LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff na 15 jaar: 1000 euro --> 11000 euro!!!

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
d&m240411

Lindorff na 15 jaar: 1000 euro --> 11000 euro!!!

Ongelezen bericht door d&m240411 »

Van de week zijn we gebeld door Lindorff, met de boodschap dat we een achterstallige betaling hebben uit 1997. Een comfortcard met een saldo van 1000 euro, is nu na 15 jaar opgelopen tot 11000 euro! We moeten per direct tot betaling overgaan. We begrijpen er niets van. Ze hadden sowieso de initialen fout: D.W. ipv D.M., wat bij ons al twijfel opriep, we kunnen ons iets dergelijks namelijk helemaal niet herinneren. Al die tijd in Nederland gewoond en hetzelfde telefoonnummer, en dan nu pas na 15 jaar komen ze ineens bij ons terecht?! Wij vinden het echt onvoorstelbaar dat een bedrag van 1000 euro is opgelopen tot 11000 euro.

Hier op Trosradar lezen we van alles over dat we het "verjaard" moeten verklaren. Kan iemand ons concrete handvatten geven hoe we dit moeten doen? Een officiële brief, of iemand in de arm nemen die dit voor ons kan regelen? En denken jullie dat we het uiteindelijk toch moeten betalen, of dat we vermindering, danwel kwijtschelding kunnen krijgen?

Alvast bedankt voor de reacties. D & M.

mpr1980

Re: Lindorff na 15 jaar: 1000 euro --> 11000 euro!!!

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Laat ze eerst een aantonen dat de lening echt van jullie is!

Vaak als een klant niet meer te lokaliseren is, gaat men via Facebook, BKR en andere websites zoeken naar de klant. Veel van dit soort bedrijven zijn al blij als ze iemand vinden met dezelfde achternaam en geboortedatum, al is dat wellicht de klant niet eens.

ADVIES: eerst een aangetekende brief sturen (eventueel dezelfde brief ook per email) waarin je van hen eist dat men een originele overeenkomst overlegt waaruit onomstotelijk blijkt dat jij de persoon bent die men zoekt. Tevens vermelden dat je van hen verwacht dat zij verdere rechtshandelingen staakt tot dat moment!

Het zal mij niets verbazen als deze financiering niet van jullie is, maar van een "naamgenoot" in Nederland.

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

d&m240411 schreef:Wij vinden het echt onvoorstelbaar dat een bedrag van 1000 euro is opgelopen tot 11000 euro.

Als het niet van jullie is,maakt het voor jullie toch niet uit ,al maken ze er 25.000 van

Hier op Trosradar lezen we van alles over dat we het "verjaard" moeten verklaren. En denken jullie dat we het uiteindelijk toch moeten betalen, of dat we vermindering, danwel kwijtschelding kunnen krijgen?
Waarom verjaring ,vermindering of kwijtschelding krijgen.Het is toch niet van jullie,laat ze het contract maar opsturen en andere bewijzen ,Daar uit moet blijken dat het van jullie is.En als het niet van jullie is niets betalen
Hebben jullie nooit geen lening oid gehad?
Brutaal van Lindorrf om zomaar iemand aan te schrijven en hopen dat ze bang worden en betalen

jennepen

Ongelezen bericht door jennepen »

Gelukkig ben ik niet de enige dus die in de clinch ligt met lindorff.
wij hebben in het jaar 2000 een pc gekocht via primeline en die koste ongeveer 3500 GULDEN die wij in 2004 hebben afbetaald. in 2009 kwam ineens transfair in de lucht en daar heb ik dat aan gemeld en niks meer gehoord, in 2011 kwam ineens lindorff met een aanmaning van 47000 euro.
ik heb mijn bank al gebeld voor afschriften maar die zijn er dus niet meer van die tijd. ik heb nu al meermalen gezegd dat ze me maar voor de rechter slepen want ik ga niet voldoen, hun laatste briefje wat ik las was een koopcontract en een a4 met bedragen die ik zou voldaan hebben met datums maar daar klopt dus niets van. ik stuur nu hun post retour want ik heb al een paar keer gebeld, de laatste keer stond er inzake whekamp maar daar heb ik dus ook geen schuld dus volgens mij proberen ze maar wat....ik word er wel moedeloos van en weet ook echt niet wat ik ertegen doen kan

snepke

Bankafschriften kan je tot jaren terug opvragen.
Je moet daar dan voor betalen.
Je krijgt ze dan thuisgestuurd.

jennepen

heb de ing gebeld en die hebben het maar tot 5 jaar geleden zeggen ze

snepke

Heb je zelf geen afschriften meer?
En Transfair is Lindorff.

jennepen

nee helaas niet ik heb ze tot 5 jaar terug bewaard en vanaf het internetbankieren heb ik ze helemaal niet want je kan alle jaren terugkijken (dacht ik) ja transfair stond ineens voor de deur en zei ik leg wel beslag maar ik weet dat er dan een uitspraak moet zijn van een rechter, en ik kwam er idd al achter dat lindorff transfiar is.... maar heb toen lang niks meer gehoord...nu dit dan weer en soms brieven dat ze akkoord gaan met mijn betalingsverzoek...die ik dus niet gedaan heb en dan weer een aanmaning , ik heb de laatste brief retour afzender gedaan want ik reageer steeds hetzelfde en het helpt niet

snepke

Heb je een rechtsbijstandverzekering?Zet er die op.
Of ga anders eens naar het Juridisch loket.Die weten wel hoe je zoiets moet aanpakken.
Zo te zien is het niet verjaard,ze hebben het telkens gestuit .

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

jennepen schreef: ik heb nu al meermalen gezegd dat ze me maar voor de rechter slepen want ik ga niet voldoen,
Dat doen ze niet, want ze hebben niks waarmee ze de rechter kunnen overtuigen van hun gelijk.

jennepen

ik wacht het maar af en als ze me voor de rechter dagen zoals ik ze gevraagd heb zullen we zien hoe recht het recht is

jennepen

dat denk ik dus ook niet anders hadden ze het al gedaan lijkt me, en als ik dat echt niet had betaald hadden ze in 2005 al bij de rechter gezeten lijkt mij....het is 2012

d&m240411

Sjemig he. Ik hoop niet dat dat ons ook te wachten staat. Jenneman hebben ze jou ook BKR geregistreerd dan? Wij hebben net een huis gekocht, zonder enig probleem. En dan komt Lindorff met dit verhaal, heel vreemd hoor, dan zouden we toch nooit een huis hebben kunnen kopen? Ik ga vandaag een brief schrijven!

Jolijn

Die moeite heeft Lindorff niet genomen voor het bedrag van €11000 ?
Dat zou er af moeten kunnen, een specificatie van dat bedrag....
Hebben ze telefonisch ook hun bankrekeningnr. doorgegeven? 8)

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Als het onterecht is - wat mensen doorgaans wel weten - zou je nog kunnen overwegen om aangifte te doen van poging tot afpersing danwel oplichting.

Zeker als men jou als persoon X aanschrijft terwijl het om persoon Y gaat (en dit duidelijk gemaakt kan worden door persoon X) zou oplichting best een optie kunnen zijn

d&m240411

Ze zeggen nu dat er een vonnis is dat is betekent op 15 februari 1999 op naam van mijn partner...

Guardian72
Contacteer:

d&m240411 schreef:Ze zeggen nu dat er een vonnis is dat is betekent op 15 februari 1999 op naam van mijn partner...
Dan zullen ze er vast geen probleem mee hebben een kopie van dit vonnis, of op zijn minst het ljn nummer te verstrekken zodat jullie dit kunnen controleren.

Jolijn

En dat betekende vonnis heeft 13 in een kast gelegen....de oorspronkelijke eiser (Comfortcard)had er geen zin in?
Die heeft gedagvaard, gelijk gekregen en vervolgens niks met het vonnis gedaan?

Guardian72
Contacteer:

Jolijn schreef:En dat betekende vonnis heeft 13 in een kast gelegen....de oorspronkelijke eiser (Comfortcard)had er geen zin in?
Die heeft gedagvaard, gelijk gekregen en vervolgens niks met het vonnis gedaan?
Verdacht, en niet logisch..

Ik zou dat "vonnis" (een kopie ervan) eens opvragen...

Meeow

Ongelezen bericht door Meeow »

Ik heb hetzelfde meemogen maken met Tmobile icm Interum Justitia.

Waarbij Interum Justitia als grond gaf dat zij mij niet konden bereiken al die jaren. Wat helemaal niet klopte, want 3 maanden ervoor wisten ze me nog te benaderen.

En T-Mobile gaf hetzelfde argument maar had voor dat schrijven mij een telefoonabonnement aangesmeerd voor 2 jaar.

Er is een houdbaarheidsdatum verbonden aan dit soort zaken. Als er meer dan 5 jaar tussen zit van het laatste schrijven tot nu, dan kan je dit doen:

Betreft: REFERENTIENUMMER INVULLEN

PLAATSNAAM, DATUM

Geachte heer, mevrouw,

Met referte aan uw brieven.van DATUM j.l. waarin u beweert een vordering op mij te hebben ten bedrage van €BEDRAG bericht ik u als volgt.

Primair, er is op DATUM geen (OF WEL) overeenkomst tussen BEDRIJFSNAAM en mijzelf(OF IEMAND ANDERS) tot stand gekomen. Voor zo ver dit wel(OF NIET) het geval zou zijn, hetgeen ik uitdrukkelijk betwist, zou de rechtsvordering van BEDRIJFSNAAM voortvloende uit voornoemde vermeende overeenkomst primair zijn verjaard op basis van artikel 28 boek 7 Burgerlijk Wetboek, secondair zijn verjaard op basis van artikel 307 boek 3 Burgerlijk Wetboek.

Ik verzend deze brief zowel per post als per fax. Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,

Gelukkig heb ik rechtsbijstand en ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik hier nu al jaren voor betaal..voor dit soort zaken..

Gesloten