| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] SMS diensten 5858, hoe krijg ik mijn geld terug
-
Raquel Verwei
SMS diensten 5858, hoe krijg ik mijn geld terug
Een beetje onhandig maar de afgelopen jaren heb ik enorm hard gewerkt aan mijn eigen bedrijf en heb ik wat minder op een mobiele telefoon gelet. De rekeningen worden uiteraard netjes door mij betaald maar facturen zie je nooit meer. Provider T-mobile stuurt die digitaal. Nu ben ik voor het eerst ingelogd en zie ik dat al een hele tijd zo'n €33 per maand betaald voor een sms-dienst 5858 waar ik nog nooit van heb gehoord maar die wel door mij betaald wordt. Ik krijg ook geen berichten dus wist ik niet dat ik er überhaupt voor zou moeten betalen. Ik heb geprobeerd contact op te nemen maar uiteraard krijg je geen contact. Weet iemand hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Prima als je iets besteld en je moet ervoor betalen maar ik heb dit niet besteld en voel me bestolen. Ik wil mijn geld terug!
Raquel Verwei
Raquel Verwei
Re: SMS diensten 5858, hoe krijg ik mijn geld terug
Het is een ringtone abonnement. Als jouw toestel dit niet ondersteunt kan het inderdaad zo zijn dat je niks ontvangt.
Weet je zeker dat je niet ooit een keer een ringtone hebt besteld?
Weet je zeker dat je niet ooit een keer een ringtone hebt besteld?
-
Raquel Verwei
Ik heb al sinds jaren een smartphone waardoor ik muziek die ik in de winkel koop erop kan zetten en die gebruik ik al jaren als beltoon. Ik heb dus niet de noodzaak gehad om beltonen te downloaden.
Bewijs het maar eens na al die jaren. Je kunt hoogstens een coulance krijgen, denk ik.
Laatst gewijzigd door RedShy op 13 feb 2012 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Het eerste wat je nu moet doen is de dienst stoppen, anders ben je volgende maand weer zo'n bedrag kwijt. Ik heb dit op het internet gevonden:Raquel Verwei schreef:Nu ben ik voor het eerst ingelogd en zie ik dat al een hele tijd zo'n €33 per maand betaald voor een sms-dienst 5858 waar ik nog nooit van heb gehoord maar die wel door mij betaald wordt. Ik krijg ook geen berichten dus wist ik niet dat ik er überhaupt voor zou moeten betalen. Ik heb geprobeerd contact op te nemen maar uiteraard krijg je geen contact. Weet iemand hoe ik mijn geld terug kan krijgen. Prima als je iets besteld en je moet ervoor betalen maar ik heb dit niet besteld en voel me bestolen. Ik wil mijn geld terug!
"Algemene waarschuwing voor deze SMS diensten van 5858:
Mijn zoon en dochter zijn hier helaas ook ingetrapt en zijn vele tientallen euros kwijtgeraakt voordat ze schoorvoetend bij mij kwamen vertellen wat er gebeurd was. Haal vaak weet men het keyword niet meer ga dan als volgt te werk: stuur een sms met HELP naar 5858 dan krijg je het keyword (is de dienst) terug waarop je bent aangemeldt bijv: NL4. Stuur dan een SMS met NL4 STOP naar 5858 en je ontvangt een beeindigingsbericht."
Wat je al betaald hebt krijg je niet terug, ben ik bang.