LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Apple garantie, zo kan het ook.
Apple garantie, zo kan het ook.
Mijn dochter heeft een MacBook pro en ze belde dat (voor de 2e keer) de adapter van haar laptop niet meer werkte. Het leek op een interne draadbreuk (als ze met het kabeltje wiebelde deed hij het weer).
Deze 2e adapter had ik 11 maanden geleden gekocht (laptop is ca. 3 jaar oud) en volgend de garantievoorwaarden zat er 1 jaar garantie op.
Factuur uitgeprint, zij naar iCentre Amsterdam. Daar werd de adapter getest, inderdaad defect. Binnen 5 minuten stond ze weer buiten met een NIEUWE adapter zonder zeuren.
Niet er onderuit proberen te komen dat ze te hard aan kabeltjes had getrokken, hem te heet gewassen of anderszins verkeerd ge/behandeld had, gewoon zonder zeuren omruilen.
Nu weet ik dat Apple laptop voedingen hierom bekend staan en dat je het bijna als een 'ontwerpfout' mag gaan zien die draadbreuken maar dan nog.
Of... misschien kom ik al wel te lang hier
Moest natuurlijk ook even op Twitter : '"Dankzij #ICentreNL binnen 5 minuten een nieuwe adapter. Kon die man wel zoenen"
Deze 2e adapter had ik 11 maanden geleden gekocht (laptop is ca. 3 jaar oud) en volgend de garantievoorwaarden zat er 1 jaar garantie op.
Factuur uitgeprint, zij naar iCentre Amsterdam. Daar werd de adapter getest, inderdaad defect. Binnen 5 minuten stond ze weer buiten met een NIEUWE adapter zonder zeuren.
Niet er onderuit proberen te komen dat ze te hard aan kabeltjes had getrokken, hem te heet gewassen of anderszins verkeerd ge/behandeld had, gewoon zonder zeuren omruilen.
Nu weet ik dat Apple laptop voedingen hierom bekend staan en dat je het bijna als een 'ontwerpfout' mag gaan zien die draadbreuken maar dan nog.
Of... misschien kom ik al wel te lang hier
Moest natuurlijk ook even op Twitter : '"Dankzij #ICentreNL binnen 5 minuten een nieuwe adapter. Kon die man wel zoenen"
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Nou gefeliciteerd. Gaan we nu zo blij zijn omdat een bedrijf zich eindelijk aan de wet gaat houden. Daar waar vervangen zonder gezeur binnen de garantie eigenlijk een vanzelfsprekendheid hoort te zijn, is het kennlijk bij Apple / ICenter een bijzonderheid.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Het is natuurlijk mooi, om te horen, dat er klachten zonder veel inspanning worden verholpen.
Maar omdat dit hier een zeurforum is, denk ik, dat er wel meer van deze gevallen zijn, maar dit wordt dan hier niet vermeld.
Maar omdat dit hier een zeurforum is, denk ik, dat er wel meer van deze gevallen zijn, maar dit wordt dan hier niet vermeld.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Heel goed juist op dit zeurforum om ook te horen dat het anders kan.
gefeliciteerd er zijn inderdaad nog winkels/bedrijven waar het goed gaat.
heb je die man nog gezoend?
gefeliciteerd er zijn inderdaad nog winkels/bedrijven waar het goed gaat.
heb je die man nog gezoend?
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Het heeft niets met de fabrikant te maken maar met de winkel, dus iCentre Amsterdam.
Ik weet niet of de service in elke iCentre zo goed is, maar iCentre Amsterdam heeft het inderdaad heel erg netjes afgehandeld voor TS.
Verder ben ik het eens met de laatste reaguurders. Ook op een 'zeurforum' is het belangrijk om af en toe eens te melden wanneer er iets positiefs is te melden over de service van een winkel. Op deze manier wordt de winkel ook een klein beetje beloond voor het leveren van goede aftersales.
Ik weet niet of de service in elke iCentre zo goed is, maar iCentre Amsterdam heeft het inderdaad heel erg netjes afgehandeld voor TS.
Verder ben ik het eens met de laatste reaguurders. Ook op een 'zeurforum' is het belangrijk om af en toe eens te melden wanneer er iets positiefs is te melden over de service van een winkel. Op deze manier wordt de winkel ook een klein beetje beloond voor het leveren van goede aftersales.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
En niet eens op prijs gesteld proef ik uit de reactie van Olaf79Maar omdat dit hier een zeurforum is, denk ik, dat er wel meer van deze gevallen zijn, maar dit wordt dan hier niet vermeld
@Ciske,
Die tweet was van mijn dochter, ik zal het haar eens vragen .
Over iCentre hoor ik wel meer positieve berichten, misschien moeten ze ook maar eens UGG's gaan verkopen .Daar waar vervangen zonder gezeur binnen de garantie eigenlijk een vanzelfsprekendheid hoort te zijn, is het kennlijk bij Apple / ICenter een bijzonderheid.
-
- Berichten: 4405
- Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
- Contacteer:
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
bprosman schreef:Over iCentre hoor ik wel meer positieve berichten, misschien moeten ze ook maar eens UGG's gaan verkopen .
Of zitbanken, gsm abo's,energiepakketten, verzekeringen, hypotheken, nokia's, samsungs, sony ericssons........etc etc etc.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Het is inderdaad fijn dat de TS blij is met de geleverde service. Ik verbaas me alleen erover dat die service gewoon je wettelijke recht is en dat je daarover dan zo blij bent.bprosman schreef:En niet eens op prijs gesteld proef ik uit de reactie van Olaf79Maar omdat dit hier een zeurforum is, denk ik, dat er wel meer van deze gevallen zijn, maar dit wordt dan hier niet vermeld
@Ciske,
Die tweet was van mijn dochter, ik zal het haar eens vragen .
Over iCentre hoor ik wel meer positieve berichten, misschien moeten ze ook maar eens UGG's gaan verkopen .Daar waar vervangen zonder gezeur binnen de garantie eigenlijk een vanzelfsprekendheid hoort te zijn, is het kennlijk bij Apple / ICenter een bijzonderheid.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Omdat recht hebben iets anders is dan recht krijgen. Daar heeft dit forum, het programma Radar en al zijn voorgangers (terug tot "Koning Klant") zijn bestaansrecht aan te danken.Ik verbaas me alleen erover dat die service gewoon je wettelijke recht is en dat je daarover dan zo blij bent.
Valt me mee dat de opmerking "Je zult er wel werken" nog niet voorbij gekomen is .
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Heb je helemaal gelijk in. Maar daarom mag ik mij er toch wel over verbazen. Wat mij betreft zou het iets vanzelfsprekends moeten zijn. Zeker bij een product dat bekend van inferieure kwaliteit is.bprosman schreef:Omdat recht hebben iets anders is dan recht krijgen. Daar heeft dit forum, het programma Radar en al zijn voorgangers (terug tot "Koning Klant") zijn bestaansrecht aan te danken.Ik verbaas me alleen erover dat die service gewoon je wettelijke recht is en dat je daarover dan zo blij bent.
Valt me mee dat de opmerking "Je zult er wel werken" nog niet voorbij gekomen is .
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
bprosman schreef:Omdat recht hebben iets anders is dan recht krijgen. Daar heeft dit forum, het programma Radar en al zijn voorgangers (terug tot "Koning Klant") zijn bestaansrecht aan te danken.Ik verbaas me alleen erover dat die service gewoon je wettelijke recht is en dat je daarover dan zo blij bent.
Valt me mee dat de opmerking "Je zult er wel werken" nog niet voorbij gekomen is .
okee, werk je er?
Er zijn ook goede winkels/bedrijven en dat wordt op dit forum nog wel eens vergeten.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Mee eens.ciske schreef:
Er zijn ook goede winkels/bedrijven en dat wordt op dit forum nog wel eens vergeten.
omdat dit hier een zeurforum is
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Laat ik dan eens een positieve bijdrage plaatsen over Dixons en Acer (volgens velen een onmogelijke combinatie )
Van het keyboard van de Acer laptop van mijn dochter, gekocht bij Dixons, was een toets losgeraakt. Nu ben ik zelf redelijk goed thuis in computers, maar ik kreeg deze niet vast. Maar we hadden nog net garantie. Dus een volledige backup gemaakt, want altijd wordt de harde schijf gewist las ik. Mijn dochter voorbereid dat ze haar laptop maanden kwijt zou zijn (het was begin december en met de feestdagen weet je het maar nooit). Na het lezen van al die bijdragen hier met lood in de schoenen naar Dixons gegaan. Laptop is daar ingenomen. Er werd netjes een bon gemaakt, waarop alle beschadigingen (waren er niet veel) vermeld werden.
En toen geschiedde het wonder. Na nog geen 3 weken werden bij gebeld. De laptop was klaar en de kosten waren nul komma nul, gewoon garantie. Bij het ophalen de laptop aan de hand van het formulier gecontroleerd en het was dezelfde. Geen extra beschadigingen. Toetsenbord was vervangen en de BIOS was als service ook geupdate. En de harde schijf was niet gewist, alles stond er gewoon nog op.
Moraal van dit verhaal. Soms gaan er zaken fout, maar ik ga er vanuit dat het meestal gewoon goed gaat. Hulde aan Dixons en Acer.
Van het keyboard van de Acer laptop van mijn dochter, gekocht bij Dixons, was een toets losgeraakt. Nu ben ik zelf redelijk goed thuis in computers, maar ik kreeg deze niet vast. Maar we hadden nog net garantie. Dus een volledige backup gemaakt, want altijd wordt de harde schijf gewist las ik. Mijn dochter voorbereid dat ze haar laptop maanden kwijt zou zijn (het was begin december en met de feestdagen weet je het maar nooit). Na het lezen van al die bijdragen hier met lood in de schoenen naar Dixons gegaan. Laptop is daar ingenomen. Er werd netjes een bon gemaakt, waarop alle beschadigingen (waren er niet veel) vermeld werden.
En toen geschiedde het wonder. Na nog geen 3 weken werden bij gebeld. De laptop was klaar en de kosten waren nul komma nul, gewoon garantie. Bij het ophalen de laptop aan de hand van het formulier gecontroleerd en het was dezelfde. Geen extra beschadigingen. Toetsenbord was vervangen en de BIOS was als service ook geupdate. En de harde schijf was niet gewist, alles stond er gewoon nog op.
Moraal van dit verhaal. Soms gaan er zaken fout, maar ik ga er vanuit dat het meestal gewoon goed gaat. Hulde aan Dixons en Acer.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Vele bedrijven doen de klantenservice goed.Dirkie schreef: Moraal van dit verhaal. Soms gaan er zaken fout, maar ik ga er vanuit dat het meestal gewoon goed gaat. Hulde aan Dixons en Acer.
Dat er wel iets mis kan gaan is toch menselijk.
Wie van ons maakt geen fouten.
Als het daarna wordt verholpen, hoef het bedrijf toch niet slecht te zijn.
Zo is het niet alleen bij Dixons, maar ook bij andere bedrijven, maar het wordt alleen het negatieve vermeld, maar zelden ook zo een positief bericht als dat van jouw.
Er is een spreekwoord:
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
precies mensen klagen altijd zo , dit is een leuker bericht dan al dat gezeurZo is het niet alleen bij Dixons, maar ook bij andere bedrijven, maar het wordt alleen het negatieve vermeld, maar zelden ook zo een positief bericht als dat van jouw
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Ik denk dat het best eens fijn is als dingen direct goed opgelost worden in een paar minuutjes, in plaats van dat er weken aan schriftelijke communicatie overheen moet gaan waarbij partijen veel tijd aan kwijt zijn; de consument al die weken het gekochte product niet kan gebruiken maar dit graag wil en aan het eind nog maar afwachten of deze het recht ook krijgt dat hem eigenlijk toekomt. Want ja welke gemiddelde consument gaat het zo hoog opspelen om er een rechtszaak voor te starten ?olaf79 schreef: Het is inderdaad fijn dat de TS blij is met de geleverde service. Ik verbaas me alleen erover dat die service gewoon je wettelijke recht is en dat je daarover dan zo blij bent.
Ik denk dat ik ook erg blij zou zijn als zoiets zo soepeltjes verloopt.
Die opmerking komt eerder voorbij als iemand zich nieuw registreerd om de loftrompet af te steken over een bedrijf.bprosman schreef:Valt me mee dat de opmerking "Je zult er wel werken" nog niet voorbij gekomen is .
Precies, het is ook niet zo erg dat er fouten gemaakt worden. Belangrijker is hoe het daarna opgelost wordt.nevermind schreef:Vele bedrijven doen de klantenservice goed.
Dat er wel iets mis kan gaan is toch menselijk.
Wie van ons maakt geen fouten.
<knip>
Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
De garantie is niet van belang. Conformiteit (7:17 BW) is dat wel.bprosman schreef:Deze 2e adapter had ik 11 maanden geleden gekocht (laptop is ca. 3 jaar oud) en volgend de garantievoorwaarden zat er 1 jaar garantie op.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
olaf79 schreef:Nou gefeliciteerd. Gaan we nu zo blij zijn omdat een bedrijf zich eindelijk aan de wet gaat houden. Daar waar vervangen zonder gezeur binnen de garantie eigenlijk een vanzelfsprekendheid hoort te zijn, is het kennlijk bij Apple / ICenter een bijzonderheid.
Sinds wanneer moet een fabrikant aan de wet voldoen als het om garantie gaat, volgens mij ligt dit bij de verkopende partij en niet bij de fabrikant.
iCenter is de verkopende partij en die moeten voldoen aan de wettelijke garantie, Apple staat hierbuiten.
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Zouden mensen kunnen stoppen met zeuren over waar consumenten recht op hebben in topics waarin de verkopende partij de situatie goed heeft afgehandeld? Het grootste deel van de andere topics zijn hier geschikt voor.
iCentre Amsterdam verdient hier een schouderklopje omdat zij het netjes hebben opgelost. Ook al zou dit volgens veel reaguurders standaard moeten zijn, tegenwoordig is dit niet het geval. Dus is het niet een standaard.
Kunnen wij het aub laten bij het feit dat iCentre Amsterdam deze situatie goed heeft afgehandeld voor de consument en het verdient om in google in de eerste paar pagina's een positieve topic krijgt over hun aftersales?
*edit* Een alternatief was dat de verkoper de adapter had opgestuurd ter reparatie (deze zou uiteindelijk worden vervangen, enkele weken later, als het een technisch gebrek zou zijn). Wettelijk gezien heeft de verkoper dat recht, omdat de klant geen vervanging kan eisen van het gekochte product wanneer de kosten van reparatie niet in verhouding staan tot vervanging. De klant heeft een notebook gekocht, geen adapter. De verkoper heeft geen plicht om de adapter ter plekke te vervangen, maar heeft dit toch gedaan. */edit*
iCentre Amsterdam verdient hier een schouderklopje omdat zij het netjes hebben opgelost. Ook al zou dit volgens veel reaguurders standaard moeten zijn, tegenwoordig is dit niet het geval. Dus is het niet een standaard.
Kunnen wij het aub laten bij het feit dat iCentre Amsterdam deze situatie goed heeft afgehandeld voor de consument en het verdient om in google in de eerste paar pagina's een positieve topic krijgt over hun aftersales?
*edit* Een alternatief was dat de verkoper de adapter had opgestuurd ter reparatie (deze zou uiteindelijk worden vervangen, enkele weken later, als het een technisch gebrek zou zijn). Wettelijk gezien heeft de verkoper dat recht, omdat de klant geen vervanging kan eisen van het gekochte product wanneer de kosten van reparatie niet in verhouding staan tot vervanging. De klant heeft een notebook gekocht, geen adapter. De verkoper heeft geen plicht om de adapter ter plekke te vervangen, maar heeft dit toch gedaan. */edit*
Re: Apple garantie, zo kan het ook.
Dat was voor mij ook de primaire reden om dit te plaatsen, dochter gaat naar de winkel en kan bij wijze van spreken 10 minuten later weer door met haar schoolwerk.Kunnen wij het aub laten bij het feit dat iCentre Amsterdam deze situatie goed heeft afgehandeld
tegenwoordig is dit niet het geval. Dus is het niet een standaard.
Jammer genoeg niet, als dat zo was had dit forum ook geen bestaansrecht meer .
En of het nu een geweldige inspanning vereist heeft van de winkelier of gewoon een sigaar uit eigen doos (consumentenrecht), het heeft een blije klant opgeleverd, en dat is het enige dat telt.