LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer reparaties

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
houwert

Acer reparaties

Ongelezen bericht door houwert »

Ik heb op het moment van schrijven mij laptop de afgelopen 8 maanden al 4 keer opgestuurd. maar telkens na de reparatie is het originele probleem niet opgelost, en zijn er juist problemen bij gekomen. Dus ik heb nu Scheer & Foppen gecontacteerd, daar heb ik namelijk in juni 2011 de laptop (Acer Aspire 7551) gekocht. ze vertelden mij daar dat ze hem alsnog op moeten sturen en pas na de 5e reparatie een nieuw product kunnen aanbieden (ze zeggen dat dat in de wet staat). maar ik snap dus niet waar ze dat vandaan halen, ik heb overal op het internet en in het Wetboek gekeken, maar kan dat nergens vinden, en ik snap ook niet dat je eerst je laptop een jaar kwijt moet zijn voordat je pas aan vervanging doen. Dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen met Acer zijn, en hoe je sneller aan een nieuw product kan komen zonder extra bij te betalen.

Fleurtjuh666

Re: Acer reparaties

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Ik meende dat je ze 3x de kans mag geven om een product te repareren, is het dan niet goed, dan heb je recht op een nieuwe.

houwert

Ongelezen bericht door houwert »

Fleurtjuh666 schreef:Ik meende dat je ze 3x de kans mag geven om een product te repareren, is het dan niet goed, dan heb je recht op een nieuwe.
Volgens de filiaal manager dus niet, heb nog een half uur durende discussie gehad totdat hij werd gebeld en opeens verdwenen was...
Maar ik vind het acht achterbaks om een klant zo lang te laten wachten op een vervangend exemplaar, de reparatie duurt 3 weken en ze versturen meer eens per week elektronica, dus van de 8 maanden dat ik hem in mijn bezit heb, heb ik er maar 4 maanden gebruik van kunnen maken, en dan maar 2 weken probleemloos. De klantenservice van Acer werkt ook niet echt mee, ze nemen de hele tijd op, om vervolgens te zeggen dat de kantoren dicht zijn.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

houwert schreef:... ik heb overal op het internet en in het Wetboek gekeken, maar kan dat nergens vinden ...
Dat vind ik niet zo gek, het staat er ook niet in. Het hoeft ook niet persé 3 x te zijn. Dus ik zou zeggen, laat ze dan maar eens aantonen waar dat precies staat in de wet.

De verkopende partij hoort zo'n euvel te herstellen zonder al te veel overlast voor de consument. Dit is te vinden in art 21 lid 3 BW 7.

Het product is niet conform de overeenkomst; de reparaties die inmiddels gedaan zijn, zouden dat duidelijk genoeg moeten maken. Uw rechten als consument zijn de vinden in Art 21 en 22 BW 7.

Lijkt mij dat u nu imiddels wel geduldig genoeg bent geweest. U kunt eventueel de overeenkomst ontbinden tegen terugbetaling van de aankoopprijs.

U kunt aanvullende informatie inwinnen via Consuwijzer of juridisch loket

Gesloten