CMIB: we vertrouwen machines en geen mènsen
Geplaatst: 09 feb 2012 21:06
Hierbij de situatie en ervaring met CMIB gericht aan mijn rechtsbijstand:
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van ons telefoongesprek 8 februari j.l. voorzie ik u per email het volgende:
Vorig jaar heeft mijn vrouw een aantal behandelingen ondergaan bij een client van hun Daarbij heeft mijn vrouw zich gemeld met haar burgerservice nummer en haar n.a.w. gegevens.
Vanaf haar laatste behandeling, eind september 2011, hebben wij daar geen rekening over mogen ontvangen. Terwijl wij bekend zijn bij de Zorgverzekeraar, dat rekeningen direct naar hun gestuurd kunnen worden en datgene wat niet vergoedt word met ons wordt verrekend OF bij het ontvangen van een rekening op het prive-adres dat wij vooruit betalen en dat wij dat declareren bij de Zorgverzekeraar.
Tot onze verbazing wordt mijn partner net voor de jaarwisseling 2011/2012 telefonisch benaderd door hun klant met het verzoek of zij met ons de n.a.w. gegevens kunnen nagaan omdat rekeningen retour afzender bij haar of het CMIB terug keerde. Ik ben zelf aanwezig geweest toen dat telefoongesprek plaats vond.
Nog groter is de verbazing als op 28 januari 2012 ik een incasso in de brievenbus vind afkomstig van het CMIB of wij zo spoedig mogelijk een nota willen betalen. Gezien het feit dat ik de administratie van mijn vrouw doe om medische redenen, heb ik meteen contact opgenomen met zowel UWnota.nl, de partij die verantwoordelijk is voor de rekeningen vanuit de mondhygieniste.
Met het verzoek om een gedetailleerde nota te versturen gezien het feit dat ik niet weet waar die 369, 34 euro nota uit bestaat, voordat ik tot betaling overga. Dat kon men zeker begrijpen. Vervolgens meteen CMIB gecontacteerd met hetzelfde verhaal waarbij er besloten is om mij een uitstel van een maand te geven.
Deze week heb ik een gedetailleerde rekeningoverzicht ontvangen en heb meteen UWnota.nl telefonisch benaderd en uitgelegd dat als je geen rekeningen krijgt dat je ze ook niet kan betalen. Mijn moto is dan ook, als er een rekening binnenkomt betalen we die rekening ongeacht. Ondertussen heb ik de Zorgverzekeraar gecontacteerd over hoe dat nu zit met tandarts vergoedingen van 2011 en met name deze rekeningen. Daar werd aangegeven dat ik die rekening helemaal niet onder ogen had moeten krijgen en dat de client van CMIB die rekening rechtstreeks naar de Zorgverzekeraar had kunnen sturen zodat zij met mij de overige 25% verrekenen.
Dit heb ik bij het gesprek ook bij UWnota.nl aangegeven en zij zijn bekend met deze werkwijze. Maar ja, dan blijven er nog de incassokosten over. UWnota.nl geeft aan dat wij een klacht moeten indienen bij het CMIB. Meteen na dat gesprek met CMIB contact opgenomen en daar begon pas echt de verbazing:
Eerst kreeg ik een medewerkster aan de telefoon die geeft aan dat zij de verstuurde brieven gericht aan mijn partner binnen 2 dagen retour afzender kreeg. Waarbij ik aangaf : dus u bent met mij eens dat wat ik niet ontvangen heb, niet kan betalen. Ik ben tot dat ik die incasso binnen kreeg, ervan uit ben gegaan dat die rekening direct vanuit het Ziekenfonds verrekend zou worden. De dame gaf aan: u hebt wel de Incasso op uw woonadres ontvangen, dus u zult moeten betalen. Ik antwoord: voor u is dit een bestaande situatie vanaf oktober 2011, voor mij is dit een situatie vanaf 28 januari 2012. Ik heb de situatie nog eens uitgelegd en heb aangegeven dat ik door administratiefouten met een waarde van 47, 76 niet aangerekend kan worden. De dame bleef stug volhouden dat ik moest betalen. De situatie heb ik dus 3 x in zijn geheel moeten vertellen en ik kreeg de indruk dat ik niet begrepen werd. Het werd mij duidelijk dat ik er met deze dame niet uitkwam.
Op mijn aandringen kreeg ik haar leidinggevende (een dame) aan de lijn. Dat werd nog vele malen interessanter. Zij begon te herhalen wat haar medewerkster al eerder had gezegd. Wederom heb ik mijn verhaal 3 x van de hoed en de rand verteld. Waarbij ik sterk de indruk kreeg dat ik wederom niet werd gehoord. Vervolgens had de leidinggevende een ludieke ingeving, dat ik bewust de verstuurde nota's die binnen TWEE WERKDAGEN retour afzender werden gestuurd, bewust heb terug laten sturen. En suggereerde daarbij dat 1000 klanten de brieven retour afzender kunnen sturen met de boodschap dat men nooit nota's van het CMIB heeft ontvangen. Daarmee gaf de leidinggevende aan dat hier opzet is van mijn kant om hun bewust om de tuin te leiden. En dat ik de gehele nota dien te betalen en de incassokosten bij TNT moet maar zien te verhalen. Zo zit ik niet in elkaar en zo heb ik ook nog nooit gehandeld. Zoals ik al aangeef: als er rekeningen zijn, dienen die betaald worden maar wel gegrond en vanuit mijn standpunt zijn de incassokosten niet gegrond. Mede omdat die op basis van hun eigen administratiefouten, het noteren van de juiste postcode, is deze hele situatie ontstaan.
De Zorgverzekeraar stond hier ook zeer versteld van dat beide partijen niet op basis van het burgerservice nummer de gegevens hebben na gekeken. En vind deze situatie niet meer dan teleurstellend voor ons.
Ik ben van mening dat de rekening van 318,40 gewoon betaald moeten worden en dat bedrag zal ik uiteindelijk ook declareren bij de ziekenfonds verzekeraar. Daar zijn wij uiteindelijk ook voor verzekerd, dus begrijp ook totaal niet wat ik er bij zou winnen om verstuurde rekeningen retour afzender te sturen. echter ben ik van mening dat ik de berekende incasso kosten van 47 euro niet hoef te betalen, wat er mis is gegaan dat de post niet bij ons is aangekomen daar ben ik niet verantwoordelijk voor en waarom weet ik totaal niet. Dit kan mij dan ook niet aangerekend worden. Verder heb ik wel besloten om het volledige bedrag van 369,34 te betalen voor 29 februari 2012 (dit vanwege 1 maand uitstel van betaling van het CMIB zelf) om oplopende kosten te voorkomen. Maar zie graag de kosten van 47,76 weer terug geboekt, omdat ik het niet redelijk vind dat dit naar mij berekend dient te worden. Ik ben welwillend om te betalen maar wel alles in redelijkheid.
Ten slotte werd door u gevraagd om een bevestiging te krijgen middels zwart op wit, van het CMIB dat men de verstuurde stukken retour heeft gekregen. Ik zal zeker een poging wagen maar ben na dit gesprek met hun niet zeker of zij daar zo welwillend in zijn. Gezien het feit dat CMIB zelf aangaf dat men de nota's retour kreeg BINNEN 2 WERKDAGEN, mag ik er vanuit gaan dat dit bij hun in een systeem is vastgelegd. Mocht het zijn dat ik dat alsnog per email of post van hun zie te verkrijgen zal ik deze zeker u toesturen.
Graag zou ik van u een terugkoppeling willen ontvangen binnen de gestelde datum, hoe om te gaan met deze situatie,zoals hierboven aangegeven om verdere problemen met het CMIB te voorkomen.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Ondertussen heb ik post.nl gecontacteerd met de vraag of het mogelijk is als een afzender een poststuk (niet aangetekend verstuurd, die binnen 2 werkdagen retour krijgt, waarbij ik dan ook nog eens ZELF het poststuk retour heb laten sturen. Antwoord van post.nl: thereotisch moet het kunnen, in de praktijk onmogelijk. Dat zou betekenen dat u op de deurmat staat en meteen de brief in ontvangst neemt, die retour stuurt en als het ware dezelfde dag nog terug bij de afzender terug komt. (dit allemaal BINNEN 2 WERKDAGEN)
Ik ben nu in afwachting van het advies van mijn rechtsbijstand. Want het geld heb ik, alleen ga ik niet voor de incassokosten opdraaien. Want ik heb TWEE keer correct mijn n.a.w. gegevens verstrekt ..en ben niet verantwoordelijk wie of hoe en op wat voor manier uwnota.nl als de zorgverlener als CMIB die in hun eigen systemen invoerd.
Als CMIB alleen machines en systemen vertrouwd en niet de mensch ...moet je wel natuurlijk competente mensen op de plek zetten die verantwoordelijk zijn voor het invoeren van n.a.w. gegevens en die wat meer uit de box durven te denken dan klakkeloos alles tikgeiten. Zeker als je een poststuk meerdere malen retour afzender krijgt. *Zucht. Ik wil ook zo'n baan en er vet voor betaald krijgen.
Tevens toen ik post.nl belde, kreeg ik een keuzemenu: bent u op zoek naar een postcode, druk dan 1 in. ....Nou vraag ik je...wie is er hier nu, zoals Maxima zou zeggen, een beetje dom ?
Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van ons telefoongesprek 8 februari j.l. voorzie ik u per email het volgende:
Vorig jaar heeft mijn vrouw een aantal behandelingen ondergaan bij een client van hun Daarbij heeft mijn vrouw zich gemeld met haar burgerservice nummer en haar n.a.w. gegevens.
Vanaf haar laatste behandeling, eind september 2011, hebben wij daar geen rekening over mogen ontvangen. Terwijl wij bekend zijn bij de Zorgverzekeraar, dat rekeningen direct naar hun gestuurd kunnen worden en datgene wat niet vergoedt word met ons wordt verrekend OF bij het ontvangen van een rekening op het prive-adres dat wij vooruit betalen en dat wij dat declareren bij de Zorgverzekeraar.
Tot onze verbazing wordt mijn partner net voor de jaarwisseling 2011/2012 telefonisch benaderd door hun klant met het verzoek of zij met ons de n.a.w. gegevens kunnen nagaan omdat rekeningen retour afzender bij haar of het CMIB terug keerde. Ik ben zelf aanwezig geweest toen dat telefoongesprek plaats vond.
Nog groter is de verbazing als op 28 januari 2012 ik een incasso in de brievenbus vind afkomstig van het CMIB of wij zo spoedig mogelijk een nota willen betalen. Gezien het feit dat ik de administratie van mijn vrouw doe om medische redenen, heb ik meteen contact opgenomen met zowel UWnota.nl, de partij die verantwoordelijk is voor de rekeningen vanuit de mondhygieniste.
Met het verzoek om een gedetailleerde nota te versturen gezien het feit dat ik niet weet waar die 369, 34 euro nota uit bestaat, voordat ik tot betaling overga. Dat kon men zeker begrijpen. Vervolgens meteen CMIB gecontacteerd met hetzelfde verhaal waarbij er besloten is om mij een uitstel van een maand te geven.
Deze week heb ik een gedetailleerde rekeningoverzicht ontvangen en heb meteen UWnota.nl telefonisch benaderd en uitgelegd dat als je geen rekeningen krijgt dat je ze ook niet kan betalen. Mijn moto is dan ook, als er een rekening binnenkomt betalen we die rekening ongeacht. Ondertussen heb ik de Zorgverzekeraar gecontacteerd over hoe dat nu zit met tandarts vergoedingen van 2011 en met name deze rekeningen. Daar werd aangegeven dat ik die rekening helemaal niet onder ogen had moeten krijgen en dat de client van CMIB die rekening rechtstreeks naar de Zorgverzekeraar had kunnen sturen zodat zij met mij de overige 25% verrekenen.
Dit heb ik bij het gesprek ook bij UWnota.nl aangegeven en zij zijn bekend met deze werkwijze. Maar ja, dan blijven er nog de incassokosten over. UWnota.nl geeft aan dat wij een klacht moeten indienen bij het CMIB. Meteen na dat gesprek met CMIB contact opgenomen en daar begon pas echt de verbazing:
Eerst kreeg ik een medewerkster aan de telefoon die geeft aan dat zij de verstuurde brieven gericht aan mijn partner binnen 2 dagen retour afzender kreeg. Waarbij ik aangaf : dus u bent met mij eens dat wat ik niet ontvangen heb, niet kan betalen. Ik ben tot dat ik die incasso binnen kreeg, ervan uit ben gegaan dat die rekening direct vanuit het Ziekenfonds verrekend zou worden. De dame gaf aan: u hebt wel de Incasso op uw woonadres ontvangen, dus u zult moeten betalen. Ik antwoord: voor u is dit een bestaande situatie vanaf oktober 2011, voor mij is dit een situatie vanaf 28 januari 2012. Ik heb de situatie nog eens uitgelegd en heb aangegeven dat ik door administratiefouten met een waarde van 47, 76 niet aangerekend kan worden. De dame bleef stug volhouden dat ik moest betalen. De situatie heb ik dus 3 x in zijn geheel moeten vertellen en ik kreeg de indruk dat ik niet begrepen werd. Het werd mij duidelijk dat ik er met deze dame niet uitkwam.
Op mijn aandringen kreeg ik haar leidinggevende (een dame) aan de lijn. Dat werd nog vele malen interessanter. Zij begon te herhalen wat haar medewerkster al eerder had gezegd. Wederom heb ik mijn verhaal 3 x van de hoed en de rand verteld. Waarbij ik sterk de indruk kreeg dat ik wederom niet werd gehoord. Vervolgens had de leidinggevende een ludieke ingeving, dat ik bewust de verstuurde nota's die binnen TWEE WERKDAGEN retour afzender werden gestuurd, bewust heb terug laten sturen. En suggereerde daarbij dat 1000 klanten de brieven retour afzender kunnen sturen met de boodschap dat men nooit nota's van het CMIB heeft ontvangen. Daarmee gaf de leidinggevende aan dat hier opzet is van mijn kant om hun bewust om de tuin te leiden. En dat ik de gehele nota dien te betalen en de incassokosten bij TNT moet maar zien te verhalen. Zo zit ik niet in elkaar en zo heb ik ook nog nooit gehandeld. Zoals ik al aangeef: als er rekeningen zijn, dienen die betaald worden maar wel gegrond en vanuit mijn standpunt zijn de incassokosten niet gegrond. Mede omdat die op basis van hun eigen administratiefouten, het noteren van de juiste postcode, is deze hele situatie ontstaan.
De Zorgverzekeraar stond hier ook zeer versteld van dat beide partijen niet op basis van het burgerservice nummer de gegevens hebben na gekeken. En vind deze situatie niet meer dan teleurstellend voor ons.
Ik ben van mening dat de rekening van 318,40 gewoon betaald moeten worden en dat bedrag zal ik uiteindelijk ook declareren bij de ziekenfonds verzekeraar. Daar zijn wij uiteindelijk ook voor verzekerd, dus begrijp ook totaal niet wat ik er bij zou winnen om verstuurde rekeningen retour afzender te sturen. echter ben ik van mening dat ik de berekende incasso kosten van 47 euro niet hoef te betalen, wat er mis is gegaan dat de post niet bij ons is aangekomen daar ben ik niet verantwoordelijk voor en waarom weet ik totaal niet. Dit kan mij dan ook niet aangerekend worden. Verder heb ik wel besloten om het volledige bedrag van 369,34 te betalen voor 29 februari 2012 (dit vanwege 1 maand uitstel van betaling van het CMIB zelf) om oplopende kosten te voorkomen. Maar zie graag de kosten van 47,76 weer terug geboekt, omdat ik het niet redelijk vind dat dit naar mij berekend dient te worden. Ik ben welwillend om te betalen maar wel alles in redelijkheid.
Ten slotte werd door u gevraagd om een bevestiging te krijgen middels zwart op wit, van het CMIB dat men de verstuurde stukken retour heeft gekregen. Ik zal zeker een poging wagen maar ben na dit gesprek met hun niet zeker of zij daar zo welwillend in zijn. Gezien het feit dat CMIB zelf aangaf dat men de nota's retour kreeg BINNEN 2 WERKDAGEN, mag ik er vanuit gaan dat dit bij hun in een systeem is vastgelegd. Mocht het zijn dat ik dat alsnog per email of post van hun zie te verkrijgen zal ik deze zeker u toesturen.
Graag zou ik van u een terugkoppeling willen ontvangen binnen de gestelde datum, hoe om te gaan met deze situatie,zoals hierboven aangegeven om verdere problemen met het CMIB te voorkomen.
Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben,
Met vriendelijke groet,
Ondertussen heb ik post.nl gecontacteerd met de vraag of het mogelijk is als een afzender een poststuk (niet aangetekend verstuurd, die binnen 2 werkdagen retour krijgt, waarbij ik dan ook nog eens ZELF het poststuk retour heb laten sturen. Antwoord van post.nl: thereotisch moet het kunnen, in de praktijk onmogelijk. Dat zou betekenen dat u op de deurmat staat en meteen de brief in ontvangst neemt, die retour stuurt en als het ware dezelfde dag nog terug bij de afzender terug komt. (dit allemaal BINNEN 2 WERKDAGEN)
Ik ben nu in afwachting van het advies van mijn rechtsbijstand. Want het geld heb ik, alleen ga ik niet voor de incassokosten opdraaien. Want ik heb TWEE keer correct mijn n.a.w. gegevens verstrekt ..en ben niet verantwoordelijk wie of hoe en op wat voor manier uwnota.nl als de zorgverlener als CMIB die in hun eigen systemen invoerd.
Als CMIB alleen machines en systemen vertrouwd en niet de mensch ...moet je wel natuurlijk competente mensen op de plek zetten die verantwoordelijk zijn voor het invoeren van n.a.w. gegevens en die wat meer uit de box durven te denken dan klakkeloos alles tikgeiten. Zeker als je een poststuk meerdere malen retour afzender krijgt. *Zucht. Ik wil ook zo'n baan en er vet voor betaald krijgen.
Tevens toen ik post.nl belde, kreeg ik een keuzemenu: bent u op zoek naar een postcode, druk dan 1 in. ....Nou vraag ik je...wie is er hier nu, zoals Maxima zou zeggen, een beetje dom ?