LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inclusief of exclusief BTW?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Stevowacko
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2012 00:18

Inclusief of exclusief BTW?

Ongelezen bericht door Stevowacko »

Volgende maand verloopt mijn abonnement bij MTV Mobile, en uiteraard word je dan gebeld door je huidige provider voor een 'aantrekkelijk aanbod'. Aantal MB's internet, aantal belminuten en smsjes, en je komt op een 'pack' van een bepaald bedrag. Inclusief of exclusief BTW, was mijn vraag. Inclusief meneer, was het antwoord. Niets blijkt minder waar. Ik heb mijn rekeningen van de laatste maanden er nog eens op na gekeken, en er wordt toch zeker elke maand een apart bedrag BTW gefactureerd, waardoor ik hoger dan de pack-prijs uitkom. Hoe zit dat dan, vroeg ik de medewerker van MTV Mobile. Je betaalt voor je verbruik en daar wordt BTW overheen gerekend. Dit veronderstelde de medewerker 'algemeen bekend'. Dat mag zo zijn, maar hebben telecom bedrijven niet net als banken een actieve informatieplicht? Zodat ook mensen die voor het eerst een abonnement afsluiten precies weten wat ze moeten gaan betalen? Om nog maar te spreken van juiste informatie. Niet zeggen dat het inclusief BTW is als het zo helemaal niet werkt. Feitelijk vind ik dit misleiding, ik zou graag zien dat aanbieders hier eerlijker over informeren.

Kan iemand hier een toelichting op geven? Alvast vriendelijk bedankt daarvoor!!!
(ik heb gekeken of er eerder topics over dit onderwerp waren, maar kon zo snel niets vinden)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Inclusief of exclusief BTW?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Stevowacko schreef:Volgende maand verloopt mijn abonnement bij MTV Mobile, en uiteraard word je dan gebeld door je huidige provider voor een 'aantrekkelijk aanbod'. Aantal MB's internet, aantal belminuten en smsjes, en je komt op een 'pack' van een bepaald bedrag. Inclusief of exclusief BTW, was mijn vraag. Inclusief meneer, was het antwoord. Niets blijkt minder waar. Ik heb mijn rekeningen van de laatste maanden er nog eens op na gekeken, en er wordt toch zeker elke maand een apart bedrag BTW gefactureerd, waardoor ik hoger dan de pack-prijs uitkom. Hoe zit dat dan, vroeg ik de medewerker van MTV Mobile. Je betaalt voor je verbruik en daar wordt BTW overheen gerekend. Dit veronderstelde de medewerker 'algemeen bekend'. Dat mag zo zijn, maar hebben telecom bedrijven niet net als banken een actieve informatieplicht? Zodat ook mensen die voor het eerst een abonnement afsluiten precies weten wat ze moeten gaan betalen? Om nog maar te spreken van juiste informatie. Niet zeggen dat het inclusief BTW is als het zo helemaal niet werkt. Feitelijk vind ik dit misleiding, ik zou graag zien dat aanbieders hier eerlijker over informeren.

Kan iemand hier een toelichting op geven? Alvast vriendelijk bedankt daarvoor!!!
(ik heb gekeken of er eerder topics over dit onderwerp waren, maar kon zo snel niets vinden)
Is heel simpel. In geval MTV mobile een aanbod doet gericht aan de consument is zij verplicht het bedrag inclusief de btw te vermelden. Aangezien je dit nog extra hebt gecheckt door het te vragen treft jou absoluut geen blaam.
MTV heeft je misleid door een prijs te noemen die niet klopt. Door die misleiding kun je nu eisen alsnog de prijs inclusief btw te krijgen die genoemd is, of het contract ontbinden. Bij ontbinding van het contract moet MTV meewerken aan het porteren van je nummer.

Gesloten