Pagina 1 van 1
DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 19 feb 2012 15:32
door mpr1980
Afgelopen januari (21e) liep de 1-jarige garantie op een DELL laptop af. Deze is niet verlengd, omdat wij tot nu geen problemen hadden gehad en ook niet verwachte. Wellicht niet slim, maar ok. Dit is nu eenmaal zo
Nu is welgeteld 6 dagen na de garantie de harde schijf overleden. We hebben dit zelf gecheckt door de harde schijf in een PC te zetten, maar hij doet werkelijk niets. Wat nu? Mag je van DELL verwachten dat ze dit alsnog gratis repareren? Ik mag er toch vanuit gaan (vind ik) dat een laptop (en zijn onderdelen) bij normaal gebruik langer meegaat dan 1 jaar en 6 dagen.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 19 feb 2012 17:39
door Fleurtjuh666
Wat zegt DELL zelf?
Ik lees uw bericht nog eens, besef me net dat u waarschijnlijk de laptop open heeft moeten maken voor de harde schijf? Hopelijk heeft u daarbij geen zegels o.i.d. verbroken, daar zullen ze niet zo blij mee zijn denk ik
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 19 feb 2012 22:04
door crazyme
Fleurtjuh666 schreef:Wat zegt DELL zelf?
Ik lees uw bericht nog eens, besef me net dat u waarschijnlijk de laptop open heeft moeten maken voor de harde schijf? Hopelijk heeft u daarbij geen zegels o.i.d. verbroken, daar zullen ze niet zo blij mee zijn denk ik
Een hd kun je meestal wel eenvoudig verwijderen zonder zegels te verbreken.
Je zou het apparaat gewoon kunnen aanbieden voor herstel. Meestal kijkt men toch naar de productiedatum (serienummer) met een ruime marge voor logistiek.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 19 feb 2012 22:09
door Fleurtjuh666
Het was niet 'bestraffend' bedoeld, ik vroeg het me gewoon af
Lijkt me inderdaad verstandig eerst contact te zoeken met de reparatieservice, en te kijken wat er dan gaat gebeuren.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 20 feb 2012 08:55
door bprosman
Zo niet koop dan bij een computerbedrijf "om de hoek" gewoon een nieuwe harde schijf. Hoef je ook niets op te sturen en ben je voor een paar tientjes klaar.
Ik hoop dat je een goede backup had. Bij harde schijven is het namelijk niet de vraag OF ze kapot gaan maar wanneer.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 16 apr 2012 07:36
door Dekseldopje
bprosman schreef:Zo niet koop dan bij een computerbedrijf "om de hoek" gewoon een nieuwe harde schijf. Hoef je ook niets op te sturen en ben je voor een paar tientjes klaar.
Ik hoop dat je een goede backup had. Bij harde schijven is het namelijk niet de vraag OF ze kapot gaan maar wanneer.
paar tientjes....dat weet ik zo net nog niet. Thailand flood anyone?
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 16 apr 2012 07:51
door crazyme
6 a 7 tientjes heb je een prima schijf.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 16 apr 2012 17:06
door olaf79
mpr1980 schreef:Afgelopen januari (21e) liep de 1-jarige garantie op een DELL laptop af. Deze is niet verlengd, omdat wij tot nu geen problemen hadden gehad en ook niet verwachte. Wellicht niet slim, maar ok. Dit is nu eenmaal zo
Nu is welgeteld 6 dagen na de garantie de harde schijf overleden. We hebben dit zelf gecheckt door de harde schijf in een PC te zetten, maar hij doet werkelijk niets. Wat nu? Mag je van DELL verwachten dat ze dit alsnog gratis repareren? Ik mag er toch vanuit gaan (vind ik) dat een laptop (en zijn onderdelen) bij normaal gebruik langer meegaat dan 1 jaar en 6 dagen.
Nu is even de vraag of u de laptop zakelijk of als particulier / consument heeft gekocht. Als consument heeft u recht op 2 jaar garantie. Dell moet dan gewoon over gaan tot vervanging ook als de fabrieksgarantie is verlopen.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 16 apr 2012 17:08
door olaf79
crazyme schreef:6 a 7 tientjes heb je een prima schijf.
Is natuurlijk wel de omgekeerde wereld. Dell moet gewoon service en garantie verlenen. Een hardeschijf gaat makkelijk 3 jaar mee bij normaal gebruik, 1 jaar en 6 dagen is absurd kort. Waarschijnlijk is er dus sprake van een ondeugdelijk product.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 16 apr 2012 19:22
door crazyme
olaf79 schreef:crazyme schreef:6 a 7 tientjes heb je een prima schijf.
Is natuurlijk wel de omgekeerde wereld. Dell moet gewoon service en garantie verlenen. Een hardeschijf gaat makkelijk 3 jaar mee bij normaal gebruik, 1 jaar en 6 dagen is absurd kort. Waarschijnlijk is er dus sprake van een ondeugdelijk product.
Of het ding heeft gewoon een tik gehad.
Feit: 1 jaar heeft het zonder enig probleem gewerkt.
Re: DELL harde schijf 6 dagen na garantie dood
Geplaatst: 16 apr 2012 20:16
door Suzanne 326
mpr1980 schreef:Afgelopen januari (21e) liep de 1-jarige garantie op een DELL laptop af. Deze is niet verlengd, omdat wij tot nu geen problemen hadden gehad en ook niet verwachte. Wellicht niet slim, maar ok. Dit is nu eenmaal zo
Nu is welgeteld 6 dagen na de garantie de harde schijf overleden. We hebben dit zelf gecheckt door de harde schijf in een PC te zetten, maar hij doet werkelijk niets. Wat nu? Mag je van DELL verwachten dat ze dit alsnog gratis repareren? Ik mag er toch vanuit gaan (vind ik) dat een laptop (en zijn onderdelen) bij normaal gebruik langer meegaat dan 1 jaar en 6 dagen.
Je verzekerd je auto toch ook zelfs al heb je al 10 jaar geen ongeluk hebt gehad?! (ja en ik weet dat het verplicht is)
Wat is het verschil met 1 dag, 6 dagen of 389 dagen? Er is een grens gesteld en daar is de termijn nu aan voorbij.....