T-mobile wilt dove klant niet tegemoet komen!
Geplaatst: 17 feb 2012 00:54
Mijn zusje is doof en maakt gebruik van een speciale voorziening van Annies, daarmee kunnen doven contact maken met oa 112 & andere doven, middels een mobiele teksttelefoon (te gebruiken via een Blackberry).
Sinds 3 jaar wordt deze dienst van Annies aangeboden icm met een abonnement van T-mobile en een BB. Annies & TM hebben hier afspraken over gemaakt, zodat er goedkoop abonnementen afgesloten kunnen worden. Doven werden dus verplicht door Annies om een BB aan te schaffen en daarbij een abonnement bij TM. De kosten voor de nieuw aan te schaffen BB zijn hoog (omdat er natuurlijk geen belbundel wordt afgesloten. De dove gebruiker krijgt éénmalig een vergoeding van de verzekering), maar behalve aan het vastzitten aan BB, zit de Dove klant ook vast aan TM!
Nu, na 3 jaar, blijkt dat er ook gebruik gemaakt kan worden van andere providers, maar dat de kosten dan hoger zijn, omdat daar geen prijsafspraken mee zijn. Mijn zusje was helemaal blij, EIN-DE-LIJK terug naar Hi en bereid wat meer te betalen.
27 Januari heeft zij een contract afgesloten met een nieuwe BB Torch erbij en daar in de winkel gevraagd wanneer het contract, mét nummerbehoud, in zou gaan. Aangezien volgens de de Hi-verkoper het contract bij TM direct opgezegd kon worden, omdat de contractdatum al in maart 2011 was verlopen, zou dat 10 werkdgn duren. Na 3 jaar, niet vrijwillig, klant geweest te zijn bij TM, kon zij nog wel 10 werkdgn wachten. 9 Januari zou volgens Hi de porteerdtm zijn en kon zij gebruik maken van haar nieuwe BB. Dit bleek niet zo te zijn. Ik heb uit naam van mijn zus, telefonisch contact opgenomen met Hi en de situatie uitgelegd. Er werd mij door een vrouwelijke medewerkster medegedeeld dat er een fout was gemaakt bij Hi, de porteerdatum zou 16 februari zijn. Als tegemoetkoming, zouden zij de aansluitkosten aan mijn zus crediteren. Schappelijk.
Nu 16 februari, is er nog geen nummer overgezet van TM naar Hi. Ik heb dus maar weer contact opgenommen met Hi. Wat blijkt? De fout ligt niet bij Hi, maar bij TM(miscommunicatie bij de Hi- medewerkers zal ik het maar niet over hebben)! TM geeft het nummer namelijk pas per 1 maart a.s. vrij! Direct contact opgenomen met TM. Zij geven in het keuze-menu duidelijk aan dat er geen informatie gegeven kan worden als het geen aansluiting van de beller betreft. Maar ben ik dan gek? Of begrijp ik het verkeerd? Kunnen zij wel mijn dove zus, telefonisch te woord staan? Dan mogen zij mij dat ook leren! Nou goed, ik werd doorverbonden met een jongen aan wie ik mijn verhaal heb gedaan. Hij luisterde rustig en vertelde mij dat hij geen informatie kon geven, omdat ik niet belde over een aansluiting van mijzelf. MAAR,...hij zou toch even gaan informeren, of dat het mogelijk was direct het nummer vrij te geven voor nummerbehoud bij Hi. Na kort in de wacht gestaan te hebben, kwam hij terug aan de telefoon en vertelde dat er niets gedaan kon worden en dat 1 maart, 1 maart bleef. Ik vroeg een leidinggevende te mogen spreken, maar dat was helemaal uittenboze. Hij verzekerde mij dat hij mij begreep, maar dat ik moest begrijpen dat hij al tegen de regels was in gegaan om mij gegevens te verstrekken over een aansluiting die niet van mij was?! En dat een leidinggevende de telefoon al helemaal niet kon. 1 Maart bleef 1 maart en uitzonderingen konden niet gemaakt worden!
Handicappers worden (té) vaak benadeeld! WAT KAN IK DOEN?
Sinds 3 jaar wordt deze dienst van Annies aangeboden icm met een abonnement van T-mobile en een BB. Annies & TM hebben hier afspraken over gemaakt, zodat er goedkoop abonnementen afgesloten kunnen worden. Doven werden dus verplicht door Annies om een BB aan te schaffen en daarbij een abonnement bij TM. De kosten voor de nieuw aan te schaffen BB zijn hoog (omdat er natuurlijk geen belbundel wordt afgesloten. De dove gebruiker krijgt éénmalig een vergoeding van de verzekering), maar behalve aan het vastzitten aan BB, zit de Dove klant ook vast aan TM!
Nu, na 3 jaar, blijkt dat er ook gebruik gemaakt kan worden van andere providers, maar dat de kosten dan hoger zijn, omdat daar geen prijsafspraken mee zijn. Mijn zusje was helemaal blij, EIN-DE-LIJK terug naar Hi en bereid wat meer te betalen.
27 Januari heeft zij een contract afgesloten met een nieuwe BB Torch erbij en daar in de winkel gevraagd wanneer het contract, mét nummerbehoud, in zou gaan. Aangezien volgens de de Hi-verkoper het contract bij TM direct opgezegd kon worden, omdat de contractdatum al in maart 2011 was verlopen, zou dat 10 werkdgn duren. Na 3 jaar, niet vrijwillig, klant geweest te zijn bij TM, kon zij nog wel 10 werkdgn wachten. 9 Januari zou volgens Hi de porteerdtm zijn en kon zij gebruik maken van haar nieuwe BB. Dit bleek niet zo te zijn. Ik heb uit naam van mijn zus, telefonisch contact opgenomen met Hi en de situatie uitgelegd. Er werd mij door een vrouwelijke medewerkster medegedeeld dat er een fout was gemaakt bij Hi, de porteerdatum zou 16 februari zijn. Als tegemoetkoming, zouden zij de aansluitkosten aan mijn zus crediteren. Schappelijk.
Nu 16 februari, is er nog geen nummer overgezet van TM naar Hi. Ik heb dus maar weer contact opgenommen met Hi. Wat blijkt? De fout ligt niet bij Hi, maar bij TM(miscommunicatie bij de Hi- medewerkers zal ik het maar niet over hebben)! TM geeft het nummer namelijk pas per 1 maart a.s. vrij! Direct contact opgenomen met TM. Zij geven in het keuze-menu duidelijk aan dat er geen informatie gegeven kan worden als het geen aansluiting van de beller betreft. Maar ben ik dan gek? Of begrijp ik het verkeerd? Kunnen zij wel mijn dove zus, telefonisch te woord staan? Dan mogen zij mij dat ook leren! Nou goed, ik werd doorverbonden met een jongen aan wie ik mijn verhaal heb gedaan. Hij luisterde rustig en vertelde mij dat hij geen informatie kon geven, omdat ik niet belde over een aansluiting van mijzelf. MAAR,...hij zou toch even gaan informeren, of dat het mogelijk was direct het nummer vrij te geven voor nummerbehoud bij Hi. Na kort in de wacht gestaan te hebben, kwam hij terug aan de telefoon en vertelde dat er niets gedaan kon worden en dat 1 maart, 1 maart bleef. Ik vroeg een leidinggevende te mogen spreken, maar dat was helemaal uittenboze. Hij verzekerde mij dat hij mij begreep, maar dat ik moest begrijpen dat hij al tegen de regels was in gegaan om mij gegevens te verstrekken over een aansluiting die niet van mij was?! En dat een leidinggevende de telefoon al helemaal niet kon. 1 Maart bleef 1 maart en uitzonderingen konden niet gemaakt worden!
Handicappers worden (té) vaak benadeeld! WAT KAN IK DOEN?