KPN vindt oorzaak niet van registratie Preventel
Geplaatst: 07 feb 2012 13:22
Hoi,
Onlangs wilde ik overstappen van KPN naar een andere provider. Telefoon uitgezocht, abonnement gekozen... Kom ik niet door de kredietcheck heen. Het blijkt dat ik geregistreerd sta bij Preventel. Ik snapte er niets van. Ik heb nog nooit betalingsachterstanden gehad en ben ook nog nooit afgesloten geweest! Daar ik al jaren klant ben bij KPN, vermoedde ik dat KPN de oorzaak zou zijn. Daarheen gebeld; ze kunnen niets vinden, behalve een schone betalingshistorie! Toch Preventel maar aangeschreven om informatie op te vragen.
Kreeg binnen 2 weken reactie van Preventel; het blijkt dat KPN mij heeft geregistreerd. Toch dus. Ik weer bellen met KPN. Uiteindelijk ben ik door zeuren doorverbonden met de afdeling Credit Risk; die de registraties bij Preventel doet.
Die persoon kon ook niets vinden wat een registratie tot gevolg zou kunnen hebben. Hij zou contact opnemen met Preventel, maar het was vrijdagmiddag kort voor 17en, dus hij kon niemand meer bereiken. Hij zou het per mail doorzetten naar Preventel.
Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder. Ik kijk op MijnKPN (internet) naar mijn nieuwe rekening. Zie ik tot mijn schrik mijn oude telefoonnummer ertussen staan! Die aansluiting heb ik al niet meer sinds 2006 (sinds 2006 heb ik dit nummer!). Gelijk weer gebeld met KPN (klantenservice); blijkt dat dat nummer op iemands anders naam staat en ook op een ander adres. Ze kunnen inderdaad zien dat dit niet bij mij hoort. Hoe deze fout heeft kunnen optreden, is mij niet duidelijk geworden. Voor de zekerheid nagevraagd of op mijn oude nummer een betalingsachterstand is; daar mogen ze (uiteraard) geen informatie over geven. Zelfs niet over de periode waarin IK nog die oude aansluiting in gebruik had!
De contactpersoon bij Credit Risk gebeld. Deze kon wel zien dat ik op mijn vorige afsluiting ook geen achterstanden had waardoor ik was afgesloten o.i.d.
Toch krijg ik van niemand een duidelijk antwoord. Credit Risk durft niet te bevestigen dat de registratie onterecht is, terwijl zij niets kunnen vinden over betalingsachterstanden. Ik krijg wel te horen dat ik een keurige betaler ben. Enorm frustrerend!
En dan nu ineens mijn oude telefoonnummer op mijn factuur! Die niet eens meer van mij is!!! (Ik kan geen gegevens inzien, alleen het nummer).
Bijzonder frustrerend en ik voel me enorm machteloos. Moet wel zeggen dat de contactpersoon bij Credit Risk erg vriendelijk en behulpzaam is, al kan ik dat van de klantenservice niet zeggen...
Heeft iemand tips hoe ik nu het beste te werk kan gaan? Of soortgelijke ervaringen?
Onlangs wilde ik overstappen van KPN naar een andere provider. Telefoon uitgezocht, abonnement gekozen... Kom ik niet door de kredietcheck heen. Het blijkt dat ik geregistreerd sta bij Preventel. Ik snapte er niets van. Ik heb nog nooit betalingsachterstanden gehad en ben ook nog nooit afgesloten geweest! Daar ik al jaren klant ben bij KPN, vermoedde ik dat KPN de oorzaak zou zijn. Daarheen gebeld; ze kunnen niets vinden, behalve een schone betalingshistorie! Toch Preventel maar aangeschreven om informatie op te vragen.
Kreeg binnen 2 weken reactie van Preventel; het blijkt dat KPN mij heeft geregistreerd. Toch dus. Ik weer bellen met KPN. Uiteindelijk ben ik door zeuren doorverbonden met de afdeling Credit Risk; die de registraties bij Preventel doet.
Die persoon kon ook niets vinden wat een registratie tot gevolg zou kunnen hebben. Hij zou contact opnemen met Preventel, maar het was vrijdagmiddag kort voor 17en, dus hij kon niemand meer bereiken. Hij zou het per mail doorzetten naar Preventel.
Inmiddels zijn we bijna 4 weken verder. Ik kijk op MijnKPN (internet) naar mijn nieuwe rekening. Zie ik tot mijn schrik mijn oude telefoonnummer ertussen staan! Die aansluiting heb ik al niet meer sinds 2006 (sinds 2006 heb ik dit nummer!). Gelijk weer gebeld met KPN (klantenservice); blijkt dat dat nummer op iemands anders naam staat en ook op een ander adres. Ze kunnen inderdaad zien dat dit niet bij mij hoort. Hoe deze fout heeft kunnen optreden, is mij niet duidelijk geworden. Voor de zekerheid nagevraagd of op mijn oude nummer een betalingsachterstand is; daar mogen ze (uiteraard) geen informatie over geven. Zelfs niet over de periode waarin IK nog die oude aansluiting in gebruik had!
De contactpersoon bij Credit Risk gebeld. Deze kon wel zien dat ik op mijn vorige afsluiting ook geen achterstanden had waardoor ik was afgesloten o.i.d.
Toch krijg ik van niemand een duidelijk antwoord. Credit Risk durft niet te bevestigen dat de registratie onterecht is, terwijl zij niets kunnen vinden over betalingsachterstanden. Ik krijg wel te horen dat ik een keurige betaler ben. Enorm frustrerend!
En dan nu ineens mijn oude telefoonnummer op mijn factuur! Die niet eens meer van mij is!!! (Ik kan geen gegevens inzien, alleen het nummer).
Bijzonder frustrerend en ik voel me enorm machteloos. Moet wel zeggen dat de contactpersoon bij Credit Risk erg vriendelijk en behulpzaam is, al kan ik dat van de klantenservice niet zeggen...
Heeft iemand tips hoe ik nu het beste te werk kan gaan? Of soortgelijke ervaringen?