn pas gegarandeerd als de tickets zijn bevestigd en betaald."
De tickets zijn door CheapTickets niet bevestigd aan uw vader.
Wegens bovenstaande redenen kan CheapTickets niet overgaan tot het uitbetalen van de extra gemaakte kosten voor dit ticket.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
CheapTickets
Boeking intern bij CheapTickets niet doorgelopen.
Op zondag is CheapTickets telefonisch niet bereikbaar.
Met andere woorden door een interne fout bij CheapTickets is de boeking gecanceld en zij geven niet thuis bij het gevolg hiervan.
Om de begrafenis van mijn vaders oudste broer te kunnen bijwonen boeken mijn ouders een vlucht op zondag via CheapTickets.nl. Het vertrek van deze vlucht is de volgende dag om 10:45u.
Mijn vader doet voor hem en mijn moeder een goede boeking bij CheapTickets. Reissom van €996 reisgeld is vrijwel direct afgeschreven. Mijn vader is 72 en gaat ervan uit dat hij een goeie boeking heeft gedaan. Omdat er geen bevestigingsmail komt bel ik 's middag nog met CheapTickets. Via het bandje krijg ik te horen dat zij op zondag niet te bereiken zijn. Maar pas de volgende dag om 09:00u. Daarom toch maar met de KLM gebeld. Van een vriendelijke dame krijg een noodnummer CheapTickets maar dit is opgeheven. De volgende dag is er nog steeds geen bevestigingsmail. Aangezien mijn ouders in Groningen wonen en per trein reizen, vertrekken zij om 6.00u. Immers het bedrag is betaald en er is daarom vertrouwen. We spreken af dat ik om 09:00u zal bellen met de klantenservice. Na mijn ouders afgeleverd te hebben zit het mij toch niet lekker en bel met de KLM. Via de servicedesk krijg ik te horen dat de boeking is gecanceld. Wat moet je in zo'n geval.......noodzakelijkerwijs heb ik opnieuw een boeking gedaan rechtstreeks bij de KLM a € 500 duurder. Tja wat moet je mijn vaders oudste broer is overleden.
Vervolgens kom ik bij Cheaptickets aan de weet dat zij intern een technische fout hebben gemaakt. Daarom heb ik een klacht ingediend.
En ik krijg als antwoord: Wij vinden het vervelend om te horen dat uw boeking niet gelopen is zoals u dat had gewenst.
Wij hebben de boeking van uw ouders volledig nagelopen en zijn tot het volgende gekomen:
Op januari 2012 om uur heeft uw vader getracht een boeking te maken op onze website. De betaling voor deze boeking is geslaagd, echter is er wegens een systeemtechnisch mankement geen definitief ticket uitgegeven. Waar dit mankement door ontstaan is, is helaas niet te achterhalen.
Wat wij kunnen zien is dat er na de boeking geen bevestiging is verstuurd naar het door uw vader opgegeven e-mail adres. Op onze website in de algemene voorwaarden staat onder het kopje 'de overeenkomst' het volgende: "Reserveringen zijn pas gegarandeerd als de tickets zijn bevestigd en betaald."
De tickets zijn door CheapTickets niet bevestigd aan uw vader.
Wegens bovenstaande redenen kan CheapTickets niet overgaan tot het uitbetalen van de extra gemaakte kosten voor dit ticket.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groeten,
CheapTickets
Boeking intern bij CheapTickets niet doorgelopen.
Op zondag is CheapTickets telefonisch niet bereikbaar.
Met andere woorden door een interne fout bij CheapTickets is de boeking gecanceld en zij geven niet thuis bij het gevolg hiervan.