| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] T-mobile beltegoed niet voor SMS aan goede doelen!
T-mobile beltegoed niet voor SMS aan goede doelen!
Mijn vader heeft een telefoon-abonnement van T-mobile. Door verlengingen en nieuwe abonnementstructuren is dit inmiddels opgelopen tot een abonnement van € 15,00 per maand. Hij belt echter weinig, waardoor het (door hem zelf betaalde) saldo aan beltegoed behoorlijk oploopt. Momenteel is het zo'n 115 euro. Hij wil dus een ander abonnement tegen lagere kosten. Dit is bij T-mobile niet mogelijk (abonnement begint rond 15 euro). Overschakelen naar PrePaid of SIMonly kan, maar dan raak je je beltegoed kwijt. En dat is zonde, want dat tegoed heeft hij niet gekregen, daar heeft hij zelf voor betaald. Dat mag je dus niet afpakken lijkt mij.
Je helemaal suf bellen tot het weer richting 0 euro gaat is een optie, maar niet reëel. Dus er voor gekozen om diverse goede doelen te steunen en het beltegoed weg te SMS-en met het goede gevoel een goed doel te steunen (Unicef, Kankerbestrijding, et cetera). Maar dat blijkt T-mobile niet toe te staan. Het beltegoed kan niet gebruikt voor SMS / SMS naar goede doelen. Dat gaat buiten je beltegoed om.
Ik vind het niet netjes dat T-mobile het uitgeven van beltegoed wat je zelf inlegt aan banden legt. Mijn opinie is dat je 15 euro inlegt om te bellen en dat het dan mijn keuze is om te bellen naar vaste nummers, te bellen naar mobiele nummers, te bellen naar 0900-nummers, te bellen naar het buitenland of te SMS-en naar ieder nummer wat ik maar wil. Overal hangt een tarief aan, geen probleem, maar ik vind het zeer laag / onprofessioneel om voor mij (mijn vader) te bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef.
Voor mij heeft T-mobile afgedaan en ik hoop met dit bericht andere mensen te kunnen waarschuwen en ze te behoeden voor deze slechte praktijken! Kies voor een ander!
Je helemaal suf bellen tot het weer richting 0 euro gaat is een optie, maar niet reëel. Dus er voor gekozen om diverse goede doelen te steunen en het beltegoed weg te SMS-en met het goede gevoel een goed doel te steunen (Unicef, Kankerbestrijding, et cetera). Maar dat blijkt T-mobile niet toe te staan. Het beltegoed kan niet gebruikt voor SMS / SMS naar goede doelen. Dat gaat buiten je beltegoed om.
Ik vind het niet netjes dat T-mobile het uitgeven van beltegoed wat je zelf inlegt aan banden legt. Mijn opinie is dat je 15 euro inlegt om te bellen en dat het dan mijn keuze is om te bellen naar vaste nummers, te bellen naar mobiele nummers, te bellen naar 0900-nummers, te bellen naar het buitenland of te SMS-en naar ieder nummer wat ik maar wil. Overal hangt een tarief aan, geen probleem, maar ik vind het zeer laag / onprofessioneel om voor mij (mijn vader) te bepalen waar ik mijn geld aan uitgeef.
Voor mij heeft T-mobile afgedaan en ik hoop met dit bericht andere mensen te kunnen waarschuwen en ze te behoeden voor deze slechte praktijken! Kies voor een ander!
Re: T-mobile beltegoed niet voor SMS aan goede doelen!
Niet dat ik een voorstander ben van T-Mobile, maar ik vind het niet netjes, dat mensen de voorwaarden niet lezen bij het aangaan van een abonnement en vervolgens gaan klagen als die voorwaarden niet overeenkomen met hun opinie. En ik denk persoonlijk dat T-Mobile meer waarde hecht aan hun voorwaarden dan uw opinie.Ik vind het niet netjes dat T-mobile het uitgeven van beltegoed wat je zelf inlegt aan banden legt. Mijn opinie is dat je 15 euro inlegt om te bellen en dat het dan mijn keuze is om te bellen naar vaste nummers, te bellen naar mobiele nummers, te bellen naar 0900-nummers, te bellen naar het buitenland of te SMS-en naar ieder nummer wat ik maar wil.
Dit onderwerp (een te duur abonnement en dan het dan niet gebruiken) is in dit forum overigens al vaker aan de orde geweest.
Los van dit alles vind ik deze wijze van opmaken van het beltegoed wel één waar T-Mobile toch eens over na moet denken.