Klachten over apotheken waar kun je die indienen dan?
Voor elke bedrijfstak is wel een organisatie te vinden waar je met klachten terecht kunt.
Ik heb vorig jaar die klucht eens geprobeerd, wij hebben hier in klompendorp nl. een hopeloze apotheek, dus ik dacht dit wil ik weleens bij een instantie voorleggen.
Geloof me in nederland is geen vereniging of organisatie waar je dan terecht kunt, na veel zoeken kwam ik in Belgie terecht, daar is wel een klachtenlijn voor apotheken, dat bestaat in nederland niet eens
Ik heb er nl. een gruwelijke hekel aan als een apotheek dingen zelf gaat wijzigen zogenaamd geven ze dan een goedkoper middel met dezelfde stoffen.
Al meerdere keren is bij ons gebleken dat je op dat vervangend middel niet goed kunt reageren, het ene stofje is net iets meer of minder als in het eerdere medicijn, dat krijg je ze met geen mogelijkheid aan hun verstand gepeuterd, ik denk altijd maar zo er is geen mens gelijk, dus zal ook elk mens anders op een medicijn reageren.
Ik baalde daar natuurlijk van en nam contact op met de huisarts, legde het probleem uit.
Tot mijn verbazing kreeg ik het antwoord, maar dat medicijn is duurder dan wat je had.
Conclusie? Het 2de medicijn krijgt de apotheker zelf meer voor in de kas, hoe jij er dan op reageert is biet, zij moeten verdienen en onder het mom van, van de overheid moeten we altijd het goedkoopste leveren doen ze maar wat.
(dat is althans mijn ervaring met de slechte apotheek hier in klompendorp)
Als je van je huisarts een nieuw middel krijgt dan is dat idd voor 15 dagen, ze leggen je bij de apotheek het gebruik uit, samen met duidelijke geprinte informatie over het medicijn, het gebruik en eventuele bijwerkingen.
Daarbij krijg je een herhalingsrecept voor als je na die 15 dagen geen klachten hebt, met dit herhalingsrecept kun je rechtstreeks naar de apotheek om de resterende medicijnen te halen.