HELP: Essent dwarsboomt ex-klanten en Durion!
Geplaatst: 12 nov 2003 09:33
Ik houd niet van lange verhalen, dus daarom even beginsituatie en feiten op een rijtje:
-Ik ben sinds 16-10-03 energieklant bij Durion, voorheen bij Essent.
-Durion heeft me vanaf 16-10 afgemeld bij Essent als Klant.
-Essent geeft voor overdracht op 16-10 slechts GESCHATTE (uiteraard te
hoge) meterstanden op aan Durion als mijn beginstand, de gebruiker wordt niets gevraagd.
-Essent stuurt zijn ex-klanten een eindafrekening gebaseerd op hun
eigen te hoog GESCHATTE meterstanden. (in mijn geval alleen al E60,-
te hoog!)
Zodra je hierover reclameert bij Essent, verwijst men naar Durion omdat zij verantwoordelijk zijn voor het verwerken van de juiste meterstanden...
Durion zegt hierop dat dit niet het geval is en verwijst weer naar Essent, omdat zij eigenaar zijn van de meters en dus voor de meterstanden.
Om deze beide organisaties te bereiken moet je kostbare 0900 nummers bellen met uiteraaard lange wachttijden, en als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt kan dit bedrag aardig oplopen. En je komt geen meter verder.
Ik ben van mening dat Essent de klant in staat moet stellen de eindmeterstanden door te geven, waarop de definitieve eindafrekening wordt gebaseerd.
Men heeft mogelijkheden om klanten dit zelfs automatisch via de telefoon te laten doorgeven. Maar nu het om vertrekkende klanten gaat kan dit niet en liggen ze ineens dwars.
Ze willen mijn meterstand niet eens noteren omdat Durion dit moet doorgeven aan Essent!!!!!
CONCLUSIE:
Essent is te duur als leverancier waardoor ze klanten verliezen.
Essent stuurt naar mijn mening opzettelijk een verkeerde eindafrekening (ze zijn immers in staat de juiste meterstanden direct bij hun klant op te vragen....), die gewoon betaald moet worden. Essent wil dat Durion de juiste meterstanden doorgeeft.
Essent weet dus op voorhand dat ze al deze eindafrekeningen moet gaan corrigeren. Met alle tijd en kosten van dien.
Hierdoor zullen ze zeker niet goedkoper kunnen werken, iets wat eigenlijk noodzakelijk is om klanten te houden. Bovendien veroorzaakt dit veel irritatie bij klanten waardoor die niet gauw terug zullen komen.
Durion en Essent geven beide aan dat veel mensen hierover bellen.....
-Ik ben sinds 16-10-03 energieklant bij Durion, voorheen bij Essent.
-Durion heeft me vanaf 16-10 afgemeld bij Essent als Klant.
-Essent geeft voor overdracht op 16-10 slechts GESCHATTE (uiteraard te
hoge) meterstanden op aan Durion als mijn beginstand, de gebruiker wordt niets gevraagd.
-Essent stuurt zijn ex-klanten een eindafrekening gebaseerd op hun
eigen te hoog GESCHATTE meterstanden. (in mijn geval alleen al E60,-
te hoog!)
Zodra je hierover reclameert bij Essent, verwijst men naar Durion omdat zij verantwoordelijk zijn voor het verwerken van de juiste meterstanden...
Durion zegt hierop dat dit niet het geval is en verwijst weer naar Essent, omdat zij eigenaar zijn van de meters en dus voor de meterstanden.
Om deze beide organisaties te bereiken moet je kostbare 0900 nummers bellen met uiteraaard lange wachttijden, en als je van het kastje naar de muur gestuurd wordt kan dit bedrag aardig oplopen. En je komt geen meter verder.
Ik ben van mening dat Essent de klant in staat moet stellen de eindmeterstanden door te geven, waarop de definitieve eindafrekening wordt gebaseerd.
Men heeft mogelijkheden om klanten dit zelfs automatisch via de telefoon te laten doorgeven. Maar nu het om vertrekkende klanten gaat kan dit niet en liggen ze ineens dwars.
Ze willen mijn meterstand niet eens noteren omdat Durion dit moet doorgeven aan Essent!!!!!
CONCLUSIE:
Essent is te duur als leverancier waardoor ze klanten verliezen.
Essent stuurt naar mijn mening opzettelijk een verkeerde eindafrekening (ze zijn immers in staat de juiste meterstanden direct bij hun klant op te vragen....), die gewoon betaald moet worden. Essent wil dat Durion de juiste meterstanden doorgeeft.
Essent weet dus op voorhand dat ze al deze eindafrekeningen moet gaan corrigeren. Met alle tijd en kosten van dien.
Hierdoor zullen ze zeker niet goedkoper kunnen werken, iets wat eigenlijk noodzakelijk is om klanten te houden. Bovendien veroorzaakt dit veel irritatie bij klanten waardoor die niet gauw terug zullen komen.
Durion en Essent geven beide aan dat veel mensen hierover bellen.....