Creditcard geblokkeerd door illegaal handelen Booking.com
Geplaatst: 16 feb 2012 12:32
Op 3 februari hebben wij 3 hotelkamers geboekt via booking.com . Wij moesten deze kamers vooraf en niet refundable betalen per creditcard.
Een week later werkte mijn creditcard niet meer. Contact opgenomen met mastercard en zij vertelden mij dat mijn creditcard definitief was geblokkeerd omdat mijn creditcard gegevens in handen waren gekomen van een derde partij en dat Mastercard hierdoor het ernstige vermoeden had dat mijn creditcard gegevens waren gestolen.
Bij navraag bleek dat dit was gebeurd omdat het hotel dat wij hadden geboekt 3 keer (voor iedere kamer apart) en handmatig mijn creditcardgegevens had ingevoerd.
Aangezien het illegaal is om handmatig creditcardgegevens in te voeren als de eigenaar van de kaart niet ter plekke aanwezig is, en omdat dit 3 keer is gebeurd, gingen bij Mastercard alle alarmbellen af en was er dusdanig ernstig het gevoel dat er fraude was dat zij mijn kaart onmiddellijk blokkeerden.
Nu zit ik al ruim 2 weken zonder creditcard, wil graag mijn vakanties boeken maar dit gaat niet. Tevens enkele uren met mijn bank moeten bellen om een nieuwe kaart te regelen en er zorg voor te dragen dat alle gedane transacties gewoon betaald worden.
Natuurlijk heb ik ook contact gehad met booking.com, met een manager genaamd Ramak. Er konden nog geen verontschuldigen vanaf. Het enige dat zij te melden hebben is dat dit is opgenomen in hun privacy statement en algemene voorwaarden.
Booking.com handelt echter illegaal (tegen de voorwaarden die creditcard maatschappijen hanteren in) door mijn creditcard gegevens door te geven aan een derde partij, het hotel, die daarop illegaal handelt door mijn creditcardgegevens handmatig in te voeren ipv automatisch (3 keer, voor iedere kamer apart).
Zijn er meer mensen die problemen hebben ondervonden met hun creditcard doordat booking.com hun kaartgegevens heeft doorgegeven aan derden?
Een week later werkte mijn creditcard niet meer. Contact opgenomen met mastercard en zij vertelden mij dat mijn creditcard definitief was geblokkeerd omdat mijn creditcard gegevens in handen waren gekomen van een derde partij en dat Mastercard hierdoor het ernstige vermoeden had dat mijn creditcard gegevens waren gestolen.
Bij navraag bleek dat dit was gebeurd omdat het hotel dat wij hadden geboekt 3 keer (voor iedere kamer apart) en handmatig mijn creditcardgegevens had ingevoerd.
Aangezien het illegaal is om handmatig creditcardgegevens in te voeren als de eigenaar van de kaart niet ter plekke aanwezig is, en omdat dit 3 keer is gebeurd, gingen bij Mastercard alle alarmbellen af en was er dusdanig ernstig het gevoel dat er fraude was dat zij mijn kaart onmiddellijk blokkeerden.
Nu zit ik al ruim 2 weken zonder creditcard, wil graag mijn vakanties boeken maar dit gaat niet. Tevens enkele uren met mijn bank moeten bellen om een nieuwe kaart te regelen en er zorg voor te dragen dat alle gedane transacties gewoon betaald worden.
Natuurlijk heb ik ook contact gehad met booking.com, met een manager genaamd Ramak. Er konden nog geen verontschuldigen vanaf. Het enige dat zij te melden hebben is dat dit is opgenomen in hun privacy statement en algemene voorwaarden.
Booking.com handelt echter illegaal (tegen de voorwaarden die creditcard maatschappijen hanteren in) door mijn creditcard gegevens door te geven aan een derde partij, het hotel, die daarop illegaal handelt door mijn creditcardgegevens handmatig in te voeren ipv automatisch (3 keer, voor iedere kamer apart).
Zijn er meer mensen die problemen hebben ondervonden met hun creditcard doordat booking.com hun kaartgegevens heeft doorgegeven aan derden?