Pagina 1 van 1

HELP: Essent dwarsboomt ex-klanten en Durion!

Geplaatst: 12 nov 2003 09:33
door jvwulfen
:evil: Ik houd niet van lange verhalen, dus daarom even beginsituatie en feiten op een rijtje:

-Ik ben sinds 16-10-03 energieklant bij Durion, voorheen bij Essent.

-Durion heeft me vanaf 16-10 afgemeld bij Essent als Klant.

-Essent geeft voor overdracht op 16-10 slechts GESCHATTE (uiteraard te
hoge) meterstanden op aan Durion als mijn beginstand, de gebruiker wordt niets gevraagd.

-Essent stuurt zijn ex-klanten een eindafrekening gebaseerd op hun
eigen te hoog GESCHATTE meterstanden. (in mijn geval alleen al E60,-
te hoog!)

Zodra je hierover reclameert bij Essent, verwijst men naar Durion omdat zij verantwoordelijk zijn voor het verwerken van de juiste meterstanden...

Durion zegt hierop dat dit niet het geval is en verwijst weer naar Essent, omdat zij eigenaar zijn van de meters en dus voor de meterstanden.

Om deze beide organisaties te bereiken moet je kostbare 0900 nummers bellen met uiteraaard lange wachttijden, en als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt kan dit bedrag aardig oplopen. En je komt geen meter verder.

Ik ben van mening dat Essent de klant in staat moet stellen de eindmeterstanden door te geven, waarop de definitieve eindafrekening wordt gebaseerd.

Men heeft mogelijkheden om klanten dit zelfs automatisch via de telefoon te laten doorgeven. Maar nu het om vertrekkende klanten gaat kan dit niet en liggen ze ineens dwars.
Ze willen mijn meterstand niet eens noteren omdat Durion dit moet doorgeven aan Essent!!!!!

CONCLUSIE:

Essent is te duur als leverancier waardoor ze klanten verliezen.
Essent stuurt naar mijn mening opzettelijk een verkeerde eindafrekening (ze zijn immers in staat de juiste meterstanden direct bij hun klant op te vragen....), die gewoon betaald moet worden. Essent wil dat Durion de juiste meterstanden doorgeeft.
Essent weet dus op voorhand dat ze al deze eindafrekeningen moet gaan corrigeren. Met alle tijd en kosten van dien.
Hierdoor zullen ze zeker niet goedkoper kunnen werken, iets wat eigenlijk noodzakelijk is om klanten te houden. Bovendien veroorzaakt dit veel irritatie bij klanten waardoor die niet gauw terug zullen komen.

Durion en Essent geven beide aan dat veel mensen hierover bellen.....

Re: HELP: Essent dwarsboomt ex-klanten en Durion!

Geplaatst: 16 nov 2003 00:46
door diga
essent heeft een gratis nummer!!!
switchen naar naar een andere leverancier gaat altijd met geschatte standen, zo ook goedgekeurd door de DTE (toezicht houder)

Re: HELP: Essent dwarsboomt ex-klanten en Durion!

Geplaatst: 16 nov 2003 01:52
door henk b.
Eigen schuld, dikke bult, jij moet toch zo nodig met die durion-oplichters in zee gaan !!!! ( zie ook de rest van dit forum.)

Re: HELP: Essent dwarsboomt ex-klanten en Durion!

Geplaatst: 16 nov 2003 20:28
door Gast
Jij meldt je bij Durion om je aan te melden, en Durion vraagt niet op je standen bij de aanmelding (omdat ze je telefonisch overvallen en dan is het net iets teveel moeite om in het paar minuten gedurende gesprek in je meterkast te kijken).

Essent, kan alleen maar computerberekeningen doen om je standen te berekenen. In jou geval dus te hoog. Daarbij de computerberekeningen gaan uit van een historisch verleden, maar ja het ene jaar is het in de winter warmer dan het andere en in het ene jaar kijk je meer TV dan het andere. Blijft schatten.

Nu reken je het Essent aan dat ze niet zijn komen kijken. Wat wil je, dat ze je als klant zien vertrekken en dat ze ook nog gratis even op je telwerkje komen kijken?!

Maar goed, over 11 maanden krijg je een afrekening en dan betaald Durion je netjes het teveel betaalde terug (toch!)

Re: HELP: Essent dwarsboomt ex-klanten en Durion!

Geplaatst: 22 dec 2003 23:27
door Jac/kitty
k ben al maanden in dialoog met Durion om van ze af te komen maar al de reply en steeds andere personen lossen het probleem niet echt op zie voorbeelden

Hartelijk dank voor uw bericht. Hierop kunnen we u het volgende
> > antwoorden.
> >
> > Om uw gegevens met betrekking tot uw overeenkomst met Durion Energie in
> > te kunnen zien, hebben wij uw adresgegevens nodig. Zou u ons deze
> > middels een reply op dit bericht kunnen doen toekomen?
> >
> > Alvast dank voor uw reactie.
> >
> > Met vriendelijke groet,
> >
> > Annelies Eenhoorn
> > Klantenservice Durion Energie
> >
> > N.B. Indien u wilt reageren op deze e-mail, verzoeken wij u vriendelijk
> > dit middels 'reply' te doen.

> > Original Message Follows:
> > -------------------------
> >
> > Data:
> > naam: J.Theuwes-Anssems
> > email: [email protected]
> > onderwerp: gebruiker
> > vraag: Ik ben het niet eens met uw werkwijze. Vind ook niet dat uw brief
> > 31 juli 2003 voldoet aan mijn idee, dat ik mij officieel als gebruiker
> > van uw groene stroom Het nr. 0900 was niet beschikbaar om dit uit te leggen
> >
> > -----Oorspronkelijk bericht-----
> > Van: [email protected] [ <mailto:[email protected]>]
> > Verzonden: maandag 1 december 2003 18:45
> > Aan: [email protected]
> > Onderwerp: RE: gebruiker (KMM568079V72899L0KM)
> >
> >
> > Geachte heer/mevrouw,

> > Naar aanleiding van uw e-mail kunnen wij u antwoorden dat de
> > klantenservice van Durion uw verzoek niet kan opzoeken aan de hand van
> deze mail. Wij vragen u vriendelijk uw verzoek, postcode en adres middels een reply op deze mail kenbaar te maken aan ons. Wij zijn dan graag bereid om op uw verzoek te reageren.

> > Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
> >
> > Met vriendelijke groet,
> > Durion
> >
> >
> > Rene Korber
> > Klantenservice Durion
> >