ABN heeft rekening geblokkeerd maar vangt geld. Terecht?
Geplaatst: 12 feb 2012 17:59
Hallo,
ik heb een langlopend conflict met de ABN Amro.
Mijn rekening gebruikte ik lang geleden (zeg maar circa 13 jaar geleden) actief. Daarna besloot ik om mijn ING -rekening te gebruiken om mijn salaris te laten storten. De ABN-rekening wilde ik voortaan alleen gebruiken voor reizen naar het buitenland (lang verhaal, maar toentertijd kon je NIET met elke Nederlandse bankpas pinnen bij elke buitenlandse pinautomaat waar de door de Nederlandse bank aangeraden logo's op stonden en ik spreek uit ervaring). Sowieso is het geen slecht idee om een tweede bankpas bij de hand te hebben in het buitenland. Ik heb altijd het saldo van mijn ABN-rekening netjes positief gehouden, maar de ABN heeft circa 10 jaar geleden besloten om de rekening te blokkeren omdat ik geen salaris meer liet storten op de rekening.
Op een dag is er aan deze rekening een Young Professional Pakket gekoppeld. De reden was omdat ABN geen rekeningen meer toestond zonder pakketten. Een wijziging in hun beleid dus. Sindsdien mag ik betalen voor deze Young Professional Pakket. Daarom ben ik naar een vestiging gestapt en het gesprek ging grofweg zo:
Ik: mijn rekening is geblokkeerd, dus het heeft ook geen zin om te betalen voor een pakket waar ik toch geen gebruik van kan maken. Daarom wil ik het geld terug wat ik heb betaald aan het Young Professional Pakket.
ABN: Okay, u kunt de rekening sluiten en u krijgt het resterende saldo retour.
Ik: heeft u gehoord wat ik zei over betalen voor iets waar ik niets voor ontvang? Dat geld wil ik terug en het resterende saldo wil ik ook terug.
ABN: u kunt de rekening sluiten, u krijgt het saldo retour en u kunt daarna bezwaar maken.
Mijn probleem is dat als ik de rekening sluit en vervolgens bezwaar maak dat ik dan te horen krijg: "helaas bent u op dit moment geen klant van ons en kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. Ga naar http://www.abnamro.nl om klant te worden". Zeg maar de paarse krokodil.
Heb ik recht om geld terug te vorderen als ik er niets voor terugkrijg?
Analoog voorbeeld: ik zie het alsof ik een telefoonabonnement heb afgesloten en vervolgens wordt de telefoon geblokkeerd (wegens wijziging in beleid) omdat ik hem te weinig gebruik. Dan moet ik wel elke maand abonnement betalen maar ik kan niet telefoneren. Kan toch niet? De maanden die je aan abonnement hebt betaald terwijl de telefoon geblokkeerd was moet je toch terugkrijgen?
ik heb een langlopend conflict met de ABN Amro.
Mijn rekening gebruikte ik lang geleden (zeg maar circa 13 jaar geleden) actief. Daarna besloot ik om mijn ING -rekening te gebruiken om mijn salaris te laten storten. De ABN-rekening wilde ik voortaan alleen gebruiken voor reizen naar het buitenland (lang verhaal, maar toentertijd kon je NIET met elke Nederlandse bankpas pinnen bij elke buitenlandse pinautomaat waar de door de Nederlandse bank aangeraden logo's op stonden en ik spreek uit ervaring). Sowieso is het geen slecht idee om een tweede bankpas bij de hand te hebben in het buitenland. Ik heb altijd het saldo van mijn ABN-rekening netjes positief gehouden, maar de ABN heeft circa 10 jaar geleden besloten om de rekening te blokkeren omdat ik geen salaris meer liet storten op de rekening.
Op een dag is er aan deze rekening een Young Professional Pakket gekoppeld. De reden was omdat ABN geen rekeningen meer toestond zonder pakketten. Een wijziging in hun beleid dus. Sindsdien mag ik betalen voor deze Young Professional Pakket. Daarom ben ik naar een vestiging gestapt en het gesprek ging grofweg zo:
Ik: mijn rekening is geblokkeerd, dus het heeft ook geen zin om te betalen voor een pakket waar ik toch geen gebruik van kan maken. Daarom wil ik het geld terug wat ik heb betaald aan het Young Professional Pakket.
ABN: Okay, u kunt de rekening sluiten en u krijgt het resterende saldo retour.
Ik: heeft u gehoord wat ik zei over betalen voor iets waar ik niets voor ontvang? Dat geld wil ik terug en het resterende saldo wil ik ook terug.
ABN: u kunt de rekening sluiten, u krijgt het saldo retour en u kunt daarna bezwaar maken.
Mijn probleem is dat als ik de rekening sluit en vervolgens bezwaar maak dat ik dan te horen krijg: "helaas bent u op dit moment geen klant van ons en kunnen wij uw klacht niet in behandeling nemen. Ga naar http://www.abnamro.nl om klant te worden". Zeg maar de paarse krokodil.
Heb ik recht om geld terug te vorderen als ik er niets voor terugkrijg?
Analoog voorbeeld: ik zie het alsof ik een telefoonabonnement heb afgesloten en vervolgens wordt de telefoon geblokkeerd (wegens wijziging in beleid) omdat ik hem te weinig gebruik. Dan moet ik wel elke maand abonnement betalen maar ik kan niet telefoneren. Kan toch niet? De maanden die je aan abonnement hebt betaald terwijl de telefoon geblokkeerd was moet je toch terugkrijgen?