Pagina 1 van 1
Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 07 feb 2012 10:48
door johswa
Ik heb in september 2011 een auto gehuurd via de site van Transavia.com
Je komt dan terecht bij Holiday Cars en daar kun je dan kiezen uit meerdere verhuurbedrijven. Ik had een auto nodig in Spanje bij het vliegveld van Malaga en koos voor Goldcar. Ik heb de auto op 21 september weer ingeleverd en tot mijn grote verbazing was er op 18 oktober € 120,- van mijn creditkaart afgeschreven door Goldcar. Ik heb direct contact opgenomen met Holiday Cars en hun gevraagd uit te zoeken wat de reden hiervan is. Na ongeveer 2 maanden kreeg ik dit antwoord. Er zaten hondenharen in de kofferruimte van de auto en deze moest dus schoongemaakt worden voordat hij weer verhuurd kon worden. Zij stuurden er wat foto's bij waarop dat te zien zou moeten zijn. Ik heb hierop direct gereageerd naar zowel Transavia als Holiday Cars en hen aangegeven dat ik helemaal geen hond heb. Door de lakse houding van Holiday Cars kon ik helaas het geld niet terugboeken en blijft nu alleen de weg naar de Kantonrechter nog over.
Let dus goed op als u van plan bent bij Coldcar een auto te huren en reken ook niet te veel op Transavia.com en Holiday Cars
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 07 feb 2012 13:42
door MAXIEM
johswa
Een overbekende truc om klanten achteraf onrechtmatig geld af te troggelen. Hoe weten ze overigens dat het hondenharen zijn. Heeft er soms een dna-onderzoek plaats gevonden?
Maxiem.
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 07 feb 2012 13:56
door riddert
@Maxiem,
dat het hondenharen zijn, is een kwestie van logisch nadenken, en een heleboel diersoorten zijn niet geschikt voor in de auto.
Zoals daar zijn: Het paard, de koe, de bijna volledige berensoortenpopulatie inclusief de pandabeer. Alle vissen vallen af, want geen haar. De meeste reptielen vallen af, want ook weinig tot geen haar, net als de neushoorn, maar deze paste überhaupt niet in de auto. Al zou de neushoorn wel passen, dan nog is het maar de vraag of je een dergelijk dier mee zou nemen in de auto.
Dan blijven er niet veel soorten over, en als je dan denkt wat mensen voor dieren vervoeren in auto's, dan blijven katten, knaagdieren en honden over. Knaagdieren heb je in een kooi, anders vreten ze de halve kofferbak op, en katten worden niet vaak meegenomen op vakantie. Dus blijft als meest logische, zonder een DNA test te doen, de hond over. Auto's waar hondenharen inzitten hebben vaak een specifieke hondenlucht.
Overigens ben ik het volledig eens met TS, je kunt niets als een dergelijke naheffing komt, en volgens mij gebeurt met de regelmaat van de klok.
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 07 feb 2012 14:28
door MAXIEM
riddert
Een reaktie met veel humor waardeer ik wel
. Overigens worden soms mensen in de kofferbak vervoerd.
Met collegiale groet, Maxiem.
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 07 feb 2012 16:33
door Holidaycars
Beste Johswa,
Naar aanleiding van uw bericht op dit forum, willen wij u informeren dat wij u persoonlijk hebben benaderd voor een toelichting op de afhandeling van uw dossier.
Daar wij begrijpen dat uw ervaring zeker niet de gewenste ervaring is voor een huur bij holidaycars.com, willen wij u een korting van 10% op uw eerstvolgende autohuur bij ons aanbieden. Dit zodat wij aan kunnen tonen dat de geleden ervaring geen standaard is. Wij willen u verzoeken om hiervoor te refereren naar HC11450220 zodat ons Service Centre Team deze korting voor u kan verwerken.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
Holidaycars
Charlotte Beijerman & Wendy Luiten
VIP Webcare Team
Holidaycars.com
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 08 feb 2012 10:51
door Dirkie
Daar wij begrijpen dat uw ervaring zeker niet de gewenste ervaring is voor een huur bij holidaycars.com, willen wij u een korting van 10% op uw eerstvolgende autohuur bij ons aanbieden. Dit zodat wij aan kunnen tonen dat de geleden ervaring geen standaard is.
Kortom TS is opgelicht, maar dat doen ze niet altijd en om dat duidelijk te maken krijgt TS 10 % korting op de volgende keer dat hij daar een auto huurt. Ik zou er helemaal geen auto meer willen huren en gewoon mijn € 120 terug willen hebben.
Wij willen u verzoeken om hiervoor te refereren naar HC11450220 zodat ons Service Centre Team deze korting voor u kan verwerken.
En voor iedereen die er nog wel auto wil huren zou ik zeggen : maak gebruik van deze code
.
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 08 feb 2012 12:45
door MAXIEM
Holidaycars
Daar wij begrijpen dat uw ervaring zeker niet de gewenste ervaring is voor een huur bij holidaycars.com, willen wij u een korting van 10% op uw eerstvolgende autohuur bij ons aanbieden. Dit zodat wij aan kunnen tonen dat de geleden ervaring geen standaard is. Wij willen u verzoeken om hiervoor te refereren naar HC11450220 zodat ons Service Centre Team deze korting voor u kan verwerken.
Dit is het paard achter de wagen spannen en een belachelijk voorstel. Als verhuurder moet je het kwaad met wortel en al uitroeien en daarvoor moet je bij Coldcar zijn. Alleen op die wijze maak je naar mijn mening in voldoende mate duidelijk, dat je niet participeert in het kwaad.
Maxiem
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 08 feb 2012 13:41
door Eurozaken
Wat is nog een goed autoverhuurbedrijf? Ik dacht altijd HolidayCars? of Europcars...
Zoveel sites en kan daar door de bomen het bos niet meer zien, of in dat geval de autoverhuurbedrijven de auto's niet meer zien of zoiets?
Las op
http://www.goedkoop-auto-huren.net dat Europcars weer goed is, maar als ik naar hun site weer ga vind ik dit een beetje tegenvallen, of ligt dat aan mij. Auto's zijn namelijk moeilijk met elkaar te vergelijken, maar wil zeker geen hondenharen
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 08 feb 2012 16:37
door Holidaycars
Beste Dirkie en Maxiem,
Graag willen wij van de gelegenheid gebruik maken om ons verder te verduidelijken, zonder het gehele dossier van Joshwa openbaar te maken.
De 10% korting die wij aanbieden, heeft te maken met de afhandelduur van dit dossier op onze After Sales afdeling en niet voor de afhandeling van het dossier an sich. Wij begrijpen dat onze melding voor lezers die niet op de hoogte zijn van het gehele dossier, niet helemaal helder is, en wilden dit dus nog even toevoegen.
Holiday Cars is een tussenpersoon in autoverhuur, en wij zijn voor Joshwa nog steeds bezig om een vergoeding vanuit de verhuurder te bewerkstelligen indien er geen sluitende bewijsvoering getoond kan worden. Holiday Cars is uiteraard wederom in direct contact momenteel met Joshwa en zal hem hier middels privé berichten constant op de hoogte houden.
Daarnaast heeft Holiday Cars uiteraard een signalerende functie met betrekking tot continue kwaliteit van de lokale verhuurders. Iedere feedback welke wij ontvangen, wordt verzameld en pro actief aangeboden bij al onze verhuurders. Mede hierdoor proberen wij de kwaliteit zoveel mogelijk te waarborgen, en/of eventuele uiterste maatregelen te nemen indien Holiday Cars van mening is dat deze kwaliteit te wensen overlaat en het niet een incident betreft.
Wij gaan ervan uit dat wij hiermee alsnog een helder beeld omtrent ons bedrijf en beleid geschetst hebben.
Met vriendelijke groet,
holidaycars.com
Wendy Luiten
VIP Webcare Team
Re: Pas op voor Goldcar en Holiday Cars
Geplaatst: 08 feb 2012 18:28
door johswa
Beste Wendy,
Nou ik wil ook wel even wat verduidelijking geven en dan toch wel wat van het dossier vrijgeven.
1: Door uw late reactie was het niet meer mogelijk het geld terug te laten boeken.
2: Ik heb niet alleen 3 maanden op de foto's moeten wachten (waar overigens ook niet veel op te zien is) maar ook nog eens 4 maanden op een factuur waarop ook nog eens een datum stond van een dag nadat het geld afgeschreven was en verder totaal niet gespecificeerd is.
3 : Ik heb de auto op 22 september terug gebracht en op 18 oktober is de € 120,- van mijn creditcard afgeschreven, dus bijna een maand later ????
Hier klopt toch helemaal niets van en daarbij had ik wel wat hulp van jullie verwacht