zoekgeraakte mediabox van UPC bij Post.nl
Geplaatst: 10 feb 2012 13:50
Eind vorig jaar (dus eind 2011) is onze mediabox van UPC kapot gegaan. Wij hebben met UPC gebeld. Kregen zeer snel een nieuwe media box. Bij de nieuwe media box zat een schrijven met de sommering om de oude mediabox tijdig terug te sturen anders zouden er kosten in rekening worden gebracht.
Wij hebben de mediabox, geheel volgens de voorgeschreven procedure, terug gestuurd. Uit ervaring weet ik dat ik bij de Primera bij ons op het dorp (servicepunt van post.nl) nooit standaard een bewijs van afgifte krijg en dat ik daar expleciet naar moet vragen maar, door schade en schande wijs geworden, heb ik daar dit keer wel omgevraagd.
Ik heb dus twee maal (waren 2 dozen met op elk een verschillend adres) een bewijs van afgifte gekregen.
Onze verbazing was dan ook groot toen wij een mailtje kregen van UPC dat ze de mediabox niet ontvangen hadden en dat zij daar €149,46 voor in rekening ging brengen. Zoals we van UPC gewend zijn kan er er op mail natuurlijk niet geantwoord worden (noreply) en staat er op de website geen e-mail adres. Alleen een contact formulier op de website en bellen behoren tot de mogelijkheden dus dat laatste hebben we maar gedaan.
Het verzoek was om via het contactformulier de bewijzen van afgifte wilden opsturen. Dat hebben we dus gedaan (je zal maar niet over een scanner beschikken.....).
NAV het contactformulier werden wij opgebeld. Het formulier was ontvangen maar, omdat wij voor de maandelijkse lasten gebruik maken van een automatische incasso, zou wordt het bedrag toch afgeschreven, dat viel niet meer te verhinderen. Wij moeten maar op de AI reclameren via een nieuw contact formulier op de website.
Dit gedaan. De reactie van UPC was nu dat de bewijzen van afgifte wel aantoonden dat wij de dozen hadden aangeboden aan Post.nl maar tevens blijkt uit de Track and Tracecodes dat de pakketten bij post.nl zijn zoekgeraakt. Wij moeten zelf de schade declareren bij Post.nl.
Klacht ingediend bij Post.nl. Reactie van post.nl is dat , omdat het pakket niet verzekerd verzonden, wij zelf opdraaien voor de geleden schade....
Wij zijn nu de dupe van de arogantie, de onkunde en het onklantvriendelijke beleid van bedrijven als UPC en Post.nl.
Nu zitten wij ruim 10 jaar bij UPC. 6 jaar geleden zijn wij verhuisd naar een andere woning. Sinds wij verhuisd zijn hebben wij geen normale telefonie meer (als mensen ons bellen op het vaste toestel horen we soms wel wat maar vaker horen wij hen niet). Onze buren hebben ook UPC en hun zoon die ook bij ons in de staat woont heeft UPC en wij hebben alle drie hetzelfde probleem.
Door UPC worden wij standaard afgewimpelt ("heeft u het moden al gereset?" ja, oh dan ligt het toch echt aan UW bekabeling of uw toestel (terwijl de bekabeling en het toestel hetzelfde zijn als in onze oude woning).
Ook de internet verbindingen lieten de afgelopen 2 jaren flink te wensen over, ik heb zelfs een dongel met draadloos internet van T-mobile aangeschaft voor de momenten dat het internet er weer eens uitligt.... Dat was vorig jaar behoorlijk vaak. Klachten daarover worden afgedaan met de vraag om eens bij te houden hoe vaak je last heb van wegvallend internet. "ohhh dus overdag heeft u geen klachten/ dan moet u overschakelen naar een ander pakket want dan maakt u intersiever gebruik va het netwerk dan de bedoeling is", nee natuurlijk heb ik overdag geen klachten want dan zit ik op mijn werk, en ik heb ook klachten over internet als ik 's avonds alleen thuis ben en slacht zit te surfen en niets download (en nee ik ben niet geinfecteerd met een bot-net want T-mobile doet het namelijk wel....).
Het is dat het nummer 1200 van UPC gratis is anders hadden we ook daar een behoorlijke schadepost.
Kortom Wij zijn UPC helemaal zat. Maar als wij willen overstappen naar een andere provider... dan moeten we die nieuwe mediabox ook weer inleveren.... kost ons waarschijnlijk weer €150.00........
We houden internet en mobile telefonie van T-mobile er voorlopig maar naast want die doet het bij ons tenminste wel...
Leve UPC en Post.nl!
Wij hebben de mediabox, geheel volgens de voorgeschreven procedure, terug gestuurd. Uit ervaring weet ik dat ik bij de Primera bij ons op het dorp (servicepunt van post.nl) nooit standaard een bewijs van afgifte krijg en dat ik daar expleciet naar moet vragen maar, door schade en schande wijs geworden, heb ik daar dit keer wel omgevraagd.
Ik heb dus twee maal (waren 2 dozen met op elk een verschillend adres) een bewijs van afgifte gekregen.
Onze verbazing was dan ook groot toen wij een mailtje kregen van UPC dat ze de mediabox niet ontvangen hadden en dat zij daar €149,46 voor in rekening ging brengen. Zoals we van UPC gewend zijn kan er er op mail natuurlijk niet geantwoord worden (noreply) en staat er op de website geen e-mail adres. Alleen een contact formulier op de website en bellen behoren tot de mogelijkheden dus dat laatste hebben we maar gedaan.
Het verzoek was om via het contactformulier de bewijzen van afgifte wilden opsturen. Dat hebben we dus gedaan (je zal maar niet over een scanner beschikken.....).
NAV het contactformulier werden wij opgebeld. Het formulier was ontvangen maar, omdat wij voor de maandelijkse lasten gebruik maken van een automatische incasso, zou wordt het bedrag toch afgeschreven, dat viel niet meer te verhinderen. Wij moeten maar op de AI reclameren via een nieuw contact formulier op de website.
Dit gedaan. De reactie van UPC was nu dat de bewijzen van afgifte wel aantoonden dat wij de dozen hadden aangeboden aan Post.nl maar tevens blijkt uit de Track and Tracecodes dat de pakketten bij post.nl zijn zoekgeraakt. Wij moeten zelf de schade declareren bij Post.nl.
Klacht ingediend bij Post.nl. Reactie van post.nl is dat , omdat het pakket niet verzekerd verzonden, wij zelf opdraaien voor de geleden schade....
Wij zijn nu de dupe van de arogantie, de onkunde en het onklantvriendelijke beleid van bedrijven als UPC en Post.nl.
Nu zitten wij ruim 10 jaar bij UPC. 6 jaar geleden zijn wij verhuisd naar een andere woning. Sinds wij verhuisd zijn hebben wij geen normale telefonie meer (als mensen ons bellen op het vaste toestel horen we soms wel wat maar vaker horen wij hen niet). Onze buren hebben ook UPC en hun zoon die ook bij ons in de staat woont heeft UPC en wij hebben alle drie hetzelfde probleem.
Door UPC worden wij standaard afgewimpelt ("heeft u het moden al gereset?" ja, oh dan ligt het toch echt aan UW bekabeling of uw toestel (terwijl de bekabeling en het toestel hetzelfde zijn als in onze oude woning).
Ook de internet verbindingen lieten de afgelopen 2 jaren flink te wensen over, ik heb zelfs een dongel met draadloos internet van T-mobile aangeschaft voor de momenten dat het internet er weer eens uitligt.... Dat was vorig jaar behoorlijk vaak. Klachten daarover worden afgedaan met de vraag om eens bij te houden hoe vaak je last heb van wegvallend internet. "ohhh dus overdag heeft u geen klachten/ dan moet u overschakelen naar een ander pakket want dan maakt u intersiever gebruik va het netwerk dan de bedoeling is", nee natuurlijk heb ik overdag geen klachten want dan zit ik op mijn werk, en ik heb ook klachten over internet als ik 's avonds alleen thuis ben en slacht zit te surfen en niets download (en nee ik ben niet geinfecteerd met een bot-net want T-mobile doet het namelijk wel....).
Het is dat het nummer 1200 van UPC gratis is anders hadden we ook daar een behoorlijke schadepost.
Kortom Wij zijn UPC helemaal zat. Maar als wij willen overstappen naar een andere provider... dan moeten we die nieuwe mediabox ook weer inleveren.... kost ons waarschijnlijk weer €150.00........
We houden internet en mobile telefonie van T-mobile er voorlopig maar naast want die doet het bij ons tenminste wel...
Leve UPC en Post.nl!